FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jaki optymalny silnik benzynowy do Rapida ?
  • @jercen, fajnie że znalazłeś czas :)
    Pozwoliłem sobie zestawić Twoje wyliczenia, aby ukazać prędkości przy 4000 obr/min na najwyższym biegu jakim dany silnik dysponuje. Wnioski również każdy sam :)
    Przechwytywanie.JPG
    366 x 134 - 25K
  • kros, podaj jeszcze maksymalne momenty obrotowe przy 4000 i już wszystko będzie jasne
  • To tak trochę trąci królestwem ...
    Na poszczególnych tematach silników są podane wykresy ich charakterystyk. Dla chcącego nic trudnego - czyli klikamy na dany wątek - odnajdujemy tabelę, odczytujemy interesującą nas wartość. Nic więcej nie trzeba do szczęścia.
    W ten sposób możemy założyć portal usługowy dla rapidowców.
    Życzę miłego ogladania wykresów oraz ciekawych wniosków.
    Pozdrawiam 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • chyba trochę przesadzasz...
  • Nie przesadzam. I nie jestem sam w tej kwestii. Jestem w stanie zrobić jeszcze kilka innych wykresów czy też (jeszcze lepiej) połączonych charakterystyk na jednym wykresie. Ale nie na zasadzie polecenia. To jest portal dla wszystkich - ale zawsze obowiązywał i nadal obowiązuje normalne traktowanie i ton dla wszystkich.  
    Pozdrawiam

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • w takim razie poproszę o bana, Jaśnie Panie
  • To jest normalny portal dla użytkowników 4 kołek. Większość swoimi wpisami pomaga w ułatwieniu eksploatacji czy też znalezieniu rozwiązania swojego tematu czy problemu. Nie widzę potrzeby tego zmieniać. Na swoich wcześniejszych wpisach wyraziłeś się pozytywnie o niektórych tematach.
    Więc trzymaj tak dalej, bez niepotrzebnych spięć wobec innych Rapidowców.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • A jak wam się jeździ 1.2mpi? W sumie zamówiłem to auto a nawet nie słyszałem jak działa ten silnik. Czuć drgania na luzie jakoś bardzo? Jak z komfortem tego silnika jeśli ktoś się porusza "dziadkowato"? 
  • Przy porównaniu MPI z TSi (szczególnie 105Km) ten pierwszy wypada bardzo blado - szczególnie pod kątem kultury pracy i wyczuwalnych wibracji oraz dźwięku. Natomiast w porównaniu z wieloma innymi autami z 3cylindrowymi silnikami, to nie jest źle. Przyspieszenie marne, ale daje radę. Kiedyś miałem Fabię I 1.4MPI i w porównaniu z nią ten 1.2 MPI to bajka. Ale jak wsiadłem do 1.2 TSI, to zmieniłem zdanie i nawet sie nie zastanawiałem. Ot, punkt widzenia...
    Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
  • No bądź tu człowieku mądry :D
    Już wiem dlaczego nie dają do jazd testowych silników podstawowych. 
    Ciekawe czy po dłuższej jeździe tak mnie wytelepie że plecy będę miał znieczulone :D
  • Mi własnie dali. Mieli 1.2 MPI w gazie i 1.2 TSI 105KM - najpierw pojechałem tym MPI i stwierdziłem, że przyzwoite auto (wtedy prywatnie jeździłem yarisem diesel z 2004 r.), a później tym TSI. Różnica wydała mi się na tyle kolosalna, że postanowiłem przyciąc na wyposażeniu i zamówić TSI. Najpierw chciałem wziąć MPI Ambition Max z jakimiś dodatkami, a stanęło na TSi w Active Max (miałem budżet nieprzekraczalny 50 tyś). W efekcie nawet centralny zamek muszę otwierać wkładając kluczyk do zamka, ALE wcale nie żałuję tej decyzji. Kultura pracy motoru i przyzwoita dynamika w pełni mi to rekompensuje. Poza tym klima jest, elektryka z przodu jest, radio Swing dali gratis. Nic mi więcej nie trzeba, ale MPI nie chciałbym mieć pod maską. 8 lat Fabią I MPI mi wystarczy :)
    Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
  • shnosnas a gdzie odbywałeś jazdy próbne ? Bo szukam w okolicy Oświęcimia, Krakowa jakiś jazd rapidem 1.2mpi
  • @Vesper - jak możesz - to zmień silnik. shnosnas właściwie powiedział to samo, co chciałem też napisać. Może jeszcze inaczej na to popatrz: Jak potrafisz wykorzystać możliwości silnika TSI - to potrafi odwdzięczyć się całkiem przyzwoitą (mniejszą niż MPI) konsumpcją. Nawet nie trzeba wtedy rozważać czy diesel czy też gaz pod maską. Po czasie mniejsze zużycie potrafi Ci zrekompensować większy wydatek przy zakupie. A jak się zdecydujesz - to dobrze wybierz dodatki. Później nie za bardzo opłaca się dodatkowy zakup i montaż. Myślę głównie o klimie, czujnikach parkowania,... które są bardziej potrzebne kierowcy.
    Pozdrawiam  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ja jeżdżę prywatnym mpi z Lpg. Jestem zadowolony, typowy "warkot " 3 cylindrów jest bardzo przyjemny. Na luzie nie ma żadnych drgań!!! Nie jest to anioł oszczędności, ale 7,2 LPG w mieście jest bardzo przyzwoite
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Porównywanie Fabii MPI z Rapidem MPI kompletnie nie ma sensu. To zupełnie inne silniki.
    4 cylindry w technologi dwuzawoworowej rodem ze skody felicji czyli Fabiowate MPI, a 3 cylindry w technologii czterozaworowej sprzed jakiśchś 12(?) ale co pokazuje Rapid lat ciągle modernizowane.
    Jeśli już porównywać Rapidowaty MPI to z Fabią HTP 12v, czyli siliki AZQ i BME.

    Co nie zmienia faktu że Turbina TSI rekompensuje to, czym w Fabii wygrywały HTP nad MPI i w opinii niektórych (np. ja) nad 16v przy jeździe typowo miejskiej. Podkreślam typowo miejskiej.

    Podsumowując, w dobie powszechnych i nie aż tak drogich jak jeszcze kilka lat temu, turbobenzynowych silników, wybrałbym TSI. Z drugiej strony dla mnie ważniejsze jest bogate wyposażenie niż super silnik, zatem jeśli budżet jest ograniczony, obniżyłbym poprzeczkę silnikowi niż komfortowi w kabinie. Ja dużo czasu spędzam w tej kabine więc musze mieć tam komfort. :)
  • Wiecie, widzę że zwracacie wielką uwagę na przyśpieszenie, które mnie kompletnie nie interesuje, dla mnie auto może nawet i 20s do 100 mieć :D
    Mnie interesuje tania naprawa i eksploatacja, a gaz mi to chyba zapewnia. Bałem się tych drgań, ale skoro marosław powiada, że żadnych większych drgań nie ma to mi to pasuje :)
    Ja liczę się z tym że TSI to turbina, a jak jest turbina to za 8 lat trzeba będzie ją wymienić, a to są zawsze sakramenckie koszta. A dźwięk no cóż... ktoś na youtubie ocenił że da się przyzwyczaić do niego po paru dniach :D
    Jeszcze odnośnie spalania w mieście... ono mnie nie interesuje :D Ja auta używać do trasy gdzie zresztą nie przekraczam 95km.h Trochę wypadków widziałem, włącznie z rozczłonkowaną głową w Trzebini na wiadukcie parę lat temu, jak strażacy szukali w nocy tej głowy... wolę zwolnić te 15-20km/h w razie czego mam znacznie większe szanse na manewr czy po prostu przeżycie gdyby manewru nie dało się zrobić ;)
  • Vesper, masz takie samo podejście jak ja, dlatego może słabszy (jak okazuje się nie aż tak słaby jak mogłoby się wydawać)silnik ale max komfortowe wyposażenie wnętrza!!! Kupowałem dla mojej rodziny DUZY POJEMNY samochód, który pozwoli nam bezpiecznie przemieszczać się z A do B. Te warunki są spełnione, no jeszcze tanio:-) z czterema osobami i wypchanym bafaznikiem na autostradzie bez problemu jedzie się 130.  Ja jeżdżę do 120, po pierwsze bezpiecznie a po drugie wiem że bez dotrysku PB. Nieobawiaj się tego silnika.  Z tego co piszesz, odnośnie twoich oczekiwań, to będziesz bardzo zadowolony.
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Ja tak od siebie dodam, komu nie powiecie, że to silnik turbodoładowany, to zaraz mówią, że turbina, że trzeba będzie zaraz wymienić, takie typowe podejście do nowej techonologi, popatrzcie na silniki fiata, forda, opla itd. oprócz hondy i mitsubishi, to chyba każdy w swojej ofercie oferuje już turbodoładowane, nie oceniam tego, ale o czymś to też świadczy, kolejną rzeczą jest to że z tego co wiem tylko TSI jest tak krytykowane, ale 1.0 EcoBoost fordowski który generuje 120km to już święta krowa, gdzie się nie czyta, czy autocentrum, czy auto świat, tylko vag jest krytykowany. Gdzieś czytałem, że przy prawydłowym użytkowaniu, ta trubina wytrzyma 200k km, więc w moim przypadku, całą wiecznośc tego samochodu (oczywiście w teorii), gdyż w ciągu 10lat, moja fabia I 1.4 MPI, zrobiła około 100k km,
    Pozdrawiam :)
    Rapid SB | 1.2 TSi, 85km | MY14 | Ambition | Beż Capucino | 15000 km | Lubelskie
  • @Vesper wrzuce cos ci tak jako ciekawostkę bo identyfikuje sie z Toba co do sposobu jazdy, oszczednosci i oczekiwan odnosnie nowego auta. Kupujac samochod zwracalem uwage na wyposażenie mniej na silnik jednak pewne minimum sobie załozylem i było to silnik nowszej generacji TSI 86KM, dzieki tej oszczedności mogłem dołozyc do wyposazenia Elegance Max i cieszyć oko oraz korzystac z dobrodziejstw chocby climatroniku, podgrzewanych siedzen czy tempomatu. MPI wchodził w gre tylko z gazem ale koszt załozenia instalacji i jej pozniejszej eksploatacji pewnie by mi sie nigdy nie zwrócił bo nie zamierzam jezdzic Rapidem wiecej niz 4-5 lat a do tego miałbym ten silnik MPI. Zamiast tego mam jak dla mnie żwawy silnik TSI który odpłaca mi sie takim spalaniem jak poniżej, wnioski wyciagnij sam ;)

    pozdrawiam
    10968570_891503747547455_7299747327602610473_n.jpg
    296 x 394 - 15K
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Jezdzilem przez miesiac Rapidem z najslabszym silnikiem (chyba 75HP?)
    - dawal spokojnie rade. Dwie osoby + pelny bagaznik sprzetu wedkarskiego.
    Oczywiscie trzeba inaczej planowac wyprzedzanie, ale to moze akurat ma 
    pozytywny wplyw na bezpieczenstwo bardziej niz mocniejszy silnik -
    po prostu jezdzisz spokojniej, auto mniej pali, nie wkurzasz sie etc ;)

    Na codzien jezdze Octavia 1.4TSI - oczywiscie auto jest znacznie bardziej
    dynamiczne, cichsze, nie trzeba redukowac zeby wyprzedzic etc

    Moim zdaniem do Rapida silnik ...jakikolwiek. 
    Z 1.2TSI bedzie bardzo fajnie jezdzil, z 1.4TSI bedzie rakieta.

    Sam zastanawiam sie nad 1.6TDI z automatem, tylko kurde chcialbym nim
    pojezdzic a nigdzie nie ma aut demo z DSG i TDI...

    J.

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?