Pływałem kiedys duzo łodzią z silnikiem lektrycznym i przetestowałem ogrom akumulatorów tanich i drogich, chyba prawie wszystkie marki na naszym rynku. Niestety ale najtańszych akumulatorów i słabych firm czy no name lepiej nie kupować szkoda kasy. Oszczednosci sa pozorne i tylko przy zakupie.
Dziękuję. To teraz mam pytanie z tego zdjęcia https://1drv.ms/u/s!Ak9H1ZyBsFX4lUYtNmKrlFWySEyt magistrala danych lin 3 nie jest czasem odpowiedzialna za wyświetlanie danych soc na maxi dot. Aktywacja tamtego i tego linku https://1drv.ms/u/s!Ak9H1ZyBsFX4lUdUgYOBBe8ZQXjO tak wracam do tego bo nurtuje mnie to nadal co zrobili że nie wyświetla prawidłowo stanu naładowania, a tłumaczenie salonu że zależy to od wersji licznika i wyposażenia jest trochę jak zbyciem klienta po naj mniejszej lini.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
Opiszę swoje doświadczenia z ładowaniem akumulatora:
-R bez SS
-Ładowarka Ideal Praktik Charger 4 LCD
-Ładowanie bez odłączania klem
-Maska otwarta, centralny zamek zaryglowany, AA brak
Pierwszym razem rozpocząłem proces ładowania praktycznie zaraz po zakończeniu jazdy. Ładowanie trwało całą noc, następnego dnia rano wyświetlacz na ładowarce pokazywał 12V(!). Moim zdaniem trochę mało. Odłączyłem sprzęt, uruchomiłem silnik i doszedłem do wniosku, że ładowanie praktycznie nic nie dało, ponieważ rozrusznik kręcił podobnie słabo jak przed ładowaniem.
Drugim razem wjechałem do garażu, otworzyłem maskę, zaryglowałem drzwi i poszedłem do domu coś zjeść itd. Wróciłem po ok. godzinie i podłączyłem ładowarkę. Czas ładowania wynosił także całą noc. Następnego dnia rano ładowarka pokazywała 12,6V i rozrusznik kręcił wyraźnie mocniej.
Morał z tej historii jest taki, żeby przed ładowaniem odczekać te min. pół godziny, tak jak opisywał @PinkFloyd, żeby elektronika się wyciszyła.
Może to błędne założenie, ale biorąc pod uwagę praktycznie identyczne warunki ładowania, chyba jedyne.
Trzecia opcją to ładowanie od razu z zaryglowanym zamkiem maski, ale pojeżdżę chwilę, żeby akumulator trochę osłabł, wypróbuję i zobaczę który wariant będzie najlepszy.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Chyba że masz ładowarkę co w koncowym etapie daje min 15V. Wtedy po nocy masz.min 13.5V Dobrze sprawdzają się.te.z.Lidla, po nocy jest ponad 12.9V, a po dwóch dniach non stop 13.6V- nadają się do konserwacji prewencyjnej Akumulatora, a nie do robienia gęstości, ale bdb potrafi postawić całkiem rozładowane aku,. Tą z Alli jest bezpieczna, pod koniec wali 15.5V i zbliża się do gęstości elektrolitu.
Mam z 10 różnych prostowniki i ciężko jest znaleźć coś co na podpiętej klemie bezpiecznie dowali do min 98% pojemności akumulatora. Końcowe V sprawdź miernikiem bo te wyświetlacze w prostownikach to tylko pokazują przybliżone. Przed ładowanie uzupełnij wodę.destylowaną.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Podczas ostatniej wizyty w ASO stwierdzono iż akumulator u mnie jest ok jednak trzeba go doładować. Kupiłem sobie w związku z tym procesorowy prostownik w Lidlu do swojego Rapida. Jednak zastanawiam się jak go podłączyć prawidłowo do akumulatora bez wyjmowania i odłączania go z samochodu tak by nic nie uszkodzić a naładować. Auto mam z systemem Start/Stop. Jakby mógł mi ktoś łopatologicznie powiedzieć gdzie podłączyć krokodylki, w jakiej kolejności to zrobić, a może wręcz pokazać to na fotkach. Jestem laikiem w tym temacie.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
@rasz, plus do plusa, minus do masy (nakrętki) obok akumulatora. W tej kolejności. Nie odłączaj aku, bo wyrzuci błędy. Tak na marginesie mój brat ma Leona MY18 i ma obok aku naklejkę z obrazkiem jak podłączyć ładowarkę. Skoda nawet tego poskąpiła...
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
A podobno w przypadku systemu start stop przy plusowej nie nie jest jakiś specjalny modol i wtedy krokodylka od prostownika należy podłączyć za nim lub przed nim. Nie pamietam
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Po 2 m-cach muszę jednak podładować akumulator bo coś osłabł. "minus do nakrętki kabla przy błotniku" ???? Przy takim podłączeniu tester nie pokazuje napięcia , a i ładowarka nie chce ładować - czyli jakiś szajs jest między klemą ujemną a nakrętką na błotniku. Chyba muszę spróbować podłączyć do klem . Bać się ? Chyba spytam w serwisie .
Rapid SB / 1.0 TSI 110KM DSG / 2018 / Style / beż cappuccino / 15000 km / Piastów
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.