FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Łańcuch rozrządu
  • Jeśli będzie tylko hałasował to ok niech hałasuje. Dla mnie ważne jest żeby nie przeskoczył i nie rozwalił silnika. Podobno w tym silniku 1.2 mpi który jest zbliżony do 1.2 htp problem przeskoków łańcucha został rozwiązany (tak piszą w internecie) tylko jak go rozwiązano?
    Czy są dodatkowe zęby na obudowie które zabezpieczają łańcuch przed przeskokiem?ktoś ma jakieś info co zostało poprawione i czy łańcuch rzeczywiście ma małe szanse na przeskok?
  • Problem z łańcuchem w żadnym silniku z grupy VAG nie został rozwiązany a to czy wystapi usterka czy nie, kiedy itd. to jedna wielka loteria.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Silnik 1.2 MPI - zdaniem fachowca
    Nie jest to idealny silnik, ale większość problemów, które trapiły wersje z początku produkcji, z czasem wyeliminowano, np. wydłużono prowadnicę ślizgów łańcucha (zmniejszono ryzyko przeskoczenia) i zmodyfikowano głowice. Krystian Woźniak, VAG Motor Serwis, Piaseczno koło Warszawy
    Silnik 1.2 MPI - nasza opinia
    Jeśli interesuje was motor 1.2 R3 MPI, wybierzcie mocniejsze wersje po modernizacji w latach 2006/07, w których wyeliminowano niektóre „choroby wieku dojrzewania”. Także dynamika tych odmian jest nieco lepsza. Spalanie? Niskie, ale przy oszczędnej jeździe. Dobra wiadomość jest też taka, że silniki te nieźle współpracują z LPG.

    źródło: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wszystko-o-silniku-1-2-mpi-czy-warto-kupic-volkswagena-z-tym-s...

  • Odświeżę temat.
    Na liczniku wyskoczyło 80 kkm. Przy prawie kazdym zapalaaniu na zimno słyszę standardowe dzwonienie rozrządu spowodowane prawdopodobnie napinaczem. Czy sądzicie że wymiana rozrządu przy takim przebiegu to już dobra pora czy czekać do np 100 kkm?
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Jesteś w temacie 3 garów. U Ciebie są 4 ...
    Chyba jednak trochę zmieniona konstrukcja.
    Tyle R nabiło już 150 tkm i więcej na oryginalnym łańcuchu, to dlaczego chcesz zmieniać? Tylko dlatego, że Cię denerwuje odgłos, który miałeś już i wcześniej? Wielokrotnie na forum już było, że to najcześciej nie hałasuje sam łańcuch, ale poprzez słabo napięty (olejem) napinak łańcucha, cały napęd rozrządu. Jak już wymieniać - to cały komplet.
    Sam mam ponad 80, czasem coś tam słychać, ale to jeszcze nie czas na wymianę.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ostatnio wymieniałem w Ibizie 1.2 TSI 2013r. Przebieg 89.000km. Właścicielka twierdzi że rano głośno terkocze .no i głośno terkotał, ale chodził normalnie. Czasami na ciepło po odpaleniu 3 sekundy zaterkotał. Po  sciagniecou osłony widać było że na kołach zębatych łańcuch przez złe napiecie był tylko w połowie zębów- miał luz, to było niebezpieczne, to był ostatni gwizdek że nie przeskoczył. Poszedł nowy komplet.z ASO po vinie.  Bez zajrzenia nie jesteś w stanie zweryfikować co i jak. Teraz na razie cisza. W.ASO powiedzieli jej że się nie wymienia :)  Ważne że teraz przez jakiś czas.nie musi się martwić czy dojedzie.
    Mnie tego samego uczyli na szkoleniu co jest na tym filmie i się potwierdza, wymieniałem nawet w niektórych po 40.000km. https://youtu.be/jNWWJgzFzRM

    Wymiana https://youtu.be/cqtQ32MWCxc
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Po wymianie u mnie i ok 5 miesiecy i przejechanych max 5tys temat wrocil na nowo i co mialbym znowu wymieniac wg teorii z filmika? 2-3 razy w roku caly rozrzad :) 
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • @demo87, jak u Ciebie z łańcuchem rozrządu?
    Zmieniałeś go czy nadal jeździsz na oryginale?
    Terkocze nadal? Jaki masz teraz przebieg?
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • Kol demo87 jest od 10 miesięcy nieaktywny na forum.
    Możesz to sprawdzić przed swoim wpisem.
    Dlaczego piszesz kursywą? Nie ma takiego obowiązku ani zwyczaju.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Kursywa przez przypadek, doczytalem ze kolega demo87 sprzedal tego Rapida. 
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • @PinkFloyd- piszesz ostatni gwizdek...a czy nasze łańcuchowe silniki nie maja czasem jakiś tam magicznych ząbków w obudowie, które maja zapobiegać przeskoczeniu łańcucha?
    Czy w ogóle ktoś słyszał o przeskoczeniu łańcucha w 1.2 TSI po 2012 roku?
    Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
  • To nie może działać - by do "pilnowania" przeskoczenia łańcucha stosować nieruchome, związane z korpusem ząbki czy żebra. Jakikolwiek kontakt poruszającego się z dużą prędkością łańcucha ze stojącym, sztywnym elementem doprowadził by do jeszcze większego uszkodzenia bloku jak i układu rozrządu. Wokół łańcucha jest stosowna przestrzeń, by nawet luzny łańcuch nie dotknął w żadnym miejscu elementu kadłuba silnika.
    Silniki 1.2 TSI montowane w R od 2012, miały poprawiony rozrząd. Na forach uspokoiło się po wprowadzeniu zmian. Ale i sporo starszych silników, przy normalnej eksploatacji i stosownym serwisie nakręciło niemało km bez awarii "felernego" rozrządu.
    Inna sprawa, że sporo osób dokonuje wymiany rozrządu profilaktycznie, choć pewnie rozrząd jeszcze by sporo wytrzymał. Ale to wszystko już dzieje się po zakończonej gwarancji, koszty takiego zabiegu są niższe i przebiegają bez "stresu".
    @Robi91jesteśmy w temacie silnika 1.2 MPI.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • W moim Rapidzie 1,2 MPI MY13 , przy przebiegu 72 000 km , przy rozruchu  na zimnym silniku ( nie zawsze - jak go zaparkuję na pochyłości przodem w dół to nawet po nocy jest cisza przy odpalaniu)  , lub   ciepłym czy gorącym po postoju powyżej 10-20 minut ,  przez moment "słychać " łańcuch. Potem silnik pracuje bardzo cicho i przyjemnie bez żadnych niepokojących odgłosów .
    Stan oleju jest  zawsze w pobliżu max.
    W/g mnie łańcuch i napinacz powinien być wymieniony dopiero wtedy kiedy hałasy słychać cały czas podczas pracy silnika ( szum, terkotanie). 
    Tłoczek napinacza hydraulicznego ma pewien zakres pracy , który zwiększa się wraz ze wzrostem zużycia łańcucha i kół zębatych.Stąd przy nowym rozrządzie, kiedy tłoczek jest praktycznie cały schowany w korpus napinacza i sprężyna w tłoczku jest w stanie maksymalnego naprężenia , nie występuje charakterystyczny terkot podczas odpalania nawet na zimnym silniku.  Jeśli zużycie kół , łańcucha i  prowadnic się zwiększy wtedy tłoczek stopniowo zaczyna się wysuwać z korpusu kompensując ten luz , automatycznie spada naprężenie wstępne sprężyny w tłoczku .Proces ten postępuje, najpierw przez 0,5 s, potem przez sekundę , dwie trzy....słychac terkot. Kiedy rozrząd  osiągnie swoją graniczną wartość luzu  wtedy po uruchomieniu silnika terkot nie ustaje , sygnalizując konieczość wymiany zestawu rozrządu wraz z napinaczem.
    Dlatego w/g mnie wymiana rozrządu tylko dlatego że przez 1czy 2 sekundy po odpaleniu silnika słychać hałas z rozrządu jest ekonomicznie nieuzasadniona.

    Co do przyczyn , które wpływają na szybkość zużywania się rozrządu, uważam ze w pierwszej kolejności ma znaczenie rodzaj i sposób eksploatacji silnika oraz poziom oleju, a potem jego jakość lub częstotliwość wymiany .
    - auto  eksploatowane  głównie w mieście gdzie  bardzo często silnik jest uruchamiany i gaszony ( duże obciążenia łańcucha rozrządu – przyspieszenia) 
    - zmuszanie silnika do  jazdy z niskimi prędkościami obrotowymi na wysokich biegach w szczególności gwałtowne przyspieszanie na wysokim biegu z za niskich obrotów ( ogólnie zabójcze dla silnika) , zmuszanie silnika do ruszania z dwójki  - praktykowane czasem w korkach , kiedy auto się jeszcze trochę toczy . 
    - szarpanie autem przy wysprzęglaniu , zmianie biegów.
    - "przesadny" ecodriving.
    - itp
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • Mam 110tys i przy odpalaniu zaczęło robić tak "trrrrr". Zaczęło się to nagle. Czasami dłużej czasami krócej czasem w ogóle. Poczytałem o tym pooglądałem trochę filmów i stwierdziłem, że nie ma z tym żartów. Wymieniłem rozrząd i problem ustąpił.
    Najczęściej problemem nie jest sam łańcuch a jego napinacz, który ulega zużyciu. I najbardziej niebezpiecznym momentem jest uruchamianie silnika wtedy najczęściej dochodzi do przeskoczenia. Więc jak zaczyna terkotać to rozrząd najlepiej wymienić bo jeżeli przez 110 tys. nie terkotało to znaczy że było OK. A jak terkocze to już OK nie jest.
    Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
  • Ja u siebie wymieniałem kompletny rozrząd przy 81 000 km bo robił czasem "trrr" przy uruchamianiu nagrzanego silnika po kilkunastominutowym postoju. Na zimnym silniku  było cicho.
    PO weryfikacji wymienionych części okazało się ze zarówno koła zębate (3 szt) jak i łańcuch i napinacz są w niezłej kondycji. Ślizgi minimalne ślady zużycia. Przy porównaniu długości nowego i "starego" łańcucha praktycznie różnica niezauważalna.
    Mimo to wtedy włożyłem kompletny, nowy rozrząd BORSEHUNGA wraz z napinaczem.
    Teraz po wymienianie mam niecałe  89 000 i od jakiś 2-3 tys km znów słyszę czasem znajome "trrrr" tylko na ciepłym.

    Gdybym wtedy przy tych  81 000 km miał tę wiedzę co dziś, to nie wymieniałbym wtedy tego rozrządu... bo nie było po co.

    Tu na forum jest użytkownik (nie pamiętam nicku, może się odezwie), który od nowości ma przejechane coś koło 270 tys km i dopiero teraz zastanawia się czy wymieniać fabryczny rozrząd.
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • U mnie najbardziej wytarte były koła i łańcuch od napędu pompy oleju. Łańcuch rozrządu nie wiem czy był wydłużony bo nie był porównywany z nowym. Największym problemem jest tu napinacz bo to on tu jest elementem najbardziej awaryjnym. Jego zużycie może spowodować przeskoczenie łańcucha nawet gdy nie jest on mocno zużyty. Ale czy jest sens wymieniać tylko sam napinacz? Myślę ,że najlepiej wymienić komplet razem z kołem i łańcuchem napędu pompy oleju-ten łańcuch też potrafi hałasować. Koszt takiego zestawu Dayco to 500 zł. 
    Podsumowując : moim zdaniem jeżeli hałasuje to się wymienia. Ryzyko przeskoczenia i zniszczenia silnika jest . Koszt wymiany rozrządu z olejem i filtrem to razem ok.1000 zł. A remont silnika ile? Myślę , że się nie opłaca oszczędzać. A o używany silnik trudno i są drogie.
    Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
  • Hej
    Gdzie można wymienić łańcuch za taką kasę? Serwis proponuje taką przyjemność za ponad 3 tysie - trochę dużo jak na auto służące dziecku do jazdy po mieście i szlifowania umiejętności.
  • Nie porównuj silnika MPI do swojego - TSI. To są inne modele, inne podzespoły. 
    Swoją drogą, 3 tys za wymianę rozrządu w TSI 105 KM to wg mnie za dużo. Zapytaj w innych serwisach. Tym bardziej, że gwarancji już nie masz - nie musisz się trzymać markowych serwisów. 
    Czy rozrząd Ci tak hałasuje - że obawiasz się o niego? Przy wymianie oleju co rok/15 tkm - spokojnie bym poczekał z wymianą rozrządu.   
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Musiałbym posłuchać chociaż się nie znam i tak :-) Rzadko jeżdżę tym autem - przesiadłem się na Superba. Rapidek ma 7,5 roku, niecałe 70k przejechane i symboliczne roczne przebiegi odkąd został dodatkowym autem. Młody używa go do jazdy po mieście, raz na parę miesięcy się go przepali gdzieś za miasto, tylko uszy bolą na autostradzie ;-) Olej był zmieniany mniej więcej co rok.
    Ostatnio w serwisie naprawiali nieotwierający się wlew paliwa i zaproponowali wydanie grubych paru tysi na wymianę łańcucha i jeszcze tarczy hamulcowych w komplecie.
  • Witam , do kolegi @jorgus : Uważam , że na razie nie ma sensu wymieniać łańcuszek rozrządu w tej Skodzie , gdyż Skoda chociaż ma ok.8 lat to jej przebieg jest niewielki bo 70 tyś. zaledwie , a to mało jak na zużycie rozrządu.Jak się nic nie dzieje niepokojącego , oprócz tzw.terkotania chwilowego podczas rozruchu ( a ta przypadłość Skody to normalne w TSI nawet po wyjechaniu z salonu od nowości ) , to nie przejmować się.Pilnować jedynie wymianę oleju i filtra w silniku co rok , niezależnie od przejechanych kilometrów a będzie wszystko w porządku.Obecnie serwis ASO to naciągacze na kasę klienta , dlatego nie kierować się ich sugestiami.Oczywiście jest to tylko moja rada , jak postanowisz tak zrobisz.Pozdrawiam !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?