FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Zaparowana przednia szyba
  • W moim Rapidzie bardzo łatwo zaparowuje przednia szyba.
    Czasem, żeby zeszła ta wilgoć klimę (mam manualną) włączam aż na "3" bo "2" nie pomaga.
    Macie podobnie?
    Jak sobie z tym radzicie?
    Rapid SB | 1,2 CJZC 90KM | MY17 | Ambition | Beż Cappuccino | 70 tys.km | małopolskie
  • Wg stopki masz w miarę nowego Rapida. Spróbuj wyjąć filtr powietrza (nad nogami pasażera) czy będzie jaka różnica. Przy okazji sprawdzisz filtr, w jaki jest stanie.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Sprawdziłem filtr - był czysty.
    Może to tylko moje subiektywne odczucie, że szybko parują (głównie przy opadach deszczu). W moim poprzednim aucie (a było to Polo z 2000r) rzadko się to zdarzało i łatwo schodziło.
    Rapid SB | 1,2 CJZC 90KM | MY17 | Ambition | Beż Cappuccino | 70 tys.km | małopolskie
  • Miałem na myśli pojeździć/sprawdzić zaparowanie przez kilka dni...
    Jak filtr nie jest "sprawcą" to może z drugiej strony: klapka wydechu powietrza z kabiny. Jest mocowana po prawej stronie pod tapicerką bagażnika. Dostęp nie jest trudny, ale trzeba trochę elementów zdemontować, by dojść do niej i sprawdzić działanie, czy nie jest "zablokowana".  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • U mnie też, tak jak i u ciebie @tomm, szyby parują w czasie deszczu, w chłodne dni a szczególnie, gdy w aucie mam pasażera/ów. Pomaga wtedy tylko klima. Mam automatyczną więc nie potwierdzę jak mocno musi być włączona. Przypuszczam, że zależy to od parametrów powietrza: temperatury zewnętrznej, temperatury i wilgotności nawiewu. Sądzę, że R tak ma. WYDAJE MI SIĘ, że w starym passacie szyby parowały mniej. Ale może to tylko tak mi się wydaje...

    EDIT: filtr kabinowy mam nowy - dopiero co miałem przegląd.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Mam wersję spaceback - po bokach w bagażniku tylko plastiki. Nie wygląda, żeby się to dało rozebrać. Mam też pokrowce na tylnych siedzeniach oraz gumową matę w bagażniku. Może to utrudnia wylot powietrza?
    Rapid SB | 1,2 CJZC 90KM | MY17 | Ambition | Beż Cappuccino | 70 tys.km | małopolskie
  • A to problem zostawić na próbę na kilka dni (na noc) odchylone tylne oparcie?
    W SB plastiki też przecież są "zdemontowalne".
    Jest jeszcze metoda "od tyłu" - zdemontować tylny zderzak.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Albo NA PRÓBĘ delikatnie uchylić tylną szybę by powietrze miało ujście...
    Ale nie sądzę by to było przyczyną. Podejrzewam, że przyczyna tkwi w konstrukcji szyby - jej przenikalność cieplna jest wysoka (kiepska izolacyjność) i szyba długo utrzymuje niską temperaturę powierzchniową co skutkuje jej zaparowaniem. Na to rada jest tylko jedna: osuszanie powietrza wewnątrz pojazdu poprzez wykraplanie wody na działającej chłodnicy i podgrzanie na nagrzewnicy...
    Sam próbowałem też rozwiązania polegającego na ustawieniu bardzo silnego nadmuchu ciepłego powietrza na samą szybę ale efekt jest słaby: szyba jest względnie "czysta" tylko w centralnej części a przy brzegach pozostaje zaparowana. Poza tym w samochodzie szybko robi się gorąco i jest niefajnie.
    Paradoksalnie takie problemy występują najczęściej w stosunkowo ciepłe dni - np. w czasie letnich burz połączonych z dość intensywnymi opadami. Zawartość wody w ciepłym powietrzu jest wówczas znaczna i temperatura punktu rosy jest dość wysoka, co oznacza konieczność mocnego grzania by skutecznie osuszyć parującą szybę. Efekt mizerny a w aucie sauna. Tutaj tylko klima pomaga.
    Wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej spada też ilość zawartej w niej wody. Jednocześnie poprawia się bilans cieplny - zimne powietrze wszak wymaga podgrzania by zachować komfort wewnątrz auta. Skutek: wilgotność podgrzanego powietrza znacznie spada (powietrze jest bardziej suche) - zaparowanie spada (czasem do zera) a w aucie nie jest za gorąco.
    Także z dnia na dzień powinno być coraz lepiej bo idzie zima! :D
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Imponująca ekspertyza meteorologiczna ;) Dokladnie tak wlasnie jest z parowaniem
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Dodatkowo warto umyć porządnie szyby, to też trochę pomaga.
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  • Szyba jest umyta. Kolega @van_daal doskonale opisał problem z tą szybą. Chyba faktycznie ten model tak ma (oczywiście wypróbuję jeszcze wietrzenie i zostawię auto w garażu z uchylonymi oknami). Miesiąc po zakupie dostałem od Skody ściereczkę irchową do szyb - może to nie przypadek, chyba wiedzą, że się przyda :)
    Rapid SB | 1,2 CJZC 90KM | MY17 | Ambition | Beż Cappuccino | 70 tys.km | małopolskie
  • Ja mialem poprzednio Fiata Grande Punto , i w tym aucie szyba przednia tez parowala o wiele mniej niż w Rapidzie. Też mi sie zdaje ,ze tttm :-)
    Rapid SB 1,2 TSI 2017 Ambition Czerwony Corrida 39500 Gliwice
  • Cytuje : " Wg stopki masz w miarę nowego Rapida. Spróbuj wyjąć filtr powietrza (nad nogami pasażera) czy będzie jaka różnica. Przy okazji sprawdzisz filtr, w jaki jest stanie."

    Filtr powietrza nie może być przyczyną parowania przedniej szyby. Przeciwpyłkowy/kabinowy :) juz tak.

    W związku z tym, że w Rapidzie stosuje sie (fabrycznie) filtry średniej jakości, na próbę wymieniłbym na jakiś inny, markowy.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Jako że napisałem - w kabinie - nad nogami pasażera - to jest oczywiste, że chodzi o filtr powietrza kabinowy. Chyba większość kojarzy i rozróżnia kabinę od komory silnika. Po za tym w kabinie, w strefie nad nogami pasażera występuje tylko jeden i tylko rzeczony filtr.
    Nie ma sensu prowadzić dyskusji o filtrze, skoro wiadomo o który chodzi.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Kluczową rzeczą w przypadku dyskutowanego problemu jest WODA. Żaden rodzaj kabinowego filtra powietrza nie ma wpływu na wilgotność. Żaden taki filtr nie zatrzymuje wody. O ile nie jest całkowicie niedrożny - czyli powietrze z kratek leci dość mocno - to nie ma potrzeby kombinować z filtrem bo to nic nie da...
    Zwłaszcza, że mowa tu o samochodzie MY17.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Może ją pokryć od środka "niewidzialną wycieraczką"? niech parują boczne, tylna ale nie przednia.... ktoś stosował?
    Może ta szyba jest po prostu cieńsza?... mniej szkła, mniejsza masa. Ktoś tu wspomniał o automacie w klimatyzacji - dajesz nawiew na szybę i włącza się klima, mam to samo - może Skoda spodziewała się parowania tej szyby.
    Rapid SB | 1,2 CJZC 90KM | MY17 | Ambition | Beż Cappuccino | 70 tys.km | małopolskie
  • Odnoszę wrażenie - że to nie jest tak, jak piszesz. Nie jest to częsty temat, widocznie sporo kierowców R nie ma tego problemu. Przednie szyby nie mogą być o znacząco różnych grubościach. Co najwyżej mogą być wykonane ze szkła o różnym cieple właściwym (np. od różnych producentów).
    Sam od nowości nie mam tego problemu, pomimo "nocnego" parkowania jak na zewnątrz tak w garażu.
    Jak masz okazję - sprawdź zachowanie przy uchylonej szybie na noc.
    Jeszcze jeden "test" sprawdzenia działania klapki odpowietrzenia kabiny: przy mocniejszej pracy wentylatora zaobserwuj jego odgłosy przy zamkniętej a następnie przy otwartej szybie. W razie niedrożnej klapki w bagażniku można zaobserwować różnicę w pracy wentylatora.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Wydaje mi się, że mieszane tu są dwa odmienne zjawiska: parowanie szyby w czasie jazdy i zaparowana szyba po nocy. Kolega @tomm CHYBA pytał o to pierwsze. A koledzy w większości doradzają dla drugiego przypadku.
    Co do wpływu grubości szyby to oczywiste jest, że ma ona wpływ na zjawisko. Zakładając (bo nigdy jej nie mierzyłem - to dość trudne by było) że ma ona w granicach 5..8mm to  zmniejszenie jej o np. 1mm robi istotną różnicę. Znając trendy oszczędzania w branży moto wcale się nie zdziwię jeśli okazało by się, że szyba w R jest cieńsza od aut produkowanych w minionych latach. Może nawet być różnica w odniesieniu do starszych roczników R. Oczywiście @jercen ma również rację dopuszczając zastosowanie innego rodzaju szkła.
    Niezależnie od tego, co wydziwia producent zjawisko zaparowywania przedniej szyby W CZASIE JAZDY nie występuje nagminnie (nawet u mnie) i to może być wyjaśnienie, czemu do tej pory ten temat nie był poruszany na forum.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • @tomm
    "Niewidzialna wycieraczka" raczej nie pomoże bo to inna bajka. Środek ten IMO ma za zadanie zmniejszenie przyczepności wody do szkła dzięki czemu pęd powietrza skutecznie usuwa ją z powierzchni szyby. Natomiast zaparowywanie to zjawisko fizyczne niezależne od rodzaju powierzchni (zależy od temperatury, wilgotności i ciśnienia powietrza).
    Oczywiście test przeprowadzić możesz. Przypuszczam, że efektem będzie to, że para/mgła szybciej niż normalnie przeistoczy się w krople, które będą spływać po szybie...
    A to już nie będzie fajne - będą smugi i mokro za deską.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • "Niewidzialna wycieraczka" to środek do stosowania na zewnątrz o zupełnie innym przeznaczeniu.
    Do wewnątrz trzeba poszukać środka ANTYROSZENIOWEGO, spryskuje się wszystkie szyby oprócz tylnych bocznych i to na nich tylko osadza się woda.
    Ja stosowałem w innym aucie tego typu środki i to działało, ale.. pomimo dokładnego wytarcia do sucha, podczas jazdy pod słońce było widać "mazy" dla mnie było to nie do zaakceptowania, mam korbę na punkcie idealnie czystych szyb.
    W Rapidzie nie mam z wilgocią najmniejszego problemu, kompletnie zero zaparowanych szyb podczas jazdy (klima włączona na stałe), czy po dłuższym postoju, niezależnie od pogody itp..
    @tomm poszukaj źródła wilgoci w aucie, zobacz czy pod dywanikami sucho..
    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Wylacz klime to klopoty z szyba sie pojawia
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?