O czym my tu dyskutujemy? Jak mam opony o zróżnicowanej wysokości bieżnika, to je zamieniam, by na przedzie były te o wyższym bieżniku. Po sezonie, stosownie do stanu opon zakładam P na P, L na L, zamieniając je miejscami. Pokażcie proszę wskaźnik czy miernik przydatności konkretnej opony na przednią /tylną oś. Odnoszę wrażenie, że czasem za nadto sugerujemy się medialną "podpowiedzią" jakiegoś autora, nie zawsze mającego wiele wspólnego z praktyką na drodze, czy przebiegiem na zestawie opo przebiegu rzędu 50/60 tkm. Wykorzystujecie pojedyncze opinie o stosowaniu opon ... Wszelka cześć i chwała - ale takie uwagi powinny dotyczyć sytuacji chwilowych czy awaryjnych, ale nie stosowania na dłuższą metę, a już nie na cały sezon. Może jeszcze raz przypomnę - każdy kierowca sam decyduje i odpowiada za stan techniczny pojazdu. I ponosi tego konsekwencje. Nie można stosować zasady zarzucania tyłem przy kiepskich oponach - bo to oznacza kiepskiego kierowcę. Jak można używać samochód, kiedy nie panuje się nad nim? Oznacza to niedostosowanie prędkości do panujących warunków albo ignorancję kierowcy wobec stanu opon ... Proponuję temat lepsze/gorsze opony na tylną oś zamknąć. Niczego nie zmienimy, nikogo nie przekonamy, a przy normalnym użytkowaniu pojazdu, zgodnie z możliwościami technicznymi i atmosferycznymi nie spowodujemy zagrożenia dla załogi samochodu.
@jercen "Właściwie dobrane ciśnienie w oponach, wysokość bieżnika powyżej 2-3 mm i można normalnie jeździć." Nie wiem co dla Ciebie oznacza słowo "normalnie", ale na mokrej nawierzchni przy bieżniku ~3mm odczuwam bardzo wyraźnie gorszą przyczepność, niezależnie od klasy opony i dla mnie taka opona kwalifikuje się do wymiany. " (...) jak mam różnicę na bieżnikach P/T rzędu 1 - 2 mm, przy normalnych warunkach atmosferycznych" Jakie to są normalne warunki atmosferyczne? Jak jest 8'C i ulewny deszcz, to zamykamy auto w garażu, bo warunki są "nienormalne"? Założyłeś różnicę 1-2mm, a co w przypadku kiedy mamy P/T 4mm/7mm ? Będzie taka sama przyczepność jak P/T 4mm/4mm ? Nie, nie będzie.. To, że Ty będziesz jeździł tak, że dla Ciebie nie ma to znaczenia, to nie oznacza, że tej różnicy nie ma. "Proponuję temat lepsze/gorsze opony na tylną oś zamknąć. Niczego nie zmienimy, nikogo nie przekonamy(...)" Skąd wiesz? Może ktoś wyciągnie jakieś wnioski, może zacznie się zastanawiać? Kolejny temat do wyciszenia, bo odpowiedzi nie są jednomyślne, naprawdę tak działa to forum?
@Madoro forum jest do swobodnej wypowiedzi i jak najbardziej mozna dyskutowac, wymieniac poglady. Czasem tylko niektorzy w swojej "nieomylnosci" nie tolerują odmiennego zdania od swojego ale proponuje to ignorowac i przedstawiac rozne opinie.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
@madoro forum dział dobrze, tylko @jercen nie może znieść trochę mocniejszej wymiany zdań i od razu by zamykał temat. Dobrze, że nie ucieka do drugiego pokoju:)). Ale muszę przyznać, że jestem tym pierwszym "zastanawiającym" się. Też zawsze myślałem, że lepsze opony powinno dawać się na przód, aby była krótsza droga hamowania. A po przeczytaniu tego co zapodaliście i toczącej się tu konwersacji, zaczynam mieć jednak wątpliwości w taką teorię.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
@Figaro82, zmniejsz ciśnienie w oponach ;)- 2,2 max. Przejeżdżając przez progi zwalniające, mozna odnieść wrażenie twardego tylu z powodu belki zawieszenia - zawieszenie zależne. Gdyby był wielowahacz tego odczucia by nie bylo.
Ile macie sytuacji w sezonie zimowym, że zarzuca tyłem auta tak (co spowodowane jest mniejszym bieznikiem na tylnej osi), że nad tym nie panujecie ? To sytuacje ekstremalne albo specjalnie wymuszone przez nas samych przy sprawdzaniu granicy przyczepności auta. Ja osobiście przy normalnej eksploatacji nie uśwadczam takich sytuacji dostosowując prędkość do panujących warunkow na drodze. Przy niedużych przebiegach rocznych uważam tak jak @jercen , że rozsądnie jest przekładać opony przód/tył dzięki temu równo się zużywają wszystkie jednoczesnie i nie ma z tym problemu, że z tyłu jest dużo niższy bieżnik. No chyba, że ktoś jeździ na tyle dużo, że ma przednie opony na jeden czy dwa sezony..... to już inna sytuacja.
Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
Mam pytanie o opony zimowe i felgi. Muszę zamówić opony zimowe i zastanawiam się jakie polecacie na 15 calowe felgi. Na lato chce kupić juz inne felgi (wzór podobny do tych z drugiego zdjęcia) i zastanawiam się czy kupić je w rozmiarze 15" i założyć te opony, które mam obecnie teraz czy kupić felgi 16" i razem z nimi nowe opony letnie 16"?
@darnok felgi aluminiowe które posiadasz nadają się do jazdy także przez zimę. Opony dobierz rozmiarem i parametrami do obecnych (185/60 R15 84 H ewentualnie T). Szukaj opon markowych sprawdzonych (np. polecanych, najlepiej sprzedających się w sklepach internetowych z oponami w danym rozmiarze). Co do kół letnich będziesz miał czas się spokojnie zastanowić przez sezon zimowy.
Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
@Figaro82 ja na 16-tki dałem opony ciut wyższe w w rozmiarze 215/50 i komfort jazdy stosunkowo się podwyższył, zachowując wszystkie zalety prowadzenia i wchodzenia w zakręty, także spoko mogę polecić takie wyjście z sytuacji.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Przejrzałem modele i zastanawiam się nad oponami NOKIAN WR D4 185/60 R15 88 T tylko zastanawia różnica w cenach, bo na oponeo kosztują one 258zł, a na norauto kosztują 219zł. Ktoś kiedyś kupował z tego sklepu? Bo opinie na temat serwisu mają bardzo złe.
Witajcie, Również mam zapytanie w temacie opon zimowych. Czy ktoś z Was użytkował/użytkuje koła zimowe: Felga aluminiowa Carme srebrna 6,0J x 15" ET38 z oponą Pirelli Cinturato Winter 185/60 R15 88T, które można nabyć w e-sklepie Skody? Jakie są Wasze opinie?
@Darnok, kup sobie Dunlopy Response 2 a nie bedziesz chciał innej marki. Z własnego doswiadczenia, nie polecam opon zimowych Nokian. W zeszła zime przetestowałem Nokiany WR D4 i powiem szczerze, dupy nie urywają. Jak na opony z Finlandii sa, jak dla mnie, przeciętne. Plusy: sa ciche Minusy: bardzo słabe trzymanie boczne, trakcja podczas ruszania i hamowania przeciętna, zupełnie jak np. Sava Eskimo. @ememensydwa, daj sobie spokoj z oponami XL a tych w rozmiarze Rapida jest niestety wiecej. Szukaj opon 84T. Pirelli dostalem do nowego Rapida w gratisie przy zakupie. Niestety musiałem je zareklamować z powodu buczenia. Pirelli były niestety XL i w porównaniu do Dunlopa, ktorego nabyłem po kilku dniach użytkowania Pirelli, były wyraźnie bardziej twarde. Moim skromnym zdaniem jesli auto nie wymaga opon XL, nie nalezy ich kupować. Niestety w rozmiarze Rapida sa one w przewadze.
darnokRóżnica w cenach tych samych opon wynika przeważnie z daty produkcji.
Rapid SB / 1,2 CBZB 105 KM / MY 2015/ ELEGANCE MAX / BŁĘKIT PACIFIC/ 122 500 km / PRUSZKÓW Octavia kombi/1,5 DADA 150 KM DSG/ MY 2019 / STYLE / Srebrny Brilliant Metalizowany/ 120 000 km
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.