Są dwa
rodzaje smarowania silnika, mokra miska olejowa oraz sucha. Podczas jazdy na
zakrętach (styl sportowo), olej przemieszcza się i powoduje to słabsze
smarowanie silnika (miska mokra). Teoretycznie morze się zapalić lampka oleju tyle,
że nikt z nas nie jeździ na torze i nie osiąga takich sił odśrodkowych. Dlatego lampka niema prawa się
zaświecić.
Dlatego
wymyślono silnik z suchą miską olejową, ten układ ma zapewnić optymalne
smarowanie na zakrętach.
http://www.wykop.pl/ramka/915207/sucha-miska-olejowa-jak-to-dziala/
Porównanie olejów MILLERS XF LONGLIFE 5W30 kontra Castrol EDGE 5W30
Odpowiedz
znajduje się na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=pK1Y3KgOIDE
(na przykładzie turbiny)
Ja używam Castrol
edge 5w30. Mój pierwszy samochód to był Fiat cinquecento 0.7 30KM. Mówiono, że
po 100 tys. silnik poleci, jak sprzedawałem miał prawie 150 tys. dolewka oleju
nie przekraczała szklanki. Zalewałem najpierw Castrol gtx potem Castrol
magnatec. Olej spełnił swoje zadanie.
Bardzo ważne jest wymienianie. Są zwolennicy firm Castrol, Valvoline, Millers Oils czy
Motul. Ważne jest zaufanie do firmy, różnice są niewielkie, nie lejcie
wynalazków i nie dajcie się nabrać na super promocje na prz. Allegro. Jednym z
objawów starzenia się oleju jest gęstnienie, co zmniejsza przepływ oleju.
|
Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!