FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jaki optymalny silnik benzynowy do Rapida ?
  • @gross81 no jakoś tak wyszło ;-))
    @Marcinn co do głośności podczas pracy auta, to raczej subiektywne odczucie, natomiast jeżeli chodzi o skrzynię, to tak jak piszesz, 5 biegowa ma przyjemniejsze zestopniowanie i lepiej sprawdzi się w mieście. Pisałem już (nie chcę powtarzać), osobiście nie jestem zadowolony z pierwszego krótkiego biegu w skrzyni z 6 przełożeniami... więc jeżeli większość z tych 15kkm będziesz robił w mieście i od czasu do czasu leciał w trasę, to optymalny będzie 1.2 TSI 85KM... może dołóż do tego LPG?   ps. tutaj masz ankietę
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • "krótka jedynka" to przypadłośc obu rozważanych silników TSI, mi osobiście nie pasuje i nadal jeszcze sie nie przestawiłem na nią, ale co poradzić taka specyfika
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Miałem ten sam dylemat. Przesiadałem się z silnika 110 KM 16V, więc nie chciałem silnika duzo słabszego. Dlatego odbyłem jazdy 105 KM i 85 KM zarówno w mieście gdzie pokonuję ok 90% jazdy, jak i w trasie. Wybrałem 85 KM ze względu na dłuższe przełożenie skrzyni biegów i ciut mniejsze spalanie. Ale gdybym jeździł więcej w trasę wybrałbym 105KM. Przy tych samych prędkościach w silniku 105 KM jest ciszej, pewnie dlatego że jest 6 bieg. Porównując silnik z poprzedniego samochodu 110 KM i obecny 85 KM  duży plus za elastyczność i spalanie dla Rapida, ale za hałas dla Laguny. Moze dlatego że jednak Laguna była bardziej limuzyną i lepiej wyciszona
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Marcin 1.2 MPI nie ma z nim problemu w dłuższej trasie. Byłem na urlopie autem i starałem się jechać ekonomicznie czyli 90/120 po autostradzie i  nie było problemu 2+1 i bagaż.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • Ja zamówiłem w styczniu Rapda SB Ambition Max z silnikiem 1.2 tsi  85KM. 
    Jeżdżę głównie po mieście i okolicach, a dłuższe trasy przeważnie tylko w okresie wakacyjnym.
    Mam nadzieję, że nie będę żałował wyboru.
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • Mam 1.2 TSI 105km i zastanawiam się czy to był dobry wybór, jeżdżę tylko po mieście i ta krótka 1nka zaczyna mnie irytować :/ a 6stki praktycznie nie używam
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition Max | Beż Cappuccino | 25000km | Łódź
  • @tsuphul jeśli tylko po mieście, to niestety wybór był zły... mam to samo z tą jedynką (105KM)

    @gross81 mówisz, że oba silniki TSI 85KM i 105KM mają taki sam krótki pierwszy bieg? Myślałem, że teoretycznie 85KM musi mieć odrobinę dłuższy, aby zrekompensować brak szóstki
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • @bounty najlepiej jak się wypowiedzą użytkownicy jaką mają prędkość km/h przy obrotach 3000 min w skrzyni 5 biegowej i skrzyni 6 biegowej ale na 5 biegu i będzie wiadomo czy 5 bieg ma takie same przełożenie w obu skrzyniach.
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • @bounty jezdzilem oboma i w obu przypadkach odczuwalem ten sam efekt, byc moze jest minimalna roznica ale bardziej zauwazalny efekt "szóstki" jest na wyzszych biegach
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • @konry Trzeba by znaleźć 2 chętnych na odpowiednich pojazdach i potem liczyć na ich dobre oko czy odczyt. Jak znajdę chwilę czasu to podam (może i w tabeli) przełożenia w Rapidzie. A jak pójdzie jeszcze lepiej to i prędkości na poszczególnych biegach. Już na dzień dobry: wszystkie przełożenia (do przodu) są praktycznie różne dla każdej wersji.
    Pozdrawiam  

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen a czy Ty masz może silnik 85 KM ?
    To może byś był jednym z chętnych :) , który by podał jakie prędkości uzyskuje się na poszczególnych biegach przy obrotach np. równe 3 tys/ min ? , a ktoś kto ma 105 KM podał by swoje wartości i wszystko byłoby już jasne :)
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • Jak będziesz cierpliwy - to podam może i wszystkie skrzynie z prędkościami. Tak pisałem wyżej. Na razie jest sobota - i wybieram się na imprezę.
    Jeszcze jedno - po co wychodzić z domu - jak można takie proste sprawy załatwić od ręki przy kompie?
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen mi już się nie spieszy bo auto już zamówiłem. Ale warto zrobić takie porównanie w praktyce dla własnej ciekawości i innych co są  w trakcie podejmowania decyzji o zakupie auta.
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • No to pochwal się, co zamówiłeś. Kiedy masz odbiór, jaki silnik, jakie wyposażenie, jaki kolor i jaka proponowana cena ....
     
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Kolega @konry już się pochwalił, ostatnie 2 strony w temacie "Cena Rapida - co, jaki upust i gdzie udało Wam się wynegocjować"... swoją drogą, co poniektórzy mogliby uzupełnić stopkę... @jercen jak impreza? ;D
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Coś w tym jest, że Zachar w testach sugeruje Rapida z niskim wyposażeniem i wersją silnika. Jak dla mnie MPI jest dobrą opcją. Silnik powinien być niezawodny (patrząc na HTP z Fabii to można mieć taką nadzieję). Z tyłu bębny, belka skrętna, proste wahacze. Przyjmując założenie, że Rapid jest autem budżetowym, dla tych co oglądają każdą złotówkę dwa razy to można mieć nadzieję, że w opcji z MPI będzie relatywnie tanim w eksploatacji, w miarę długowiecznym (6-7 lat minimum) samochodem dla rodziny 2+2.
    W TSI jest już co psuć. Pomijając obawy o żywotność TSI (być może choroby wieku wczesnego ma za sobą) to w tamtych silnikach jest się co psuć (turbo, układ wtryskowy, czy pękające tłoki...). Ale to jest moje zdanie i moje kryteria.

    Ogólnie temat troch\e z czapy.  Co to znaczy optymalny? Kwestia kryterii. Jak ktoś chce sportową maszynę, to masz 122KM, jak zależy ci na spalaniu to 85KM, jak tanią eksploatację, ale większe spalanie niż w TSi to wybierasz MPI, całość dopełnia 105KM, czyli 6-o biegowy komfort jazdy, z rozsądnym spalaniem, w niższej cenie niż 122.Każdy musi zdefiniować własne potrzeby i ocenić stan portfela..
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Obiecana tabela:
    W tabeli podane są przełożenia dla wszystkich dotychczasowych silników R.
    Sądzę, że każdy potrafi znaleźć interesujące go wartości i wyciągnąć wnioski dla siebie.
    Moje spostrzeżenia:
    dla wersji 1.2 TSI 63 kW i 77 kW. Wprawdzie przełożenia samej skrzyni są porównywalne, jednak całkowite przełożenie (z uwzględnieniem przełożenia stałego) różnią się. Stąd osiągane przędkości przy jednakowych obrotach silników na poszczególnych biegach będą różne.
    dla wersji 7 stopniowej skrzyni - nie ma błędów między 4 a 5 biegiem. To wiąże się z zasadą działania takiej skrzyni - gdzie dla biegów 1 - 4 oraz 5 - 7 są INNE przełożenia stałe. W sumie to daje całkowite "normalne" odstopniowanie przełożeń.
    Pozdrawiam           
    tabela przelozen skrzyni biegow.jpg
    976 x 270 - 105K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Panowie, może to głupie, ale zobaczcie na ankietę na naszym forum - ile osób wybrało 1.2 TSI 105KM? :) Czy to nie daje do myślenia?
    Rapid LB | 1.2 CJZD 110KM | MY17 | Ambition | Błękit Race | Warszawa
  • @jercen
    Jesteś pewien że 1-4 i 5-7?
    Skrzynia ma dwa walki główne. Wewnętrzny i zewnętrzny, ale one obsługują biegi na zmianę tj jeden wałek biegi 1,3,5,7 a drugi 2,4,6,R
    To dzięki temu możliwa jest taka szybka zmiana przełożeń bo jadąc na biegu X, bieg X+1 jest już zapiety a zmiana polega"jedynie" na przełączeniu sprzęgieł. I dzieje się to płynnie, bez luki w przenoszeniu momentu obrotowego.
  • @Szymon
    Zawsze jest coś co jest najbardziej popularne ale to nie znaczy że reszta jest zbędna ani też ze jest zła

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?