Więc tak, komputer został podpięty i wszystkie błędy dotyczą elektroniki. Błędy nr 6229, 6372, 10478, 16715 - tylko nie wiem czy te numery przypisuje komp od Rapida czy system od gościa z ADAC, który je zczytywał. Niestety nie przetłumaczę tych błędów- wyższa szkoła technicznego niemieckiego. Głównie rozchodziły się o sterowniki, czujnik ciśnienia.
Ponad to przy gazowaniu powyżej 3 tyś. obrotów pojawiał się dość głośny metaliczny dźwięk. Pan z ADAC wskazywał dwóch podejrzanych - rozrząd lub pompę wysokiego ciśnienia (skłaniał się ku pompie). Naturalnie wysłał mnie do warsztatu bo z samym kompem za wiele nie zdziałał. Komputer nie wskazał błędów dot. stricte rozrządu. Wg. gościa z ADAC- pokazałby dopiero jakby się rozrząd wysypał.
Czy ktoś miał już jakieś przeboje z pompą wysokiego ciśnienia?
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
Ja dzis byłem w serwisie... w pazdzierniku napełniali klime 480g. Czynnika dzisiaj odessali 190g. Czyli nieszczelna... bedą szukac... kolejny raz. 2. Mokry amortyzator z tyłu - podobno jest to dopuszczalne jest to olej konserwujący :o Wyczyścili i obserwujemy. 3. Co jakiś czas skrzeczy pedał sprzęgła... nie smarują bo podobno dzieje sie coś z pompką sprzęgła. Fakt zgłoszony jako usterka. Gwarancja kończy sie za 2 tyg. ;)
Witam,myślę,kolego @jajaceek,że nie ma się czym przejmować,przy tak dużym przebiegu zrobionym w ciągu 3 lat ma prawo już odmówić alternator i nie tylko,wszystkie podzespoły osprzętu silnika mogą odmówić już posłuszeństwa,niestety to tylko jest "Rapid"i od nas samych zależy w jakim stopniu intensywności go wykorzystujemy. Pozdrawiam bez urazy !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
@marinesku2 Diagnoza zostala postawiona przez mechanika, ktory skontrolowal lancuch przy okazji wymiany oleju. Zaczyna on byc juz powoli glosniejszy niz powinien- choc nie jest jeszcze na tyle luzny zeby go wymieniac. Na pewno nie dociagnie do tych slynnych 180 tys.
@amiskiew- silownik wymienialem w niezaleznym warsztacie. Jednak moj mechanik ma dosc dobre kontakty z serwisem skody. Pozycza czasami od nich jakies urzadzenia itd. Sam silownik kosztowal ok 800 zl. Facet nie chcial mi wkladac byle czego. Jesli chodzi o objawy- wpierw wyswietlala sie lampka EPC, pozniej silnik gasl po paru chwilach, turbina nie dzialala lub zaczynala dzialac po ktoryms tam restracie silnika itd.
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
Bzdura, ten siłownik w oryginale kosztuje ~200zł . Ta naprawa w ASO kosztuje 800zł z częściami - wiem bo przez to sam przechodziłem, skoro Ty zapłaciłeś za samą część 800zł to grubo przepłaciłeś....jeśli ten sam mechanik sugeruje wymianę rozrządu to dla własnego spokoju poprosiłbym jakiegoś innego o opinię.
Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
Usterka regulacji turbosprężarki i przejście do trybu awaryjnego to spotykane w R. Dla silników wyprodukowanych do 28.5.2014 należy wymienić całą turbosprężarkę, po tej dacie wystarczy wymienić samodzielne serwo.
Miałem podobny problem przy przebiegu 70000. Pedał sprzęgła skrzypiał i chodził ciężej niż na początku. Pojechałem do ASO na gwarancji. Rozebrali sprzęgło i stwierdzili że tarcza jest już zjechana i do wymiany oraz docisk się wyrobił i stawia większy opór i dlatego chodzi ciężej i pedał skrzypi. Zaproponowali wymianę sprzęgła za ok 3000 zł bo sprzęgło jest częścią eksploatacyjną i nie podlega gwarancji. Po dłuższej dyskusji złożyli wszystko spowrotem. Popsikałem smarem w sprayu i jest ok. Teraz mam przejechane 172000 i czuję że muszę zacząć myśleć o wymianie sprzęgła. Ale komplet LUKa kosztuje niecałe 400 zł i wymiana też 400 zł więc będzie taniej niż w ASO.
Rapid LB | 1.2 MPI + lpg 75 KM cgpc | MY 2015 | Ambition MAX | biały | 333 000 km | mazowieckie
To nieźle Ci się trzyma, mi przy 100 tyś już zaczyna być słychać łożysko na zimnym silniku, dobrze wiedzieć że koszt naprawy znośny, a jak dobrze pójdzie rapid na wiosnę pójdzie pod młotek i czas na nowe auto ;-)
Jakiś czas temu padł mi kluczyk (przy około 135kkm) , rozładowywał w ciągu kilku dni baterię. Korzystając z pakietu gwarantowane auto zrobili mi nowy, który dziś odebrałem :)
<mod> Opisz więcej - czy chodzi o bateryjkę pilota czy samochodu? Co było przyczyną? Na forum to chyba pierwszy przypadek. No i plus dla serwisu :)
Odpukac mam już najechane 64500 km od grudnia 2013 grubszych usterek nie było. Problem raz był z uszczelkami po 8 miesiącach wodą stała w tylnych drzwiach i po roku padł sterownik świateł i problemy z uszczelnieniami woda ciekla do środka silnik i cała reszta bez zastrzeżeń odpukac
Dziś czytałem jedna z gazet motoryzacyjnych i w testach awaryjności rapid z 5 możliwych dostal 4 gwiazdki, gdzie auta typu auris dostawały po 3-3,5 więc rapid wypada całkiem nieźle, największe problemy opisywali z dieslem 1.6
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.