FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Rapid czy Scala?
  • Jak nie było, w Rapidzie był 1.4 TSI 125KM.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • malutki pisze o jednostce 3-cylindrowej 1.0 TSI. Ta występuje w kilku wersjach w różnych modelach Skody. W R są/były wersje 70 oraz 81 kW. Nie było wersji 85 kW, która aktualnie jest montowana również do Scali, jako mocniejszy, litrowy silnik.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Np ta 115KM jak w VW, Seacie  Octavii teraz w Scali jeździ o dziwo dobrze, sam z kolegą patrzyliśmy soft góra dodane więcej paliwa, na tyle że 115KM każda.legitymuje się ok 122KM i 215-220Nm w serii, czyli zachowawczo.posali te 115KM. Więc zmiana softu w porównaniu do 110KM 1.0 TSI nie jest tylko te 5KM. Jak110KM trzyma.ładnie serie to te 115KM wychodzi więcej. Widocznie dodali trochę paliwa aby się trochę różniła ale wyszło mocniej niz w homologacji.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • 1,0 TSI 85 kW to nie jest ten sam silnik co 1,0 TSI 70 kW. Również to inna jednostka mechanicznie wobec 1,0 TSI 81 kW. Ta mocniejsza jednostka ma inne podzespoly, inny soft, ma dwumasę, … 
    Stąd przy porównywaniu odczuć czy osiągów, warto podać jakim silnikiem kto jezdzil. Skoda nadal zachowala przydział ręcznej skrzyni biegow - 5 b do słabszego i 6 b do mocniejszego silnika.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dziś widziałem 1 śtukie do odbioru dla klienta, z rejestracjami ;)
    1.0 ma DSG w cenniku 2020. (Obecnie są tylko 1.0 i 1.6 TDi) Od 44 tygodnia będzie 1.5 TSI z manualem - homologują pod nowe EURO6

    LB|1.2 CJZD 110|MY17|Ambition|
  • A czy 1.5 w DSG będzie przewidziany w ofercie?
    Skoda Rapid SB |1.2 TSI 110 KM | 2016 | Style + pakiet comfort | magic black | PL
  • Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Homologują i dlatego nie ma.

    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Rapid Scala czy kamiq???
    Rapid SB |1,6 TDI 139KM |305 Nm| MY 14| Elegance | Szary Quartz|104000| Siedlce
  • Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • właściwie to potwierdzam to.
    w moim Tarraco problem istnieje ale nie powiedziałbym, że jest tak poważny żeby samochód oddawać w ramach rękojmi. kangur jest ale trzeba umieć go opanować :D

    ogólnie czekam aż coś z tym zrobią ale tu za wiele się nie da.
    aktualizacja która ponoć to naprawia - podnosi obroty na zimnym silniku i tyle.

    osobiście pytałem już o to w serwisie i oczywiście palą głupa. nikt nic nie widział, nikt nic nie słyszał a afera na pół internetu ^^

    to jest trochę kwestia przyzwyczajenia i da się z tym żyć. trzeba trochę inaczej ruszać.
    nieco poprawia sytuacja zmiana trybu na sport (o ile samochód posiada drive profile).

    w każdym razie jeśli ktoś się zastanawia czy ze względu na to rezygnować z tego silnika to moim zdaniem można to olać.

    <mod> "Shift" Ci się popsuł? ;)
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Witajcie. Podbiłem temat ponieważ jeżdżę Rapidem 2014/1,6 tdi DSG. Auto ma w tej chwili 80 tys. km, ale z tego względu,że chyba nie wysiądę ze SKÓD , więc należy wybrać jakiś kierunek. !,6 tdi jeżdzi fajnie, ale myślę o benzyniaku. Zmartwiły mnie wiadomości o niedomaganiach 1,5. Czytałem ,że dobrze współpracuje z DSG i to jest optymistycznie. najbardziej podoba mi się SCALA. Czy dobrze kombinuję?
    Rapid SB |1,6 TDI 139KM |305 Nm| MY 14| Elegance | Szary Quartz|104000| Siedlce
  • Powiem ci jechałem skalą 1.0 TSI DSG w Niemczech, o dziwo w 115KM fajnie to chodzi, wogóle nie czuć wibracji a na autobanie poszła nawet 208km/h. Sceptycznie myślałem o tym silniku ale w tym aucie w wersji 115KM zmieniam zdanie.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Ja jeździłem O III z 1,0 115KM i naprawdę dawała rade z tym silniczkiem choc czuć było ze jazda zaczynała się od 2tys obrotów w górę . Jeśli chodzi o Scalę to fajne autko i tez rozważałbym gdyby nie mały bagażnik jak na moje potrzeby
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Prawie 460l w tej klasie rekord jeżeli chodzi o ten typ karoserii, prawie  to tyle co nowe BMW  3 Kombi -480l.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • jeśli chodzi o swoja klase to jak najbardziej ma duuuzy bagażnik :) ja jednak potrzebuje auta bardziej pakownego i mimo ze wcześniej był R to Octavia lepiej się sprawdza hehe
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Octavia to istny van jeżeli chodzi o bagażnik. 
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Na necie jest już od groma testów SCALI.
    Obejrzałem ze 2-3. Mimo tego, że nie lubię hatchbacków to moje wrażenia są raczej ok. Z przodu ładny samochód. Z tyłu bardzo przypomina mi fiata tipo co kojarzy mi się źle. Wielki napis SKODA - w mojej ocenie na niekorzyść. Tam powinno pojawić się SCALA. Wyposażenie i ergonomia godna aktualnym trendom w VAG. Asystenci - wydaje mi się, że są ale okrojone. System diod na lusterkach do martwego pola - coś wspaniałego. Wszystko jest powiedzmy przewidywalne ale to dobrze.

    Wszystkie testy wykonywane są na topowych i doposażonych wersjach. I właśnie tak wyposażone samochody jak na testach mogę określić jako OK. Daje radę. I tu zaczyna się problem. Po przejrzeniu cennika mam wrażenie, że chyba oszaleli.
    Topowa wersja wyposażenia style z byle 3 cylindrowym silnikiem, kosztuje koszmarne pieniądze. Najgorsze jest to, że ten style to wcale nie koniec. Samochód w style ma jeszcze sporo miejsca na opcje dodatkowe.
    Testowane samochody które mamy możliwość oglądać i zachwycać się to wersje za 110-120k PLN.

    To się nie będzie sprzedawało. A jeśli już to tylko najniższe wersje.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Jak tylko pojawiły się pierwsze cenniki Scali skonfigurowałem sobie najwyższą wersję ze wszystkimi możliwymi dodatkami i wyszło mi grubo ponad 130 tysięcy. Za bądź co bądź mały samochód. Szaleństwo! Ale u konkurencji nie jest lepiej i nie będzie lepiej. Wchodzą elektryki, które będą jeszcze droższe i myślę, że one będą wyznaczać horyzonty cenowe. Szaleńcze normy unijne i inne wymuszane dodatki bezpieczeństwa też wpływają na cenę nowych modeli. Takie czasy. Koncerny motoryzacyjne muszą  przecież zarabiać. Klienci chcą konsumować co chwilę nowsze modele to muszą za to płacić niestety. Kiedyś samochód kupowało się na 10-15 lat, teraz "nudzi się" już po 2-3 latach.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • @Mullrof
    Co do testów to poniżej wrzucam filmiki z bardziej przyziemną wersją. Chłopak czasem gada farmazony (mógłby trochę zapoznać się ze specyfikacją i opcjami, czepia się obsługi zwykłego tempomatu w manetce kierunkowskazu co mnie rozwaliło czy twierdzi, że SCALA - i nie tylko ta Skoda - na Europę kontynentalną jest wersją przedłużoną a na Wielką Brytanię jest krótsza i przez to ciaśniejsza na długość z tyłu) ale mamy możliwość zerknięcia na bardziej przyziemną wersję bo z manualną klimatyzacją, brakiem USB z tyłu czy światłami LED Basic. Jedynym dodatkiem jest przedłużona klapa z tyłu, pełne LED z tyłu i ciemne tylne szyby.

    https://www.youtube.com/watch?v=04tofiSF-_k - TEST świateł

    https://www.youtube.com/watch?v=RadnUnE9A_4 - wrażenia z jazdy

    https://www.youtube.com/watch?v=lLAgytJWo20 - wady i zalety wg. testującego
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?