Witam, jestem posiadaczem rapida od miesiąca i zajrzałem dzisiaj pod maskę i zauważyłem że mam płyn poniżej min, zadzwoniłem do serwisu i tam powiedziano mi że to jest normalne ze go ubyło i należy sobie dolać... Czy ktoś z was miał coś podobnego???
Samochód w salonie ma zazwyczaj minimum wszystkich płynów. Stąd należy dolać jak płyn do spryskiwacza, kontrolować poziom oleju w silniku, płyn w układzie chłodzenia. Jak jest ze wspomaganiem i płynem hamulcowym - nie trzeba mówić. Jeszczę jedna uwaga - poziom płynu w układzie chłodzenia zawsze sprawdzamy przy zimnym silniku - i wtedy też uzupełniamy jego brak. Warto zapisać sobie datę i ilość uzupełnianego płynu - pozwoli to na kontrolę lub stwierdzenie jakiej nieprawidłowości czy nieszczelności. Pozdr
No a ja po odebraniu samochodu wszystkie płyny miałem uzupełniono prawidłowo i do dnia dzisiejszego a jeżdze od lutego poza płynem do spryskiwaczów niedolałem nic.
Ja odbierałem na początku maja, wszystkie płyny były również uzupełnione i jak do tej pory nie zaobserwowałem żeby czegoś ubyło, oczywiście poza płynem do spryskiwaczy.
@Pawel84 płyn chłodzący to G13. :-) G12 jest przeznaczony do starszych silników. Mnie tak ubyło płynu, w serwisie zalewają płyny do niezbędnego eksploatacją poziomu. Powyżej minimum to już ich dobra wola. Przez ten miesiąc ile przejechałeś kilometrów?
A u mnie jest G12, ciekawe, dla czego u niektórych jest G12, a u innych G13? Czyżby datą produkcji pojazdu i starszą serią produkcji zbiorniczków? I jaki jest tak naprawdę zalany płyn.
U mnie w firmie na 3 nowe rapidy spaceback wszystki miały znaczny ubytek płynu chłodniczego (poniżej minimum). Tak na szybko można dolać wody destylowanej.
Musisz mieszać z wodą destylowaną. Tak jak pisał @supermajku. Info z instrukcji obsługi:
"Płyn chłodzący składa się z wody i dodatku do płynu chłodzącego. Ta mieszanina zapewnia ochronę przed mrozem oraz chroni układ chłodzenia i ogrzewania przed korozją i osadzaniem się kamienia. Do samochodów przeznaczonych do krajów o łagodnym klimacie fabrycznie jest wlany płyn chłodzący odporny na zamarzanie do około -25°C. Udział koncentratu w tych krajach powinien wynosić co najmniej 40%. Do samochodów przeznaczonych dla krajów o zimnym klimacie fabrycznie jest wlany płyn chłodzący odporny na zamarzanie do około -35°C. Udział koncentratu w tych krajach powinien wynosić co najmniej 50%. Jeżeli ze względów klimatycznych zalecane jest większe stężenie, można zwiększyć udział koncentratu, ale do maks. 60% (odporność na zamarzanie do ok. -40°C)."
Czyli ilość koncentratu masz od 40 do 60%. Osobiście wlewam zawsze pół na pół, lub ciut więcej, czyli takie 55% :D
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.