FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Opinie o Skodzie Rapid
  • Dokonałem podobnej przesiadki w grudniu zeszłego roku aczkolwiek z pewnymi różnicami. Moja O1 była dużo starsza (pełnoletnia), silnik 1.6 ale wersja starsza i słabsza (75 KM) i nabyłem Rapida z silnikiem 1.2 TSI - silnikowo więc spore różnice, więc tu powiem tylko na marginesie - dla mnie zmiana ogromnie na plus. Dużo więcej momentu na kołach, autko dużo lepiej się zbiera, no i dużo bardziej oszczędne (octą miałem średnie 6,9 teraz mam 5,5 - to z całości eksploatacji z tankowania). Silnik dużo bardziej cichy. Co do zmian w środku - z tyłu dużo więcej miejsca na nogi (na jego brak mocno cierpiała O1), z przodu wydaje się być szerzej (mimo, iż auto w sumie ciut węższe) - drzwi są cieńsze. Są narzekający na plastikowe wykończenie drzwi ale dla mnie to jest OK - łatwiej utrzymać w czystości i żle to nie wygląda. Brakuje podstopnicy aczkolwiek miejsca na nogi jest dość. Bagażnik (mam sedana, a raczej liftbacka) też nieco większy od O1. Co do prowadzenia - auto bardziej wrażliwe na boczny wiatr, reszta - bardzo podobnie. Z tzw. "małe a cieszy" super pomysł na schowek na okulary, natomiast brakuje mi możliwości zamykania i otwierania szyb kluczykiem, co miałem w O1. Awaryjność - na razie brak (przejechane blisko 20 tys. km). Podsumowując tych parę myśli zebranych na szybko - zmiana dla mnie jak najbardziej na plus i powiedziałbym, że bardzo na miarę (jak dla mnie znakomity kompromis między ceną, jakością i wielkością auta), jeździ mi się znakomicie i mam autko znacznie nowocześniejsze o w sumie bardzo podobnych własnościach użytkowych (wielkość, pakowność).
    Rapid LB | 1.2 90KM | MY 2016 | Ambition MAX | Błękit Pacific | 41000 km | Brzoskwinia | śr. 5,5 l/100 km
  • @
    Peeter, jak będziesz sprzedawał Octavie to daj mi znać ;) to mój cały komentarz.

    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • mkz bardzo dziękuję. Trochę niepokoi mnie mały rozstaw przednich kół (czytam uważnie dyskusję o poszerzeniu rozstawu). Bardzo proszę Cię jeszcze o opinię na temat głośności Rapida i przedniego zawieszenia. Octavia I powyżej 130 nie była cicha, a zawieszenie też do miękkich trudno zaliczyć. Z góry dziękuję za odpowiedż.
    Do yunior81: o ile uzyskam spodziewaną gotówkę na dopłatę to sprzedawać będę we wrześniu.
    Octavia I LIM | 1.6 benz | 75 KW | MY 2011 | komfort | srebrny | 64 700 | Warszawa
  • Powyżej 130 to raczej bardzo rzadko mam okazję się przemieszczać (nie ma specjalnie gdzie, albo nie ma to dla mnie sensu, bo mi się zwykle nie spieszy aż tak, żeby to było ekonomicznie uzasadnione). Do, i ok. 130 jest jak dla mnie bardzo OK - znaczy sporo ciszej niż w mojej O1, gdzie powyżej 120 silnik zaczynał już mocno hałasować (obroty w O1 były przy tej prędkości znacznie wyższe - w Rapidzie jest pod 3000 a O1 miałem chyba ze 3800 o ile dobrze pamiętam). Silnika nie słychać specjalnie, natomiast bardziej słychać szum powietrza i kół (mam wrażenie, że opony z pierwszego montażu - Hankook - dość mocno hałasują) - choć po prawdzie, jeżeli akurat trzeba się mocno wentylować (nawiew na III albo i IV) to bardziej szum powietrza z nawiewu hałasuje. Zawieszenie trochę twardsze niż w mojej O1 (ale ona była już wiekowa...) ale moim zdaniem bez szaleństwa w tym względzie. Po dziurach staram się jak najdelikatniej jeździć i jest dla mnie OK - nie odczuwam zmiany w jakiś negatywny sposób, a wręcz jest to czasem pomocne (moja O1 miała tendencję do "nurkowania" przy mocnym hamowaniu - w Rapidzie tego w sumie nie ma). Co do rozstawu kół - daje to (a na pewno znacząco się do tego przyczynia) efekt braku stabilności przy bocznym wietrze i większych prędkościach - Rapidka jest niestety bardzo wrażliwa na boczne silne podmuchy przy prędkościach powyżej 100-120 i trzeba o tym pamiętać. Ale musi solidnie wiać. O1 była na to znacznie bardziej odporna
    Rapid LB | 1.2 90KM | MY 2016 | Ambition MAX | Błękit Pacific | 41000 km | Brzoskwinia | śr. 5,5 l/100 km
  • mkz Ponownie dziękuję. Pamietasz dobrze, ze O I (1.6 benz) przy prędkości ok 130 dobija do 4000 obrotów i rzeczywiście musi wpływać na hałas silnika. Co do szumu kół - ja mam w swojej O I Continentale 205/55 na felgach aluminiowych 16 i też szumią. Co do podatności na boczne podmuchy to wpływ ma napewno wysokośc Rapida (3 cm wyższy od O I), a także inny kształt przodu samochodu. O I ma płaską pokrywę silnika, a wszystkie nowe Skody maja maski dużo wyższe. Bardzo milo mi się z Tobą rozmawia dlatego nie zrywam kontaktu.
    Octavia I LIM | 1.6 benz | 75 KW | MY 2011 | komfort | srebrny | 64 700 | Warszawa
  • Czytam, czytam i jeszcze nie znalazłem, więc zapytam: czy do skrzynik DSG brać 1.4 TSI 125KM czy 1.4 TDI CR? Który będzie się lepiej zbierał przy wyprzedzaniu ciężarówki? Od 0-100 km/h znacznie lepiej wypada benzyniak. Miałem go w O2 kombi i z DSG dobrze sobie działał.
    Żona będzie jeździła do pracy 50km przez wioski i pola. Rocznie 20-25 kkm. To chyba na granicy rozgrzania diesla by nie było z nim problemów.
    Autko ma jeździć minimum 10 lat. Poprzedniki przetrwały 15 lat.
  • 1/ nie kupuj Rapida. Kup normalny samochód. Dlaczego tak piszę? Bo mam. I to jest najgorszy samochód jaki miałem, na równi z Fiatem Uno. Co jest nie tak? Po pierwsze: ten samochód nie dysponuje komfortem. Niemcy tworząc Polo sedan (które Czesi sprytnie (?) nazwali Rapid) mieli stworzyć pojazd do jazdy na krótkich dystansach. I tu się sprawdza. Rapid też. O ile jeździsz po niemieckich czyli równych jezdniach. W innym przypadku zapomnij- trzęsie jak na wozie drabiniastym. Albo taborecie z 4 kołami. Dramat. Po drugie- ergonomia. Co za debil wymyślił kretyńskie włączanie ogrzewanie lusterek o którym się zapomina, bo jest w takim a nie innym miejscu? A niestety, debil od elektryki nie wymyślił tego, że ogrzewanie lusterek powinno się samo wyłączać, jak ogrzewanie tylnej szyby. Bo nie. Więc wkłady się jarają. O włączniku świateł, przeciwmgielnych przód/tył powiem tyle- logiczniej rozwiązany był programator w PS 663s BIO (taka pralka automatyczna Polaru z lat 70 na licencji jugosłowiańskiej) niż ten włącznik. Kolejna rzecz- brak sygnalizacji spalonej żarówki i to mimo wyświetlacza MAXI-DOT. No bo po co? Brak płynnej regulacji częstotliwości wachnięć wycieraczek z przodu, tylko debilny przełączniczek z trzema pozycjami (dla ułatwienia dodam, że obydwie funkcje- żarówki i płynną bezstopniową regulację miał Polonez Caro+ w 1998 roku). Pamiętaj, by wskaźnik zmiany biegów na wyświetlaczu ignorować, bo to, co on tam pokazuje gwarantuje, że korbowód wyjdzie bokiem (za szybko sugeruje zmieniać biegi, kompletnie nie uwzględnia obciążenia pojazdu, kąta nachylenia drogi, niczego). Clio w 2012 roku miało to rozwiązane normalnie. Tu jest syf. Otwieranie bocznych szyb- impulsowy wyłącznik tylko na dół, do góry już nie. Clio w 2005 roku już to miało, w obydwie strony. Ogólny wygląd kokpitu, zwłaszcza konsoli środkowej- niby  nie jest to wersja "biedna" ale zaślepki rządzą. Wygląda to źle jak w każdy VW. O twardych plastikach nie piszę- wszak na co dzień się ich nie dotyka, bo i po co? Żeby nie było, są pozytywy: potężny i ustawny bagażnik, zużycie paliwa- zwłaszcza na trasie poniżej tego, co deklaruje producent, całkiem dobre wyciszenie. Nigdy więcej. 
    Rapid LB, 1.2 MPI z LPG, Ambition z dodatkami, biała, 56000, Wrocław i szybko rośnie.
  • Ale jazdę próbną miałeś, czy tak w "ciemno" swojego Rapida kupiłeś?
    Nie odpowiadaj...
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Kupiłeś (używanego?) R, z najsłabszym silnikiem, wolnossącym, masz LPG. Masz czas - to przejedż się R z innym silnikiem i wyposażeniem i porównaj.
    Ubliżasz zespołom konstrukcyjnym bez powodu. Wiele spraw związanych z funkcjonalnością i działaniem R można znalezć nie tylko na naszym forum. Jest wiele modów i spraw, dzięki którym  użytkowanie R jest jeszcze przyjemniejsze, daje więcej satysfakcji z wprowadzonych zmian.   
    Tysiące R jakoś jeżdżą, niektóre mają ponad 200 tkm, kierowcy i użytkownicy jakoś nie robią takiego alarmu wokół Rapida.
    Chyba jesteś pierwszy, który ma 3 stopnie pracy wycieraczek w swoim R. Standardowo jest więcej. Co ciekawe, takie rozwiązanie jest korzystniejsze z wielu powodów.
    Zaślepki - chyba masz R bez wyposażenia. Te zaślepki nie są bez powodu, zawsze masz możliwość rozszerzyć zakres funkcjonalności swojego R.
    Zawsze możesz korzystać z forum czy internetu, by zdobyć więcej wiedzy o R, wprowadzić zmiany i ulepszenia.
    Kupując samochód sam podejmujesz wybór jak i jego następstwa.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @Wezmyr
    Kolego skoro R jest tak wielką tragedią dla Ciebie i nie pozwala Ci normalnie funkcjonować i czerpać przyjemności z życia to proponuję sprzedać i zakupić jedną z dwóch perełek które wymieniłeś "Polonez Caro+ w 1998 roku" albo szarpnąć się na coś nowszego "Clio w 2005" i będzie cacy.
    Rapid SB | 1.2 TSI CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Biel Candy | 53000 km | Tychy
  • Nie, kupiłem nowego (nie kupuję używanych samochodów, nie stać mnie na kupno czegoś, co jest potencjalnie źródłem problemów). Nie dla siebie, ale był określony cel zakupu- wielki bagażnik na wózek. I to jest spełnione. Co nie zmienia faktu, że jazda tym samochodem jest porażka ze względu na brak komfortu (i nie ma znaczenia, czy to wersja najtańsza, czy nie, zawieszenie jest takie samo nędzne, porównanie z moim Meganem (z tego roku) jest zabójcze dla Rapida). Przepaść to delikatne określenie i ibynajmniej, nie na korzyść Rapida. Argument o tysiącach co jeżdżą i są zadowoleni, traktuję jak argument typu "tysiące much jedzą... " a trzy prędkości wycieraczek zas dotyczą cyklu przerywanego (jakby kto nie doczytał). Mam świadomość tego, że jak człowiek wydał pieniądze, to musi bronić zakupu (ja nie muszę, samochodu traktuję jak długopisy, ma wytrzymać 5 lat lub 200000 i iść ode mnie daleko). 
    Zaślepki nie są problemem natury technicznej, jasne że po coś są, głównie dlatego, że kryją miejsca na instalację rzeczy mi zbędnych (w końcu wiem czego używam, wiem co mi potrzebne) niemniej, dwie na wyglądają zwyczajnie źle, bo można było to zrobić tak, by nie rzucały się w oczy, a tak estetyka leży. Nie czepiam się silnika, bo jest dokładnie to, o czym pisałem- działa jak powinien. I dodatków tak, jak ood niego oczekiwałem.
    A propos modyfikacji: to jest jakiś żart, prawda? Mam modyfikować instalację elektryczną ogrzewania lusterek, bo jakiś inżynier okazał się być ograniczony przewidywaniu swojego projektu? Serio? 
    Jestem zdziwiony tym, że tu jest kółeczko wzajemnej adoracji, ale niestety, ten samochód jest zwyczajnie słaby na tle innych, które były moja własnością (a jest to 14 auto w moim życiu). I nie pisze o jakości wykonania, bo z tym tragedii nie ma, ale o tym, jak wiele rzeczy jest niedopracowanych. Nie
    Rapid LB, 1.2 MPI z LPG, Ambition z dodatkami, biała, 56000, Wrocław i szybko rośnie.
  • Każdy użytkownik z czasem znajdzie to co mu przeszkadza lub widzi pewnie nie dociągnięcia, ja mogę powiedzieć z racji 2 lat użytkowania R i obecnej OIII. Rapid naprawdę jest bardzo fajnym autkiem ale nie jest bez wad, wydaje mi się ze największa wadą to jest niestety zawieszenie, na 16" jeszcze jakoś daje rade ale na 15" trzeba bardziej się pilnować, w szczególności do Octavii gdzie zawieszenie jest bardzo dobre i jedzie jak przyklejona. Druga rzeczą jaką zauważam to jest jednak hasał w kabinie jak od silnika jak i przy jeździe autostradowej ale tragedii nie ma. Jeżeli chodzi o komfort obsługi to jednak wiele zależy od wyposażenia inne siedzenia itd. Ogólnie bardzo miło i przyjemnie mi się jeździło choć widziałem pewne wady ale które mi aż tak bardzo nie przeszkadzały w eksploatacji
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Myślę, że
    Wezmyr powinieneś opuścić to "kółeczko
    wzajemnej adoracji" nie ma co obrażać nikogo, albo przelewać żal za swój wybór na innych :) ja mam rapida, żona polo 9n3, rapid już 64 tys. w rapidzie przejechane i marudzić nie mogę :) do chwili obecnej auto niezawodne.

    "W tym czasie - lusterka zewnętrzne normalnie pozostają zanieczyszczone
    śniegiem czy kroplami wody. Ażeby lusterka wyczyścić - wystarczy włączyć
    ogrzewanie obrotowym przełącznikiem. Nie jest on (standardowo)
    połączony z ogrz.t.sz. Jest on zespolony z elektryczną regulacją
    ustawień lusterek - na drzwiach kierowcy - pod lewą ręką. Ten wyłącznik
    ustawiony w pozycji włączenia ogrz.l.b. będzie zawsze działał przy
    włączonym silniku. Nie ma tu wyłącznika czasowego. Jak ktoś zapomni - i
    zostawi ten przełącznik w pozycji włączonego ogrzewania - to w momencie
    wyłączenia silnika - lusterka nie są dogrzewane, nie ma obawy o
    akumulator. Ma to z kolei ten plus - że włączając silnik - mamy
    równocześnie załączone ogrz.l.b. Natomiast nawet latem - jeżdżąc z
    włączonym ogrz.l.b. nic nadzwyczajnego się nie dzieje, pomimo tego, że
    lusterka są ogrzewane. "

    jeździsz cały czas na włączonym ogrzewaniu lusterek Twój problem, lecytyna na pamięć i po wszystkim :)

    na podsumowanie; tak jak Tobie się rzeczy nie podobają, tak wiele się użytkownikom Rapida podoba :) i tyle


    Rapid SB| 1.2 105 KM | MY14 | Ambition Komfort | Grafitowy | 36000km| Opolskie
  • @Tosa- jasne, z tymi lusterkami ściema, bo: odbierając samochód z salonu od razu pani doradca wspomniała, żeby o tym pamiętać, bo się niestety wkłady się przepalają. Po pół roku jedno lusterko przestało grzać (w tym czasie nie jeździłem nim ja), wymieniona na gwarancji. Drugie wytrzymało ale do kiedy, ciężko określić, dość powiedzieć, że po roku na gwarancji obydwa były wymienione. A auto miało 7000 km przejechane. W drugim roku znów były wymieniane na gwarancji. W trzecim lewe, w czwartym prawe. Zaznaczam, że za każdym razem bezpłatnie a więc Skoda uznawała roszczenie za zasadne. 
    Po drugie: nie zamierzam opuszczać kółeczka tylko dlatego, że ktoś ma problem ze zrozumieniem krytyki rozwiązań technicznych (w dużej mierze- w mojej ocenie słusznej) za niedociągnięcia w konstruowaniu i broni swojego wyboru zakupowego (no bo jak to, kupiłem auto za gorę cebulionów i jestem zadowolony to wszyscy muszą być zadowoleni). Rozumiem, że trudno jest przyjąć krytykę ale auto to narzędzie, Rapid to w dodatku dość tanie narzędzie, o którym często się mówi, że najpierw powstawało wnętrze a dopiero później blacha, i jest w tym chyba sporo prawdy, bo, jak już pisałem wcześniej- bagażnik, ilość miejsca jest godna podziwu jak na tak niewielkie auto z którego Rapid się wywodzi. Nie byłem i nie jestem entuzjastą aut z grupy VAG (aczkolwiek mieli kilka ciekawych pomysłów stylizacyjnych, na przykład Yeti czy Toledo) ale jeżeli chodzi o niektóre rozwiązania- nie mam zastrzeżeń (silnik MPI naprawdę daje radę, nie potrzebuję mocy a stabilnego źródła napędu), hamulce czy układ kierowniczy. Ale auto nie zapewnia komfortu porównywalnego z wieloma innymi samochodami, jest zwyczajnie twarde, nie filtruje nierówności i mając porównanie na A18 z Olszyny Rapida i innych aut, ten wypada źle. Zresztą, to samo zawieszenie też nie daje rady przy podmuchach bocznych- auto jest podatne na takie i tu właśnie wychodzi słabość, bo szukając kompromisu (na kołach 15) pomiędzy zapewnieniem szczątkowego komfortu a stabilnością, zdecydowano się na stabilność i komfortu nie ma. Nawiązuję do tego komfortu wprost maniakalnie ale naprawdę robiąc 6 czy 7 tysięcy miesięcznie ciężko nie zauważyć, że jest słabo. Moja lepsza połowa, jako maniak samochodów VAG, nigdy nie kupi nic innego (teraz ona lata Superbem, a tego oddała mnie, ja zaś kupiłem Megana jako normalny samochód a ten, z racji niskiego przebiegu i wieku (ma 4,5 roku) jeszcze będzie ze mną przez jakiś czas (no i Megan musi do mnie dotrzeć, a że kupowałem go w zagranicznym salonie, bo w Polsce tej wersji nie ma, jaką ja chcę). Czy wylewam żale? Raczej przedstawiam inny punkt widzenia- pozbawiony chyba entuzjazmu, który tu jest wszechobecny a który, w mojej ocenie, nie do końca jest uzasadniony. Podkreślam- bagażnik, silnik, hamulce są takie, jak producent obiecuje i jakich bym oczekiwał. Ale estetyka wnętrza (zaślepki), rozwiązania techniczne bądź ich niezrozumiałe ograniczenia (jak impuls tylko na dół ale nie do góry) nie wywołuje pozytywnych skojarzeń, co jak widać, niektórzy traktują jak atak osobisty. 

    @wojtek2626- widzę, że nie tylko ja to zauważam.
    Rapid LB, 1.2 MPI z LPG, Ambition z dodatkami, biała, 56000, Wrocław i szybko rośnie.
  • No i prawidłowo. Nie ma się tylko co zachwycać i lizać po dupach. Tym bardziej, że rzeczywiście trzeba być sporym optymistą i fanem, żeby znajdować aż tyle powodów do zachwytu. Auto ma mankamenty, jak wiele innych marek, i o nich też można, również dosadnie, rozmawiać. Z tym zawieszeniem to jak najbardziej prawda. Jak się przesiadlem do Rapida z 9-letniej Corolli o przecież nienajswiezszym zawieszeniu, to myślałem, że jest coś w Skodzie zepsute :-) Trzeba było się chwilę przestawiac. 
    Rapid SB | 1,2 130 km (box) | MY16 | Ambition Max | Blue denim | 40 000 km | Trójmiasto
  • Myślę, że robisz podstawowy błąd porównując auta z zupełnie różnych segmentów.
    Porównujesz Rapida z Meganem który jest nowszą konstrukcją, w dodatku z wyższego segmentu. Aby zachować uczciwość Renault Megane należałoby porównać z Octavią.

    Rapida można by uczciwie porównać do Fiesty, czy Kia Rio w sedanie, Citroena C-Elysee, Peugota 301, ewentualnie Fiata Tipo. To segment niskobudżetowych aut rodzinnych/auta pod taksówkę. Krytykujesz komfort pracy zawieszenia i słusznie.. tylko że tutaj konstruktorzy postawili na trwałość.

    Czy im się to udało? Ja, mając 178 600 km na liczniku i jeżdżąc nadal na oryginalnym zawieszeniu mogę powiedzieć że tak, mogę Cię uspokoić również, że niepotrzebnie martwiłeś się o korbowód - nic się z nim złego nie dzieje ;-P

    Mnie się też nie podoba, że auto jest wrażliwe na podmuchy boczne na autostradzie,
    nie podobało mi się też zachowanie w zakrętach (z tym akurat poradziłem sobie zwiększając rozstaw kół dystansami)
    ale zakup auta to zawsze jakiś kompromis, mam dużo przestrzeni, bagażnik, "jako-taką" dynamikę i rewelacyjne (w/g mnie) spalanie.
    W następnym aucie, jeśli postawię głównie na właściwości jezdne,
    to wiem że będzie to okupione czymś innym (np.spalaniem, albo mniejszym bagażnikiem)

    Zawsze jest coś za coś, ale warto do tego podejść na chłodno..
    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Chciałbym tylko zaznaczyc ze kolega @Wezmyr wyraża tylko swoja opinie zgodnie z treścią wątku i raczej nikogo nie obraża, ma do tego prawo a przy okazji ma tez sporo racji, warto spokojnie dyskutowac i punktować tak wady jak i zalety tego auta.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • W całej rozciągłości popieram kolegę gross81 . Sensowna i konstruktywna krytyka jest zawsze na miejscu. Oczywiście z umiarem, bez hejtu.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Jest tu miejsce do wszelkich opinii, na plus jak i na minus. Ale bez takiego ubliżania konstruktorom poszczególnych elementów wyposażenia. Wg mnie, wywiązali się ze swojego postawionego zadania poprawnie. Natomiast jaką drogą poszli dalej elektronicy i programatorzy - to dalsza sprawa. W sumie - jakieś rozwiązanie sterowania i regulacji zostało wybrane. Pytanie, czy da się do niego przyzwyczaić i stosować? Rapid w pierwszych rocznikach był praktycznie ogołocony, pozbawiony wielu funkcjonalności. Dopiero z każdym nowym rocznikiem, Skoda podnosiła stopień wyposażenia.
    Stąd m.in. na tym forum jest grupa użytkowników, którzy chcą i mają możliwości (nawet we własnym zakresie) doposażyć swoje 4 kółka. Nie widzę w tym nic złego, wręcz traktuję jako inspirację do własnych zamierzeń.
    Jak pisałem, w pierwszych rocznikach nawet nie było pewnych opcji. Stąd wielu myślało o dołożeniu głośników do tylnych drzwi, dołożeniu dystansów do kół, założeniu haka, dodatkowego gniazda zapalniczki w bagażniku (a nawet w kabinie), wytłumienia kabiny, modów oświetlenia, kontrolek czy też dalszych modów.
    Po to mamy "tanie" i "proste" Skody, by można było coś w nich zmienić. Kupując taniego R, nie można oczekiwać uniwersalnego, dobrego samochodu, który zadowoli wszystkich.
    PS: Regulacja cyklicznej pracy wycieraczek w moim R ma 4 stopnie: od 1 sek do ok. 20 sek. Nawet graficzna ilustracja na dźwigni ma 4 znaczki.  
    Ten dział (jak i forum) jest dla wszystkich, z możliwością podawania swoich opinii. Ale niech to będą sensowne, wyważone opinie. Zapraszam do dalszej dyskusji o aktualnej Skodzie Rapid. W przyszłym roku S wprowadza nowy model zamiast dotychczasowego R, stąd piszmy, póki taki R jest na linii produkcyjnej.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • U mnie podgrzewanie lusterek wyłącza się po max 5 min mam od 2 lat włączone non stop i działa bez problemu, może masz w innej wersji słaby sterownik który nie ma niektórych ustawień. Auto przy wyższych prędkościach lepiej jeździ na 16, calach, ale do swojej masy jest za wysokie i powstaje pod nim lekka poduszka powietrzna lekkie obniżenie i jeździ przy tej masie jak Octavia, choć dla mnie do 150 km/h jeździ ok w serii. Miałem zachwalanego Aurisa 2009r, spod po 4 latach cała podloga wielką rdza, z zewnątrz ok, wcale takie super auto nie było, gumowy układ kierowniczy i inne bezsensowne rozwiązania, mechanicznie można naprawić ale ta rdza w aucie co miało 70 tys km i garażowany to tragedia, niczym Mazda 6. Jak ktoś nie miał podnosnika to nie wiedział. Pozbyłem się tego szybciej niż myślałem. Wszystkie moje Japończyki rdzewiały w oczach od spodu. Każda marka ma jakieś wady. Ja nigdy nie chce Japończyka, mechanicznie mogę nawet wymienić silnika ale jak leci blacharka to i tak po czasie znów wyjdzie. Na razie nie narzekam, mam Rapidzie w full wersji i nie widzę tych wad co inni, szczególnie po podniesieniu mocy lata jak powinien i bezawaryjnie.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?