@dodan powiem tak jak czytam komentarze to mam mętlik w głowie ..ale planuje jeździć do wiosny bo brałem samochód w marcu i wymienić olej w tej chwili mam ok 13 kkm wiec niewiele myślę przekroczę 15 kkm
@dodan, dziś też miałem ponad 1000 przy ogrzewaniu na full bo znowu zaczęły parować szyby od wewnątrz. Będzie nieciekawie w zimie, jak będzie taka duża wilgotność powietrza.
@chris tak samo jak Ja, też mam metlik w głowie-). Ja mam już ponad 15 kmm, ale też zdecydowałem się jeździć dalej. Człowiek z ASO powiedział mi, żeby w zimę jeździć i się nie przejmować, bo dopiero w lato w przy wysokich temperaturach można ewentualnie wymienić, bo wtedy ten olej może się robić trochę zbyt rzadki. A wtedy będę miał już kole 30 kkm więc jeżdżę ze wskazaniami kompa:-) @Jacek dzięki, czyli wszyscy tak mamy;-). Ja sowoją rapidkę trzymam w garażu co prawda, ale jak wyjeżdżam w drogę to po paru minutach szyby mi zachodzą mgłą, wtedy włączam wentylator na 1 bieg i po kłopocie, także mi się wydawało że nawiew w R. na przednią szybę jest dobrze rozwiązany, w mojej starej octcie było z tym znacznie gorzej.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
ja mam zawsze włączony wentylator na 1 bieg i nie mam problemów z parowaniem szyb, no chyba, że w czasie deszczu są cztery osoby w aucie. Wentylator na 1 biegu daje dopływ świeżego powietrza a nie słychać go jak pracuje.
Rapid LB | 1.2 MPI + lpg 75 KM cgpc | MY 2015 | Ambition MAX | biały | 333 000 km | mazowieckie
Mnie zastanawia jedna sprawa , czekam na Rapidka a za oknem coraz zimniej. Gdzieś czytałem że przy docieraniu silnika nie powinien on pracować na postoju. Później jak to jest? Ja zawsze zimą podchodzę do auta , odgarniam śnieg z krawędzi drzwi tak aby zaraz po otwarciu zassane powietrze nie wciągnęło śniegu do środka , siadam i zaciągam hamulec ręczny (wiadomo na noc nie zostawiamy zimą) , wrzucam luz i odpalam silnik. Dopiero biorę się za odśnieżanie auta , czekam aż wycieraczki odmarzną od szyby , skrobie szyby itp. po czym (jakieś 5-7min) wsiadam do auta i jadę do pracy :-) Jakie są Wasze opinie na temat pracy silników ( wszystkich choć najbradziej interesuje mnie 1.6 TDi :) )na postoju ?
Z tego co podają instrukcje nie należy rozgrzewać silnika na postoju. Nie zależnie czy na "dotarciu" (którego imo juz nie ma) czy nie. Masz przyjść, odśnieżyć, odpalić i jechac.
To się zgadza, że nie należy rozgrzewać silnika na postoju. Ale przy dużych mrozach robie dokładnie tak jak napisał dawid:-). Zresztą przy niskej temperaturze silnik musi trochę popracować na wolnych obratach zanim będzie się nadawał do jazdy.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Ja przeważnie na postoju rozgrzewam tyle ile zajmnie mi zamknięcie garażu. Jednak czasami zdarza mi się zostawiać samochód pod blokiem to wtedy jak jest zaśnieżony, to odpalam silnik i zabieram się za odśnieżanie. To co jest napisane w instrukcjach, to wydaje mi się, że to wymóg eko. Na postoju masz większe spalanie, a i silnik szybciej osiągnie temperaturę roboczą jak jedziesz.
Zgodnie z przepisami ruchu drogowego nie wolno rozgrzewać auta na postoju. Osobiście nie spotkałem się jeszcze z jakimiś problemami ze strony policji, ale jak trafisz na służbistę to można zapłacić mandat. "Zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym zabronione jest m.in. używanie pojazdu w sposób powodujący uciążliwości związane z nadmierną emisją spalin do środowiska lub nadmiernym hałasem, jak również pozostawianie pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym". "Przywołane przepisy mogą mieć szczególne znaczenie w okresie zimowym, a zwłaszcza w przypadku opadów śniegu. Uruchomienie silnika i pozostawienie go w ruchu przez ponad minutę w czasie odśnieżania czy odladzania pojazdu wyczerpuje bowiem znamiona wykroczenia, o którym mowa w art. 60 ust. 3 ustawy".
To trzeba imo w webasto zainwestować :). Tak kiedyś wcześniej nad tym myślałem i doszedłem do wniosku, że tak nie będę robić, w sensie rozgrzewać tak silnika. Jest to nieefektywne, znacznie szybciej się nagrzeje podczas jazdy, i niedobre dla silnika, misja temperatura roboczą. I tyle co garaż, brama i w drogę.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.