Właśnie na postoju to drżenie wkurza mnie na maxa, ale to chyba jest normalne prze dieselach? Podczas jazdy jest jakby różnie. Najbardziej wyczuwalne jest podczas hamowania silnikiem na drugim biegu.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
A czujesz czy szarpie autem jak dodajesz gazu albo zwalniasz? I czy tylko czujesz drgania na kierownicy czy też całe auto drży? Bardziej odczuwasz drgania na zimnym czy na ciepłym silniku?
Tak, jak puszcze gaz do końca i hamuje silnikiem i wtedy dodam gazu to szarpie autem. Auto raczej całe drży. Jak stoję i dodaje gazu to kierownica drży przy obrotach do 2 tys. a powyżej już znacznie mniej, czy u ciebie jest to podobnie?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Odpuszczenie i dodanie gazu u mnie powoduje pojedyncze szarpnięcie, być może poduszka pod silnikiem albo skrzynią się kończy. Albo takie luzy ma układ przeniesienia napędu. Drżenie kierownicy na wolnych obrotach na postoju mam tylko na zimnym silniku i są prawie nie wyczuwalne. Wystarczy, ze spadną poniżej 1000 i nie czuję drżenia kierownicy. Kiedy temperatura rano była około 10 stopni mrozu, to drgania kierownicy były wyraźnie wyczuwalne dopóki obroty silnika nie spadły poniżej 1000.
u mnie jest to samo z tym pojedynczym szarpnięciem, raczej wydaje mi się to związane z układem przeniesienia, pewnie ten typ tak ma. Ja jakoś wyczuwam te drgania kierownicy, szczególnie na pierwszych 3 biegach, potem im większa prędkość i im wyższy bieg, to drgania znacznie mniejsze. Nie wiem czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak....
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Chyba ten typ tak ma, zresztą jak to diesel :-) Dziś sprawdziłem i faktycznie leciutko drży kierownica. Za długo jeżdzę dieslem, i nie zwracam na takie drobiazgi uwagi :-)
Tak, jako właściciele nowych aut mamy trochę obsesję:-) zresztą trudno się dziwić, bo nie kosztuje to 5 zł tylko jest to porządny wydatek i czasem pochłania całe oszczędności, więc człowiek chciałby, żeby to działało na tip-top. Ja jeszcze zaobserwowałem, że drgania są większe podczas hamowania silnikiem na 4 biegu, niż na przykład na 2:-))
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Słuchajcie, czy jak wyłączycie radio:-) i w miarę dynamicznie naciśniecie gaz to słychać w waszych motorkach taki metaliczny klekot jakby pogłos? Szczególnie jest to wyraźne na pierwszych 3 biegach po 2 tys obr. dajcie znać jak u was.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
@dodan przyznam się że z efektem szarpania miałem do czynienia na jeździe testowej 90 konnym TDI i sprzedawca- "konwojent" :-) stwierdził że on też coś takiego czuje i będzie musiał zlecić serwisowi mały przegląd... :-)
Rapid LB I TDI 105 KM I MY15 I Elegance MAX I Blue Denim I61290 km I Żnin
Pytanie do znawców i posiadaczy TDI... czy to prawda, że wersja 105KM ma DPF, a słabsza 90KM jest jego pozbawiona? TDI to nie mój konik, pytam z ciekawości...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.