Najlepsze właściwości zimówki mają poniżej 7 st. To jak zachowują się na śnigu, mokrym, czy suchym jest cechą charakterystyczną danego modelu. Ja zmieniam opony na zimowe jeżeli przez kolejne trzy dni średnia temperatura dobowa jast poniżej 7st. C.
Ja od lat zmieniam na zimówki w ostatnim tygodniu października, wyjątek był chyba 5 lat temu gdy śnieg spadł 14 października i zmieniłem wcześniej, ale zmiana opon to każdego indywidualna decyzja
No właśnie cały czas zachodzę w głowę, czemu takie wąskie kapcie dali. Nie wiem czy tylko kasą można to tłumaczyć. Oczywiście można założyć szersze opony ale to z kolei wiąże się z większym spalaniem. Coś za coś.:-)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Czy ktoś jest mi coś w stanie powiedzieć na temat opon zimowych NOKIAN WRD3 185/60 R15?
Zastanawiałem się czy brać w "gratisie" felgi aluminiowe CARME i dokupić opony zimowe na własną rękę lub przez salon ale mam możliwość otrzymania kompletu felg stalowych z oponami zimowymi NOKIAN WRD3. Raz, że ogólnie będzie taniej bo komplet w rozliczeniu wychodzi taniej niż same alusy a dwa, że nie muszę dodatkowo wydawać pieniędzy na opony. Felgi jak będzie możliwość i luźniejsza gotówka zawsze zdążę kupić.
Pytanie tylko czy te opony są dobrym wyborem, np. lepszym od ogólnie proponowanych BARUM Polaris 3? Może jak za nie powiedzmy nie płacę to jednak dobry wybór?
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Na drugiej stronie wątku, wrzuciłem zeszłoroczny test opon zimowych (Nokiany 5 miejsce)... nie mam Nokianów, ale myślę, że możesz brać w ciemno (są osoby, które wręcz preferują tą skandynawską firmę)... najlepiej żeby wypowiedział się ktoś, kto na nich jeździ... zobacz na 1 stronie... kolega Marcin ma Nokiany...
Co do pytania - kiedy zmieniać na zimowe? Jedni piszą na przełomie października - listopada. Jeszcze inna wersja - kiedy temperatura spadnie poniżej 7 st. Są kraje - gdzie niezależnie od pogody jest podana konkretna data - zimówki od - do i po problemie. Ale jest jeszcze jeden dodatkowy aspekt całej tej sprawy. Przynajmniej u nas w Polsce. Jest tu na tyle duża rozpiętość geograficzna a jeszcze bardziej klimatyczna - że trudno będzie ustalić jeden termin dla całego kraju. Inaczej na zmianę patrzą właściciele 4 kółek w górskich kotlinach, inaczej nad morzem, czy też w centrum. Mamy przecież 2 bieguny klimatyczne. Ze względu na to, że nawet na dystansie 30 - 60 km odległości można spotkać dwa różne typy warunków atmosferycznych - nie tylko opady - ale i różnicę temperatur - to w tym układzie - każdy sam jest odpowiedzialny za zmianę opon z uwzględnieniem miejsca gdzie mieszka/porusza się - czy też planowanych trasach. Należy jednak uwzględnić przewidywane zmiany pogody z trasami, po których będziemy się poruszać. W naszym przypadku - prościej skorzystać z serwisu opon 1 - 2 tygodnie wcześniej niż robi to większość. Można uniknąć kłopotów z kolejkami. Albo jak kto potrafi sam i ma drugi komplet - poczekać do faktycznego czy radykalnego spadku temperatury. Sam będę zmieniał na drugi komplet właśnie przed 1 listopada. I nie ma znaczenia - czy temperatury przez dzień dojdą do dwucyfrowych - ale przynajmniej nie będę zaskoczony. Pozdrawiam
Kros, czy na tych 195 bardziej czuć wszystkie wyboje? czy te 5 cm w wysokości robi jakąś różnice? Czy jest też jakaś istotna różnica w spalaniu niż na standardzie?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Jak myślisz, że zmiana profilu z 60 (185) na 55 (195) zrobi różnicę 5cm na wysokości to rewelacja:D 60 x 185 / 100 = 111 i 55 x 195 / 100 = 107,25 ...czyli 3,75mm (na profilu) i 7,5mm (na średnicy)
@dodan boczny profil opony jest podany jako procent od szerokości. Ja w standardzie miałem 215/45/16 :] (profil 96,75mm) i właśnie nie chciałem na tym jeździć bo już przed zakupem auta znałem ceny zimówek :/ No, a życie jeszcze pokazało że w czasie jazdy czułem każdy kamyk i każdą studzienkę na kręgosłupie. Więc zgodnie z planem pogoniłem je po miesiącu użytkowania. Tymczasowo jeździłem na 185/60/15 i było bardziej komfortowo jeśli chodzi o amortyzację (bo o przyczepności nie mówię). Teraz kupiłem zimowe 195/55/15 a docelowo będę jeździł na obu kompletach 195/55/15 Na razie trudno powiedzieć czy jest różnica do 185 bo nawet nie zdążyłem sprawdzić czy ciśnienie mam takie jak lubię czy takie jak lubi oponiarz, bo to będzie miało większe znaczenie niż te kilka mm profilu w tym przypadku.
aaa jeszcze pytałeś spalanie, hehe, moje auto pali od 5,7 do 10 i to bynajmniej nie zależy od opon :) ale sądzę, że różnice można zbagatelizować, bo nieplanowane światła czy temp. otoczenia ma większy wpływ niż 1 cm różnicy w szerokości opony
bounty nie myślę tylko pytam, nie wiem czy zauważyłeś znak zapytania na końcu zdania?
kros, wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Daj jeszcze znać, jak już pojeździsz, czy jest jakaś zauważalna różnica między 195/55, a185/60 jeśli chodzi o amortyzacje i przyczepność, bo też myślę o zmianie na 195/55, czy wtedy ten boczny wiatr nie będzie dawał się tak we znaki?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.