FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Problemy z klimatyzacją
  • @jercen najpierw uzewnętrzniasz swoje złośliwości wobec mnie, chociaż ci w niczym nie zawiniłem, a jak oddaje ci pięknym za nadobne to biadolisz coś o merytorycznej dyskusji, to chyba coś nie tak prawda? Ja opisuje tylko swoje doświadczenia z jazdy i tyle, możesz się z tym zgadzać albo nie ale nie musisz nikogo od razu obrażać i wyśmiewać. Jeszcze raz ci powtarzam jeżdżę dynamicznie i wyczuwam leki spadek mocy na klimie i myślę zresztą, że nie tylko Ja, bo większość użytkowników o tym mówi i jest to chyba normalne. Jak też da się zauważyć wzrost spalania, w moim przypadku o jakieś 0,5 l na 100 km. Poza tym nie widzę żadnego sensu w tym, żeby jeździć w okresie zimowym z włączoną manualną climą non-stop, a odgrzybiać klimę i tak trzeba co sezon żeby nie dopuścić do zanieczyszczenia całego układu. Sorry ale jak kogoś stać na samochód to i powinno go być stać na kluczyki:-)
    A jazdy autostradą nie ma co wogóle porównywać , spadku mocy nie czuć, chyba że przy bardzo dynamicznym wyprzedzaniu, a i spalanie jest prawie porównywalne, więc to są dwie odrębne rzeczy.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Panowie, gdy negocjacje stają przed ścianą. Trzeba je zawiesić, pójść na obiad, lub na whisky, pogadać o dziewczynach, i potem wrócić do rozmów :)

    Moim zdaniem prawda jak zwykle leży po środku. Jercen obliczyłeś konsumpcję mocy, ale nie mamy liczb dot. utraty momentu obrotowego. A to determinuje odczucia związane z przyspieszaniem.
    Owszem, w zależności od mocy silnika negatywne odczucia moga być mniejsze lub większe, jeżeli dodatkowo porównujemy warunki z 1 os. na pokładzie lub kilkoma też jest inaczej. U mnie (122km) też daje się odczuć różnicę między klimą ON/OFF oraz ilością załogi w aucie, i zużyciem paliwa.
    NIe jest to wartość jaka spędzała by mi sen z powiek, ale jest.

    WIem też że klima pobiera tyle energii ile aktualnie potrzebuje, niemniej jednak u mnie (na oko) jest to 0,5 l/100, tak jest teraz i tak było wcześniej. Niezależnie czy na zewnątrz jest 5st. czy 15, czy 20
    W poprzednim aucie też tak miałem. dopiero przy temp. powyżej 25 st. zużycie rosło nawet o 1-1,2 litra gdy temp. sięgała 30-kilku stopni.
    Im słabsze auto, im mniejszy moment, im większy balast, tym gorzej.
    Ja nie dziwię się Dodanowi, że czuje to co czuje.

    Z innej beczki ja też wolę zaoszczędzić w roku klika stów (przy moim jeżdżeniu to ok 300-400zł) na tym 0,5l/100km gdy nie jest potrzebna i choćby przepić niż puszczać z dymem.

    ps. albo wydać na wyważenie kół, hehehe
  • dokładnie @kros jest tak, jak powiedziałeś:-)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Po wypowiedziach jercena poczytałem sobie trochę na temat używania klimy i doszedłem do wniosku, że wskazane jest aby, włączona była non stop, a nie używając jej narazić nas może na poważne wydatki związane z naprawą sprężarki bo nie używana nie ma smarowania. Włączona klima osusza powietrze co zapobiega zaparowaniu szyb
    Rapid LB | 1.2 CBZA 86 KM | MY14 | Ambition Komfort | Błękit Pacyfic | 11000 km | Mińsk Mazowiecki
  • @Jercen, kojarzysz może czy sprężarka lub inne elementy klimy w R i F1 się od siebie różnią?

    Dlaczego pytam? Ano dlatego że moja sprężarka w F1, przejeździłą w opisany przeze mnie sposób ponad 310 tys km i miała się całkiem dobrze. Zatem jeśli rozwiązania techniczne są takie same to pozwolę sobie zaryzykować stwierdzenie że skoro klima nie pracuje to nie wymaga smarowania. Z resztą smaruje sprężarkę olej zmieszany z czynnikem chłodniczym więc de facto całkiem sucha to ona chyba nigdy nie jest.

    Wiem, wiem, że co jakiś czas trzeba ja rozruszać i własnie to się u mnie dzieje co kilka dni w celu odparowania szyb, w lecie zazwyczaj jest włączona cały czas, wiosną i jesienią w zależności od bieżących potrzeb.

    A teraz trochę ironii:
    Osuszane cały czas powietrze z kolei może niekorzystnie wpływać na nasze zdrowie, ktoś odpowie że grzyby w klimie także.
    Ale gdyby jazda z wyłączoną klimą była aż takim grzechem to nie mielibyśmy wyłącznika
    Itd Itp...

    Na poczekaniu można wymyślić 1000 powodów za i drugie 1000 przeciw i dobierać coraz to mocniejsze argumenty z dzieciobójstwem włącznie (hehe),

    Np. jest taka szkoła, która mówi że należy przedmuchiwać klimę przed wyłączeniem silnika i że pozostająca tam wilgoć nie wywentylowana to dopiero jest zbrodnia, a jeżdżąc cały czas na klimie przy każdym wyłączeniu silnika zostawiamy tam wilgoć więc idąc tym pokrętnym tropem można dla czystej polemiki wysnuć wniosek że mniej grzyborodne jest rzadsze używanie klimy bo przynajmniej układ jest częściej suchy, a suchy układ to mniej w klimie grzybów, mniej grzybów, tym nasze dzieci zdrowsze, (a teraz hardcore) wszak czym jest naprawa sprężarki wobec zdrowia i życia(!) własnych dzieci, alergie, mordercze astmy i sam Bóg wie jaka jeszcze sodoma i gomora :D

    Czy my po prostu czy w którymś momencie nie zwariujemy?

    Wniosek: podchodźmy do życia z rozsądkiem i kierujmy się własnymi bieżącymi potrzebami!
  • Oczywiście, nikt przecież nie mówi żeby w ogóle klimy nie włączać. Ale moim zdaniem wystarczy to zrobić raz w tygodniu. Tak przynajmniej mówił mi jeden znawca od klim w serwisie. Przejeździłem 2 samochodami z klimą w sumie ponad 400 tys. km i trzymając się tej zasady nie miałem nigdy żadnych problemów z kilmą.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Wczoraj byłem w serwisie na przeglądzie i przy okazji pytałem o klimę,a w szczególności o instrukcyjny wymóg niewłączania jej. Serwisman odpowiedział, że formalnie powodem takiego wymogu jest konieczność smarowania sprężarki. Tym bardziej w trakcie zimy gdy olej wewnątrz tężeje i jak się wyłącza i włącza to ponoć wpływa to na żywotność. Ile w tym prawdy? Nie wiem. To ponoć stanowisko oficjalne Skody...
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • To może i ja coś napisze na ten temat:
    W swoim Yarisku jestem jakieś pół roku po wymianie sprężarki.  Jak kupiłem był grudzień klimy nie używałem ale działała, dopiero w lato - chłodziła chociaż coraz słabiej. Na jesien juz przestała w ogolę sie załączać - zignorowałem to bo "po co mi klima na zimę" :). Niestety w lutym okazało sie to byl błąd w sprężarce poszło łożysko , zostało wymienione ale nie na długo - wkrótce zatarła sie na amen - musiałem kupic nową.

    Reasumując ten przydługi wywód - dopóki klima jest szczelna to czy jest włączana czy nie ma znaczenia , sprężarka smarowana jest caly czas. Potwierdził to tez spec od klim który naprawiał moja.

    Ja sam włączam klimę w zimę tylko przy dłuższych wyjazdach - jak jadę to sklepu po buty to sobie daruje.
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • może i tak jest jak zaznaczyłes była to klima z yarisa a nie skody a więc mogą być różnice w konstrukcji, nie zawsze jest tak kolorowo jak chcemy. Jak wcześniej napisałem nie używanie klimy wiąże sie z wydatkami takimi jak czyszczenie i wymiana filtra a używanie no cóż jak na razie tylko większe spalanie.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • @cezar - sorry, ale nie przekonuje mnie Twoja teoria o zagrzybianu się klimy jak się jej nie włącza. Zagrzybi się tak, czy inaczej. Można powiedzieć, że "się wygrzeje" i grzyba nie będzie, a można też że da się ciepło i wilgoć do ładnego, bujnego rozwoju - przy używaniu. Klima jest od tego aby osuszała i regulowała temperaturę. Jak wszystko inne w aucie trzeba czyścić. Można wymienić filtr kabinowy na taki aktywnym węglem, trochę pomaga, ale na zapach to jedynym rozwiązaniem jest wyczyszczenie parownika.
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Kilmę i tak raz na sezon trzeba odgrzybić bez względu na to czy jej się używa non-stop czy nie, w celu sprawnego działaniu całego układu. W związku z powyższym używanie klimy non-stop i tak nie ma sensu. Jak już powiedziałem jak kogoś stać na samochód to i powinno go być stać na kluczyki:-)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • To moje powiedzonko...
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • zgadza się, ale je sobie przywłaszczyłem bo fajne jest:-)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Dzisiaj po włączeniu klimatyzacji (manualna) usłyszałem dość głośne buczenie, nie ma znaczenia na jakim biegu włączony jest wiatrak. Po wyłączeniu "AC" buczenie ustaję. Czy ktoś miał już taki przypadek?
    LB|1.2 CBZB 105KM|MY14|AMBITION Komfort|Srebrny metallic| 107000km|Nieciszów k. Oleśnicy
  • Włącza się wiatrak chłodnicy - normalny objaw.
  • Nie jest to normalny objaw, wcześniej go nie było.
    LB|1.2 CBZB 105KM|MY14|AMBITION Komfort|Srebrny metallic| 107000km|Nieciszów k. Oleśnicy
  • Normalne jest ze przy włączeniu Klimy włącza się wentylator zwłaszcza w ostatnie upały pracuję niemalże non stop i to na drugim biegu. Lecz dźwięk ów wentylatora może być słyszalny mogą temu towarzyszyć nawet wibracje, ale nie może to być natarczywe buczenie.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • U mnie tak bylo tydzien temu w te upaly. Gdy odpaliłem nagrzany samochod zona słyszała wycie wiatraka z kilkunastu metrow. Jak bedzie sie powtarzać zglosze sie do aso. Na razie upaly zelzaly ja na tygodniu w ogole nie jezdze. Wczoraj nie zaobserwowałem tego ale i temperatury byly mniejsze. 
    Ps. Mam climatronic. 
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • Wiatrak zawsze było lekko słychać, ale teraz jest dużo głośniej. Klima cały czas chłodzi prawidłowo. Wydaję mi się, że to łożysko wiatraka daję znać o sobie.
    LB|1.2 CBZB 105KM|MY14|AMBITION Komfort|Srebrny metallic| 107000km|Nieciszów k. Oleśnicy
  • Pamiętajcie że wentylator ma dwa biegi i drugi bieg jest dość głośny
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?