Dla mnie auto szarpie przy odpalaniu wiadomo 3 cylindry, ale przy ciągłym działaniu start stop można stracić cierpliwość i nie pasuje mi dźwięk terkotania na wyższych obrotach i masakryczne zużycie paliwa przy 140km/h- 10l. Na wysokich obrotach 3 cylindry pala jak smok. Nigdy żaden silnik 3 cylindrowy w żadnym koncernie nie przypadł mi i VAG w 1.0 tsi potwierdził moje zdanie ze pojemności i większej liczby cylindrów nic nie zastapi.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Ja poważnie myślę nad tym 1,0 tsi. Miałem okazje dzisiaj pojeździć Octavia 1,0 tsi i powiem, ze moje obawy trochę zostały rozwiane. Mimo ze O jest większa i cięższa zbierała się zadowalająco dobrze. Dodatkowo mam rabat (-15 400 zł) na R wiec cena robi się petarda. Co za tym idzie moje nastawienie w tym momencie to 50/50. Nadal brak konkretnego zdecydowania. Pozdrawiam wszystkich.
Prawda jest taka że 1,0 TSI to obecnie standardowy silnik w segmencie B/C oraz w małych SUV-ach w grupie VAG: -Audi A1, A3, Q2 -Seat Ibiza, Leon, Toledo, Ateca (niedługo Arona) -Skoda Fabia, Rapid, Octavia, (za dwa tygodnie Karoq) -VW Up, Polo, Golf, (niedługo T-ROC) Silniki trzycylindrowe mają poza grupą VAG jeszcze Ford (1,0 w wersji 125 Km montowany nawet w Mondeo), Kia/Hyudai (1,0 100/120 Km), PSA - silnik 1,2 l (110/130 Km), Renault/Dacia (0,9 90Km), Honda Civic (1,0 127 Km), suzuki SX4 (1,0 114 Km) a nawet BMW 1, 2, 3 ;) (1,5 l)
<mod> Silnik 1.0 TSI nie znajdzie się w ofercie S Kodiaq. Dla tego samochodu aktualnie najmniejszy montowany silnik to 1,4 TSI.
Zamówiłem 18.02 Rapida Active z 1.2 TSI. Po wpisach na forum czym prędzej udałem się do dealera aby wyjasnić sprawę ewentualnego montażu 1.0 TSI. Potwierdził montaż mojego auta w 22 tygodniu, z silnikiem 1.2 . Zobaczę co będzie. Raczej nie zgodzę się na inny silnik niż w zamówieniu. Pamiętam achy i ochy gdy pojawił się 1.2 TSI. Okazał się niezbyt udany. Teraz, gdy przeszedł wady dziecięce, pojawił się zamiennik. Raczej niech VAG dopieszcza konstrukcję na kimś innym. Mam Fabię 1.2 HTP, więc generalnie nie jestem przeciwny trzycylindrowcom - ten silnik jest również poprawiony, po okresie dziecięcym.
Rapid SB 1.2 TSI 90KM MY17 Active Max Czerwony Corrida 1000 km Wielkopolska
#daras jeśli masz montaż na 22 tydzień to nie ma opcji ze dostaniesz 1,2. Skoda ostatni 1,2 zamontuje w 21 tygodniu. Od 22 FL. Ja sam osobiście miałem mieć montaż na 21 tydzień i już wiem ze nie załapie się na 1,2 tsi.
Znalazłem juz 6 przypadkow podanych na necie na forach niemieckich awarii silnika 1.0 tsi w Golfie 7 po przebiegach ok 15-20 tys km, objaw ten sam uszkodzony cylinder, naprawa w aso ok 1900 euro lub wymiana bloku za 4500 euro jak podrapana jest gładz. Czyli jak zwykle problem w 3 cylindrowkach w dokladnym dawkowaniu paliwa przy nieparzystej liczbie cylindrow, juz kiedys 1.2 HTP 3 cylindry mialymtez z tym problem i robiły sie dziury na 3 cylindrze. Zobaczymy czy to jednostkowe przypadki, bo na razie w Skodzie ten silnik co dopiero sie pokazał. Czekam na pierwszych co pokonaja 20 tys km, znajac polskie realia -a to nowosc to tak 2 lata. Nie ma co panikować, a może nie bedzie zle, bardziej bym sie martwił przy 3 cylindrach pow 100 tys km o osiowosc wału co jest norma dla 3 cylindrowcow, ale ten silnik zostal zrobiony na przebieg 150-200 tys km wiec moze to wytrzyma. Handlowcy polscy powinni szybko ujawnic wady silnika czesty gaz do deski ujawni czy jakis cylinder sie nie przegrzewa z uwagi na zabuzona dawke paliwa i stad chyba czestrze awarie w De i autostradoqe odcinki, auto uzytkowane normalnie powinno latac, choc takich problemow nie powinno wogole byc- ale sa to choroby wieku młodzienczego i u nas nikt swoim kosztem nie chce teatowac na własnej skórze tego silnika. Np 1.5 tsi mimo ze nowosc zrobil na mnie dobre wrazenie i bym sie na to skusił, 1.0 tsi mieszane bardziej na minus uczucia.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Ja wczoraj miałem okazje pojeździć 1,0 TSI w Octavii. Jeżeli chodzi o prace silnika, hałas to bez porównania po prostu cisza a charakterystyka silnika poprawiona jeżeli chodzi o ruszanie z miejsca w R łatwo przydusić ruszając z niskich obrotów, w 1,0 można ruszać bez problemów. Teraz jeżeli chodzi o jazdę to ma krótsze przełożenia skrzyni od 1-5 6 bieg taki sam, jak wkręci się ponad 2-2,5 tys to fajnie jedzie podobnie do R, przy obrotach poniżej 2 tyś jedzie gorzej szczególnie wyczuwalne na 5 i 6 biegu. Komfort i hałas we wnętrzu bez porównania, jest znacznie ciszej. Chyba będzie trzeba rozglądać się z OIII ale raczej 1,4 dużo przyjemniejsza jazda.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
No do tych awarii: "Znalazłem juz 6 przypadkow podanych na necie na forach niemieckich awarii silnika 1.0 tsi w Golfie 7 po przebiegach ok 15-20 tys km..." Czyli jakich forach?
Musisz wejść na forum golfa 7 Niemieckie, bez zalogowania linki sie nie wyświetlają jedynie kosztorysy naprawy wymiany bloku i głowicy i amortyzacji auta po naprawie do przebiegu 60 tyś km. Tu jeden z ostatnich pozytywnych testów 1.2 tsi 110KM https://www.youtube.com/watch?v=UFoAX8_nXos Najbardziej interesuje mnie 1.0 tsi po przebiegu 100 tyś km po jakiejś firmie- bo jednostkowe przypadki zawsze sie zdarzały i będą, na razie czekamy co i jak będzie- za młode silniki. Na razie nawet tunerzy nie chcą ich kręcić czyli wszczy czekają jaka maja wytrzymałość. Wiadomo ze 1.2 tsi es 211 zniesie bez problemu 185KM, z 1.0 tsi.nic nie wiadomo, potrzeba roku, dwóch lat max i będzie wiadomo co i jak.
wp_ss_20170513_0001 (3).png
1393 x 1708 - 531K
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Jak wygląda obecnie sytuacja osób, które zamówiły 1.2 i się na niego nie załapały? Pytania kieruję do osób, które jednak będą brać 1.0 po FL: 1. Czy cenę macie tą z zamówienia? 2. Czy coś udało wam się wynegocjować za przeciągnięcie terminu i nieplanowane zmiany? 3. Co w sytuacji gdy zamówione było bolero ze smart-linkiem a z tego co widzę w nowym cenniku to smart-linka wspiera tylko nawigacja AMUNDSEN?
Rapid LB |1.0 TSI 110KM | MY2018 | Style | Beż Cappuccino | 2000km | Kraków
Wszystkie 1.2 tsi ea211 w grupie VAG czyli na pasku po modernizacji maja kute korbowody, Rapid też- wczesniejsze problemy spowodowaly ze zrobili odporny motor -blok, tłoki, wytrzymaja i 200KM tylko przeniesienie napedu da rade do 175KM i 300Nm, wg mnie silnik bez problemu powinien zrobic 250-300 tys km, 1.0 tsi jest juz tanszy i nie ma kutych korb. Tylko w O3 został 1.2 tsi i warto go wybrac i zrobic program na 140KM, jakngodzisz sie ze bedziesz latac na 98Pb to mozesz miec i 148KM.
Witam! Zamówilem Rapida w połowie lutego, odebrałem w połowie czerwca takiego jak chciałem - czyli 1.2 TSI z pakietem na bezdroża. Był wyprodukowany w 21 tygodniu. Radość wielka, mam nadzieję że nie będzie mnie smucił w przyszłości. Pozdrawiam
Rapid SB 1.2 TSI 90KM MY17 Active Max Czerwony Corrida 1000 km Wielkopolska
Nie bójcie się aż tak bardzo 3 cylindrów. Mam Fabie 2 1.4 tdi od nowości 70 KM i od 2008 rok ma 230 tys km. Zero awarii 0.5 l oleju na 15 tys dolewam. A spala 4.3l.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.