Witam. Po przejechaniu 5 tyś kilometrów postanowiłem się podzielić swoimi obserwacjami. 1. Spokojna jazda max 100km/h. Spalanie gazu 5-5,2 LPG + 1.6-7 PB 2. Jazda spokojna do 120 km/h 5l LPG 2-2,3 3. Szybka jazda do 140 km/h 5LPG + 3 PB
W salonie mi powiedzieli, iż przedstawicielom handlowym pali nawet 4 litry PB95.
Teraz realny zgodny z zastosowaniem dealera koszt przejazdu 100 km. Opcja 2 5LPG x 1.9 cena lpg= 9,50 zł Paliwo 2.2l PB95 x5( cena paliwa) = 11 zł Cena dodatku do paliwa butelka ( cena 100zł) na zbiornik paliwa to wychodzi 2,2 x 2=4,4 zł Dodatkowy koszt przeglądu 600 zł co 15 000 tyś km = 4zł za 100 km
Jak dla mnie to przy mojej jeździe i silniku 1.2 TSI 105 KM nie opłacało by mi się. Jakbym miał wersję 85 KM to jeszcze bardziej było by to nieuzasadnione aby zakładać LPG bo ten sam z siebie jeszcze mniej pali benzyny niż wersja 105 KM.
U mnie jak na razie od początku użytkowania (28.11.2014 r.) i trochę ponad 11 tys. km średnie spalanie mam 6,39 l/100km a koszt przejechania 100 km z samego paliwa to na chwilę obecną 30 zł (bez 3 groszy). Wszystko liczone ze zbiornika a nie z komputera. Nie podaję kosztu z innymi wydatkami takimi jak ubezpieczenie, zmiany opon, kupno płynów i inne aby porównać tylko koszty samego paliwa.
Jeżdżę raczej normalnie z z tendencją do spokojnej jazdy, choć na trasie już ze spokojem trochę gorzej.
Czyli u mnie koszt jest porównywalny a nie mam "zabaw" z przeglądami, dodatkami do paliwa i innymi przygodami związanymi z LPG.
Ostatnio zrobiłem mały rajdzik po Polsce zachaczając po drodze o Berlin. Najtaniej 100km kosztowało mnie 16,30 zł najdrożej 23 złote. Trasa wyniosła 2250 km i cały kosz za paliwo 404,- zł. Dodatek do paliwa się leje co 5000 km i otrzymałem go z zapasem na 15000 km od dilera Skody oczywiścia za darmo. Dodam trasa - Śląsk - Mazury - Hel - WIelkopolsaka - Berlin - Śląsk.
Rapid LB |1,2 TSI 63 kW LPG | MY15 | Elegance Max | Błękit Race | 27500 | Hanysowo der Hauptstadt
W moim TDI, w którym spalanie średnio wychodzi mi 5l/100 wychodzi więc koszt jakieś 23 zł. Więc w zasadzie mam tak jak na gazie, a komfort jazdy nieporównywalny:)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
A teraz policzcie jak to jest w przypadku nie ekonomicznej jazdy.... Dla 1,2 mpi to może być 10,5 litra gazu na 100 przy robieniu wszystkiego co nie ekonomiczne 10,5x 2zł = 21zł. Eko 7 x2 zł= 14 zł. W mieście.
Szacuję, że diesel może w mieście wziąć nawet 10 litrów, wówczas to będzie nawet 48 zl na 100km.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Szanowni Panowie to są rozawżania wyższości świąt Bożego Narodzenie nad świętami Wielkiej Nocy. Moim zdanie każdy orze jak może. Jeden woli zagazowany, inny diesela, a jeszcze inny zasilanie samą benzynką.
Rapid LB |1,2 TSI 63 kW LPG | MY15 | Elegance Max | Błękit Race | 27500 | Hanysowo der Hauptstadt
Jest sens tylko czas zwrotu bardzo długi i nie zwiększa to wartości auta za bardzo.
Gumol jest coś takiego jak ekonomia zakupowa i eksploatacyjna. Zakupowo wychodzi taniej benzyna. Ekonomia eksploatacyjna to Gaz do miasta, Diesel w trasy i wsio.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
@supermajku Sam sobie w jednym zdaniu zaprzeczasz. Jak policzyć koszt instalacji,serwisowania,przeglądy itd, to musiałbyś jeździć tym autem ponad 10 lat, a potem oddać na żyletki, tyle z tego zysku :)
@supermajku - ja się akurat z Tobą częściowo nie zgodzę. Ok, cena gazu w Polsce jest atrakcyjna, eksploatacja wygląda zachęcająco, ale... dla MPI. To jest wątek dla TSI. Dużo się mówi o wypalaniu gniazd w tych silnikach, dotrysk poraża, cena instalacji L-R w Skodzie - mówiąc eufemistycznie - do najtańszych nie należy. Jak dla mnie to zły pomysł. Chyba, że ktoś kupuje LPG ze względów ekologicznych (jak to się robi na zachodzie). Wtedy ma się "zielone TSI". Dla ekonomii to bez sensu, bo przy 30-35zł/100km to już dochodzimy do kosztów TDI, albo nie wiele więcej niż czysty TSI 85KM z odliczonymi kosztami przeglądów, instalacji i relatywnie krótkim czasem użytkowania. Dla MPI zgadzam się, że to rozsądny wybór. Zobaczymy czy TAXI wezmą TSI+fabryczne LPG. Być może będą brali z braku alternatywy, ale chyba zbyt atrakcyjne to to nie będzie...
@supermajku jesteś w błędzie i to w wielkim:). 10l/100 to dla rapida w TDI jest wielkość nie do osiągnięcia. Robię codziennie ok 100 km z czego połowa to trasa ale nie schodzę na niej niżej niż 140 km/h bo to autostrada:), drugą połową to jazda w mieście i to w korkach w Wawie> Rapide nie spalił mi nigdy więcej niż 5,5l/100km. Także kwotowo wychodzi to bardzo porównywalnie jak do gazu, a tak jak mówię komfort jest jazdy jest nieporównywalny:)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
@dodan. Ale tak czy siak dochodzimy do tego samego. Czyli róznicy w cenie i tempie zwrotu inwestycji w inne paliwo. Różnica w cenie autka z silnikiem TDI jest większa niż koszt założenia instalacji LPG. Komfort. Pewnie tak. Ale trzeba pamiętać o droższym i bardziej skomplikowanym serwisie niż przy silniki benzynowym. Patrząc na cennik jak ja kupowałem, cena w zależności od ceny wersji 1.2 TSI 85km.
TSI - 0 zł TSI + LPG - +3500 zł TDI 90km - +7500 zł.
Spalanie silnika TSI na samej benzynie, przyjmijmy 6,5l po cenie 4,8 = 31,8 zł. TSI + LPG - 28 zł TDI - 23 zł (wartości z wypowiedzi w powyższym wątku)
Wyższy koszt zwróci się po przejechaniu: TSI+LPG - 87500 km TDi - 85000km
Jak widać, czy TSI+LPG czy TDI zwrócą się po podobnym okresie. Oszczędość silnika TDI po nim będzie większa i na plus niż TSI+LPG. Jest to koszt samego paliwa. Bez przeglądów, części, napraw, serwisu itp.
Mi wychodzi około 12000 km rocznie. Stad decyzja o samej benzynie. Kto wie, czy za 8 lat jeszcze będę jeździł Rapidem :).
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.