Panowie jestem po wymianie amortyzatorów, poprzednio gum staba, no cóż to co zobaczyłem po demontażu oryginalnych amortyzatorów poduch i łożysk po prostu się załamałem, poduchy wygięte, łożyska prawy rdza a lewy smar z rdzą, amortyzator lewy jedną ręką wciśniesz bez siły prawy ledwo robił za dwóch, powinienem to spakować i pieprznąć to w ASO i zje..ć jak psów co sprzedają Polakom, po wymianie jest sztywny nie nurkuje, życzę wam aby u was tak to szybko nie wystąpiło, jestem po 50-tce i nie walę buta w gaz, przepraszam za literówki itp, zapłaciłem 870zł za wszystko.
-----
Panowie jak się sprawują stabilizatory poprawione, bo u mnie kościół, ale i tak zdam relację jak się to sprawdza w eksploatacji, pozdrawiam zainteresowanych.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Wczoraj byłem w serwisie na gwarancji w związku ze skrzypieniem, nie bawili się w smarowanie - od razu wymienili stabilizator. Od razy cisza, nawet na największych progach zwalniających.
Rapid SB | 1.2 CJZC 90 KM | MY17 | Ambition MAX | Czerwony RIO metalizowany|| 67 000 km | Wrocław
Dzisiaj byłem w serwisie. Podobno oczyścili i przesmarowali (gumy?) i ma nie trzeszczeć. Pewnie do najbliższych mrozów, ale w razie czego będę apelował -:)
Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
Mi też smarowali i po pół roku zaczęło głucho popukiwać jak skręcałem w prawo najeżdżając na nierówności, olali mnie więc pojechałem do innego ASO w trójmieście i bez laski no i rok spokoju a dziś od 2 tygodni poliuretan wraz z amorkami kpt. zobaczymy.
Oj dobrze że nie doszło u mnie do wymiany na zmodernizowany stabilizator a miało być tak pięknie a tu już niusy.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
U mnie to samo , gumy stabilizatora wymienione, i cisza nastała. 230 zł za całość w ASO Gall Wrocław. W załączniku zrzut z cenami. Pozostałe rzeczy to już coś innego niż gumy. PS. nie wiedziałem, że liczą za wymont / zamont kół :D, no dobrze, że nie ma opcji wymont / zamont kołpaki.
Przechwytywanie.JPG
1251 x 408 - 98K
Skoda Rapid SB |1.2 TSI 110 KM | 2016 | Style + pakiet comfort | magic black | PL
u mnie skrzypi guma po przejeździe przez próg. Dwa razy tamtej zimy był w ASO. Za pierwszym razem nic nie stwierdzili, a za drugim też nic nie stwierdzili ale przesmarowali gumy stabilizatora. Powiedzieli mi, że mam poprawioną wersję stabilizatora i nie powinno być takiej usterki. Sprawę zgłosiłem do Importera (czekam już ponad 14 dni na odpowiedź) oraz zgłosiłem w ASO i czekam na telefon od nich w związku z tym, że 3 raz przyjadę i nie chciałbym usłyszeć, że nic nie stwierdzili.
Rapid LB I 1.0 110KM I 2019 I Elegance I czarny magic I 45000km I Bieruń
U mnie też kiedyś tam wymieniali (chyba) skrzypiące gumy i jakiś czas było ok. Od jakiegoś czasu, dość już długo, znowu poskrzypuje ale to olewam, bo w porównaniu z byłym Paskiem B5 to jest to znośne. W tamtym odgłos był taki, jak bym prosiaka zarzynał. Serio. Ludzie się oglądali z przerażeniem a potem ze współczuciem... Tak, że tu nie jest tak źle. Przypadków jest tyle, że wniosek jest jeden: TTTM.
W nowszych rocznikach - nie ma już samodzielnych gum do stabilizatora. Na linii montują stabilizatory z zawulkanizowanymi elementami gumowymi. Zastanawiam się, czy to nie który z amorków. Niektóre przy przejeździe nierówności czy hamowaniu (podczas ściskania czy rozciągania) potrafią wydawać ciekawe odgłosy. Czy to nie jest trop?
Jakiś czas temu samodzielnie wymieniłem gumy drążka stabilizatora. Zmontowałem polecane gumy Lemfordera.
Nie minął rok, zrobił się chłodniej .... i znów zaczęło się piszczenie i skrzypienie na śpiących policjantach.
Kiedyś tu na tym forum wyczytałem info od któregoś z kolegów (na prawdę nie pamiętam w jakim wątku było to poruszane i kto to napisał), że dobre efekty dają gumy (prawdopodobnie od Audi), które mają dodatkową wkładkę płócienną. I to właśnie to gumy są idealne do Rapida i nie powodują tych nieprzyjemnych efektów dźwiękowych.
Szukam i szukam w forumowej wyszukiwarce ale nic takiego nie mogę namierzyć :(
Czy ktoś pamięta tego posta albo osobę którą to napisała?
Chciałbym wymienić swoje gumy na te "wkładką płócienną". A może już ktoś taki zabieg robił i ma oznaczenie kodowe tych gum?
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.