Witajcie... głupie pytanie, ale co tam... jeżeli moja najzwyklejsza Rapidka nie ma w standardzie świateł do jazdy dzienne, to czy istnieje możliwość instalacji takowych? czy wymaga to nie wiadomo jakich zmian w elektryce/oprogramowaniu/czy gdzie tam jeszcze?
"...moja najzwyklejsza Rapidka nie ma w standardzie świateł do jazdy dziennej..." To takie istnieją? Wydaje mi się, że wszystkie samochody produkowane po 2011 roku musiały takie światła mieć. Cytat z wiki: "Od 7 lutego 2011 roku zgodnie z Dyrektywą 2008/89/WE wszystkie nowe modele pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej są obowiązkowo wyposażone w światła do jazdy dziennej."
poczekam źle się wyraziłem... chyba... chodzi mi o to, że nie mam w Rapidce tych świateł co są na przednim zderzaku... tylko te dwa standardowe reflektory... zaznaczyłem na jakiejś przykładowej Rapidce - tego zaznaczenie nie mam...
Czyli tobie się rozchodzi o DRL na LEDACH... Jak tak, to przeróbka jest możliwa (chyba?). Wariant 1: dołożenie oryginalnych, rapidowych - te są z przeciwmgłowymi - mnóstwo koniecznych przeróbek mechanicznych i elektrycznych - moim zdaniem skórka niewarta wyprawki z uwagi na relację koszt/efekt końcowy. Wariant 2: dołożenie HOMOLOGOWANYCH, uniwersalnych DRL - znacznie taniej ale mniej efektowne. Elektrycznie prosta przeróbka - przepinasz zasilanie z obecnych świateł na nowe ale... W obu wariantach może być też konieczne jakieś kodowanie, by nie było błędu spalonej żarówki - i tu może być problem bo starsze modele były słabo "kodowalne". Ewentualne zastosowanie jakiegoś dodatkowego obciążenia, które upodobni parametrami te LEDy do zwykłych żarówek.
Ja bym dał sobie spokój. To jeden z tych przypadków, gdy lepiej było decydować się na takie wyposażenie od razu. Tylko nie wiem, czy w MY13 w ogóle była taka opcja...
wiesz akurat ja kupiłem to autko jakieś 2 miechy temu jako używane i w sumie tak byłem zajarany, że nie zwracałem na to uwagi... skoro to takie skomplikowane, to dam sobie spokój... chociaż szkoda, bo to efektowne jest...
serdeczne dzięki za pomoc...
P.S. zarąbiste to forum - jeszcze z niczym nie zostałem zbyty, a zadaję czasami naprawdę głupie pytania...
Pytanie czy w MY13 byla kontrola spalonej zarowki BTW miałem kiedyś ledy Philipsa które podpinane były pod aku + i - (miały swój bezpiecznik) a jedynie zyła sterująca pod przewód zasilający światła mijania jako sterowanie. Jak włączałeś swiatła mijania to gasły ledy a jak wyłączałeś światła ledy zapalały się... Kosztowały 150zł ale pracowały bez problemowo do czasu kiedy sprzedałem auto
A na foto zaznaczone są halogeny przeciwmgielne... takie pewnie da sie domontować a światła do jazdy dziennej masz w lampach obok grila
@lukasz13 @PioterC W przypadku samych DRL brak wiązki jest tu najmniejszym problemem. Można podciągnąć kabelki z istniejących DRL w lampach głównych. To raptem kilkadziesiąt centymetrów. Problemem jest montaż oryginalnych lamp przeciwmgłowych. Związane z tym przeróbki mechaniczne są bardzo kosztowne. W związku z tym montaż tych lamp tylko dla DRL jest bezsensowny. A by w pełni je wykorzystać, czyli dorobić przeciwmgłowe, oczywiście trzeba dołożyć nową wiązkę do kabiny i dorobić włącznik - np. zmienić włącznik świateł na taki z przednimi przeciwmgłowymi plus jakiś przekaźnik albo podłączenie do BCM. Słowem - bardzo dużo zachodu i spore koszty. Alternatywą jest montaż samych DRL - ale to już taka trochę partyzantka i trąci "wioską". Gdybyż światła dzienne w lampach głównych były zrobione na osobnych żarówkach można by tylko te żarówki wymienić na LED i było by po sprawie. Niestety światła dzienne współdzielą żarówki ze światłami drogowymi (dwuwłóknowe H15) - i w tym momencie mamy klops. Taka ciekawostka: w Rapidach z dziennymi LED ta część żarówek H15 jest niewykorzystana a miejsce we wtyczce lamp głównych zaślepione.
@Maciek_1991 Tu nie chodzi o to, że nie będzie świateł drogowych w ogóle. Tu chodzi o to, że ta żarówka świeci tak samo przy podaniu napięcia na końcówkę DRL i końcówkę drogowego (cyt.: >Żarówka świeci takim samym poziomem światła na obu "włóknach"<). Oczywiście pozostaje kwestia wielkości strumienia emitowanego przez tę żarówkę (niestety producent nie podaje tego ważnego parametru) oraz kształtu tegoż po opuszczeniu lampy. Pozostaje tylko metoda doświadczalna. Sądzę, że strona praktyczna używania takiej żarówki będzie wielce problematyczna bo raczej nie będzie ona oświetlać drogi tak jak trzeba - i to chyba ma producent na myśli. No i sprawa homologacji - tu już więcej niż pewne, że lampa z tą żarówką może być przyczyną kłopotów z drogówką i/lub diagnostą. Osobiście uważam, że taka ingerencja będzie przegięciem. Jestem zwolennikiem teorii, że można kombinować z LEDami wszędzie oprócz świateł mijania i drogowych - te są "święte" i nietykalne.
Witam, no właśnie ten Motohid to jakiś mały oszust, po kiego taki komentarz że może być utrata świateł drogowych. Tak kupilem włącznik świateł który nie obsługuje świateł przeciwmgielnych. Komentarz mało zanaczący. Mały oszust i tyle w temacie.
bez problemu podlaczysz te halogeny na te z led w modelu MY 2016 potrzebne 5 metrow przewodu i przekaznik po montazu w radiu swing wylacz swiatla do jazdy dziennej . i wszystko bedzie ok
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.