FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
LPG do 1.2 TSI 85KM!
  • Lpg do tsi jest tak rozwiązane jak lpg do diesla. Czyli do 1400 obr idzie 100% benzyny powyżej co 3 wytrysk czyli 30% benzyny. Sumaryczna oszczędność jest mimo wszystko. Ale to nie działa jak klasyczne lpg. A artykuł mówiący o cudzie techniki w pierwszym poście o korzystaniu z układu samochodu tj sondy lambda do sprawdzania jakości mieszanki to jakaś kpina. Takie coś 15 lat temu funkcjonowało wraz z obd lub bez. Swoją drogą z racji materiałów i właśnie bezpośredniego wytrysku benzyny musi być ten dotrysk, aby schłodzić i przepłukać wytrysk i komorę spalania. inaczej zapieczeniu uległy by wtryski. A konieczność dodawania preparatu to dla lepszego przepłukiwania dzięki temu w okresie gwarancyjnym zaoszczędzą na wymianie wtryskiwaczy.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Przejechane 415 km, 60% trasa prędkość do 110km/h, 40% miasto prędkość do 50 km/h
    LPG - 23,53 litra Pb 95 - 8,14 litra.
    Samochód ma przebieg 950 km.
    Rapid LB |1,2 TSI 63 kW LPG | MY15 | Elegance Max | Błękit Race | 27500 | Hanysowo der Hauptstadt
  • Czyli 35% beny. Jeździj tak aby turbo pracowało to wtedy jak najwięcej gazu idzie i oszczędność jest największa
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku - jak tylko załączysz silnik - turbina zaraz wchodzi na swoje robocze obroty. Zatrzymuje się dobrą chwilę po wyłączeniu silnika. Kierowca nie ma możliwości więc włączania czy wyłączania turba. Turbina jest tylko mechanicznie zależna od pracy silnika.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Duży ten dotrysk w 85tce... W MPI wychodzi mi 10-15% benzyny w całościowym spalaniu (kwestia trasy), na początku, na dotarciu, przy jeździe tylko w mieście wyszło mi raz 27%. Autostrady dobijają do 18% - wyniki z lata, zimą pewnie byłoby nieco mniej korzystnie.
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Koszt przejechania 100 km Rapidem z silnikiem 1,2 TSI  85 KM jest porównywalny z przejechaniem 100 km Fabią II z silnikiem 1,4 85 KM .
    Rapid LB |1,2 TSI 63 kW LPG | MY15 | Elegance Max | Błękit Race | 27500 | Hanysowo der Hauptstadt
  • Jercen nie mówię o obracaniu się wirnika w turbinie bo on się obraca tak jak piszesz. Pracą turbiny jest generowanie ciśnienia powietrza.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Tak jak klima chodzi już na wolnych obrotach (kompresor działa już przy wolnych obrotach silnika) tak alternator ładuje - zasila całą sieć, jak i turbina na wolnych obrotach podaje już normalne ciśnienie do kolektora. Zadaniem regulatora ciśnienia jest utrzymywanie stosownie do potrzeb (obroty, moc silnika) ciśnienie powietrza dochodzącego do chłodnicy i dalej do cylindrów, poprzez otwieranie/przymykanie zaworu.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • No właśnie nie. Akurat kompresor ma sprzęgło elektro magnetyczne. A turbo bije ciśnienie powyżej ok 1400 obr, nie wiem ile dokładnie. Dobrze to widać na wykresach krzywych mocy. Natomiast alternator nie da prądu dopóki nie dostanie sygnału wzbudzenia.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Dzisiaj odebrałem mojego Rapida, dowiedziałem się że płyn trzeba wlewać (ten do stosowania z instalacją LPG) raz na 5000km, koszt to ok 170 PLN za dwie butelki czyli wystarczy na 10000km-jakby kogoś interesowało :)

    Pozdrawiam
  • W moim R climatronik jest załączony non stop. W momencie załączenia silnika, już przy wolnych obrotach, klimatyzacja pracuje i podaje do kabiny schłodzone powietrze. To, że jest sprzęgło przed kompresorem, daje tylko możliwość odłączenia klimy stosownie do potrzeb lub wg ustawienia pasażerów.
    Turbo zaczyna pracować również w momencie załączenia silnika i podaje dalej sprężone powietrze do układu ssania. To, że wykres mocy zaczyna się od około 1500 obr, nie oznacza, że silnik nie ma mocy przy niższych obrotach. Przy silniku kręcącym się na wolnych obrotach, kierowca potrafi ruszyć samochodem bez gazu i wrzucić dwójkę. Oznacza to, że silnik ma moc rzędu ok. 8-12 KM (to widać z wykresu i czuć pod "stopą"). Taką a nawet mniejszą moc miały silniki pojazdów z początku XX wieku i rozpędzały pojazd do 20 - 40 km/h.
    Co do alternatora: w momencie jak tylko załączysz elektronikę (włączysz stacyjkę), podajesz prąd ciągle na uzwojenie wzbudzenia (a nie tylko sygnał). Ponieważ alternator ma małą średnicę koła napędowego (do paska wieloklinowego - specjalnie, by alternator już przy wolnych obrotach silnika miał większe obroty i możliwość dostarczania prądu do sieci oraz odciążenia akumulatora, który powinien służyć wyłącznie do rozruchu silnika) stąd praktycznie po zwolnieniu kluczyka w stacyjce w trakcie rozruchu, kontrolka ładowania gaśnie a napięcie w sieci podnosi się do ponad 14 V. Wystarczy podłączyć zwykły woltomierz do instalacji (czy akumulatora), by to sprawdzić. W moim R mam na stałe wbudowany woltomierz, i w dowolnym momencie widzę, co się dzieje w sieci.
    To są proste sprawy, o których kierowcy zawodowi wiedzą i wykorzystują w swojej praktyce.
    Pozdrawiam 

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Bzdura. Zapytaj każdego czy alternator potrzebuje wzbudzenie. Sprawdź manometrem kiedy turbo daje ciśnienie i jakie.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku - nie oceniam Twoje zdolności i praktykę w prowadzeniu taksówki. Ale to co tu podajesz w sprawach technicznych - sam się prawie ośmieszasz. Jesteś kierowcą zawodowym czy nie?
    Jeśli jesteś - to warto by swój warsztat pracy trochę wzbogacać na bieżąco a nie wprowadzać kolegów z forum w błąd.
    Nie tak dawno też radziłeś, jak wyciszyć samochód - ale nic konkretnego, co sam  zrobiłeś nie podałeś czy nie opisałeś i dałeś jaką fotkę.
    Czy pisałem, że alternator nie potrzebuje wzbudzenia?
    A jakie ciśnienie pokazuje Twój manometr na turbie? Jak go podłączyłeś i gdzie?
    Myślę, że te swoje rozważania o pracy silnika nie za bardzo masz podbudowane praktyką. Więc zwolnij o pisaniu bzdur.
    A swoją drogą - jak masz zamiar dalej prowadzić monolog - to załóż proszę nowy wątek. W końcu to jesteś na temacie "LPG do 1.2 TSI 85KM!"
    Pozdrawiam

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Wybacz lecz wróć do podstaw. Jeśli jest tak jak mówisz to przy 1100 Obr. Jakie jest ciśnienie w dolocie? A układ ssania to masz w odkurzaczu:)
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • dobra Panowie... turbo to turbo... a tu piszemy o LPG.. trzymajmy się tematu.
    Administrator forum RapidKlub.pl
  • Sprzedawca rapidow nawet mówi ze najlepiej wychodzi gaz do tsi dla tych którzy jeżdżą trasy. Miejski cykl to oszczędność znikoma.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku Tu się z Tobą w zupełności zgadzam.
  • A alternator ma układ wzbudzenia.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku To jest bardzo stary artykuł z 01.03.2010.

    Rapid LB |1,2 TSI 63 kW LPG | MY15 | Elegance Max | Błękit Race | 27500 | Hanysowo der Hauptstadt

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?