FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Wideorejestratory - opinie, podłączenie
  • Przy poprowadzeniu przewodu do tylnej kamerki można wybrać miejsca zamocowania kamerki: w rejonie lub w samej lampce oświetlenia tablicy rejestracyjnej, na tylnej szybie z jednego boku lub w rejonie trzeciego, tylnego światła STOP. Wybór należy do każdego z nas, w zależnosci od posiadanej kamerki.
    Przy prowadzeniu instalacji do kamerki, pozostaje kwestia "ukrycia" przewodów, by nie były widoczne i (ważniejsze) by nie wystawały i nie przeszkadzały w czasie eksploatacji czy czyszczenia samochodu.
    Przewody z przodu samochodu (z rejonu lusterka) można poprowadzić na kilka sposobów. Jednym z nich jest podprowadzenie od umiejscowienia przedniej kamerki (rejestratora) do lewego słupka A pod podsufitką, wzdłuż słupka A w dół, do deski rozdzielczej, dalej pod deską rozdzielczą w dół do strefy lewego progu, wzdłuż progu przednich i tylnych drzwi, nad tylnym nadkolem przez tylny słupek do strefy podsufitki i do gumowej przelotki tylnej klapy. Dalej już należy poprowadzić przewody, w zależnosci od umiejscowienia kamerki.
    Takie rozwiązanie najczęściej wymaga przedłużenia przewodów, ponieważ dołączone, oryginalne, są jednak krótkie przy takim prowadzeniu przewodów. W rejonie przejścia przez gumową przelotkę do klapy, można zostawić pewien nadmiar kabla, w razie jego przetarcia.
    W ZTS http://rapidklub.pl/discussion/1545/boczki-bagaznika-wymiana/p1 jest opis demontażu trzech elementów plastikowych na tylnym słupku. Nie jest to trudne. Po ich zdjęciu pozostaje zdjęcie plastików wzdłuż progów.
    Najwięcej zabawy jest przy przełożeniu przewodu poprzez przelotkę. Sama przelotka jest elastyczna, ale jest tam jeszcze twardy, owalny element plastikowy, z dwoma zaczepami. Można popróbować przeciągnąć kable bez jego zdejmowania, ale szybciej będzie ściągnięcie jak gumowej przelotki tak i białego plastiku.
    Do rozprowadzenia przewodów wewnątrz tylnej klapy warto posłużyć się miękkim drutem, by przy jego pomocy pozaczepiać przewody i wciągnąć je w rejon oświetlenia tablicy, czy inne, wybrane miejsce.
    Po założeniu przewodów, sprawdzeniu poprawności działania całej instalacji, warto dokładnie zaizolować miejsca połączeń, dobrze zamocować (nie trytytką) wszystkie przewody, no i poskładać i zamocować wszystkie zdemontowane wcześniej elementy.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Taka moja drobna uwaga: jeśli kamerka ma być mocowana na szybie, to warto zwrócić uwagę na to, aby jednak była w obszarze wycieranym przez wycieraczkę. Już na marginesie: ja swoją tylną (mini 0906) podkleiłem (specjalnym klejem do plastiku) pod środkowego "stopa", czyli w środkowej górnej części szyby, co daje kamerze świetną widoczność. Kabel łączący tylną z przednią upchnąłem w podsufitce, wzdłuż prawego boku (faktycznie w takim rozwiązaniu jest jakaś wątpliwość dot. skuteczności poduszek powietrznych). Oczywiście widać kawałeczek kabla na przejściu między klapą a podsufitką, ale na pewno to nie zwisa jakoś nieestetycznie.
    Liftback | 1.0TSI 110KM | 2018 | Ambition | Szary Quartz Metalizowany| Toruń
  • W które miejsce w skrzynce z bezpiecznikami (może przez baypass od bezpiecznika zapalniczki ?) najlepiej jest wpiąć przewód do wideorejestratora tak aby załączał się automatycznie po włączeniu kluczykiem stacyjki ?
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • Nikt nie podłańczał kamerki w skrzynce z bezpiecznikami?
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • Temat podłączenia dodatkowych odbiorników był poruszany na forum. Poszukaj trochę.
    Każdy R ma opisamą swoją skrzynkę bezpieczników w instrukcji obsługi. Ponieważ Skoda zmieniała rozkład poszczególnych bezpieczników w poszczególnych rocznikach, najprościej sam sprawdzisz u siebie, które bezpieczniki są podłączone "po stacyjce". Jak znajdziesz kilka takich bezpieczników, to najczęściej obok nich (lub między nimi) są wolne miejsca na dołożenie dalszych bezpieczników. 
    Jak masz bypass - to możesz nałożyć go na np. bezp. obwodu zapłonu - "30". Rejestrator pobiera niewielki prąd, stąd bez problemu możesz nałożyć go na taki bezpiecznik.
    Wtedy zasilanie rejestratora będzie zależne od włączenia stacyjki.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ok. Dzięki 
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • Drobna uwaga: w instrukcji są błędy... Także, zanim gdzieś się podłączysz, to sprawdź miernikiem, czy instalacja zachowuje się tak jak instrukcja przewiduje.
    LB|1.2 MPI|MY14|Łódź
  • Gdzieś zostało mi powiedziane, że warto podłączyć wideorejestrator żeby chodził nawet po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyków ze stacyjki, żeby nagrywał stłuczki na parkingu. Ponoć wideorejestrator pobiera bardzo mało prądu i nie rozładuje akumulatora chodząc tak nawet przez kilka dni. Prawda to?
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Ambition MAX | Beż Cappuccino Metalic | 90k | dolnośląskie
  • Trochę czasu minęło od momentu jak pytałem o szczegóły demontażu poszczególnych elementów samochodu przy instalacji kamery ale obowiązki nie pozwalają na częste odpisywanie i zajmowanie się forum. Poniżej wrzucę kilka zdjęć jaki jest efekt końcowy prac montażowych.

    Na wstępie podziękowania dla @van_daal , @jercen , @jutek za podpowiedzi i sugestie.

    Dla przypomnienia podłączana kamera to VIOFO A129-G DUO z filtrem CPL na przednią kamerę, zasilana po przez adapter zasilania ACC Viofo Hardwire KIT (3 żyłowy) - kupiłem akurat ten ale równie dobrze może być inny pełniący te same funkcje. Są jeszcze inne sposoby/modyfikacje zasilania kamer ale mi wystarczy ten poprzez adapter.

    W nawiązaniu do postu @darnok adapter zamontowałem aby korzystanie z kamery było praktycznie bezobsługowe. Kamera poza sytuacjami kiedy sam ją wyłącze jest cały czas podpięta pod zasilanie i nagrywa w trybie ciągłym podczas jazdy i w tzw. trybie parkingowym nagrywając co się dzieje wokół auta podczas postoju. Jedyna różnica to w trybie parkingowym kamera u mnie nagrywa z niższym bitrate'em (ciut niższą jakością) aby nagranie zajmowało mniej miejsca na karcie pamięci. Przydaje się zwłaszcza jak nagrywamy z dwóch kamer jednocześnie a przy tym nagranie jest na tyle dobre, że nie potrzeba większego bitratu jak podczas jazdy, kiedy to potrzebujemy lepszej jakości a pliki wtedy są dużo większe (w moim przypadku 3 razy większe niż nagrania z parkingu). 
    Adapter jest 3 - żyłowy, jeden kabel to masa, drugi jest podpięty w skrzynce bezpieczników pod miejsce ze stałym zasilaniem 12V a trzeci pod 12V ale pojawiające się po włączeniu zapłonu. Podłączenie takie umożliwia mi wtedy automatyczne wykrywanie przez kamerę w jakim trybie ma pracować, czy w trybie parkingowym czy w trybie jazdy. Jak kamera wykryje zasilanie po stacyjce automatycznie się włącza jeśli jest wyłączona lub sama przełącza się w tryb jazdy jeśli była w trybie parkingowym. To samo jest w drugą stronę. Jeśli jedziemy i kamera jest w trybie jazdy po wyłączeniu silnika sama przełącza się w tryb parkingowy jak wykryje zanik zasilania po stacyjce i zostaje tylko zasilanie stałe.
    Dodatkowo adapter zabezpiecza mnie przed całkowitym rozładowaniem akumulatora czy w zależności jak go ustawie (ma możliwość ustawienia wartości napięcia przy którym odcina zasilanie kamery), przed przedwczesnym zniszczenim/zasiarczenim akumulatora. Adapter zasilania w przypadku nadmiernego spadku napięcia na akumulatorze sam wyłączy kamerę aby ta nie rozładowała akumulatora uniemożliwiając rozruch samochodu.
    Dlatego @darnok nie dokońca to jest prawda co napisałeś. Owszem kamera pobiera stosunkowo mało prądu ale dość szybko potrafi zajechać akumulator bez dodatkowych zabezpieczeń. Niektórzy poza adapterami stosują dodatkowo jeszcze specjalne PowerBanki wytrzymujące duże temperatury w aucie, odciążając główny akumulator.
    Ja jedynie co jeszcze dołożyłem to dodatkowy fizyczny wyłącznik zasilania kamery aby pstryczkiem elektryczkiem w razie potrzeby szybko ją odłączyć od stałego zasilania.

    @konry tu dla Ciebie zdjęcie gdzie ja się wpiąłem w skrzynkę bezpieczników. Tylko jak wspominali koledzy, najlepiej samemu to miernikiem sprawdzić bo może być różnie pomimo, że masz ten sam rok modelowy co ja. Dodatkowo warto to robić miernikiem aby trafić na 12V zasilania po stacyjce a nie 5V bo i takie u nas też się pojawia.
    To tyle na temat zasilania. 

    Przednia kamera wylądowała u mnie za lusterkiem aby mi nie przeszkadzała zasłaniając pole widzenia. Idealnie się tam wkomponowała i widzę tylko dwa kabelki nad lusterkiem wchodzące w podsufitkę. Ktoś mi kiedyś powiedział, że taka lokalizacja będzie utrudniała obsługę i obserwację kamery. Z jednej strony racja, bo trzeba się wychylić porządnie lub usiąść na fotelu pasażera aby coś tam w niej pogrzebać. Patrząc na to jak to rozwiązałem to po pierwszej konfiguracji do kamery się już nie dotykam, chyba że muszę ją wyłączyć to do włącznika mam swobodny dostęp a wyświetlacz jest ustawiony na automatyczne wygaszanie wiec nie mam na co patrzeć a po drugie mam obserwować drogę a nie lampić się na kamerę. Inna sprawa to taka, że w tym modelu jakbym chciał coś później przekonfigurować to nie muszę tego robić na kamerze tylko włączam na niej innym dostępnym przyciskiem WiFi i robię to komfortowo siedząc gdzie chce na telefonie. 
    Kamera przednia trzyma się na uchwycie przyklejanym do szyby, który jest aktywnym uchwytem posiadającym w sobie moduł GPS jak i do niego wpięty jest kabel zasilający. Uchwyt przekazuje zasilanie do kamery a w niej już nie muszę choć mogę przypinać kabla z prądem. Kabel puściłem tradycyjnie podsufitką do lewego słupka A. Poźniej demontując osłonę słupka i lewy boczek deski rozdzielczej, puściłem kabel zasilający słupkiem do skrzynki bezpieczników, łącząc wszystko bypasami z adapterem i wolnymi gniazdami w skrzynce bezpieczników. Masę przykręciłem do śruby, która pod deską rozdzielczą łączyła się metalową częścią auta.
    Z racji tego, że zestaw posiada kamerę tylną to tu było najwięcej zabawy z jej podłączeniem. Tylna kamera zasilana jest przewodowo z przedniej kamery więc trzeba było pociągnąć jakoś kabel z przodu do tyłu. 
    @jercen wspomniał, że jest ryzyko, że nie starczy mi kabla. Starczyło praktycznie na styk, tzn. zostało maks 20 - 30 cm kabla a kabel w komplecie jest kabel, który ma 6 metrów. Już się zastanawiałem czy nie zamówić 8 metrowego kabla. Na szczęście starczyło ale w większym aucie miałbym problem, no chyba, że bym górą szedł.
    No właśnie, ze względu poduszki powietrzne za sugestią i własnymi obawami poszedłem progami dołem. 
    Zacząłem od przodu, od podpięcia kabla do przedniej kamery i dopasowaniu odległości bo kabel jest dość gruby i sztywny. Dalej analogicznie jak z zasilaniem poszedłem podsufitką ale tymrazem do prawego słupka A. Rozbierając słupek A, prawe maskowanie deski rozdzielczej jak i część prawej osłony na nadkolu doszedłem do progów. demontując osłonę progów kabel umieściłem obok już idącej do tyłu wiązki kabli. Dochodząc do tylnego nadkola tutaj już nie ściągałem plastiku tylko upchnąłem kabel pod nim wychodząc w słupku C. Do upychania kabli pod podsufitkami czy plastikami, których nie ściągamy przydają się plastikowe łyżki, brechy i inne "podważacze". Raz, że jest łatwiej, dwa nic nie zniszczymy a podsufitka jest jednocześnie bardzo delikatna jak i niebezpieczna bo można nieźle się zaciąć do krwi.
    Dobra jak już jesteśmy przy słupku C to wcześniej trzeba ściągnąć osłonę tego słupka aby był dostęp do przeciąganego kabla jak i dalszych prac.
    Ja ostatecznie kamerę zamontowałem na obudowie trzeciego STOPu i chcąc przeciągnąć kabel tak aby było go jak najmniej widać i jednocześnie nie przeszkadzał zdecydowałem się aby wykorzystać fabryczne przejścia na wiązki kabla. W związku z tym zdjąłem też osłonę lewego słupka C aby łatwiej mi było opuścić tylną część podsufitki i jednocześnie jej nie połamać. Podsufitkę chciałem zluzować abym miał łatwiejszy dostęp do prawego przepustu na kabel łączącego klapę bagażnika z resztą auta, w którym już przebiega kabel od ogrzewania tylnej szyby. Można tu samą gumę z mocowania klapy jak i auta ściągnąć ale jak koledzy wspominali lepiej dodatkowo po ściągnięciu gumy wypiąć plastikowe mocowania przepustu, gdyż prościej jest wtedy przeciągnąć kabel a przede wszystkim zamocować poźniej przepust jednym kliknięciem niż mordować się z naciąganiem gumy. 

    ..............
    Ciąg dalszy w następnym poście poniżej bo brakło znaków....

    bezpieczniki.jpg
    1920 x 1440 - 911K
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • .... Ciąg dalszy...

    Plan miałem taki, że kabel wyprowadzę tą samą drogą, który wychodzi kabel od trzeciego światła STOP aby nie było widać kabla, aby było estetycznie. Pierwszy problem jaki napotkałem to wielkość otworu przy STOPie. okazał się na tyle mały, że wtyczka na końcu kabla była za gruba. udało mi się ją "zeskrobać" do rozmiarów przechodzących przez otwór ale ostatecznie plan nie wypalił bo jak już wprowadziłem kabel do klapy i doprowadziłem na wysokość STOPu okazało się, że nie mam jak wyciągnąć kabla na zewnątrz. Kabel jest za gruby przez to sztywny a dwa w tym miejscu w klapie było za mało miejsca aby tak nagiąć wtyczkę aby wyszła na zewnątrz.

    Wtedy trzeba było zastosować się do sugestii @jercen 'a aby przejść przez otwór, w którym wpięty jest kabel od ogrzewania tylnej szyby. Zrobiłem tak wychodząc prawym otworem, modyfikując trochę mocowanie kabla ogrzewania tak aby przez to mocowanie przeszedł kabel od kamery. Ostatecznie dalej kabel poszedł na zewnątrz we wnęce okiennej aż do STOPu. Kabel trzyma się na przyklejanych uchwytach. Jest w miarę estetycznie bo z miejsca kierowcy go nie widać. Widać tylko jak się otworzy klapę i z tylnego siedzenia. Najważniejsze,  że nigdzie nie dynda i puszczony jest w fabrycznych kanałach technologicznych.

    Po prawie 2 miesiącach użytkowania wiem, już muszę wprowadzić modyfikację mocowania kamery lub zmienić miejsce mocowania gdzieś na szybie. Kamera swoje waży a obudowa STOPu zdobina jest z cienkiego plastyku i na nierównościach (kostka brukowa, porowaty asfalt) kamera drga. Aż tak bardzo to nie przeszkadza ale jest zauważalne pływanie obrazu. Będę musiał usztywnić miejsce połączenia lub zamocuję kamerę poniżej STOPu czego bym nie chciał aby nie zaburzała pola widzenia.

    Umiejscowienie kamer w tych miejscach nie przeszkadza w środku a z zewnątrz prawie nie widać, że są kamery w aucie. Trzeba nieźle się przypatrzeć.

    Dobra, rozpisałem się. Sorki. Może chaotycznie bo tak na szybko wyrwany czas na to mam. Może trochę za dużo gadam ale jak już tak mam. Jak ktoś potrzebuje więcej szczegółów, pisać pytania. Postaram się już krotko odpisać.


    kamera przod 1.jpg
    1920 x 1440 - 713K
    widok w lusterku i za lusterkiem.jpg
    1920 x 1440 - 755K
    srodek.jpg
    1920 x 1440 - 805K
    Klapa.jpg
    1920 x 1440 - 805K
    STOP.jpg
    1920 x 1440 - 770K
    tyl1.jpg
    1920 x 1440 - 620K
    przod.jpg
    1920 x 1440 - 692K
    tyl.jpg
    1920 x 1440 - 679K
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Ja kupiłem rejestrator xblitz go se, zamontowałem za lusterkiem na tym czarnym kropkowanym tak, że nic mi nie zasłania, kabel pociągnąłem przez zaczepy osłony przeciwsłonecznej -> przez uchwyt przy głowie pasażera, opaską zaciskową do haczyka na ubrania i stamtąd przez tył pokrowca fotela przedniego pasażera do gniazda zapalniczki.
    Co fajne ten model ma wejście zasilające w tej przyssawce dzięki czemu kamerę jednym ruchem można ściągnąć i wrzucić do schowka bez odłączenia kabla.
    Koszt kamery z kartą pamięci to jakieś 360zł a tutaj filmik z nocy:
    https://www.youtube.com/watch?v=DPYX8_jm0ag
    Hyundai I30 1.4
    Mitsubishi Pajero Sport 2.5TD
  • @grzesk widzę,  że wpiąłeś 1 z przewodów w miejsce nr 46 w skrzynce z bezpiecznikami. U mnie jest to wolne miejsce. Czy u Ciebie też było wolne i jest tam prąd zależny od zapłonu? 

    Czy ktoś się orientuje ile czasu jest jeszcze aktywne gniazdo zapalniczki po wyłączeniu zapłonu?
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • W R gniazdo zapalniczki jest niezależne od stacyjki, jest zawsze pod napięciem. Nie ma żadnej zwłoki do wyłączenia, tak jak np. masz z radiem.
  • @konry Oba przewody, które widać na zdjęciu są wsadzone w wolne miejsca. Wcześniej nic tam nie było przypięte. Odpowiadając, nie pamietam numeracji bezpieczników ale pod "dużym" bezpiecznikiem (piszę o jego gabarytach) mam stale zasilanie a pod "małym" mam zasilanie po stacyjce. 
    Jak już z innymi wspominaliśmy wcześniej weź miernik w ręce i będziesz wszystko wiedział, tak jest najpewniej. Sam nie szukałem rozpiski tylko zlokalizowałem miernikiem wszystko co mnie interesuje zaczynając właśnie od wolnych gniazd i na nich kończąc bo znalazłem co chciałem. Dodatkowo sprawdzając miernikiem unikniesz pomyłki wpinając się w miejsce, które ma np. 5V a takie też znalazłem w wolnych gniazdach szukając napięcia po stacyjce.

    PS. Wcześniej w tym miejscu, gdzie mam wpięty "duży" bezpiecznik wpinałem też CB-Radio i co ciekawe było to praktycznie jedyne miejsce, z którego mogłem wziąć zasilanie gdzie CB nie zbierało zakłóceń z auta. Wcześniej we Fabii, mogłem się przypiąć gdziekolwiek i radio działo dobrze a w Rapidzie zbiera jakieś zakłócenia ale szukając udało się znaleźć jakieś "czyste" zasilanie niwelując zakłócenia.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • @grzesk u mnie jest taka sama skrzynka z bezpiecznikami i identycznym rozmieszczeniem. Podłącze tak samo jak Ty masz bo nie mam w tej chwili miernika. A przewód czarny gdzie najlepiej i najprościej  podłączyć do masy?
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • A czy ktoś z Was podłączał wideorejestrator pod instalacje samochodu który jest na gwarancji? W ASO chcą ponad 500pln za przeprowadzenie przewodu w podsufitce i słupku i podpięcie do instalacji tak aby napięcie szło po przekręceniu kluczyka. Jest to więcej niż chcę wydać na samą kamerkę :). 
  • Chłopcy poszli ostro :) Stoją na pozycji ASO ...
    Sądzę, że za dużo mniejszą kwotę normalny elektryk poprowadzi taką instalację. Nic nie wspominasz o napięciu zasilania, czy to 5 V czy 12 V. Jak 12 V - to 20 min pracy, jak potrzebujesz 5 V, to należy zastosować zasilacz redukujący napięcie 12/5 V, najczęściej jest wraz z kamerką.
    Przy zastosowaniu by-pasa w skrzynce bezpieczników, praktycznie nie ingerujesz w instalację samochodu, stąd nie ma utraty gwarancji. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @konry Wybacz, że dopiero teraz odpisuje ale obowiązki coraz bardziej uniemożliwiają działanie na forum. 
    Z masą to nie ma problemu, przykręcasz gdzie chcesz ważne aby było to miejsce np. połączone z karoserią w miejscu nieumalowanym. Ja się przypiąłem pod śrubę, która przytwierdza deskę rozdzielczą do karoserii. Jest to śruba zaraz za lewą klapką/zaślepką deski rozdzielczej. Poniżej masz załączone zdjęcie gdzie widać tą śrubę i poprowadzony kabel. Miejsce praktycznie na wierzchu z bezproblemowym dostępem. Przyłączałem tu swego czasu CB Radio jak jeszcze używałem i planuje tu przyłączyć kolejny gadżet o czym w innym terminie i wątku jak już przemyślę instalacje i dobiorę odpowiedni sprzęt :-)


    Masa1.jpg
    1365 x 1024 - 430K
    Masa2.jpg
    1365 x 1024 - 508K
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Ok. Dzięki 
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • @RapidMY19 Rejestrator podłączałem już po gwarancji ale w jej trakcie robiłem instalacje pod CB Radio. Nie robiłem przeróbek w instalacji jedynie jak w przypadku wyżej opisywanego przeze mnie wideorejestratora przypinałem się do skrzynki bezpieczników. Fajnie się trafiło, bo mogłem się przypiąć w wolne gniazda, które były uzbrojone w styki, przez co tym bardziej do innych odbiorników nie przypinałem się. 
    Niektórzy przed wizytą w ASO demontują takie instalacje ale tak jak @jercen wspomniał nie jest to modyfikacja/ingerencja w instalacje. Można to potraktować przecież jak podłączanie się z urządzeniami do gniazda zapalniczki. Tam też masz bezpośrednio dostępny "żywy prąd" na stykach jak na na stykach w skrzynce bezpieczników.
    Ja niczego nie odpinałem przy wizytach w ASO, kable były wyprowadzone do kabiny aby umożliwić podłączenie CB i nikt się nie czepiał przez 3 lata jak miałem taką instalację podczas gwarancji. Może trafiłem na takie ASO gdzie się nie czepiali i nie traktowali to jako ingerencja. Nie wiem tylko jakby podeszli do tematu jakby się okazało, że coś zaczyna nawalać, czy by nie szukali dziury w całym i zrzucili to na przypięte kable. Byłoby to nielogiczne bo w nic nie ingerujemy tylko wpinamy się do zasilania jak do gniazda zapalniczki a po drugie stosując bypasy układ zabezpieczam bezpiecznikiem.

    @jercen Większość zasilaczy/przetwornic do urządzeń samochodowych jest na 12V a później konwertuje to napięcie w dół lub w górę, więc tu nie ma większego problemu z ewentualnym podłączeniem.
    Jeśli chodzi o 5V to są miejsca w skrzynce bezpieczników, gdzie jest takie napięcie i jeśli jest taka potrzeba można by było je wykorzystać. Z drugiej strony trzeba uważać aby tam się nie wpiąć z urządzeniem działającym na 12V. Dlatego warto zaopatrzyć się w miernik aby to sprawdzić zanim się gdzieś przypniemy.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?