Tak jak wspominałem, to była końcówka 2012 więc dużo wyprzedaży, a Rapid był dość świeżym samochodem na rynku i rabaty wtedy były znikome. Zastanawiałem się nad 1.2 TSI 105KM ew. 85KM Elegance + kilka dodatków. Taka konfiguracja wychodziła mi cennikowo ok 50-55 tyś.
Udało mi się kupić nową Astrę III Kombi, bardzo dobrze wyposażoną (praktycznie max dostępny na polskim rynku: automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania, dobre radio itp.), wtedy kończyli już produkować Astrę 3 i można było jeszcze coś dobrego znaleźć w salonach, to co zostało na stanie (chociaż o kombiaki już było trudno, nie mówiąc już o kombi w dieslu) więc jeżdżę do tej pory 1.6 115KM. Nie jest to TSI, czasami mułowaty - przydało by się więcej mocy - i też sporo pali, szczególnie w miście. Ale ogólnie samochód i silnik jest ok. Zadecydowała też jednak jakość wnętrza.. w astrze na boczkach w drzwiach jest materiał, deska jest miększa + kilka chromów. W rapidzie niestety odbijałem się od plastików i to mnie bardzo drażniło..
Dałem po negocjacjach równe 52000zł, udało się jeszcze od tego odliczyć trochę VAT'u więc auto wyszło sumarycznie w bardzo dobrej cenie. Jestem zadowolony z wyboru.
Astra wyglądała przy kupnie (i wygląda nadal :)) tak:
I dobrze. Mialem takie dwie astry 1.7, 1,3 Diesel. Fakt faktem że jedna to bogatsza wersja druga podstawa, ale za to ta 1,3 nadrabiała ekonomicznością, ciekawe rozwiązanie z felgami strukturalnymi.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Miałem Astrę clasic 1.6 jeszcze z monowtryskiem, a potem Astrę II też 1.6 100 KM ale już z wielopunktem, super byłem zadowolony z tego auta, przejechałem nim 170 tys. km praktycznie bez żadnych problemów:)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Też myślałem o tym aucie i znajomi jeżdżą i nie narzekają bardzo na nie ale jakoś ciasno w nim było mi z tyłu. A cenowo wychodziło mi to samo a z VATem nie mam jak powalczyć. Może źle szukałem :)
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
no ja tez sie za astra kombi rozgladalem pod koniec 2014 ale ni jak nie chciało wyjsc 54 tys - no chyba ze za golasa. podobnie jak fordy kie i hyundaie. tylko francuzy mogly jako tako konkurować no Dacia
Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
@gross81 , to u mnie podobnie - ojciec tłucze jeszcze Astre II Kombii 1.4 i bardzo sobie chwali to auto
@grzesk właśnie w sumie można by z ciekawości na nacie poszperać i sprawdzić wymiary wnętrza z tyłu dla Astry III <-> Rapid, astra ogólnie nie jest za szeroka, ale rapid przecież tak samo :) pewnie w jakichś archiwalnych testach gazetowych np. motor, auto świat można by się doszukać wymiarów wnętrz tych samochodów
@krisr77 jak ja kupowałem pod koniec 2012 to też już była w sprzedaży Astra IV ale to już poza zasięgiem finansowym było, bo ceny za golasa startowały od 56 tyś i to jeszcze nie za kombi. Do tego Astra IV jest strasznie ciężka, no i większa i z tym samym silnikiem 1.6 115KM bardzo zamula. Astra III była w bardzo dobrych promocyjnych cenach na tamten czas z racji końcówki produkcji.. np. siostra kupowała corsę D też w 2012 ale w maju, czyli powiedzmy połowa roku, za w miarę wyposażoną dała ok 45 tyś. dokładając wtedy tysiaka miałaby hatchbacka Astrę III tak samo wyposażoną (klima, radio a do tego 4 poduchy + 1.6 silnik), wybrała corsę bo astra "była za duża" no i co.. teraz żałuje bo moją Astrą jeździ jej się lepiej (pewniej się czuje za kółkiem Astry) ;-)
Słuchaj mój szef kupił mercedesa (około 300 tyś-nowy) już podczas powrotu do domu zaczął ciężko palić. Po tygodniu w końcu dostał się do serwisu (żaden nie miał czasu wszystko zajęte) samochód stał tydzień. Szef dostał auto zastępcze gdzie bardzo "miła" Pani od razu ostrzegała, że auto ma wrócić zatankowane i umyte. Po tygodniu okazało się ,że odpiął się podczas jazdy czujnik położenia wału - wystarczyło go wpiąć.... Mam wrażenie ,że wszędzie jest podobnie czy to merc.. czy zwykła skoda.
A civic w Hiszpanii. Przynajmniej toyota produkuje w Polsce podzespoły, półosie w Oleśnicy, przekładnie w Wałbrzychu, silniki diesla w jelczu i skrzynie chyba też. Jeżeli już honda Accord jest bardzo dobry.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
za to Mazdę masz robioną tylko w Japonii. Myśląc o Hondzie nie miałem na myśli Civika. Na niedoróbki w toyocie sporo ludzi narzeka, u mojego kumpla w corolii od słońca rozszerzyły się przestrzenie między plastikami, także nie chce mieć drugiej skody:)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Ja jak się przymierzałem do astry III do jednak ciaśniej mi w niej było niż w Rapidzie. W astrze z żoną tłukliśmy się ramionami, a w rapidce jest pełen luz:)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Założę temat o moim rapidzie. W każdym razie Rapid cały czas będzie. 71 tys km Awaria pierwszego wtryskiwacza lpg. Wymiana 15 minut i śmiga dalej. Rapid ma dożywocie na taxi, albo go dam tacie. Jeszcze 36 miesięcy leasingu
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.