Mieliście może problem z rytmicznym dźwiękiem ocierania wiatraka(lub czymś podobnym) - słychać przy niskich obrotach(postój, parkowanie) po jeździe(nawet po kilkukilometrowym dystansie), po 1-2 minutach ustaje. Dmuchawa i klima wyłączone.
Rapid LB | 1.2 TSI 105 KM | MY2015 | Ambition MAX | Blue Race | 17k
Po wyłączeniu silnika niezależnie od kierowcy, działa jeszcze układ chłodzenia turbiny. Czas pracy zależy od temperatury silnika jak i otoczenia. Może to być koło 1 minuty. Jest to samodzielna pompa elektryczna, która płyn przepompowywuje do zbiorniczka wyrównawczego. Jak wyłączysz silnik - posłuchaj i zobacz w komorze silnika, czy to jest objaw chłodzenia turbiny czy jednak coś innego. Jeszcze jest jedna możliwość - porównaj z innym R. Pozdrawiam
dźwięk chłodzenia, o którym piszesz, jest ok. Trochę po wyłączeniu silnika dalej go słychać - ale nie to jest problemem. Ten dźwięk słychać na włączonym silniku, przy niskich obrotach - coś jak miarowe szorowanie - tak jak pisałem, ustaje jeszcze w czasie pracy silnika - słychać to od kilku tygodni, wcześniej było cichutko. Wczoraj jeszcze zwróciłem uwagę, że przy wyłączaniu silnika, słychać dźwięk, jakby wiatrak się zatrzymywał szorując powoli o coś.
Rapid LB | 1.2 TSI 105 KM | MY2015 | Ambition MAX | Blue Race | 17k
Warto sprawdzić w ASO na kompie, czy elektronika z czujnikami coś nie sygnalizuje. Ale to wygląda bardziej na sprawę mechaniczną. A jak objawy - narastają, wytłumiają się w czasie?
Sprawdź na zimnym silniku czy wentylator gdzieś nie ociera, normalnie ręką zakręć wiatrakiem. Test drugi bez wkładania rąk sprawdź z włączoną Klima, jeżeli masz automat to daj aby chodziła czyli na mocno zimno, gdy Klima będzie pracować wentylator musi się włączyć i obserwuj nasłuchuj. Sprawdź jeszcze czy zespół wentylatora jest dobrze przymocowany do chłodnic, czy chłodnica jest dobrze przymocowana do auta. U mnie chłodnica jest ok lecz wentylator lata w zakresie 3 cm. Podobno ok. Lecz nawet w 25 letnim nissanie jest na sztywno.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Popatrzyłem na swój wentylator i jedyne o co mógłby ocierać to przewód chyba sondy lambda bo jest najbliżej, jeśli by się wypiął z korytka byłoby możliwe ocieranie.
Wtyczki mają mechaniczne zabezpieczenia, i same nie mogą się wypiąć. Potrzebny jest udział siły (palców lub śrubokręta), by wyjąć wtyczkę. Takie sytuacje mogą wystąpić przy nieprawidłowym montażu lub użyciu uszkodzonej wtyczki/gniazda.
@Wyps1987 jesteś po wymianie, pomogło? Widzę, że w różnych wątkach ludzie opisują podobne objawy i chyba wszystkim chodzi o to samo. Mam ten problem od początku maja i najpierw wymienili zawór rozprężny klimy, sprężarka miał już nie chrobotać ale nie pomogło a sama klima ciągle "ćwierka". Teraz w końcu wymienią sprężarkę. Daj znać ile czekałeś na nową część. Pozdrawiam
W moim Rapidzie 1.2 tsi 110KM (rok modelowy 2016) odebranym z salonu 12 czerwca 2015 jest dokładnie to samo. Zdiagnozowali że niby to sprezarka. Od "diagnozy" do wymiany uplynelo 3 tygodnie (mój urlop) i wszystko samo ustalo. Sprezarka przestala wydawac dziwne dzwieki. Panowie z ASO powiedzieli ze musza ja wymienic bo jak tego nie zrobia to juz nie bedzie opcji ponownej wymiany. Po wymianie dzwiek powrocil. Albo te sprezarki w jakis sposob sie docieraja, albo maja wade konstrukcyjna. Juz zaczalem sie zastanawiac czy to wogole sprezarka. W zalaczeniu film który nagrałem telefonem w moim samochodzie. Dajcie glosniej to slychac charakterystyczne, rytmiczne "szorowanie". Napiszczie czy macie to samo. Poniżej link do filmu. Dźwięk słyszalny najbardziej właśnie na takich obrotach jak go trzymam czyli w okolicach 1300 1700 obrotów. https://youtu.be/Y-zhl8NKoq4
root5 no słuchałem tego co nagrałeś to ten rytmiczny dźwięk słychać jak AC masz wyłączone, i najlepiej obroty pod ok. 1700.
Dla mnie ten dźwięk słuchać bardziej jakby wpadanie czegoś w wibracje albo burczenie (może to słynne cięgno zaworu westgate).
Juto sprawdzę u siebie jak gdzieś będę jechał, ale sprawdź tez czy to nie westgate tylko do tej operacji przydała by ci się druga osoba która by ci palcem dotykała to metalowe cięgno tylko uważać zęby się nie poparzyć jak silnik rozgrzany bo będzie bolało.
Ja mam bez turbiny, bo 1,2 mpi silniczek i też słyszę to chrobotanie, ale nie aż tak bardzo. Od nowości było... Ani się nie nasila ani nie wycisza.. Byłem w ASO i stwierdzili że wszystko ok. Gwarancja jeszcze jest więc pojadę kiedyś żeby wymienili zawór
Dziś dokładnie osłuchiwałem komore silnika. Dzwiek jest na 100% generowany przez sprezarke klimy. Jak zlapiemy za przewody gumowe ktore wychodza ze sprezarki czuc w nich rytmiczne pulsowanie. Potem waz gumowy przechodzi w aluminiowy i wchodzi do grodzi skabiny
Sprawdziłem dziś na postoju 2 razy i na ciepłym silniku i zimnym, robiłem tak samo jak u ciebie na filmiku ale takiego dźwięku nie mam. Jedyny denerwujący dźwięk to wentylator na drugim biegu bo furczy jak porąbany ale słychać go tylko jak otworzysz drzwi albo stoisz na zewnątrz auta.
Ja to mam od tygodnia. Przebieg dopiero 1500 km. Rytmiczne ocieranie. Podobne do "rechotania żaby :) " Sorry, ale nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Dźwięk pojawia się po przejechaniu ok. 20 km. Słyszalny tylko na wolnych obrotach. Bez klimy. Jestem okrutnie zły. Kupiłem nowe auto z salonu, żeby w pakiecie kupić "ŚWIĘTY SPOKÓJ" !! a teraz mam po serwisach jeździć? ehh..
Wysłuchałem twojego nagrania. Identyczny dźwięk mam u siebie. Co jeszcze zauważyłem? Dźwięk pojawia mi się tylko w dni kiedy używam AC. Jeden dzień jeździłem bez i tego nie miałem. Hmm.. A była taka cichutka na postoju. Teraz rechocze naprawdę jak żaba.
Widać ten problem jest dość popularny bo też od jakiegoś czasu to mam. Byłem z tym już w ASO tydzień temu i powiedzieli, że sprężarka do wymiany. Teraz czekam aż ją sprowadzą
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.