Program czyszczenia się DPF-a załącza się automatycznie. Nie ma jakiś reguł na jego załączanie, wszystko zależ od sposobu i od warunków jazdy. U mnie jak zaobserwowałem załącza się mniej więcej co 1k km. Informacja o załączeniu się DPF-a jest taka, że wolne obroty są automatycznie podnoszone do 1k/obr i czuć zapach spalenizny na zewnątrz, ale jak np. jedziesz w trasie to nawet możesz nie wiedzieć o tym, że odbyło się czyszczenie filtra. Generalnie diesel z DPF powinien być ganiany po trasie i mieć większe przebiegi to nie jest auto tylko na miasto.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
@fresz 16 km na obwodnicy to trochę mało, jeżeli jak piszesz większość czasu jeździsz po mieście. Na stronie 19 "słynnej" instrukcji masz podane jak postępować z DPFem. Masz jechać przez minimum 15 minut przy obrotach do 2,5 tys. i prędk. koło 70 km/h. Te 16 km jeździsz zdecydowanie krócej, tak na szybko licząc to z 8 minut, bo nie wleczesz się tam 60?
Witam, w moim Rapidzie, podczas jazdy na 3,4 lub 5 biegu, po puszczeniu pedału gazu i po ponownym wciśnięciu czuć delikatne szarpania, czy wy również macie takie odczucia ? U kolegi w Polo z silnikiem diesla 90 km odbywa się to płynnie.
@bialymontaz powitać imiennika :-) Zacznijmy od tego czy wcześniej jeździłeś już dieslem? Po drugie opisz jak jeździsz tym autem. Dynamicznie czy spokojnie? Wkręcasz na obroty na poszczególnych biegach czy jeździsz jak komp podpowiada przełożenia? Sprzęgło jak puszczasz? Jaki masz styl zmiany biegów? Na Kubice czy emeryta? Ile już autem przejechałeś?
Też mam ten sam problem, czuję delikatne szarpniecia. Mam tez Fabie 1.4 tdi i mimo braku dwumasu i wszelkich wspomagaczy po 210 tys km na jednym sprzęgle odbywa sie dodanoe i odjecie gazu bez najdrobnoejszego szarpniecia. A nowym Rapidzie szarpie jakby mial luz na wale albo na przegubach
U mnie jest tak samo jak u @tdimichal, jak robię to delikatnie to jest ok, ale jak nie to jest szarpnięcie i oczywiście pogłębia to włączona klima, wiadomo jest większe obciążenie i wtedy trudniej mi jest delikatnie puścić sprzęgło, żeby nie było tego szarpnięcia. Szarpnięcie powoduje również ponowne dodanie gazu podczas hamowania silnikiem, co mnie jeszcze bardziej wkurza, czy u was też z tym tak jest?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Witam. wybieracie się z problem szarpnięć do aso? Druga sprawa tłumik końcowy bierze go rdza...Jest cały w rdzawe kropki. Zobaczcie u siebie. W fabii ktora tez posiadam 8 lat jest wizualnie ładniejszy, mniej korozji... 210 tys przebiegu..
Podczas wymiany oleju wspomniałem o szarpnieciach... Być może sa to poduszki po skrzynią biegów... podobno była nawet akcja serwisowa, ale mój R się nie kwalifikuje, tzn ma już dobrą poduszkę. Serwisant opisał problem do centrali i czekać mam z 2 tyg na tel. Jezeli nie zdecydują o wym poduszki to będą szukać w serwisie przyczyny. W sumie już przywykłem do obchodzenia się ze sprzegłem jak z jajkiem i do delikatnego dodawania gazu po hamowaniu silnikiem... no nic zobaczymy...
Fabia 1.6 TDI 2011r 75KM - szarpanie po odpuszczeniu gazu i ponownym dodaniu Caddy 1.6 TDI 105KM 2012 - j.w. Rapid My2016 115KM - to samo, ale z racji, że to nowe auto na razie mniej odczuwalne. Czyli wychodzi na to, że 1.6 TDI tak ma:(
Panowie czy wasze 5-biego skrzynie gładko pracują? Chodzi mi o to, że przy zmianie biegów czasami tak mam, jakby dźwignia o coś zaczepiała np. przy wkładaniu 2 czy 4. Nie wiem może tzw lizak się wyrobił czy jest to normalne?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Mám rapida spacebacka od 11 miesięcy. Jednostka 1.6 tdi 105 km. Przejechane 31500. Ogólnie jestem zadowolony. Dpfa sie nie boję jak odpalam auto to minimum 10 km. Dwa razy w tygodniu trasy po około 300 km głównie a4 i s8. Spalanie do 6 litrów przy średniej prędkości w okolicach 120-130 km /h według komputera który zaniża podane wartosci o 0.3 do 0.5 litra na setkę ale jadąc przepisowym tempem po krajowych idzie zejść do komputerowych 3.5-3.7 litra czyli nie co ponad cztery w w rzeczywistości bo prawda wychodzi przy dystrybutorze. Na autostradach bez problémů nadáżam za silniejszymi ale cięższymi wozami. Pierwszy serwis w czeskim serwisie czyli olej filtr i przegląd 3500 koron czeskim. Dodatkowo filtr kabinowy i nowe wycieraczki co dało 4600 koron czyli jakieś 750 złoty .
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.