A taką dostałem odpowiedź od ASO w tej sprawie: "Witam serdecznie. Objaw opisywany przez Pana jest objawem jak najbardziej normalnym . Jazda po miescie bardzo sprzyja zapychaniu sie filtra czastek stałych ( zwanego DPF-em ). Podniesione obroty to nic innego jak automatyczne oczyszczanie tego filtra, polegajace na podniesieniu temperatury i wypaleniu zanieczyszczeń. Podczas takiego wypalania może byc wyczuwalny zapach spalenizy, zwiekszeniu obrotów towarzyszy wieksza emisja sadzy i nieczystosci ." Wygląda na to, że chyba wszystko jest ok z moją rapidką:-))
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Potwierdzam, u mnie to samo, podnosi obroty i czuć podwyższenie temperatury silnika plus głośniejsza praca. Jak go nawet zostawisz na wolnych obrotach przez 15-20 minut, to wypali sadzę do końca i obroty spadną. Najlepiej zrobić sobie rundkę na niższym biegu i wyższych obrotach i szybciej się wypali. W zależności gdzie jeździsz najwięcej (miasto - trasa) - od tego zależy częstotliwość tej procedury. U mnie co 700-900 km. Zanotuj sobie, kiedy i przy jakim przebiegu to występuje.
Ok zanotuje sobie, jak mi się teraz włączy czyszczenie. Tak na oko to u mnie też coś będzie koło tego. Zauważyłem tez, że jak wyłączy się silnik podczas czyszczenia to potem przy ponownym włączeniu silnika znowu od początku włącza się program czyszczenia filtra.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
przy okazji wypalania sadzy z filtra DPF - zwróćcie uwagę na to, jaki jest poziom oleju po 5-10 tyś km od ostatniej wymiany/dolewaniu. rosnący poziom to efekt wypalania i ładowania większej ilości paliwa niż jest zapotrzebowanie w danej chwili na moc. skutkuje przedostawaniem się paliwa do oleju i szybszą jego degradację (piszę za opinią serwisu Volvo i Forda) przetestowałem na sobie w XC60 - warto auto "przepędzić" 15-20 min na wyższych obrotach niż co 500-800 km czekać na wypalanie na luzie bądź poprzez zwiększoną dawkę paliwa.
Ja czasami mam trasę np.1000 km na dwa dni, na koniec tankuję auto, następnego dnia rano odpalam i .... zaczyna się wypalanie. Da się z dpf żyć, jak się tylko po mieście nie jeździ.
W takim razie wychodzi mi to tak, że jadę 2x dziennie po 10 minut obroty 2300 ale nie przez cały czas, raz większe raz mniejsze. A dpf i tak się włącza. Ciekawe od czego to zależ, że u jednych się włącza częściej mimo że przecież dużo jeżdżą na trasie tak jak np. Miro, a u innych rzadziej albo prawie wcale i po trasie za dużo nie jeżdżą. Rozumie ktoś logikę tego systemu?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
wypalanie nie powinno zachodzić, jeśli przez ten cały czas 15-20 min. na silniku o odpowiedniej temp. (nie wiem jaka ona powinna być) będzie powyżej 2300-2500 obr/min (jeszcze raz zaznaczam, to informacja od mechaników Volvo i Forda) więc w VAG może być inaczej - pytać trzeba oczytanego praktyka z serwisu ;)
31 października ostatni dzień w pracy :) wsiadam w auto (Rapid 1.6 tdi 105 km, przebieg 53 tys.) przejeżdżam nim 72 km, krótka przerwa na obiad (15 minut) po czym ruszam na zakupy, odległość 2km. Wyjeżdżam ze skrzyżowania dodając dynamicznie gazu przed zmianą biegu na trójkę i w tym momencie w zakresie 2 tys.obrotów czuję szarpanie autem i metaliczny głośny dźwięk z komory silnika, po chwili brak mocy...dojeżdżam do punktu docelowego auto ledwo do taczam na jedynce na miejsce parkingowe, obroty falują spadając po niżej zakresu 500, podnoszę maskę silnika powoli równomiernie rzuca nim po komorze silnika. Wzywam pomoc z assistance przyjeżdża po dwóch godzinach autem na jedynce nie można wjechać na lawetę brak mocy, gaśnie więc wciągamy. Dojeżdżamy do Wrocławia do gall icm ściągamy auto z lawety przejmuje je serwisant wsiadamy do auta by zlokalizować usterkę, zapala silnik... a auto pracuje równo w pełnym zakresie:) podpięcie pod komputer niczego nie wykazuje oprócz jak i wcześniej błędy climatronica dzisiaj przejechałem ponad 100 km wstawiając swojemu diselkowi na autostradzie i bez żadnych problemów dojechałem do celu podróży :) zdarzenie prawdziwe rozbijające mi cały piątkowy plan dnia, jeżeli ktoś z Was miał podobny problem albo domyślacie się co mogło być przyczyną piszcie,pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie bo masakra...
Kurcze , jechałem ostatnio blablacar'em z Wrocławia do JG. Gadałem o Skodach , VW , Oplach (kierowca pracuje w serwisie Opla) i mówiłem o Twoim problemie. Nie dowiedziałem się nic , ten temat wskoczył przed samą Jelenią ale co ciekawe drugi pasażer pracuje w serwisie Skody (przyznał się jak wysiadałem) słowami: Ja - Do widzenia On - Do zobaczenia ... Ja - jeździ Pan częściej blablacarem ? On - nie , do zobaczenia na serwisie Skody (mówiłem wcześniej że kupiłem Rapida) Miły gość ale nic mi nie podpowiedział wcześniej o Twoim problemie heh lipka ...
Zauważyłem ostatnio ciekawą prawidłowość w naszych silnikach. Gdy silnik nie jest dobrze nagrzany, powiedzmy nie ma jeszcze tych 90 stopni i gdy da się ogrzewanie na full, to na postoju na wolnych obrotach podnosi wysokość obrotów do 1000 obr, coś takiego jak przy czyszczeniu filtra DPF, zauważyliście coś takiego u siebie?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.