FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
  • @maciektsi, a właściwie to każdy silnik o zapłonie iskrowym ma zadany kąt wyprzedzenia zapłonu a dodatkowo niektóre mają ten kąt zmienny w zależności od pewnych parametrów w zadanym zakresie. Zmiana może być realizowana w sposób mechaniczny bądź jak to jest w nowszych konstrukcjach (z wtryskiem elektronicznym) z użyciem sterownika silnika, choć tu też są konstrukcje ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu.
    W zasadzie można przyjąć, że jeśli silnik ma komputer sterujący wtryskiem i czujniki spalania stukowego dla każdego cylindra to potrafi dynamicznie modyfikować kąt wyprzedzenia zapłonu zgodnie z mapą zapłonu.
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • no dziś to już zaawansowana sprawa z tym.. kiedyś podciśnienie do aparatu i też było dynamicznie :D
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Może są już forumowicze, którzy zrobili na tym silniku większe przebiegi i chcieliby się podzielić swoimi uwagami na temat eksploatacji tego motoru. Im więcej czytam o tej jednostce komentarzy, tym bardziej zaczynam się bać czy wybór tego silnika (a właściwie brak możliwości wyboru innego) był słuszny.
    Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style |Błękit Race Metalizowany | 67 000 km | Gorzów Wlkp.
  • Ty nie czytaj tylko jeździj i ciesz się nowym autem. O 1.2tsi też pisali i jak widać chyba niesłusznie.
    Silnik jak silnik, nawet ten bezawaryjny i udany ulega uszkodzeniu. Nie ma reguły :) 
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | StyleMAX | Czarny Magic perłowy | Zielona Góra
  • jak już kupiłeś to szukaj zalet a nie wad :D

    nie wiem co tam wyczytałeś ale do mnie puki co nie dotarły informacje o jakiejkolwiek grubszej usterce która była by wadą typową dla silnika.

    wszyscy tylko mit rozsiewają że jest źle ale bez konkretów.

    osobiście nie podoba mi się ten silnik (jeździłem) ale nie znaczy że nie robi co do niego należy
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • W artykule jest błąd turbina nie generuje 1.6 bara tylko 0.6 bara. Przy 1.6 bara miałby z 240KM przy tej pojemności :)
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Dokładnie 13 lat temu gdy kupowałem Skodę Fabię I z silnikiem 1.2 12V  47kW 64KM wielu "opiekuńczych" znajomych strasznie przejmowało się tym, że nie dość że kupiłem Skodę to na domiar złego 3 rzędową kosiarkę z łańcuszkiem rozrządu który pewnie przeskoczy w pierwszym miesiącu użytkowania. Okazało się, że samochód przejechał bezawaryjnie 230 tysięcy kilometrów do grudnia zeszłego roku i o dziwo nadal jeździ :-). Podobny "hejt" chyba dotyczy silników 1.0 TSI. Nabyłem Rapida z takowym i mam nadzieję, że trochę mi posłuży. Liczę na to, że VAG nie pakowałby tego silnika do swoich wszystkich marek (włączając w to markę premium jaką jest niewątpliwie AUDI), gdyby ten silnik był przysłowiowym wadliwym bublem...
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Ja swoją Fabią (1.4 MPI 68 KM) zrobiłem 160 tyś. w 16 lat i jestem na tyle zadowolony, że zostałem przy marce. Z racji małych przebiegów głównie po mieście, dynamika silnika jest dla mnie w zupełności wystarczająca, jedyne czego się obawiam to jakieś wady konstrukcyjne i trwałość, bo chciałbym się związać ze swoją nową Skodą na kolejne 10-15 lat, więc fajnie byłoby przeczytać od kilku użytkowników "zrobiłem nim 100 tyś. km. i zero problemów" :)
    Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style |Błękit Race Metalizowany | 67 000 km | Gorzów Wlkp.
  • Ciśnienie, jakie generuje turbina można podawać na dwa sposoby:
    rzeczywiste na wyjściu turbiny - rzędu 1,3 - 1,8 bara (z uwzględnioną wartością ciśnienia atmosferycznego) - oraz 0,3 - 0,8 bara jako ciśnienie "czyste" - czyli o ile zostanie powiększone ponad wartość ciśnienia atmosferycznego.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Z uwzględnieniem atmosferycznego podaje sie w motoryzacji jako mbar, czysta wartosc to bary, a ktoś o tym zapomniał.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • A czy różnica między bar a mbar to jak 1 do 0,001 ?
    Bar - jednostka ciśnienia, a pochodna, tysiąc razy mniejsza to milibar ...
    Ale może się mylę :)
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • W motoryzacji robiąc logi doładowania podane jest w mbar, odejmujesz od tego ciśnienie atm ale przyjmuje sie ze odejmujesz 1000. Np 1980 mbar to 0.98 bar doładowania.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Ale o tym mówiłem ...
    Turbina, która by dawała ciśnienie mniejsze niż 1 bar (1000 mbar) praktycznie by zdusiła silnik. Jest oczywiste, że ciśnienie doładowania musi być większe od atmosferycznego, stąd wielkości podawane należy sensownie interpretować. Jak mamy wielkości 0,3 - 0,8 bara (300 - 800 mbar) to to jest "nadciśnienie" przewyższające ciśnienie atmosferyczne.
    Dla mnie ciśnienie 1,6 bara wspomniane w artykule jest ciśnieniem na wyjściu turbiny, co oznacza, że do silnika jest pompowane powietrze o 0,6 bara większe od atmosferycznego.
    Sądzę, że nie ma większej potrzeby omawiania podawania wartości ciśnienia na wyjściu turbiny. Zainteresowani wiedzą o co chodzi.
    Tak samo można by autorowi podpowiedzieć, że blok produkowanego silnika nie występuje w 3, końcowych wersjach mocy, ale jeszcze w dwóch dalszych, słabszych, bez turbiny.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Chodzi mi o błąd ponieważ 99,99% specjalistycznej prasy technicznej podaje rzeczywiste ciśnienie doładowania sprężarki dla danego modelu a nie uwzględniając ciśnienie atm które zawsze jest inne. 1.6 bara na.nizinie.moze byc 0.65, w górach 0.58 wiec podawanie takich wartości jest nieadekwatne i.nie prawidłowe, może.wprowadzać czytelnika w błąd. Tak sie przyjęlo i tak sie pisze. Czytając instrukcje do subaru imperaz pisze jak byk ciśnienie doładowania w zależności od wersji jest w granicach 1.0 do1.3 bara. Ktoś jak czyta potem.o 1.0 tsi ze jego 1.6 bara to musi byc cos, a tak nie jest.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Witam. Czy ten silnik 1.0 TSI w wersji 110km rzeczywiście ma koło dwumasowe jak podają w tym artykule?
    Rapid SB | 1.0 CHZC 110KM | MY18 | Drive | Blue Race | 73000 km | Piotrków Trybunalski
  • Podpinam się pod pytanie poprzednika - a jak jest z wersją 95KM - też ma dwumasę?
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • PinkFloyd i jercen

    wywód może i bezsensu dla kogoś mogło by się wydawać. a ja przeczytałem i się czegoś nauczyłem :)
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Może ktoś się orientuje czy silnik 1.0 TSI 95km ma łańcuszek rozrządu, czy pasek?
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?