Mam u siebie wymieniony, około 2 tygodni temu, drążek stabilizatora jak pisałem kilka postów wcześniej. Jednak przejechałem ostatnio serię progów zwalniających na których zresztą nagrywałem swoją przypadłość dla ASO. Są one dość obłe, nie spiczaste. I znów było słychać coś w rodzaju skrzypienia, choć brzmiało to nieco inaczej niż wcześniej. Zastanawiam się co to może być, czy coś w amortyzatorach, nieco podejrzewam ich plastikowe osłony. Specjalnie piszę, że progi były obłe bo na innych nie ma tych dźwięków. Poza tym temperatura oscylowała około zera więc dużych mrozów nie było no i cała część nowa.
Ktoś ma jakiś pomysł co to i co z tym zrobić. W ASO będzie ciężko to pokazać, chyba że znowu film.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Podczas wymiany wszelkich gum w zawieszeniu ( stabilizatora, wahaczy, belki itd. ) należy je dokręcać w takim położeniu zawieszenia, jakby samochód stał na ziemi. Dokręcanie śrub w skrajnych położeniach np. gdy samochód wisi na podnośniku , będzie skutkowało wcześniejszym zużyciem wszelkich tulei i gum w zawieszeniu oraz takimi odgłosami jak skrzypienie i piszczenie.
Dzisiaj trochę chciałem posłuchać tych dzwiekow i pojezdzilem po progach. Doszedłem do wniosku że nie jest to drążek ani raczej nawet nic z przodu auta. Bardziej sądzę że jest to pracujące nadwozie albo jeszcze inny odgłos że środka auta lub gdzies z tylu.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
po co te domysły. ja też tak myślałem. i myślałem długo.
a tu pojechałem na serwis a Pan był wręcz zadowolony, że tak dobrze to słychać. bo dzięki temu fajnie to mogą udowodnić przed producentem.
po jeździe pod weryfikację mimo moich przypuszczeń, że to coś innego gość mówi - 100% gumy stabilizatorów.
no i tyle. powiedziałem mu, że no ok. ale wydaje mi się, że z tyłu też. gość do mnie - nie. i twardo przy tym obstawał. powiedziałem, że jak będzie skrzypiało to wrócę.
...no i nie wracam. ucichło.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
no na pewno złą wiadomością jest to, jak już wcześniej wspomniałem. że z góry zostałem uprzedzony o tym że problem wróci. z tego co doradca mi powiedział, w opisie usterki jest uwzględnione, że to może skrzypieć w specyficznych warunkach które między innymi obejmują to co wszyscy zauważają. to znaczy, że jest blisko zera lub temperatura ujemna. mam gwarancję do grudnia. pytam. jak przyjadę z tym w styczniu to mogę liczyć, na to, że zakwalifikujemy to jeszcze pod grudzień? -nie niby nie jestem jakoś bardzo zdziwiony jednak zastanawiające jest to, że problem niby znany a dalej produkcja bubla idzie pełną parą. ps. co by się dobrze wsłuchać w to jak mi to naprawili to radio wyłączyłem... i coś mi się wydaje, że do aso za niedługo zajadę znowu. coś chyba wspomaganie kierownicy za głośno chodzi. aż się żona zdziwiła jak to usłyszała. ten samochód to salwa porażek.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
@mullrof nie ma co się denerwować każde auto teraz coś ma nie tak, uroda potaniania do granic możliwości, teraz nie robi się aut jak parenaście lat temu
Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
Auta są na 5 lat lub 150 tys km. Dotyczy to także marek premium. Teść ma C klasse z 2011r nowa z aso. Po 150 tys km sypie sie wszystko łącznie z silnikiem.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Miałem 36.500 przebiegu i zawieszenie również zaczęło trzeszczeć jak" stary tapczan " Szczególnie przy pokonywaniu "śpiących policjantów" ,szukałem info na forum i w necie .Nie przekonują mnie teksty że ten typ tak ma .A z byle pierdołą jeźdźić do serwisu mnie nie interesuje .Więc kupiłem 2 gumy stabilizatora 9 zeta i wymiana w własnym zakresie .Przy składaniu odrobina smaru grafitowego na drążek ,i problem rozwiązany .Zawieszenie chodzi cicho,jak nowe.Okazuje się że nawet poliuretany zakładamy na smar który jest dołączony przy zakupie.Stare gumu nie miały stuków ,ale można w nich zauważyć w wytarcie od drążka .Kiedy drążek się skręca powoduje że trzeszczenie przenosi się po karoserii .Gdybym sam tego nie usunął , nie uwierzyłbym że dwie gumu stabilizatora powodują takie zamieszanie .
Ja mam Rapida z 2015 r. po około 1,5 roku zaczęło skrzypieć, jeszcze na gwarancji wymieli tuleje i zastosowali jakiś specjalny środek smarny (tak niby wtedy zalecał producent), teraz czyli po następnym 1,5 roku znowu pojawił się ten problem, zgłosiłem to na przeglądzie 3-letnim i zostałem poinformowany, że aby całkowicie wyeliminować skrzypienie, rzeczywiście tak jak już pisano wyżej, od grudnia Skoda wprowadziła cały nowy stabilizator (z niewymiennymi tulejami) i producent zaleca jedynie taką naprawę. Auto mam już po gwarancji, ale z racji tego, że do tej pory serwisowałem w ASO wystąpili do producenta czy nie dołoży się do naprawy - Skoda zgodziła się pokryć 70% kosztów materiału (stablizator kosztuje 622 zł). Wyszło, że za stabilizator zapłaciłem 150 zł plus nowe śruby, nakrętki ok. 40 zł oraz robocizna 200 zł z zapewnieniem, że problem ma już nie powrócić, a jakby co mam 2 letnią gwarancję na wymianę w tym zakresie.
dobre info. szkoda, że wcześniej nie wiedziałem. jak mi problem wróci. a mam nadzieje, że pojawi się jakoś jeszcze przed grudniem to będę o tym rozmawiał.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
To ja proponuje się dwa razy zastanowić czy montować stabilizator z tulejami zwulkanizowanymi z drążkiem, bo jak przyjdzie czas, że te tuleje będą wymagały wymiany to już tylko cały drążek do wymiany będzie. A myślał ktoś nad wsadzeniem poliuretanowych tulei ( jeśli są dostępne do tego modelu ) ?
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.