FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Problemy z klimatyzacją
  • U mnie w Fabii I z 2004 roku klima pracuje z większą kulturą niż w Rapidzie.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • To prawda, ja też toczyłem boje w serwisie odnośnie głośnej pracy klimatyzacji i doradcy serwisowi i mechanicy albo nic nie słyszeli albo twierdzili że to normalna praca. Dźwięk jest tak irytujący, że aż się odechciewa jeździć z włączoną klimą, a jedyną radą ASO jest sprawdzenie poziomu czynnika i ewentualne dobicie (oczywiście na mój koszt).
    Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style |Błękit Race Metalizowany | 67 000 km | Gorzów Wlkp.
  • Pytanie do forumowiczów czy komuś udało się wymusić na ASO naprawę/wymianę?
    Mam jeszcze 2,5 roku gwarancji (rok modelowy auta 2018) i nie chcę żeby coś się zaczęło psuć po tym okresie.
    Ktoś kiedyś pisał, że zmusił serwis do wymiany na sprężarkę Denso (miał Sandena) - mówiłem o tym mechanikowi to usłyszałem, że to inna historia, bo to miało miejsce parę lat temu.
    Kupując nowe auto myślałem, że będę miał spokój. Chyba w następnej kolejności trzeba będzie pomyśleć o Toyocie RAV4 a nie Octavii/Superb.
  • Mocno ćwierka Wam ta klimatyzacja? Możecie nagrać film i wrzucić tutaj?
    Byłem tydzień temu na przeglądzie i mówiłem, że jak się wyłączy radio to słychać cichy szum klimatyzacji. Pan mi powiedział, że jak nie ćwierka to jest wszystko ok. Ponoć te ćwierkanie to problem szerszy i jest program Skody na naprawę/wymianę tego.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Ambition MAX | Beż Cappuccino Metalic | 90k | dolnośląskie
  • Ćwierka, szeleści, świerszczy, do tego od czasu do czasu dochodzą odgłosy przelewającej się cieczy, u mnie dźwięk ten jest już słyszalny nawet jak gra radio. Niestety nagranie telefonem (przynajmniej moim) nie oddaje tych dźwięków (chyba chodzi o redukcję szumów).
    Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style |Błękit Race Metalizowany | 67 000 km | Gorzów Wlkp.
  • Ja wywalczyłem wymianę na Denso... Ale najpierw 2x wymienili na Sanden, dopiero 3 raz dali Denso. Nie ma ćwierkania, ale i tak słychać charakterystyczne dźwięki przy pracy klimy.
    Bój był długi, ale warto było bo te dźwięki już tak bardzo nie irytują jak poprzednie ćwierkanie/szuranie.

    Pisać emaile do BOK Skody, zgłaszać w ASO szuranie i ćwierkanie klimy. W końcu wymienią.

    Ale uważam, że zakup Rapida to nie był dobry pomysł, jego jakość wykonania i materiałów to porażka...

    Ja teraz walczę ze stukami w zawieszeniu, gdzie oczywiście ASO twierdzi, że jest OK. Auto ma 22000km i 16 miesięcy...

    W ASO już mają mnie dosyć, bo truję im dupę non stop. Nawet sami dają auto zastępcze na czas zostawienia Rapida w serwisie, ale to pokłosie narobienia konkretnego dymu w BOK Skody i obsmarowaniu poprzedniego właściciela ASO (był Polbis, teraz jest Plichta)...

    No nic trzeba mieć nerwy ze stali...
    Rapid LB | 1.0 DKRC 110KM | MY19 | Ambition+Audio+Sunset | Szary Quarz | Osiek nad Wisłą
  • Przeczytałem cały wątek od początku do końca. Jak na razie nie mam problemów z klimą. Przy okazji serwisu olejowego i dużego serwisu przy przebiegu 120k km zrobiłem serwis klimy. Czyli poszło czyszczenie, wymiana filtra (MAN) i ozonowanie. Oczywiście sprawdzenie szczelności też było. Czyszczenie serwisowe a nie zabawa w jakieś Granaty i inne pianki, usunęło wszystkie nieprzyjemne zapachy i jest bajka.
    Co do używania klimy cały rok to powiem co mi powiedział zaprzyjaźniony właściciel serwisu klimatyzacji. Klimę należy używać cały rok z co najmniej dwóch powodów:
    1- W nieużywanej klimatyzacji olej krążący z czynnikiem chłodzącym osiada i niestety powoduje zatarcie (nie zawsze od razu) sprężarki.
    2- Używając klimatyzacji nawet zimą powodujemy osuszenie powietrza w aucie i zmniejszamy zagrzybienie.

    Co do osuszania powietrza i zagrzybiania polecił mi zwykły filtr papierowy firmy MAN. Już słyszę głosy: "No przecież są superfiltry z wkładem węglowym, jonami srebra i innymi super dodatkami". Filtr papierowy dobrej jakości wysycha szybciej niż te z super dodatkami i zmniejsza szanse na zagrzybienie. Kolejne za filtrem papierowym to cena kilka razy mniejsza niż te węglowe z dodatkami. Mogę pozwolić sobie na wymianę filtra na nowy przed zimą i przed wakacjami.
    Rapid 1.2 LB 90KM z LPG MY 2017 Ambition Biały 131000km Bełchatów
  • W moim przypadku klimatyzacja jest używana cały rok, a auto ma dwa lata i 30k km, więc to raczej nie kwestia sposobu użytkowania.
    Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style |Błękit Race Metalizowany | 67 000 km | Gorzów Wlkp.
  • No to tylko reklamować. Moje autko ma 3 lata i 120Kkm nalatane i cisza. Nawet w starej Fabii z przebiegiem prawie 300Kkm była cicho. Fakt, że w Fabii jest sprężarka Denso. Co w Rapidzie to nie wiem ale nie słychać nic.
    Rapid 1.2 LB 90KM z LPG MY 2017 Ambition Biały 131000km Bełchatów
  • Od jakiegoś czasu (2-3 tygodnie) zauważyłem, że klima nie chłodzi tak jak dawniej. Nie leci już bardzo zimne powietrze tylko wydaje mi się, że takie lekko chłodniejsze niż jakby klima była wyłączona.

    Klima jest włączona cały czas. Czy to ubytek czynnika? Rozszczelnienie?

    Zastanawiam się czy oddać to na serwis do ASO czy do jakiejś firmy "nabijanie klimy", których pełno, ale chyba ryzyko złego zrobienia większe?
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Ambition MAX | Beż Cappuccino Metalic | 90k | dolnośląskie
  • Jeśli po włączeniu klimy, w dość mocno nagrzanym samochodzie, regularnie leci wyraźnie mniej zimne powietrze to faktycznie prawdopodobne jest, że coś się z nią dzieje. By mieć pewność: włączasz klimę, ustawiasz temperaturę na minimum ("LO") - powinno lecieć wyraźnie chłodne (wręcz zimne) powietrze. Jak nie to oddać do fachowców na diagnostykę. Przyczyn może być wiele a nieszczelność jest bardzo prawdopodobną choć nie jedyną opcją. Sam prawidłowo nie zdiagnozujesz.

    Czy wcześniej ktoś coś gmerał przy klimie?
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • @van_daal Do fachowców masz na myśli tylko do ASO czy do takich punktów "nabijanie klimy" itp?

    Nikt nic chyba nie robił. Auto z początku 2017 roku. Do 2020 regularnie serwisowane co roku z pakietu przeglądów. Jak się skończyło to nie serwisuje. Teraz pierwsze lato jak nie chłodzi klima.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Ambition MAX | Beż Cappuccino Metalic | 90k | dolnośląskie
  • Niekoniecznie do ASO. Aby nie do "pana Zenka". Rozeznać, popytać znajomych...
    Dobry fachowiec zacznie od sprawdzenia temperatury odparowania (niskie ciśnienie) i jeśli tam pokaże, że może czynnika brakować to wtedy dopiero odciąganie i ew. nabije.
    Potem obserwować przez czas jakiś. Jak chłodzi to może kolejne uzupełnienie być za kolejne... 5 lat.
    No, chyba że to coś grubszego.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • W dziale ZTS jest Test sprawności klimatyzacji
    Opiera się on o pomiar temperatury. Wg mnie - jak nie osiągniesz stosownej temperatury - a wentylator i silniczki kierunków nawiewu działają, pozostanie sprawdzenie ilości czynnika w układzie klimy.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • A co jeśli z jakiegoś powodu (jakaś usterka) oprócz działającej, w pełni sprawnej klimy (chłodzenie) JEDNOCZEŚNIE będzie częściowo lub całkowicie działać też nagrzewnica (ogrzewanie)?

    Pomiar ciśnienia odparowania daje obraz tego, co dzieje się z układem chłodniczym.
    Ilość czynnika nie jest pierwszą rzeczą którą powinno się sprawdzać gdy klima działa kiepsko.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Wracając do pierwszego postu kol. darnok, "wydaje mi się ...". Są to subiektywne odczucia, może na tle wzrastającej temperatury (mamy ciepłe/gorące dni) są inne odczucia co do temperatury powietrza wychodzącego z nawiewów. Stąd moja (prosta) sugestia pomiaru temperatury wpadającej do kabiny. Można oczywiście od razu podjechać do serwisu klimatyzacji - ale tam nie zawsze powiedzą czy znajdą przyczynę.  
    Ważne, że darnok ma załączoną klimę "na stałe". A nie wszyscy tak postępują. Pozdr.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Zadzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, że sprawdzenie klimy to 280zł plus uzupełnienie czynnika jeśli będzie potrzebne to max 300zł. Będzie to trwało max. 3h. Z tego co czytam opinie po różnych serwisach (nie-ASO) to naprawa trwa po kilka dni, więc skłaniam się ku ASO zważając na to, że nigdy nie miałem żadnej usterki i nie oddawałem auta w inne miejsca.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Ambition MAX | Beż Cappuccino Metalic | 90k | dolnośląskie
  • @jercen W weekend sprawdzałem klimę wg tego testu. Wewnątrz auta 40 stopni, czujnik wlozylem do kratki. Pokazywal po 5 minutach 6,5-7,1 stopni, więc wygląda organoleptycznie ok, ale żona też zauważyła, że klima nie więje już takim chłodem jak jeszcze ostatniego lata.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Ambition MAX | Beż Cappuccino Metalic | 90k | dolnośląskie
  • Jeżeli wentylator chodził na wysokim biegu (max) to ten wynik jest całkiem dobry. Może nie super ale IMHO póki co wystarczająco.

    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Dorzucę 3 słowa z autopsji. W swoim serwisowałem klimę w 2019 roku po zakupie. Nabicie 500g czynnika R134a. Miesiąc temu czynnkia zostało ok. 200g i klima wyraźnie gorzej chłodziła. Z ciekawostek, podobno jest to naturalne, że czynnik ucieka, ponieważ klima pracuje nawet gdy jest wyłączona przyciskiem (info z ASO). To nie jest jak dawniej w passacie, że jak się wyłączyło klimę to była wyłączona 100%. W R czynnik cały czas krąży przez co może uciekać. Test szczelności u mnie nie wykazał nieprawidłowości więc kwestia przyzwyczajenia i regularnego serwisu.
    Polecam oczywiście serwis w ASO, ponieważ, np. do mojego w zależności od (o ile dobrze pamiętam) użytego kompresora wchodzi 475 lub 515g. Mirki pod blokiem mogą nie mieć dostępu do takich detali serwisowych a nawet drobna różnica w ciśnieniu układu będzie powodowała jego nieprawidłowe działanie,
    Rapid LB | 1.4TDi EA288 CUSB 90KM | MY16 | Ambition | Biały |174500km | Wrocław

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?