Klima może pracować 365 dni w roku. Nie powinno się jej wyłączać. Sam tak jeżdżę od nowości, nie narzekam na zaparowywanie szyb ani na zasadniczo większe spalanie.
OK, klimy można używać non-stop, pewnie pomoże. Mojego R odebrałem na początku sierpnia, jechałem kilka razy właśnie w taką letnią burzę i klima ledwo wyrabiała...
Witam,sprawa parowania szyb w samochodzie ma szerokie znaczenie i wiele będzie opinii wypowiadania się na ten temat,faktem jest,że stosowanie klimy znacznie poprawia tą niedogodność,jednak stosowanie włączonej klimy przez cały rok,nie wyłączając jej,jak sugeruje kolega @jercen jest niewskazane i pociąga za sobą szybsze zużywanie się i ubytek czynnika chłodzącego,co w konsekwencji doprowadza do szybszego odwiedzenie ASO SKODY lub swojego mechanika.Zastosowanie dobrego płynu przeciw parowaniu szyb z jednoczesnym zastosowaniem klimy daje bardzo zadowalający efekt,sam na swoim przykładzie stosuję taki zabieg i jestem w pełni zadowolony,polecam i Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Do tego wieksze spalanie i slabszy samochod, wiem ze zaraz ktos napisze ze to bzdura ale jezdzilem w wakacje w terenie górzystym i tam jest to bardzo odczuwalne. Inna sprawa ze nie wszystko co jest w aucie trzeba ciagle uzywac, bo stworzone jest do okreslonych potrzeb w okreslonych warunkach, na tempomacie tez jezdzicie non stop
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
@tomm - szkoda, że ne podałeś od razu, że parowanie szyb u Ciebie było w skrajnym przypadku. Burza letnia to m.in. skumulowanie wilgoci w powietrzu. Warto w tym układzie obserwować dalsze zachowanie samochodu w pozostałych warunkach (nie takich krańcowych), czy sytuacja się powtórzy.
@gross81 - jeżeli ktoś doprowadza do zawilgocenia auta, nie korzysta z klimy, za pomocą której mógłby je osuszyć, nie robi tego - bo mu szkoda tego ułamka zwiększonego zużycia paliwa, to ma problem na własne życzenie. Nie wiem czy porównanie z tempomatem jest szczęśliwe, ale jeśli jest coś w aucie, co podnosi komfort jazdy, to nie widzę powodu dla którego miałbym z tego nie korzystać. Równie dobrze (pomijając prawo) można nie korzystać ze świateł mijania, bo też obciążają alternator i pisać posty na forum, że ciemno przed autem ;) @yunior81 tak jak @jercen napisał - 365 dni w roku..
Mżawka jak dziś i również parują. Klima i wiatrak na "2" daje radę, na 1 nie do końca. Podkreślam, że dla mnie w stosunku do wcześniejszego auta różnica jest wyraźna.
Wszystkiego człowiek nie wie, więc dopytam do tego cytatu: " @yunior81 tak jak @jercen napisał - 365 dni w roku.."
Jak włączyć klimatyzację poniżej -5 stopni ? Skoro w samochodach grupy VAG poniżej tej wartości nie włączy się, mówiąc potocznie klima. Chyba, że inżynierowie VW/Audi coś poprawili w tym temacie....
"jeżeli ktoś doprowadza do zawilgocenia auta, nie korzysta z klimy, za pomocą której mógłby je osuszyć, nie robi tego - bo mu szkoda tego ułamka zwiększonego zużycia paliwa, to ma problem na własne życzenie." - problemem też będzie używanie klimy " cały rok", nasz organizm nie jest przystosowany do "ciągłego" przebywania w suchym powietrzu.
<mod> osuszanie nie działa ciągle, ustawione na max. Stąd nie ma obawy o ciągłe przebywanie w kabinie z suchym powietrzem.
Jak dla mnie, mogę porównać kabinę samochodu z zamkniętą łazienką. Przy właściwej temperaturze i przepływie powietrza, zaparowanie (lustra, kafelek, armatury,...) jest praktycznie zerowe. Tak więc pozostaje sprawdzenie wielkości dopływu i odpływu powietrza z kabiny. Co do nadmuchu - to można ręcznie - poprzez podniesienie o stopień czy dwa zwiększyć dopływ (lub automat robi to sam). Natomiast na odpowietrzenie nie mamy wpływu. Jednak może warto sprawdzić jak zachowuje się wnętrze samochodu przy minimalnym uchyleniu szyby - czy też dwóch. A na pewno warto sprawdzić klapkę odpowietrzenia. W R były przypadki "zawieszenia się "klapki, a w następstwie kłopoty z oczyszczaniem/odparowaniem szyb.
Cytaty z instrukcji: Ogrzewanie i klimatyzacja wentylują i ogrzewają wnętrze pojazdu. Klimatyzacja dodatkowo chłodzi wnętrze pojazdu i obniża jego wilgotność. Układ może chłodzić, gdy są spełnione następujące warunki. Chłodzenie jest włączone. Silnik pracuje. Temperatura zewnętrzna jest wyższa niż około +2°C. Dmuchawa powinna być zawsze włączona, aby nie dochodziło do zaparowywania szyb. Uwaga z instrukcji dla Climatronica: Nie należy wyłączać układu Climatronic na dłużej niż to konieczne. Gdy szyby zaczynają zaparowywać, natychmiast włączyć Climatronic.
Niezależnie od instrukcji, może warto spróbować korzystać częściej z klimy? Może pytanie - kto ma kłopoty z klimą i osuszaniem szyb?
Trzymajmy się tematu: Zaparowana przednia szyba. Wpływ klimy na zużycie paliwa można prowadzić w stosownym wątku.
Jeżeli na zewnątrz jest duża wilgoć - mgła, deszcz, mżawka itd, to zassanie tego powietrza i podgrzanie go zawsze wywali na zimnych szybach efekt roszenia. Wymuszenie większego obiegu powietrza trochę pomoże, ale dużo lepszym rozwiązaniem w takim przypadku jest zamknięcie powietrza w kabinie i osuszenie.
@yunior81 - cały rok masz -5'C ? ja nie odczuwam żadnych negatywnych skutków jazdy z klimą włączoną na stałe, jak auto jest codziennie użytkowane i nie zawilgocone to nadmuch ustawiam na minimum, w zupełności wystarcza.
Używanie klimatyzacji w samochodzie jest rzeczą indywidualną. Pisząc na forum o działaniu tego układu w różnych sytuacjach tj. odparowanie szyb, schłodzenie wnętrza itd. należy posługiwać się konkretnymi informacjami w tym temacie. Forum nie tylko przeglądają sami forumowicze ale też osoby, które np. szukają informacji na temat danego modelu samochodu, działaniu różnych układów w samochodzie ( bo np. nie chce się zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu a internet jest pod ręką ), itd. I teraz taki zupełny laik może ( nie musi ) dojść do wniosku, że Rapid ma problem z parowaniem szyb ( gdzie tak na prawdę jest to kwestia konkretnego samochodu a nie danego modelu ) i musi jeździć z cały czas włączoną klimą ( co jest realnie niemożliwe - poniżej 4 czy 5 na plusie klima się nie włączy )bo będzie miał zaparowane szyby..... Koniec OT z mojej strony.
@yunior81, w kwestii konkretnych informacji.. napisałeś cyt.:"Jak włączyć klimatyzację poniżej -5 stopni ? Skoro w samochodach grupy VAG poniżej tej wartości nie włączy się, mówiąc potocznie klima. " a chwilę później "( co jest realnie niemożliwe - poniżej 4 czy 5 na plusie klima się nie włączy )" to jaka jest ta temperatura? -5'C czy 5 na plusie? Bo z tego co napisałeś to mamy już 10'C rozbieżności. I gdzie mierzona - na zewnątrz, czy wewnątrz? Jak włączysz ogrzewanie w kabinie robi się ciepło, klima normalnie osusza powietrze, mroźne powietrze jest suche, największa wilgoć jest w takim okresie jak teraz, mam wrażenie że za dużo teoretyzowania, a za mało rzeczywistości w tym wątku :D
Klimatyzacja pracuje w oparciu o kilka czujników i kilka nastaw. Wsiadając do samochodu, można mieć włączoną klimę, niezależnie od panującej temp. na zewnątrz lub ją załączyć. Jeżeli temperatura jest niska czy ujemna, klima dostosowuje się do sygnałów z czujników i nastaw, i pracuje. Zawsze możemy ją ręcznie wyłączyć. Tylko pytanie - po co? Jak mam zakupiony pojazd z klimą i stać mnie było na dopłacenie do takiego doposażenia, to teraz mam ją wyłączać? To chyba nieporozumienie. Warto było na początku, przy konfiguracji pojazdu (nowego) zdeklarować się na doposażenie w klimę i teraz korzystać z jej zalet (albo jej nie zamawiać wcale). Można jeszcze dodać (ale to wszyscy wiedzą) że ręczna klima to "pół" klimy. Nie jeden po czasie myślał o zmianie na Climatronic. Ale i ręczna robi swoje - tylko trzeba częściej nią żonglować a mniej wyłączać. Proponuję temat klimy w tym wątku już zostawić. Mamy samodzielne wątki, choćby: http://rapidklub.pl/discussion/228/problemy-z-klimatyzacja/p1 http://rapidklub.pl/discussion/493/klimatyzacja-a-spadek-mocy/p1 http://rapidklub.pl/discussion/470/klimatyzacja-climatic-co-i-jak/p1 tam można spokojnie wstawiać swoje posty ws. klimy.
Witajcie tak sobie czytam z zaciekawieniem ten wątek. jestem w UK i tu użytkuje od niedawna Rapid szkodniczkę A że pogoda tu deszczowa często to też zauważyłem że przednia szyba lubi parować. Z mojego skromnego doświadczenia, szyby parują bardziej jak są tłuste albo jak się pali w samochodzie. Warto nie tylko umyć ale odtłuścić szybe, bo to wyraźnie skraca czas usuwania zaparowania. Przesiadłem sie z Forda i ze wszystkiego własnie grzanych przednich szyb mi brakuje. Pozdrawiam serdecznie xiadz
<mod> Miło nam, że z tak odległych krańców zawitałeś na naszą stronę. Witamy :) Masz okazję przedstawić swojego szkodnika w Dziale Nasze Rapidy. Tam też możesz co nieco opisać jego wyposażenie, silnik, swoje uwagi czy wrzucić kilka fotek. Nie jeden zapyta - po której stronie masz kierownicę? A swoją drogą - zapraszamy do lektury naszego forum. Pozdrowienia do UK :) Szerokiej drogi !
Rapid LB 1.4TSI DSG 124KM MY17 BEŻ 12TYŚ MIL ASHFORD KENT UK
Opowiem Wam co mi się przydarzyło... Tak żebyście wiedzieli na przyszłość.
Klimę mam włączoną (klimatronik) cały rok. Wszystko ładnie działało. Filtr wymieniam co roku (patrz miasto). Kiedyś na trasie zauważyłem nieregularną pracę nawewu. Obroty rosły i spadały. Problem pojawiał się i znikał, nie był straszny, bo praca stabilizowała się po jakimś czasie (napięcie?). Nadeszła zima i kaplica- raz paruje, raz nie. Mycie szyb od wewnątrz nie pomaga, wnętrze auta suche(wsadziłem też pochłaniacz wilgoci), a szyby dalej parują strasznie. Co się okazało? Klapka obiegu wewnętrznego blokowała się na obiegu wewnętrznym! Padł silniczek sterujący tą klapką. Zero informacji z komputera. W jednym serwisie krzyknęli 700zł za nowy(ASO). W drugim 350(tez nowy), a okazało się ze naprawili stary za 150zł. Po naprawie okna suche jak pieprz.
Instrukcja podaje, by obieg wewnętrzny stosować tylko w uzasadnionych przypadkach (jazda w kolumnie, jazda za kopcącym pojazdem, ...). Przy dłuższym korzystaniu z obiegu - dochodzi do większego stężenia dwutlenku oraz zawilgocenia powietrza. Co sam potwierdziłeś z własnego doświadczenia. Na czym polegało uszkodzenie i naprawa silnika klapki?
Wiesz co, nie wiem. Auto zostawiłem rano, odebrałem po południu już sprawne:-) Podobno właśnie silnik krokowy sterujący ustawieniem klapki (obieg wew, obieg zew) był problemem. Może walnęli młotkiem, może podpieli zasilanie które się odpieło, może coś naoliwili. Nie wnikałem bo szybko, sprawnie i tanio. Ale jak będzie Wam parować auto i wyelminujecie inne przyczyny(filtry...), to tutaj szukajcie. Może u Was też się zablokowalo :-)
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.