FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Gotówkowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Nowy Rapid FL
  • Nie powinno być problemu. Ewentualnie kodowanie LEDów konieczne może się okazać.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • W tym układzie nie warto przekładać fragmenty - tylko całe autko:)  No pozostaje tylko silniczek ... Tego już nie zamienimy. Powoli zaczynają sprawdzać się przepowiednie: jeszcze będziemy mile wspominali 1.2 TSI.
    Nie ma nic wiecznego. Praktycznie za czasów Rapida do FL zostało wycofane 5 (!) silników.
    Co do obaw, że za słaby silnik. Sądzę, że nie potrzebnie. Jak dobrze sobie radzi z cięższą O III, to w R będzie mu lżej. Natomiast kultura pracy ... na wolnych obrotach? Tego nie zmienimy. A nowym kierowcom pozostanie po odpaleniu silnika natychmiastowy wyjazd z parkingu, bez wstępnego przygotowania czy rozgrzewania silnika.
    Jak ktoś miał wcześniej motocykl z silnikiem 2 cylindrowym, dwusuw, to może mu to nie będzie przeszkadzać :)
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Zmiany FL są na tyle symboliczne, że jak obecne auto funkcjonuje bez problemu i odpowiada właścicielom to właśnie tylko niektóre smaczki tylko przeszczepić aby poprawić sobie humor, wygląd auta :). Więc chyba warto :) Zresztą każdy osądza wg. siebie czy warto. A druga sprawa, że jak dobrze zauważyłeś zostaje nam w tym wypadku silnik 1.2 pod maską :). Sam jeżdżę trzycylindrową Fabią I i nie narzekam ale tak trochę sceptycznie podchodzę do tego 1.0 TSI. Może i to źle nie jeździ, może i nawet lepiej niż nasze 1.2 ale jak będzie z jego trwałością i kosztami eksploatacji. 
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Najciekawsze, ze w Rapidzie maja wywalić 1.2 tsi, w OIII FL najsłabszy zostaje właśnie 1.2 tsi. No i 1.0 tsi z uwagi na 3 cylindry nie podciągniesz tak programowo niż 1.2 tsi. Zobacz ile 3 cylindrowy musi więcej wykonać pracy by generować 115KM i ciekawe jaka w związku z tym będzie trwałość.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • W czeskim konfiguratorze dla OIII nie ma już silnika 1.2 TSI. Najmniejszy/największy - to benzyna 1.0 TSI oraz 1.6 TDI - mają po 85 kW. Silniki 1.4 TSI mają 81 lub 110 kW.
    Wygląda na to, że 1.2 TSI przechodzi w tym roku na emeryturę.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • 1.2 tsi 110/90 to jest / był "czeski mutant", poprawka wersji 105/85. Dlatego pewnie nie ma go w ssp'ach. VW zdecydowali go wycofać dla 1.0 - swojej własnej konstrukcji. Domniemywam że ma to związek z ograniczeniami emisji, planowanymi filtrami cząstek w benzynowych od 2017/ 2018. Zmiany kosmetyczne, chyba lepsza przed fl i 1.2, jak po to 1.4 tsi
    LB|1.2 CJZD 110|MY17|Ambition|
  • Ostatnio czytałem wypowiedz prezesa VW ze VAG wprowadza zmianę pojemności na 1.5 tsi bo 1.4 tsi kojarzy się z wadliwym silnikiem choć teraz taki nie jest, nie wiem czy tak samo nie robią z 1.2. Sprawdzałem, na pewno na 100% jako podstawowa benzyna zostaje w OIIIFL w europie 1.2 tsi 86KM, potem jest 1.0 tsi 115KM, jak będzie w Rapidzie zobaczymy.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Tutaj trochę o liftingu Rapida.
    Jest tam wzmianka o LEDach i o bi-ksenonach! :)
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Jak bixenony to obowiązkowo spryski i samopoziomowanie co podbije cenę lamp na ponad 4500zł. Co do silnika 1.0 tsi, w Niwmczech porównali 1.0 tsi 115KM do 1.2 tsi 110KM w Octavii. Test wykazał, ze 1.0 tsi na hamowni miał 112KM, a 1.2 tsi jak zwykle nie trzymał 110KM, tylko miał 117KM. Okazało się ze 1.2 tsi mimo Nm 189 ile wykazała hamownia bił elastycznością 1.0 tsi. A spalanie wyszło tylko 0.1l na korzysc 1.0 tsi. I co ma być super w tym silniku. Redaktorzy testujący na polecenie grupy VAG zachwalali, najlepsze są właśnie obiektywne testy niezależnych redaktorów które okazały ze nie ma przepaści technologicznej chyba ze chodzi o przepaść skomplikowania konstrukcji.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • jasne, a świstak siedzi i ... :)
    Skoda Octavia III FL / 1.2 TSI 85KM/ 2017/ Ambition/ Pacific Blue/ 2500/ Kraków
  • Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • silnik 1.0L ma przynieść zmniejszoną emisje CO2 i NOx (ogólną dla VW ) w stosunku do 1.2L, gdyby tego nie zrobili groziłyby im pewnie kary UE, druga sprawa, że Niemcy mają chopla na punkcie eko i bio ;) U nich jest wręcz szpan na ekologiczne rzeczy w każdej płaszczyźnie życia.

  • Hybryda sprawdza się tylko w mieście, po drugie auto hybrydowe kosztuje o wiele więcej, więcej wazy i jeszcze zasięg jest skromny, VW już robi hybrydy, Skoda jest autem tańszym i nikt tak drogiej Skody nie kupi. W 2006r. 1.4 tsi był silnikiem roku, 2 lata i stracił swoja pozycję, dopiero od 2012-2013 w wersji na pasku poprawili. Boje się ze ten 1.0 tsi cos kryje co wy jedzie w praniu po 2 latach. Racja 1.0 tsi minimalnie zmiescil się z norma czastek stałych nad 1.2 tsi ze nie trzeba stosować dpf-a. Obcięli cylinder i jest norma :) A tak poza tym obciążenie na 1cm3 w 3 cylindrach przy 115KM, jest takie jak przy 4 cylindrach w 1.2 tsi miałbym 155KM. Po trzecie nie zastosowali walko wyrównoważających i dwumasy aby zmniejszyć opory i masę walcząc z normami eko. Zastosowano inne poduszki silnika, ciekawi mnie ile wytrzymają jak standardowe bez wibracji w 4 cl.szybko padają. No i jeszcze ciśnienie pompy paliwa zamiast 150 barow ma 250 a czym wyższe jak wiadomo jak w dieslach to mniejsza trwałość. Pożyjemy zobaczymy tylko nikt nie chce robić to na własnej skórze :)
    Tu fajnie na koniec, po co jest 1.0 tsi- aby ogólna wartość CO2 dla koncernu zmalała co daje możliwość zrobienia mocniejszej wersji- czyli marki maja tez limity CO2 i o to tu chodzi a nie o klienta. Ale spalanie 10l przy 140km/h to masakra 
    https://www.youtube.com/watch?v=Cskhx_u2jKs
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • nadal nie dali klamek z fabii/OIII tylko te stare jak w golfie III, ehh
  • Ciekawe kiedy pojawi się w cenniku...

  • Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Na zdjęciach widać, że zastosowali znowu jasne fotele.
    Zanim zamówiłem Rapida to podobne były w drukowanym katalogu. Potem weszły te ciemne z jasnymi boczkami, które mam ja. Ucieszyłem się wtedy, bo Fabia w katalogu właśnie takie miała. Wg mnie połączenie czarno-beżowego jest o wiele praktyczniejsze, bo człowiek tyłkiem np. jeansami w upalny dzień nie wyszoruje czarnego a tutaj w nowej wersji? Zastanawiałbym się...

    Widzę, że przy beżu poszli też w dekor piano black. Podobnie coś im się błyszczy na drzwiach. U mnie akurat jest to bardziej matowe, przypominające szczotkowane aluminium. Takie rozwiązanie wydaje mi się bardziej eleganckie.
    Piano black latem w słońcu będzie znacznie bardziej odbijać promienie.
    Rapid LB, 1.4 TSI DSG, MY 2017, Style+Beż, Denim Blue, 44.000 km, Sosnowiec
  • Sprzedawca poinformował mnie dzisiaj, że producent przestawia się powoli na produkcję wersji po FL. Auta, które są teraz zamawiane już na pewno będą po FL a te które zostały wcześniej zamówione a nie zostały jeszcze potwierdzone do produkcji to nie wiadomo :) 
    Skoda Octavia III FL / 1.2 TSI 85KM/ 2017/ Ambition/ Pacific Blue/ 2500/ Kraków
  • Ciekawe czy da sie te lampy przednie przeszczepic ;)
    Rapid SB | 1.2 TSI @130KM | MY16 | Ambition Max | Race Blue | 27000km

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?