FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jaki optymalny silnik benzynowy do Rapida ?
  • Też uważam temat za wyczerpany.
  • Taka mała kropka nad "i":
    Dla tych, co jeszcze zastanawiają się nad wyborem silnika i dla tych co już kupili i chcą co nie co porównać (na wykresie):
    Zestawienie przełożeń silników benzynowych na jednym wykresie. Nie jest on najlepiej czytelny, niemniej można z niego coś wywnioskować.
    zestawienie.jpg
    1280 x 800 - 258K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen podziwiam Cię, skąd ty masz na to wszystko czas, chyba zaniedbujesz rodzinę :)
  • Nie jest tak źle :) Mam super rodzinkę, na wszystko jest czas!
    Dzięki. Mam nadzieję, że czasem to nasze forum jednak służy dobrze zainteresowanym (a nawet lepiej niż inne fora).
    Jak kto szukał czy szuka info o skrzynkach i ich właściwościach - to może tu trochę znaleźć. I o to chodzi :)
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • a pro po silników - czy tez macie takie wrażenie ze turbo w Rapidach (mowie tu o 1.2tsi 105km) strasznie krotko  ciągnie ?? Na moje oko tak od 2000/2500 do 3500 max. Później już słabnie i mam wrażenie jakbym jechał automatem. (takie zwolnienie jak automat wrzuca wyższy bieg - wiecie o co chodzi)
    Na razie sie tym wszystkim nie przejmuje bo moja strzała przejechała dopiero 350km wiec wszystko musi sie pewnie jeszcze dotrzeć i ułożyć.
    Ale po powiedzmy 2000km pewnie udam sie do ASO moze wylape jakies nieprawidłowości.

    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • @krisr77 Co prawda twój motor to nie diesel i nie ma takiego momentu obrotowego ale doświadczyłem to na "własnej skórze " że silniki z przebiegiem który ty masz potrafiły przypalać sprzęgło które z pewnoscią jest jeszcze nie dotarte
    Rapid LB I TDI 105 KM I MY15 I Elegance MAX I Blue Denim I61290 km I Żnin
  • No  to dokładnie taki objaw:) Co dziwne dzisiaj juz bylo ok ciągnął pełną para. A wczoraj po trasie 130km dosyć mocno czuć bylo ze tak powiem "spalenizną" widocznie sie musiało dotrzeć na trasie. 
    Z innej beczki - płyn chłodniczy oczywiście na minimum (nawet byl powiedział ze minimalnie nizej) Muszę w poniedziałek podjechać po buteleczkę. 
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • ...I tu się właśnie nasuwa rada dla nas: mimo że trąbią nam sprzedawcy że silniki są po hamowni  i są dotarte, to przez pierwsze 2000 km trzeba jednak być ostrożnym i nie przeginać z obrotami.
    Tyczy się to nie tylko silnika ale również hamulców, które w dodatku nie mają jeszcze odpowiedniej skuteczności
    Rapid LB I TDI 105 KM I MY15 I Elegance MAX I Blue Denim I61290 km I Żnin
  • No to możemy jeszcze wziąść pod uwagę opony. Nowe opony należy też docierać. Wiadomo - bez gwałtownych przyśpieszeń czy opóźnień, bez gwałtownych ruchów kierownicą, ...
    Po prostu - nowe autko - to jak malowane jajo. Warto by kierowca w pierwszych setkach km nauczył się samochodu, stopniowo zwiększał obciążenie silnika, dopiero po takich zabiegach - można korzystać w pełni z jego zalet.
    Nie spotkałem się z informacją, że silnik jest dotarty. Firma nie ma na to ani czasu ani środków (m.in. paliwo). Ten zabieg był zawsze przerzucany na klienta. Jeśli docieranie ma być np. 1000 km, to przy średniej 100 km/godz, potrzeba 10 godzin docierania silnika ... A to nie jest możliwe w cyklu produkcyjnym.
    Pozdrawiam 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Nie wiem jak jest na prawdę, ale jeżeli silniki są faktycznie docierane na hamowni to jest to z pewnością sam silnik jeszcze bez reszty auta, a więc sprzęgło nie jest dotarte.
  • Silnik jest montowany do nadwozia jako jednostka wraz ze sprzęgłem i skrzynią biegów. Tak właśnie jest "wkładany". Na linii montażowej nie ma płynów, chłodzenia silnika, odprowadzenia spalin, ...
    Z kolei w montowni silników jest montowany goły silnik, tak jak ma być założony do nadwozia, wraz z elementami jak alternator, rozrusznik, kompresor klimy, turbina, zestaw czujników. Ale nie ma jeszcze podłączeń do obiegu płynów, elektryki, układu powietrza ani wydechu, akumulatora. Pierwszy rozruch silnika następuje po założeniu go do nadwozia, uzupełnieniu płynów, podłączeniu elektryki, nalaniu paliwa do baku,...
    Dopiero wtedy następują pierwsze robocze obroty silnika.
    Samego silnika bez podłączenia do układu dolotu powietrza, do układu wydechowego, do komputera i do wszystkich czujników, bez płynów, bez mechanicznego zamocowania całego bloku silnika nie da się uruchomić.
    Pozdrawiam 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen nie do końca masz rację ponieważ istnieją dwa rodzaje hamowni - silnikowa i podwoziowa.Silniki nie są produkowane w fabryce samochodów tylko przychodzą już gotowe, kwestia jest tylko taka czy w fabryce silników sprawdzane są na hamowni wszystkie silniki czy tylko wyrywkowo z każdej serii.Najlepiej jakby odpisał ktoś kto pracował w takiej fabryce.
  • @lukasz13 - piszesz, że nie mam racji ... Ale nie wiem o co Ci chodzi? Nie pisałem, że nie ma dwóch hamowni ... A że w montowni silników sprawdzają (ale nie docierają) wyrywkowo jeden silnik na 50 - 500 egzemplarzy, to nie oznacza ze wszystkie.
    Trochę pracowałem w fabryce Hyundaia, jednej z najnowszych ... Dlatego nie mam zamiaru nikogo wprowadzać w błąd albo pisać bajki.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Nie napisałem, że nie masz racji tylko, że nie do końca masz rację, a to duża różnica. Skoro niektóre źródła mówią, że silniki są docierane to nie może to się odbywać na hamowni podwoziowej, dlatego, że mielibyśmy w swoich nowych samochodach już 2000 km na liczniku, chyba, że docieranie odbywa się na hamowni silnikowej poza pojazdem, a starasz się wmówić, że silnik może być uruchomiony dopiero w pojeździe, a to nie prawda.Także jeżeli pracowałeś w fabryce Hyundaia to oświeć nas jak to jest na prawdę z tym docieraniem silników, przyda się to wielu forumowiczom i mnie przy następnym nowym aucie. Pozdrawiam
  • Nie mam potrzeby powtarzać się. W dodatku jesteśmy na wątku o innym zamierzeniu. Sam sobie odpowiadasz, że kupujemy samochody z praktycznie zerowym przebiegiem. Czyli nie ma żadnego docierania zmontowanego silnika na drodze. A tak samo jest w fabryce. Jak podajesz wartość 2000 km - to przy zużyciu tylko 5 l/100 km daje już 100 litrów ... Policz sobie zużycie paliwa przy produkcji 800 - 1500 szt. dziennie na zmianę. A ile to czasu? Pozostawiam już bez odpowiedzi.
    Po prostu - nie ma docierania. Każdy samochód jest docierany przez swego właściciela, w praktycznym, realnym ruchu, a nie w laboratorium.
    Jak powołujesz się na źródła - to jest fajnie podanie tych źródeł. Ja korzystam z praktycznej wiedzy zdobytej w firmie.
    Pozdrawiam

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @krisr77, u mnie też tak było z tym silnikiem, ale przejechałem 800 km i uważam że teraz działa tak jak powinien. Co do płynu, to trzeba było kazać im dolać przy wydaniu auta. Ja miałem zalane blisko MAX i póki co po tych 800 km trzyma poziom bez zmian.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • daj spokój :) przy odbiorze auta chciałem wziąć buteleczkę 1l - kosztuje 21 zl. Z bonów zostało mi 17zl ale nie pomyślałem wcześniej o koncentracie. I okazało sie ze juz nie można tego doliczyć do bonów bo juz rozliczone a gratisowo jakoś nie przyszło handlowcowi do głowy żeby wrzucić do bagażnika :)  Takie oszczędności.
    Pytałem o ten poziom ze jest na minimum, to mówili ze tyle nalewa fabryka i ze w tsi bez gazu nie ubywa (co jak widać jest nieprawda)

    btw. ile wchodzi od min do max w zbiorniczku ?? jutro będę kupował ten koncentrat  ale rozumiem ze trzeba to rozcieńczyć 1:1 woda destylowana. czy dolewacie czysty koncentrat ?


    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • Co daj spokój? :P Ja bym ich cisnął, niech dolewają... Jak ja otworzyłem maskę podczas wydawania to było właśnie blisko MAX, więc albo fabryka przelała (:P) albo ASO dolało. Ja też nie dostałem nic gratis, a nie przepraszam, tylko pseudo atrapę apteczki, więc warszawskie salony się nie wysilają...
    Moim zdaniem zalej koncentrat, ja się nie bawiłem w rozcieńczanie. Myślę że może "wejść" do pół litra. Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • @jercen Jeżeli chodzi o docieranie na hamowni silnikowej to spalanie nie będzie wynosić nawet 3L, a to dlatego , że nie ma tam oporów toczenia i oporów powietrza, ale to powinieneś wiedzieć. A tak w ogóle to chodziło mi tylko o to, że w Twoich wypowiedziach jest dużo niekonsekwencji i na siłę zawsze starasz się udowodnić, że Ty masz rację nawet jeżeli tak nie jest :) Zaczęło się od tego, że stwierdziłeś " Pierwszy rozruch silnika następuje po założeniu go do nadwozia,
    uzupełnieniu płynów, podłączeniu elektryki, nalaniu paliwa do baku,...
    Dopiero wtedy następują pierwsze robocze obroty silnika.
    Samego
    silnika bez podłączenia do układu dolotu powietrza, do układu
    wydechowego, do komputera i do wszystkich czujników, bez płynów, bez
    mechanicznego zamocowania całego bloku silnika nie da się uruchomić". A udowodniłem Ci, że można jak wspomniałem o hamowni silnikowej to Ty wtedy odpisałeś "Nie pisałem, że nie ma dwóch hamowni .." Tak to możemy się bawić w kotka i myszkę do upadłego.
     Uważam, że nie ma sensu ciągnąc tej teoretycznej dysputy, niech każdy pozostanie przy swoim zdaniu.
    Pozdrawiam
  • Jaki generalnie obrotów nie powinno się przekraczać na dotarciu?
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?