FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Tuning silnika 1.2 TSI
  • @telefan22 jaki koszt w Kreatorze ?
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • Całość ma wynieść około 1,4tys zł.
    Rapid SB I 1.2 132KM chip I MY15 I Ambition MAX I Pearl White I 21000km I Warszawa I
  • drożeje
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • @Mullrof jak wcześniej była cena?
    Rapid SB I 1.2 132KM chip I MY15 I Ambition MAX I Pearl White I 21000km I Warszawa I
  • Nie, w ea211 kiedyś w Kreatorze było za 1600zk, w ea111zawsze było taniej.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • aa chyba, że tak.
    myślałem, że to jeden kit który TSI.
    ktoś tu kiedyś pisał, że z 1200 czy 1300zł.
    ktoś w innym miejscu chyba nawet za 1100zł zrobił.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • A jak jest ze zużyciem paliwa po takich modyfikacjach? 

    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • Ładny wynik

    IMG_0408.jpg
    1128 x 800 - 140K
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Rapid już po strojeniu :) Wykresy mam w aucie, ogólnie moc podniesiona o jakieś 17KM ( 115KM seryjnie na 132KM) ale moment już lepiej o 54Nm (180Nm seryjnie na 234Nm). 
    Rapid SB I 1.2 132KM chip I MY15 I Ambition MAX I Pearl White I 21000km I Warszawa I
  • @telefan22, a jak odczucia z jazdy ? Jak ze spalaniem?  
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • Przy czipowaniu silnika kierowcy zastanawiają się nad spalaniem. Niektórzy robią chip dla zmniejszenia spalania. Niektóre firmy wręcz wmawiają o zmniejszeniu zużycia paliwa.
    A prawda jest gdzieś pomiędzy. Spalanie może spaść - pod warunkiem zachowania dotychczasowego stylu jazdy. Jednak kiedy pod stopą czuje się kilkanaście (i więcej) kucyków, trudno o samokontrolę i zachowanie wcześniejszego stylu jazdy. Wiadomo, kiedy R reaguje zdecydowanie lepiej, trudno nie wykorzystywać jego możliwości. Przy starcie ze świateł jest sympatyczne uczucie, jak można komuś (większemu czy mocniejszemu) przed nami "wisieć" i nie pozwolić jemu na szybki odjazd. A w przypadku kolumny za nami - wybywamy do następnych świateł na początku peletonu. Na trasie również nie jesteśmy zawalidrogą (nawet standardowa wersja jest już żwawa), więc to przyjemność na 4 czy 5 biegu wcisnąć mocniej gaz, i poczuć jak R zdecydowanie przyśpiesza.
    Tyle, że te wszystkie przyjemności idą w parze ze wzrostem spalania. Nie jest to jakiś zawrotny wzrost spalania, ale jest.
    Ten wzrost paliwa jest odczuwalny głównie w mieście. Na dłuższej trasie można nawet osiągnąć mniejsze spalanie. Wiadomo, każdy kierowca ma swoją nogę, każdy R ma swój stan techniczny, no i pozostaje jeszcze trasa jak i warunki atmosferyczne.
    Zasadniczo - kiedy kierowca idzie w kierunku podniesienia mocy, nie może liczyć na spore oszczędności. Ale za przyjemność jazdy "podciągniętym" R warto zainwestować w tuning silnika.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dokładnie tak jak kolega @jercen napisał, ciężko na razie coś rzetelnego powiedzieć o spalaniu bo nie zwracałem na to uwagi:) głównie chodziło mi o to, że na 4,5 i 6 na trasie było ok ale brakowało tego momentu, teraz dosyć fajnie ciągnie od dołu (max moment był przy prawie już 3tys. rpm) więc 4, 5 i nawet na 6 jest też przyspieszenie.
    Rapid SB I 1.2 132KM chip I MY15 I Ambition MAX I Pearl White I 21000km I Warszawa I
  • To nawet nie chodzi o przyjemnosc jazdy ale rownież o bezpieczenstwo np przy wyprzedzaniu gdzie czasem zdarzy sie sytuacja gdzie potrzebne jest szybka reakcja auta  na gaz a w R czasem tego brakuje. Ja własnie głownie pod tym kątem bedę chipował go zaraz po koncu gwarancji.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Kolego @gross81 dokladnie tak, zwłaszcza jak się jedzie w komplecie z włączoną klimatyzacją :)
    Rapid SB I 1.2 132KM chip I MY15 I Ambition MAX I Pearl White I 21000km I Warszawa I
  • Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy po zrobionym już programie muszę uprzedzać serwis, że mam podniesioną moc, żeby nic nie zmienili podczas kasowania np. inspekcji przeglądów czy coś w tym stylu? Chodzi mi o to, żeby kiedyś przez przypadek czegoś nie przestawili jakby podłączali komputer? 
    Rapid SB I 1.2 132KM chip I MY15 I Ambition MAX I Pearl White I 21000km I Warszawa I
  • Wystarczy zgłosić żeby bez pytania nie robili aktualizacji ECU.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Ok dzięki za info.
    Rapid SB I 1.2 132KM chip I MY15 I Ambition MAX I Pearl White I 21000km I Warszawa I
  • Ktoś wyjaśni dlaczego wykres przechodzi ponad 6 tys. obrotów skoro przed 6 tys. jest odcięcie? Dlaczego wykresu mocy/momentu nie robi się ok. 1,5 tys. obr?
    Rapid SB | 1,2 CJZC 90KM | MY17 | Ambition | Beż Cappuccino | 70 tys.km | małopolskie
  • Wszystko zależy od tunera, nie któryż z dołu łagodnie rozpędzają i dopiero od 1500 obr dają kit
    W aby nie zniszczyć warstwy przyczepnej rolek która jest droga i żeby nie doprowadzić do poślizgu aby auto się nie zsunęło, a mapę może poprowadzić wyżej niż seria i wtedy kręcisz wyżej silnik, kręcąc wyżej patrzysz na ile wysjciowo jest wystrojony i gdzie jest jego granicą bo dane producenta to tylko dane a nie rzeczywistość.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Czyli przy mniejszych obrotach jest większe ryzyko uszkodzenia kiedy nie ma ani mocy ani momentu ?! 120 koni i 200nm ma zniszczyć okładzinę ( najczęściej stalowa tuba http://www.alltuning.pl/upload/hamowniaosobowe.jpg )?!. Coś chyba nie bardzo chce mi się w to wierzyć skoro hamownie są produkowane do pomiaru mocy min 500 koni ;) a i sam hamowałem swoje auto wielokrotnie i zawsze był mierzony pełen zakres obrotów od idle do odcinki. Kolego tomm wykres wygląda tak jak wygląda bo to wynika z software`u samej hamowni i ustawień wygładzania wykresu.

    Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?