Żeby było jasne, pisałem o przypadłościach Pirelli Snowcontrol Serie III 185/60 R15 88 T XL. Z innymi oponami tego typu nie miałem do czynienia. Może inne marki z klasy premium nie mają takich "felerów" pomimo "wersji XL". Tak czy inaczej, panowie z oponeo i opony.com.pl nie polecali w ogóle opon Pirelli. Wszyscy podkreslili, że opona wzmocniona może być mniej komfortowa. Poza komfortem i głośnością oczywiście przyczepność ma dla mnie duże znaczenie, ścieralność już nie. Na Winter Response 2 jeździłem w poprzednim sezonie i w różnych warunkach spisywały się bardzo dobrze. Goodyear'y ( 8 ) miałem w słuzbowym i też dawały radę ale chyba mentalnie najbardziej mi odpowiadają Dunlopy ( może to placebo ;) ), choć Nokiany WR D4 kuuuuuuuszą ;)
Ja mam NOKIANy WR ale D3 (produkcja fińska, nie rosyjska!) i jak na razie nie mogłem narzekać. Jak już gdzieś pisałem, jest na nich bardziej komfortowo niż na fabrycznych Bridgestone B250. Niestety z oponami, o których piszesz nie miałem doczynienia aby porównać. Inna sprawa, że każdy z nas może inaczej odbierać różne bodźce i to co dla mnie będzie komfortowe dla Ciebie może już nie być.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
yunior81 chcesz bezkompromisowe gumy to bierz continentala zimowego, nawet na lodzie próbuje zahamować a nie udaje że próbuje, sprawdzone w realu. Jedynie co to przy tym rozmiarze auto zachowuje się dobrze do 120km/h, powyżej tej prędkości w trudnych warunkach zaczyna się walka o przetrwanie na drodze ale to wina rozmiaru a nie opon.
Mialem kiedys Continentale, bardzk dobrze je wspominam i ogolnie ludzie chwala, sa jednak glosnymi oponami :) Tak czy siak musze czekac na zakonczenie reklamacji, ktora juz trwa ponad 2 tygodnie :/
Szersza opona = lepsza przyczepność, większe spalanie, niższy profil opony, więc zastosowana jest twardsza mieszanka, co przekłada się na niższy komfort... wpływ ma również indeks nośności i prędkości. ps. wybór indywidualny, dostosuj do swoich potrzeb... Pozdrawiam
I tak z oponami będę kupował felgi stalowe więc odrazu zakupie odpowiednią.
Między 205 a 185 jest nie wiele różnicy koło 200zl. Jutro się muszę zdecydować ale sklaniam sie przy węźszych człowiek się będzie bardziej bał jechać szybciej...☺ .
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
witam, mam może banalne pytanie ale nie jestem znawcą.. a więc mam felgi 215/45R16 i chciałbym kupić opony zimówki 215/55R16 czy bedą pasowały do tych felg ? prosiłbym o podpowiedzi w tej sprawie
@MDMA66 jeżeli cena nie jest głównym kryterium, to wziąłbym pod uwagę rozmiar 195/60/15... a jeżeli jesteś w sytuacji, że masz jeszcze możliwość kupna felg 6,5J to skusiłbym się na rozmiar 205/55/15.
185/60 vs 195/60 - różnica średnic 12,0mm (1,95%) i prędkości (50.98 km/h • 101.95 km/h • 152.93 km/h) 185/60 vs 205/55 - różnica średnic 3,5mm (0,58%) i prędkości (50.29 km/h • 100.58 km/h • 150.87 km/h)
@simplyclever niestety nie... 185/60 vs 215/55 - różnica średnic 39,9mm (6,21%) i prędkości (53.10 km/h • 106.21 km/h • 159.31 km/h)
Koledzy polecam kalkulator opon np. LINK... @MDMA66 w tabelce nie ma rozmiaru 205/55/16, ponieważ różnica średnic wynosi 28,9mm (4,57%), a powinna być między -2% a +1,5% (ew. +2%). Pozdrawiam
W homologacji auta podane są zamienne rozmiary kół wraz z szerokością felgi do podanych opon. Można dobrać opcjonalny dedykowany rozmiar bez kombinacji.
Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.