... aż do porządnego śniegu Twoja teoria , @supermajku, będzie bez zarzutów. Ostatnio rokrocznie, w naszym kraju, jest tydzień białego szaleństwa w mieście. Dużo opadów, szklanka na drodze. Wtedy wolę moje zimowe kapcie, niż najlepsze letnie opony..., "nie wspominając o wielosezonowej".
halif nie psiocz :-) supermajku dla nas przeciera nowy szlak, jeśli rzeczywiście ten michałek będzie tak dobry jak pokazują w testach no to era 2 kompletów opon do auta jest policzona. Wtedy osobiście je kupie jak zużyję te co mam.
Nic nie będzie policzone. Nie każdy mieszka w Warszawie czy innym dużym mieście. Są ludzie którzy mieszkają w górach :) A tu takie opony się po prostu nie sprawdzą. Sam mieszkałem przeszło 20 lat na osiedlu w mieście. Potem wraz z rodzicami wyprowadziłem się na wieś, tuż pod miastem. Z racji, że działka jest dość sporawa (11 tys m2) to pod dom prowadzi ok 1km drogi polnej. Wystarczy drobny śnieg i wiatr (robiły się zaspy) i nie dało się przejechać, a nawet na budżetowych zimówkach potrafiłem jechać tak daleko zgarniając śnieg, aż przed autem zrobiłem górkę wyższą niż maska. Jest to sytuacja z płaskiej jak stół wielkopolski. Teraz mieszkam w alpach i w ogóle nie wyobrażam sobie jak można tu jeździć bez zimówek czy to na wielosezonie czy na letnich. (tak w ogóle to prawo zobowiązuje do posiadania opon zimowych i chwała za to...)
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
Na razie póki przepisy nas obligatoryjnie nie "zmuszą" do założenia opon zimowych, to ze względu na zróżnicowane warunki geofizyczne w PL - dochodzi do różnego podejścia do tematu zimówek. Stąd mamy tu przykłady bardzo odmiennych poglądów. Są kraje, gdzie zimówki obowiązują w określonych terminach, obowiązują łańcuchy w wyznaczonych miejscach. Ale zawsze powinna obowiązywać zasada, że to kierowca ma przewidywać i odpowiadać za stan swojego samochodu. A w czasie zimy - za odpowiednio dobrane opony.
Tak, @jercen, ale te Micheline mają homologację i na zimę, i na lato. Więc gdyby był obowiązek to byłaby tylko woda na młyn dla całorocznych. Masz jedne gumy, ale spełniasz obowiązek ustawodawcy...
@Fredi88 Uważam tak jak Ty, też myślałem, że mam dobre zimówki, bo w mieście spokojnie wystarczały. Góry natomiast wszystko zweryfikowały, także dużo zależy gdzie jeździmy. Pamiętajmy też, że nie wszyscy kierowcy są przewidujący i można się z takim spotkać na drodze i co z tego, że my mamy dobre ogumienie ?
Heh właśnie to jest to o czym napisał @halif "spełniasz obowiązek ustawodawcy...". Nie zrozumiecie tego dopóki tak jak @lukasz13 nie posmakujecie gór. Ba... wystarczy "góreczka" w mieście - zwykły podjazd jakich u mnie pełno i taki wielosezon może co najwyżej wylądować w koszu. Zrozumcie, że niektórzy ludzie CHCĄ kupić dobre opony (dlatego też wybrałem Continentala a nie jakieś budżetowe opony) a nie założyć zimówkę, żeby policjant przy kontroli mógł mnie pocałować w 4 litery. Jak już pisałem, do miast, płaskich miast - jak najbardziej wielosezon. W góry - nie wyobrażam sobie dryfowania po drodze na takich wynalazkach.
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
@jercen , @halif , bardzo dobrze mówicie. @Fredi88 jeszcze lepiej mówi o konkretnym przykładzie zastosowania. Każdemu wg potrzeb.
Ja wybrałem taka oponę ze względu gdzie robię 90% przebiegu, oraz ze względu na fakt jakie są zimy i drogi. Kolejnym argumentem są przebiegi jakie robię i nie opłaca mi się zmieniać tak często opon. Dla mnie to często. Bo wyjdzie dla mnie zmiana średnio ok 3-4 razy w roku. Poza tym letnie właśnie zjechałem do zera wiec tym bardziej to jest dobry moment na nowe opony. Analiza wszystkich argumentów przemawia za uniwersalnymi oponami w moim przypadku. Natomiast decydując się na ten konkretny model zdecydowało kilka faktów. Opona jest cicha, etykieta dla letniej i dla zimowej jest bardzo dobra, udowodniono zużycie mniejsze od letniej o 3%. Szereg dobrych rekomendacji. Ponad to jest to bardzo dobra opona, lepsza od 90% we letnich i zimowych. Posiada homologację zimową ("certyfikat trzech szczytów"), oraz bieżnik klasyfikowany dla opon Błotno-śniegowych (M+S). Bardzo ładnie wygląda :)
Z każdej kategorii można kupić coś bardzo dobrego lub beznadziejnego. Ta jest najlepsza w swojej kategorii i bardzo dobra w pozostałych.
Cena 1300 za 4 sztuki z montażem. Oponeo 185/60/15 325zl sztuka, montaż w promocji gratis.
Odczucia z jazdy: Bardzo dobra przyczepność podczas przyspieszania i hamowania. Lepsza od bf goodrich na których auto kupiłem. Jazda na łukach na suchym i mokrym lepiej niż ww. Co ciekawe opona trzyma w takim samym zakresie, lecz gdy już traci przyczepność to po troszeczku w sposób bardzo liniowy i przewidywalny, co mnie bardzo miło zaskoczyło. Był mróz minus 3. Nie zauważyłem różnicy. był też moment kiedy zmroziło i bylo bardzo wilgotno, a drogi były posypane piaskiem, co tworzyło bardzo śliska maź na drodze, szczególnie przy mostach i odrze. Uślizgi były małe, ale były. Pożyczyłem od drugiego kolegi rapida na pełnej zimówce, z takim samym silnikiem i się okazało, że tam jeszcze gorzej, więc tym bardziej się cieszę z zakupu. Dźwięk opony jest cichy, choć ma inną barwę niż szum z klasycznej opony. Nie jest ani męczący, ani irytujący, po prostu inny. W piasku radzi sobie, tak samo dobrze, jak na zapiaszczonej drodze. Reasumując jestem oczarowany.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Fredi88 mieszkam w miejscowości podgórskiej i wiem o czym dokładnie piszesz też nie uznaje bele jakich zimówek tylko dobre markowe dlatego kupiłem najlepsze jakie się dało TS850. Ale jeśli się okaże że da się zrobić oponę dobrą w lecie i w zimie tz. w testach ma wypaść powyżej przeciętnej i w zimie i w lecie (klasa średnia) to jestem skłonny takie coś kupić. Po cichu liczę że właśnie ten Micheline to przełom w produkcji opon.
To, że będą powstawać coraz lepsze opony wielosezonowe nie jest tajemnicą. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Lepiej brzmi kupno jednego kompletu na jakiś czas niż dwóch i zawsze ta opcja znajdzie chetnych na rynku. Żadna opona wielosezonowa nie będzie lepszą od letniej w lecie i analogicznie zimowej, dlaczego ? Bo ma w sobie bardzo dużo "kompromisów", które musi spełnić by "jakoś" jechać w lecie i w zimie jednocześnie. Wybór opon to temat rzeka, ilu kierowców tyle opinii. Najważniejsze, żeby każdy znalazł "idealną oponę" dla siebie. A tak na marginesie: ciekawe ile można realnie zrobić km na tych Michałach w porównaniu do dwóch kompletów opon...... pożyjemy zobaczymy.
@supermajku powinieneś w marketingu pracować, bo tak zachwaliłeś opony Michelin CrossClimate, że nic tylko kupować ;-) Dzięki za info. Gdybym miał potrzebę, na pewno brałbym je poważnie pod uwagę. ps. a czemu kupiłeś rozmiar 185/60, a nie np. 195/65... musiałeś mieć wzorcowy rozmiar ze względu na Taxi?
A po co miał kupować rozmiar który wygląda jak kartofel, w dodatku jeśli producent przewidział rozmiar 185/60? Utrudniać sobie życie na siłę?! Jest sens?
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
@bounty tak ze względu na legalizacje taksometru. Zmiana tego wiąże się z papirologią i czasem oraz kosztem nawet do 400zl.
@Fredi88 szersza i wyższa opona zapewnia większy komfort. Jeden żadnej szerzej auto nie wygląda jak na kółkach od kolarzówki, natomiast przy wyższym profilu opona więcej przejmuje od drogi. Ponadto auto wyżej stoi, nie raz zahaczyłem śrubami od zbiornika gazu. Większe koła mają walory praktyczne. Niekoniecznie estetyczne. Opony w rapidzie nie są szczególnie najtańszym i najpopularniejszym rozmiarem. Lepiej wychodzi 185/65/15 zamiast 185/60/15.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Haczyłeś mocowaniem butli bo tak ktoś wymyślił to w Landi. Aż dziw, że nikt się nie zorientował w LR, że coś z tym mocowaniem jest zwyczajnie nie tak, za mocno odstaje od podwozia.
Tylko ze mozna zalozyc opone ktora ma bardzo zblizony obwod a jest szersza. Co do wysokosci... jesli dla kogos 185/60 to niski profil to ja nie mam pytan. Tesc sie tlucze na ori 17 z 215/40 i mimo ze zawsze patrzyl na moje kaprysy na ladne felgi z przymruzeniem oka to teraz az sie trzesie jak na wiosne 17 zaklada. A malo nie jezdzi ponad 30 tys rocznie robi.
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.