FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
  • No to wszyscy posiadacze 1,2 TSi mogą się czuć dumni ;)
    Pożyjemy, zobaczymy co ten silnik jest wart. Jak dla mnie brakuje jednego cylindra....
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Ja się nie boję 3 cylindrów bo mam taki silnik w F1 i złego słowa nie mogę powiedzieć. Poza lekkim brakiem mocy (64 KM) fajnie ten silnik pracuje.
    W tym przypadku 1.0 TSI to tu martwię się pojemnością. Czasem nie przesadzają? Z jednej strony pomniejszają pojemności a z drugiej zwiększają (1.4 ->1.5), czyżby w tym drugim przypadku to była przesada i poszli w drugą strone?
    Na papierze 1.0 wygląda fajnie. Zobaczymy jak będzie i czy przy wykorzystaniu pełnych możliwości nie będzie palił jak 1.8 czy 2.0.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Cały ten downsisig jest niezwykłą korzyścią dla producentów samochodów. Wszakże metale kupuje się na kilogramy:) mniejszy=lżejszy=tańszy...
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • niedługo to chyba jedynie ciężarówki pozostaną z "normalnymi" silnikami a nie silniczkami które odgłosem będą przypominać kosiarki do trawy, teraz z 1.0 będzie 110KM a potem zrobią to samo z 0.8 itd, wytrzymałość silnika będzie 2 lata gwarancji albo do 30 tys km
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
  • Zastanawiam się jak będzie z tym silnikiem w Rapidzie. Przeglądając cenniki i konfigurator na czeskiej stronie widzę, że będzie powtórka z rozrywki i Rapid traktowany jest niejako jako dodatek do palety aut w Skodzie. 
    Pomijam fakt czy ten silnik mi się podoba czy nie, czy jest fajny nie tylko na papierze i czy jest trwały. Chodzi o fakt, że do Rapida chyba znów go na końcu wsadzą, tak samo jak to było z silnikami EA211 (na pasku) 1.2 i 1.4. Silnik istniał od 2012 r., O3 dostała go od samego poczatku, F3 też a Rapid miał go dopiero od drugiej połowy 2015 r. Do tego momentu chyba robili porządki w magazynach wsadzając stary model EA111 (na łańcuchu).
    Teraz tez widzę w cenniku O3 silnik 1.0 zamiast mocniejszego 1.2 a w wyższych wersjach nawet nie ma tego 1.2 85 KM. W Rapidzie paleta silników jest bez zmian. Czyżby Rapid znów opróżniał magazyny bo nie dostał od razu 1.0 TSI?
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • grzes74 6 luty Napisał;


    http://moto.onet.pl/aktualnosci/skoda-fabia-z-silnikiem-1-0-tsi-czy-to-bedzie-hit/qjkf0z
    1.2 TSI - pewnie wypadnie z oferty..... A wydawało się że w końcu dopracowali te silniki. 
    Pewnie nowe 1.0 nie będą musiały mieć filtra cząstek stałych /obowiązek dla nowych modeli z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem od września 2017 i wszystkich od września 2018/....

    ------------------

    Nie do końca rozumiem co czytam. Piszą http://autokult.pl/29159,obowiazkowe-filtry-czastek-stalych-w-benzyniakach-od-2018-roku że od września 2018r. wszystkie silniki benzynowe będą musiały mieć ten filtr. Dlaczego więc ten wprowadzany teraz 1.0 miałby być zwolniony z tego obowiązku ? Nie wiem zresztą czy już on nie będzie go miał bo takie były zapowiedzi koncernu VW na ten rok - http://autokult.pl/28264,volkswagen-wprowadza-filtr-czastek-stalych-dla-silnikow-benzynowych
    Skoda Octavia III FL / 1.2 TSI 85KM/ 2017/ Ambition/ Pacific Blue/ 2500/ Kraków
  • 1.2 nie wypadnie wypadnie wersja 110 bo by była konkurencja dla 1.0 115KM, zostanie 1.2 90KM w Skodach Octaviach i Rapidach.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • nie rozumiem tej polityki proekologicznej osobiscie uwazam ze silniki 1.2 90KM sa juz mocno wysilone co moze odbic sie na zywotnosci w przedziale 200 000 - 300 000km przebiegu. A teraz jeszcze 1.0 115KM.... jak tak dalej pojdzie auto po 100 000km i silnik do generalnego remontu
    Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
  • Samochód teraz ma być tylko dla pierwszego właściciela na przebieg do 150 tyś km , a diesle do 200 tyś km i już nic w tym nie zmienisz. Kto kupuje nowe nie mysli o tym z czym następny lasciciel będzie miał problem. Interes ma się kręcić.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • @sethcracow - tak jak było kiedyś w dieslach - słabsze wersje w EURO5 nie miały DPFa. W EURO6 mają już wszystkie. Chociaż cholera wie jak zrobią w benzyniakach.
    LB|1.2 CJZD 110|MY17|Ambition|
  • Ja się przymierzam do 1,0 tylko czekam aż dojedzie do salonu aby sobie pojeździć i przetestować samemu
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Ja bym nie kupował 1,0 TSi tylko poczekał cierpliwie na 0,5 TSI o potem porównał go do 1,2 ......
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Wydaje mi się, że Rapid już nie wytrwa na rynku do pojawienia się nowej jednostki napędowej. Na tym 1,0 skończy się historia modelu.
  • A ja kupuje Rapida 1,0.
    Jak wchodziło 1,2tsi tez wszyscy płakali ze to nie pojeździ nawet 60 000km.
    Okazało się ze to bardzo wdzięczną jednostka.
    1,0 tsi jest już montowane od jakiegoś czasu w innych autach typu: polo,octavia,seat audi.
    I od kilku lat jeżdżą bez większych problemów.
    Dla przykładu 1,0 ecoboost tez był skreślany a sam osobiście znam osobę, która zrobiła na tym silniku ok 180 000km.
    Wiec chyba strach ma wielkie oczy.
    Jest to oczywiście moje zdanie.
    Rapid LB FL/1,0 95KM/MY 2017/Active+/Czarny Magic/Bydgoszcz
  • Jestem podobnego zdania,
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • 1.0 tsi nie jeździ od kilku lat tylko od roku, po drugie ekoboostow nie.mozna porównywać bo to bardzo dobre silniki ale tam 1.0 tez ma swoje przypadłości, po trzecie 3 cylindry nigdy nie będą kulturalne w pracy i w 1.0 tsi ja widzę dużą różnice w kulturze ( miałem auta R6, V8, V6 a najmniejszy R4 i w 3R 1.0 tsi widzę.i czuje ze to 3 cylindry ) po czwarte na autostradzie 3 cylindrowce w tym 1.0 tsi pala bardzo dużo, oszczędności są przy małych obciazeniach, wg mnie to silnik do jazdy do miasta zawiezienia dzieci do szkoły a.nie na auto rodzinne.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • ppprapid123  - gratuluję wyboru  , osobiście nie wieże w te wszystkie bzdury że te silniki 1,2 po lifcie i 1.0 nie wytrzymają większych przebiegów , firma inaczej strzeliła by sobie w kolano pisząc nieprawdę i była by skreślona na lata ,przy odpowiednim traktowaniu oraz dbaniu o auto i silnik z pewnością posłuży długie lata,życzę jak najmniej kłopotów i wiele radości z jazdy.Pozdrawiam.
    Rapid LB 1,2 110 KM Grudzień 2016 przebieg 5km wer:Ambition Max + Audio Max Kol Szary Quartz Metalic , Łódź.
  • Niech teraz żałują ci co robili taki ferment, że rezygnują z zamówienia albo robili wojnę w salonie, że chcą auto sprzed liftu.
    Sami sobie zaszkodziliście, krzykacze ...
  • @Marek_82 - larum jest o silnik. Nikt nie twierdził, że z dnia na dzień auto stało się gorsze. To, że poprawili plastki i że ten silnik jest wystarczająco dynamiczny - super. Ale wątpliwości dalej pozostaną odnośnie trwałości i awaryjności tego silnika przy troszkę większym przebiegu. Ale tego dowiemy się za czas jakiś - wtedy bardzo możliwe, że Twój komentarz do wszystkich "panikarzy" będzie uzasadniony.
    Skoda Octavia III FL / 1.2 TSI 85KM/ 2017/ Ambition/ Pacific Blue/ 2500/ Kraków
  • W 1.2 TSI największym problemem był łańcuch rozrządu. Sam silnik (czyli układ korbowo-tłokowy, głowica, itp.) nie stanowił żadnego problemu. Także moim zdaniem, nie będzie żadnych większych problemów z 1.0. No chyba,  że gdzieś poszli po kosztach ale to wyjdzie ;-) 
    Zresztą największy problem z silnikami TSI mają ludzie, którzy nigdy nie mieli samochodu z takim silnikiem, plus Ci co czerpią wiedzę z komentarzy na onecie. 
    Ja mam przejechane ponad 100 tys km, kumpel ma prawie 160 tys km i nic się nie dzieje.
    Jako ciekawostkę mogę podać, że znam taksówkarza, który ma gaz w 1.2 TSI (Rapid) i w rok przejechał 100 tys km i wszystko gra. Także moim zdaniem te silniki mają podobną awaryjność jak inne jednostki ( z wyłączeniem tego nieszczęsnego się łańcucha).

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?