Cześć Stałem się świeżym posiadaczem skody rapid spaceback z 2015r. Ale strasznie ubolewam nad radiem posiadam swinga ale bez BT,nigdy nie miałem do czynienia z VCDS. Bądźcie tak mili i przeprowadźcie mnie przez moje początki z oprogramowaniem. Co kupić co zainstalować a następnie jak zrobić żeby, wymienić tego swing na coś lepszego, a może na starym jakoś można uruchomic ukrytego BT. kierownice posiadam wielofunkcyjną z dodatkowymi guzikami które informują mnie że funkcja jest nie obsługiwana. A o to zdjęcia Na kierownicy zaznaczyłem o jakie przyciski mi się rozchodzi. Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Mam pytanie do ekspertów w zakresie kodowania i modyfikacji oprogramowania. Próbuję znaleźć informację czy w skrzyni DSG istnieje możliwość odwrócenia kierunku zmiany biegów w trybie manualnym. To znaczy + ruchem drążka do tyłu, a redukcja do przodu, a nie jak ma to obecnie miejsce w wersji fabrycznej... Z góry dzięki za podzielenie się wiedzą.
Rapid LB Monte Carlo | 1.4 TSI 125KM DSG | MY2018 | Czerwień Corrida | 6000 km | Gdańsk
Za sterowanie DSG odpowiedzialny jest moduł J587 z min. 21 (!) przewodami. Wśród przewodów, są dwa, 0,35 mm2, oznaczone kolorami: pomarańczowo-brązowy oraz pomarańczowo-czarny, do 10 pinowej wtyczki T10. Od wtyczki-złączki lecą przewody również 0,35 mm2, oznaczone kolorami zielonym oraz niebiesko-żółtym. Oznaczenia to CANL oraz CANH. Wygląda na to, że te dwa przewody podają sygnał zmiany biegów wyższy/niższy.
W Twoim modelu z poziomu VCDS nie da się podmienić dotychczasowe przeciwmgielne na dzienne. Oba typy świateł mają inne logiczne zasilanie. Światła dzienne mają moc 2 x 15 W, są zasilane bezpośrednio z J519 (moduł centralny) przewodem 0,5 mm2. Światła przeciwmgielne mają moc 2 x 35 W, zasilane z wiązki przewodem 2,5 mm2. Nawet jak byś podłączył fizycznie żarówki przeciwmgielnych zamiast dziennych, pytanie - czy moduł oraz przewody na tej gałęzi wytrzymają takie obciążenie. Dalej - czy świadomie chcesz "zrezygnować" z przeciwmgielnych świateł? Moim zdaniem, taka przeróbka jest dosyć kłopotliwa, jak i nie wiadomo, czy przyniosła by oczekiwany efekt.
Czy aby na pewno? W MY16+ przy pomocy VCDS zamiana funkcji przeciwgielne-dzienne nie stanowi problemu. Każde ze świateł można właściwie dowolnie "zdefiniować" i zaprogramować - np. by przeciwmgielne stały się dziennymi. Można też "zmiksować" i sprawić by były i przeciwmgielnymi i dziennymi. Trudno mi stwierdzić, czy podobnie da się w MY14 - być może nie i wtedy, tak jak pisze @jercen, pozostaje modyfikacja instalacji elektrycznej - raczej dość kłopotliwa. A poza tym wieszczę problemy natury prawnej - bardziej ogarnięty diagnosta/policjant może się przyczepić.
W MY14 nie ma adaptacji z poziomu VCDS - więc nie można się tak "bawić" jak w MY16 Aczkolwiek kierownik serwisu ASO w Gorzowie zrobił taka zmianę i w MY15 zamontował sobie dzienne led z MY 2016. Jak to zrobił nie wiem.
Światła przeciwmgielne maja 2x35W ale ledy w seryjnych przeciwmgielnych same maja mniej, o wiele mniej. Ledy podpinasz pod wypieta wiązkę z h15 dotyczącą dziennych, w naszych rapidach ta czesc żarówki wogóle nie jest zasilana bo dzienne są w przeciwmgielnych. Gdyby sie okazalo ze pobór napięcia w dziennych jest na niski i ecu to widzi trzeba dać kasowniki, pobór będzie max na dwie ok 15W. Juz kilka osób tak zrobiło. Po zapięciu dziennych pala sie dół ledy zamiast jednego włókna w h15 w lampie.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
A czy któryś z kolegów który posiada R z xenonami mógłby wrzucić kodowanie, przymierzam się do założenia xenonków do swojej perełki mam gościa który ma sprzęt ale dobrze byłoby mieć podpowiedź i ułatwienie co i gdzie zmienić.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Dla tych cą chcą załozyc do Rapida lampy LED tylne z najnowszej wersji MY18, dotyczy modeli po pierwszym liftingu z nowszym BCM ( wystarczy sprawdzic czy jest lista kodowania do rozwiniecia )- niektóre MY14 jak sprawdzałem już taki mialy, ale głowy nie dam, od MY15 bez problemu powinno pójść. Zakładamy takie lampy http://allegro.pl/skoda-rapid-sedan-lift-led-lewa-prawa-i7260487874.html Potem kodowanie , najlepiej nowsza wersja vcdsa. 09BCM》 Byte 18 》 i zaznaczamy 0, 1 i 6 i cieszymy sie lampami led.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Jak w pierwszym poście? nie widzę nic co dotyczy reflektorów. jestem coraz bardziej zainteresowany wymianą w swoim toledo reflektorów na full led. ale to spory koszt (znacząco wyższy niż w rapidzie) i muszę to dobrze przemyśleć zanim się zdecyduję. osobiście gdybym miał opcje, jak wy na przełożenie na bixenony to bym już to dawno zrobił.
swoją drogą, ciekawostka czy bcm w toledo jest taki sam jak w rapidzie skoro toledo niby obsługuje full led a rapid reflektory halogenowe z paskiem led.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
@van_daal gdzie widzisz kodowanie przednich lamp ? Dotyczyło lamp z paskiem LED (MY18) czy też tych z samym Xenonem (ta od MY13 do MY17)? Kodowanie pasowało też do MY15 ? Jak ktoś ma sprawdzone to niech ponownie wrzuci i opisze. Na czeskich i rosyjskich strona widać nie jedną modyfikację m.in. aut MY15 i starszych z nowymi lampami ale opisów często brak.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.