Posłuchajcie, listę podjął się uporządkować Jercen i ją puści na forum. Opłata za podniesienie auta to coś zaskakującego. Sprawdzasz stan pojazdu, który masz kupić, i masz prawo obejrzeć go z każdej strony. Dodam, że najwięcej wątpliwości miałam właśnie po podniesieniu auta, z tym, ze było z placu. Miernik lakieru również powinni Ci udostępnić nieodpłatnie. Madstah, oczywiście wszystkiego nie sprawdzisz. Ale nie będziesz miał wyrzutów, że przeoczyłeś usterki, które powinieneś był wyłapać przy odbiorze.
@Lidka 16 kup sobie jakiś środek piankowy do tapicerki i czyśc na bieżąco. Ja mam juz 20tys przebiegu i prawie zero ubrudzeń prócz lewej krawędzi siedzenia kierowcy która niestety się zabarwila na niebiesko od jeansów...:(
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
Sorry, ale chyba lekka przesada jest żądać od serwisu udostępnienia miernika lakieru, o podnośniku juz nie wspomnę. A to ze kupujemy u kogoś nowy samochód, nie jest żadnym argumentem zeby tego wymagać. Jesli dany sprzedawca zgodzi sie udostępnić te rzeczy, to jest to tylko jego dobra wola i jestem w stanie to zrozumieć, podobnie jak to, ze sa osoby, ktore po jakimś tam złym doświadczeniu, odbierają od dealera nowy samochod z rzeczoznawca. Ludzie kupują używane samochody, droższe od Rapida i przy sprawdzaniu samochodu maja wlasny miernik lub jadą ze sprzedającym do serwisu i sami pokrywają koszty takiego przegladu.
Kolega co kupował Opla w ASO, cyt: Wyjechałem z salonu a samochód ściąga w lewo jak cholera. Wracam więc do salonu po przejchaniu może 1 km i słyszę,że samochód przecież jest na gwarancji i juz za 3 dni mam termin naprawy jakby co!!! Na moje słowa,ze dopiero co wyjechałem usłyszałem- Panie w jam wiem co pan prze te 3 minutu robił
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Miernik to oczywiscie nie musza udostepniac ale podniesc auto to nie łaska. Kupuje przedmiot i mam prawo go obejrzec z kazdej strony, jak im nie pasuje to niech go sobie biora!
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Jeżeli ktoś przy zamawianiu samochodu, wynegocjuje oglądanie samochodu na podnośniku i badanie go miernikiem z ASO podczas odbioru to OK ale żądanie miernika i podnośnika przy odbiorze, nie negocjując tych czynności wcześniej jest nie poważne i serwis nie powinien sie zgodzić na takie czynności. A jak się ktos temu dziwi to niech sobie kupi podnośnik i miernik lakieru to zrozumie albo nie , zachowanie serwisu.
@yunior81 mówisz jak jeden z tych cwaniaczków z salonu. Też mi mówił, że zależy co w warunkach umowy miałem, to ja się zapytałem "A to oglądanie auta przed kupnem to jeszcze jest warunkiem umowy?!". Prawda jest taka, że samochodów jest na rynku jak psów, sprzedawcy powinni walczyć o każdego klienta a nie traktować go jak idiotę, który im ma tylko kasę zostawić. Co do SKODY to prawda jest taka, że cieszy się w Polsce za dużym powodzeniem i oni sobie pozwalają na takie zachowanie(nie mówiąc o tym, że 20% ceny albo lepiej jest sztucznie przez to zawyżone). W innych salonach jakoś takiego buractwa nie widziałem. A co do kupowania podnośników i mierników lakieru i ich "cennego" czasu to rzeczywiście właściciele prywatni albo komisy mogą sobie pozwolić na to byśmy to my pokrywali koszt. Natomiast salon ma obowiązek Ci przywieźć auto z fabryki dobre i zgodne z zamówieniem, a Ty możesz i musisz sprawdzić czy jest dobre, a nie walnięte gdzieś po drodze kamieniem i pomalowane na "a bo to pacany się nie zorientują". Proszę więc byś nie pisał bzdur, że oni nic nie muszą mi podnosić albo udostępniać. Niezależnie jaka cena by nie była auta, sprzedają nowe auto, a nie używane, więc ma być nowe i nie uszkodzone.
Potwierdzasz własnoręcznym podpisem, że zakupiony samochód nie posiada wad i spełnia warunki umowy. Jeśli nie będą chcieli podnieść - moja rada - nie kupuj.
@madstah, napisalem wystarczajaco jasno, a jak ktos chce tworzyć teorie spiskowe to jego sprawa. Kazdy niech robi jak uważa i uważa jak robi. Kazdy ma własna kasę i podejmuje wlasne decyzje a forum jest do wypowiadania sie i wymiany poglądów, co tez czynie.
Zestawienie działań przy odbiorze samochodu: dzięki @Ola: Samochód musi być umyty i w dobrze oświetlonym miejscu (najlepiej światło dzienne).
Dokumenty: - nr vin w dokumentach, - sprawdź nr silnika i nr karoserii (kilka miejsc) - stan licznika (<10 km), karta pojazdu, - 2 składane kluczyki, - komplet kluczy do bearlocka, - kompletność stron w karcie gwarancyjnej, - faktura za auto, - polisa OC, AC, - zamocowane tablice rejestracyjne,
Wnętrze i działanie: - wszystkie światła zewnętrzne, - nawiew/klimatyzacja, - klakson, alarm, - grzanie siedzeń, - regulacja foteli, wysuwanie/opuszczanie zagłówków, - regulacja kierownicy, - szyby (wszystkie opuścić/podnieść,) - działanie wskaźników, kontrolek, panelu, nawigacji, - działanie czujników cofania, - działanie pasów bezpieczeństwa, zamki, regulacja wysokości, - działanie regulacji lusterek zewnętrznych, - hamulec ręczny, - zapalniczka, - działanie zamków, pilota, - tapicerka drzwi, poruszaj drzwiami czy nie ma wody w drzwiach, - spryskiwacze i wycieraczki, - radio i sterowanie z kierownicy (zabrać swoją płytę CD), - podłączyć ładowarkę (pendrive do USB), - liczba głośników, - stan tapicerki (fotele i wykładzina pod dywanikami), - tapicerka na dachu, słoneczniki, - sprawdzić stan tunelu po montażu blokady skrzyni biegów - spasowanie elementów, - oświetlenie kabiny, - czy nie ruszają się/skrzypią plastiki,
Karoseria: - stan i numery wszystkich szyb (czy nie ma rys, daty) - grubość lakieru na wszystkich elementach, czy nie ma rys/mikrorys/wgnieceń na lakierze, czy nie jest szorstki i nie ma kropek, odprysków, zmatowień, przebarwień lakieru, - stan wycieraczek, - spasowanie elementów, - wielkość szpar symetrycznie, - stan reflektorów, świateł w tyle, - rysy na progach, przy klamkach, - spasowanie klapki wlewu, - mocowanie anteny, - lakier wewnątrz drzwi, - felgi (rysy przyśrubach), kapturki na zaworkach, kapturki na nakrętkach 4 x 5 szt., - stan, rozmiar i wiek opon, - czy maska po zamknięciu się nie rusza, - czy wszystkie drzwi zamykają się jednakowo, - stan uszczelek przy drzwiach, wokół drzwi, - zaślepki/zatyczki w zderzaku/zderzakach, - zamocowanie fartuszków (przy zamówieniu), - zmierzyć miarką wysokość nadkoli od podłoża (jeśli spadł z lawety, to będą nierówności),
Pod maską: - czy śruby nie były odkręcane, - stan akumulatora, - naciąg pasków agregatów, - poziom oleju, - poziom płynu chłodzącego, poproś o pokazanie gdzie jest Minimum i gdzie jest Maksimum i od razu niech doleją do max - poziom płynu hamulcowego, dolać do max, - praca na wolnych obrotach, odgłosy z komory silnika, - czy klapa maski silnika po zamknięciu nie rusza się,
Auto na podnośniku: - korozja układu wydechowego, - stan podwozia, ewentualne uszkodzenia, - stan miejsc na podnośnik (4 x), - ewentualne wycieki (silnik, skrzynia, koła, zbiornik), - opony (przecięcia, uwypuklenia) - tarcze hamulcowe (szczególnie tył, jeśli są zamiast bębnów) mają być jak nowe, przyrdzewiałe mogą być, ale żadnych rys od hamowania, - czy nie ma śladów nakładania zabezpieczeń antykorozyjnych,
Bagażnik: - stan uszczelek przy bagażniku, - oświetlenie bagażnika, - lakier klapy bagażnika, - czystość w środku, - obejrzeć stan tapicerki i klapy wewnątrz, zawiasy itp. - czystość pod wykładziną, - sprawdzić narzędzia, zestaw naprawczy, ucho do holowania, - czy w miejscu koła zapasowego nie stoi woda.
Witam,ciekaw jestem,czy jest z nas jedna osoba,która odbierając swój samochód z salonu sprawdziła to wszystko z listy co podaje kolega @jercen powyżej,albo nawet połowa z tej listy ? Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
To nie samochód ma "dostosować się" do listy. Tak jak w tytule - chodzi o pomoc przy zakupie. Nie każdy egzemplarz ma maksymalne wyposażenie, stąd tą listę należy dostosować do zamówionej wersji i wyposażenia. Jak nie zdążysz sprawdzić w salonie - możesz to zrobić później, na spokojnie, w domu, w rodzinnym gronie. Natomiast jak coś znajdziesz - łatwiej zwrócić uwagę dealerowi jeszcze przed wyjazdem z salonu.
dokładnie, w domu to już lepiej nic nie sprawdzać, nie ma co się denerwować za wcześnie:) Przyznam się, że nic prawie z tej listy nie sprawdziłem:) Jedyne co, to obejrzałem dobrze lakier czy nie ma żadnych rysy i czy w środku nie ma żadnych widocznych uszkodzeń, to wszystko:) aaa i zajrzałem pod maskę:)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Wielu z was pisze tutaj bajki o tym, że dealer musi walczyć o klienta indywidualnego. Wręcz przeciwnie. Szczególnie dealer Skody ma w dupie takiego klienta, ponieważ większość Skód idzie na flotę i to jest dochodowe, a nie marudzący Kowalski, który za ostatnie oszczędności chce zakupić 1 wypieszczony egzemplarz. Dlatego własnie w salonach Skody dość rzadko podchodzą, jak się ogląda auta itp. Generalnie lepiej żeby taki klient wyszedł niż zawracał dupę. Zdarzają się od tej reguły wyjątki, ale rzadko.
Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.