FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Skoda Rapid - Wady
  • W tym miejscu wpisujemy nasze negatywne wrażenia związane ze Skodą Rapid.

    Wrażenia z codziennej eksploatacji, wszystko to co nas zaskoczyło negatywnie, co nam się nie podoba w tym samochodzie:
    Administrator forum RapidKlub.pl
  • - na pewno największą wadą jest cena Skody Rapid, szczególnie gdy chcemy doposażyć to auto
  • Ja bym do wad zaliczył jeszcze poza ceną:

    - design wnętrza (choć to kwestia gustu)
    - jakość wykorzystanych materiałów deski (twardy plastik) i np. plastikowe boczki drzwi (w ogóle bez materiału!)
  • Trochę mnie wkurza elektryka podnośników szyb! ale jakoś może to przeżyję?!
  • Niby skoda rapid ma być lepsza od fabii, ale są denerwujące szczegóły:

    1. W fabii da się zamknąć i otworzyć szyby kluczykiem, w rapidzie nie
    2. W fabii tuż po wyjęciu kluczyka ze stacyjki da się normalnie zamknąć szyby, w rapidzie nie.
    Poza tym:
    3. Dlaczego kierowca nie ma sterowników od tylnych szyb?
    4. Spryskiwacze działają z kilkusekundowym opóźnieniem, co najmniej jakby płyn do spryskiwaczy był pobierany nie z pojemnika przy przednim kole, a z przyczepy...
    5. Nawet przy krótkotrwałej jeździe na półsprzęgle (manewry na ciasnym parkingu) czuć swąd palonego sprzęgła...
  • dodał bym jeszcze brak popielniczki / śmietniczki - gdzie dawać drobne śmieci
    Rapid LB/ 1.2 85 KM / MY 13 / Ambiente/ srebrny / 53000 km/ Śląsk - okolice Gliwic
  • Do roca odnośnie pkt3. U mnie mam już sterowanie wszystkich szyb po stronie kierowcy i dodatkowo przycisk blokady tylnych szyb.Wersja Ambition z pakietem komfort
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 48500 km| Kraków
  • Wydaje mi się że mam problem z klimą. Rano przy zaparowanych szybach włączam klimę na szyby i muszę czekać ok 3 minut żeby odparowały szyby. W Lagunie trwało to połowę krócej, ale może dlatego, że max nadmuch w Lagunie był duzo mocniejszy niż w Rapidzie, a przez to głośniejszy. Jak to u Was wygląda?
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 48500 km| Kraków
  • Tak jak napisał roca -
    1. brak domykania/otwierania szyb z kluczyka
    2. szyba kierowcy po pojedynczym naciśnięciu automatycznie zjeżdża na dół ale w górę trzeba już trzymać do końca
    3. lampka nad przestrzenią pasażerską z tyłu w poz. włączonej świeci przez cały czas jt. nie gaśnie po zapłonie tak jak ta z przodu. Gaśnie wyłącznie po zamknięciu drzwi z pilota (z zewnątrz). Niby pierdoła ale gdy wozisz dzieci to wnerwia niemiłosiernie bo podczas jazdy trzeba wyłączyć, a przy wyciąganiu dzieciaków za każdym razem trzeba nurkować na środek auta żeby ją odpalić.
    Totalnie nie rozumiem polityki koncernu VAG z tą pozorną oszczędnością - wywalili proste sprawdzone rozwiązania z modułem komfortu, które funkcjonowały od lat 90-tych.
    Mam nadzieję, że za jakiś czas jacyś zdolni rodacy poradzą coś na te dolegliwości i po gwarancji będzie można wymienić/zakodować jakiś sterownik, tak aby przywrócić funkcjonalność.
  • odnośnie pkt3 to zacytuję instrukcję obsługi, strona44
    "Tylne oświetlenie wnętrza obsługuje się razem z przednim. Przy włączonym oświetleniu wnętrza z przodu zapala się również automatycznie oświetlenie wnętrza
    z tyłu. Przy wyłączonym oświetleniu wnętrza z przodu oświetlenie wnętrza z
    tyłu można włączać lub wyłączać w zależności od potrzeb 1)."

    Ucieszyłem się, ale po sprawdzeniu co oznacza 1) - doczytałem

    "1) Ta funkcja jest dostępna tylko w niektórych krajach. W niektórych krajach obsługa oświetlenia z tyłu odbywa się niezależnie od oświetlenia z przodu."
    I znowu dowiedziałem się, że mieszkam w tej gorszej części świata :)
    Nie pozostaje nic dodać jak "ku..wa mać"
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 48500 km| Kraków
  • ;) to niezłe klocki, widać że są "równi i są równiejsi" nawet dla skody ;)
  • Odnośnie mojego pktu 3 - pospieszyłem się z zakupem skody. Teraz, jak mnie poinformowali w serwisie kierowca już ma kontrolę nad wszystkimi szybami.
    No, ale < drugiej strony przejechałem już kilka ładnych tysięcy km.
  • Mam Pytanie? moze ktos ma ten sam problem,przykladowo jade po rownym terenie na 2 biegu i samochód nie zwalnia nie ma tzw. hamowania silnikiem a przy wciśnieciu i puszczeniu hamulca nawet przyspiesza Obroty silnika trzymaja sie na 1000 obr/min i druga sprawa na luzie cisne pedał gazy do dechy na postoju oczywiscie osiagam zaledwie 3800 3900 obrotow czy z mojaskoda jest cos nie tak prosze o jakies spostrzezenia możliwe ze jestem przewrazliwiony a moze czegos nie wiem dzieki za info

  • jaki masz silnik??
    Rapid SB 1.2 75km 2014 Ambition Czerwień Corrida 15600 Wodzisław Śląski
  • @Mundek53 a ja zadam pytanie jakim autem wcześniej jeździłeś? Bo to jaki silnik przy tym co piszesz ma małe znaczenie.
    To wszystko co opisujesz to normalny objaw i nie ma co tu szukać jakiś nieprawidłowości.
    Po prostu elektronika broni się abyś nie zdusił silnika i jadąc na 2-ce sama będzie ciut dodawać "gazu" aby ciągle pracował i jest to właśnie około 1000 obr/min w tym przypadku i efektu hamowania silnikiem tu nie uświadczysz. Jeśli byś jechał z większą prędkością tak aby silnik miał więcej niż 1500 obr/min wtedy byś odczuł po puszczeniu gazu jak samochód hamuje silnikiem. Nie wiem czy teraz o tym piszą ale kiedyś, w którejś instrukcji obsługi jakiejś Skody było napisane, że hamując silnikiem do 1500 obr/min silnik nie pobiera paliwa a poniżej 1500 obr/min zaczyna powoli dawkować paliwo aby nie zgasić silnika. Po obserwacji zachowań obecnych samochodów nadal tak jest i do tych 1500 obr/min możemy jechać na odcięciu np. z górki oszczędzając paliwo.
    To, że silnik się broni potwierdza też to druga i trzecia sytuacja, o której piszesz. Po wciśnięciu hamulca i puszczeniu silnik daje większą dawkę paliwa aby nie zgasł bo jest mu przez tą chwilę ciężej i masz efekt przyspieszenia.

    Co do trzeciej sprawy to silnik ma blokadę abyś na luzie nie przegiął z obrotami i odcina paliwo w Twoim przypadku przy około 3800-3900 obr/min. Elektronika nie pozwoli abyś kręcił silnik na luzie w okolicach niebezpiecznych obrotów. Tej blokady nie masz podczas jazdy a jeśli już jest to przy wyższych obrotach. U mnie w F1 odcina w okolicach 5000 obr/mni
    Po drugie to kto kręci silnik na luzie tak wysoko i po co ?
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Tak się zastanawiam nad tym odcięciem paliwa przy 3800-3900 obr/min. Czy może ktoś to jeszcze potwierdzić czy tak rzeczywiście jest np. na innym egzemplarzu? Dla mnie to trochę dziwne że tak sobie nie można pokręcić silnika na obroty...
  • właśnie dzisiaj zauważyłem ten sam objaw. Silnik kręci się do ok 4000 obr i dalej nie pójdzie. Dzwoniłem nawet do serwisu i powiedzieli ze to zabezpieczenie elektroniczne.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 48500 km| Kraków
  • Czekam na tego swojego Rapida ale im dłużej czekam i czytam opinie to już zaczynam wątpić w swój wybór. Jak tam eksploatacja Waszych Rapidków?
  • protek: nie łam się ;) nie ma samochodów idealnych...
  • Dzięki też tak sobie tłumacze, ale wolałbym ckociaż prawie idealny ;)
  • Idealne to robili w latach 80` 90`. Silniki były mocniejsze i nie przekombinowane, większa gama silników do wyboru niż teraz, lakiery były mocniejsze (z domieszką ołowiu) a nie jak teraz (tylko wodne).
    Rapid SB | 1.4 DSG CAXA 122KM | MY14 | Elegance | Biel Candy | 67000km | W-wa

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?