FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jak się prowadzi Rapid?
  • Witam, czy ktoś już miał okazję przejechać się Rapidem? Jakie są wrażenia z jazdy?
    Czytam w gazetach motoryzacyjnych, że zawieszenie jest całkiem ok. Tzn lekko twardawe, ale ogólnie skoda dobrze tłumi nierówności. Jest w miarę komfortowa.

    Czy mogę liczyć na opinie od "szarych ludzi", a nie tylko od dziennikarzy motoryzacyjnych? :)
  • ja bylem w salonie Skody ostatnio oglądać Rapida, ale jeszcze nie miałem okazji się przejechać, pewnie niebawem to zrobię ;-)

    Z tego co słyszałem to tak jak piszesz zawieszenie jest lekko twarde ale prowadzi się pewnie.
  • Potwierdzam, zawieszenie jest dość twarde ale za to pewnie się jedzie. Na bardzo nierównej drodze po zjechaniu z asfaltów może niektórym przeszkadzać. Jak ktoś lubi komfort z francuskich aut może się rozczarować. Mi takie nastawy odpowiadają i auto prowadzi się bardzo poprawnie na każdej nawierzchni (jeździłem i po ekspresowce, lokalnej drodze asfaltowej, drodze z trylinki jak i po polnych drogach z dziurami czy po przerastanych korzeniami z drzew.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Zawieszenie twarde, auto bardzo pewnie się prowadzi. Jednak mam wrażenie że nierówności z drogi cały czas przenoszą się na kierownicę co powoduje dyskomfort już po przejechaniu 15 km. Może to tylko przypadłość mojego egzemplarza. Proszę posiadaczy o wyrażenie opinii..
  • Owszem zawieszenie twarde strasznie, moze sie z czasem wyklepie będzie miększe , ale czy drgania przenoszą się na kierownice, tak średnio moze i trochę czuć, ciężko mi jeszcze ocenić jak przepędzę w traske to ocenie na razie daleko nie jechałem , niestety zimówek nie dali gratis czekam na pogodę, i ruszę :) a na razie muszę się udać do serwisu po przebiegu 1000km wystąpił jakiś niewielki problem z silnikiem, w salonie twierdzą że cewka zapłonowa któraś nie domaga ale muszą dokładnie zdiagnozować.
    Pozdrawiam
  • sazzas: hmm.. nowe auto i już do serwisu :) to jak uda się tam zdiagnozować i naprawić co trzeba to daj znać co to było - może się przyda co po niektórym właścicielom Rapida na przyszłość!
  • wg mnie zawieszenie miększe niż w fabii 1 czyli zakręty już pokonuje się nieco wolniej, dochodzi trochę więcej dźwięków. Póki co jednak nie ma powodów do narzekań. Zobaczymy po przejechaniu np. 20 tys km.
  • zawieszenie twarde to fakt tylko jak wpadnie na bulde lub niewielki dolek to mam uczucie że jakby dobijalo do tzw. żywego czuje sie takie stukniecie jak na niedopompowanej oponie czy wszystkie tak maja prosze o informacje mam przejechane niecale 5tys km.
  • Ja mam porównanie do fabii - na ostrych zakrętach i przy dohamowywaniu przed zakrętami szybciej zaczynają piszczeć opony...

    Czzujniki cofania trochę za wcześnie zaczynają piszczeć.

    Ale ogólnie prowadzi się nieźle.
  • Ja też mam porównanie do fabii I Kombi i moje spostrzeżenia są takie:
    auto prowadzi się pewnie, bardzo podobnie do fabii I i o niebo lepiej niż fabię II (tam siedziało się wysoko)
    Mi nie piszczą opony.
    jeżeli chodzi o czujniki cofania to mam zupełnie odmienne odczucia - miałem fabię I z 2007 r (1,4 benz 80KM) i tam były z tyłu 4 czujniki i z pewnością szybciej łapały przeszkody z boku samochodu i chyba jednak z tyłu też.
    Tutaj są 3 czujniki i z boku łapią przy odległości około 40-50 cm a tył około 1,0 - 1,1 metra. Zawieszenie ok.
    Fabię miałem 6 lat i przejechane dokładnie 101 tyś. spalanie po mieście było 7,2 - 7,5 na trasie 6,0 - 6,5 przy jeździe do 130
    tutaj jest tak:
    Rapida mam 1,2 85KM od czerwca i przejechane ma 7000 i spalanie średnie 6,0 (co bardzo miło mnie zaskoczyło - bo na początku wychodziło mi większe). Na trasie - autostradach- którymi jeżdżę 2/3 spalanie spada mi do 5,0 - 5,1 jadąc do 120 i starając się gwałtownie nie przyśpieszać. Po mieście spala mi w tej chwili 6,5. Są to dane ze stacji a nie z kompa choć są bardzo zbliżone. Spalaniem jestem miło zaskoczony
    Rapid LB/ 1.2 85 KM / MY 13 / Ambiente/ srebrny / 53000 km/ Śląsk - okolice Gliwic
  • Niewiele przejechałem bo 250 km ale prowadzi się znakomicie. Poprzednio przejechałem Fabią 90000 prowadziło się również bardzo dobrze. Zawieszenie jest twarde co dobrze wpływa na prowadzenie. Ja takie lubię. Jak do tej pory średnie spalanie 7l większość w mieście.Rapid 1,2 85 KM.
  • Miałem okazję przed zakupem odbyć jazdę testową i przyznam szczerze, że byłem pod bardzo dużym wrażeniem :) Samochód prowadził się bardzo dobrze (jeździłem wersją Liftback Ambition z silnikiem 1,2 TSI 105 KM), silnik pracował cicho i równo, a zawieszenie było bardzo dobre - rzeczywiście troszkę twardawe, choć moim zdaniem podobne do tego z Astry II, którą wcześniej użytkowałem. Może materiały wykończeniowe nie są z górnej półki, ale też nie są najtańsze. Jakość ich spasowania jest bardzo dobra. Hamulce są skuteczne i delikatnie zaczynają działać już od lekkiego wciśnięcia (nie jest to oczywiste np. w Cruzie).
    Przed zakupem porównywałem jeszcze Chevroleta Cruza, Kię Ceed, Mitsubishi Lancera, Opla Astrę oraz Hyundaia i30 i zdecydowanie jabardziej odpowiadał mi Rapid - zarówno pod względem pojemności wnętrza, osiągów, spalania, ceny i wykończenia.
  • Dodam, że w wersji Liftback jest ogrom miejsca w bagażniku oraz zaskakująco dużo miejsca na nogi na tylnej kanapie. Z przodu miejsca jak w normalnym kompakcie.
  • Jeżdze Spacebackiem 1.2 75KM i musze powiedzieć że jestem bardzo zadowolony.Zawieszenie jest sztywne ale nie jest twarde,komfort w samochodzie duży, z tyłu miejsca naprawde sporo a i bagażnik jest bardzo pojemny
    Rapid SB 1.2 75km 2014 Ambition Czerwień Corrida 15600 Wodzisław Śląski
  • Z perspektywy 12000 km mogę stwierdzić, że prowadzi się fajnie, natomiast moje poprzednie spostrzeżenia były prawdopodobnie spowodowane przesiadką z 10-letniej fabii. Każdy samochód prowadzi się inaczej i trzeba się do tego przyzwyczaić. Najważniejsze, że się szybciej zbiera i mniej pali.
  • A nie zauważyliście lekkiego wynoszenia na zakrętach, bo ja jakoś nie mogę się przyzwyczaić do jazdy Rapidem. Do tej pory jeździłem Astrą II i jakoś przy tamtym samochodzie Rapid wypada blado. Owszem jest cicho,nic nie stuka ale jeszcze nie prowadzi się tak dobrze jak moja stara Astra. Mam narazie 1500km, może się poprawi, dodam że przy pierwszych 200km myślałem że mi zęby powylatują, na szczęście to się poprawiło.
  • Miałem podobne wrażenia jak przesiadłem się z Laguny. Laguna miękka, płynąca po drodze, ale mocno przechylała sie w zakrętach. Rapid twardy, ale w zakrętach trzyma sie lepiej niż Laguna. Pierwsze wrażenia miałem podobne do kolegi @protek, ale po jakimś czasie wiem, że mogę wejść w zakręt stabilniej i szybciej niż Laguną.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 48500 km| Kraków
  • Na zakrętach prowadzi się dobrze ale jazda na autostradzie to już co innego.Trzeba stale kontrolować autko ale jazda niejest męcząca.
    Rapid SB 1.2 75km 2014 Ambition Czerwień Corrida 15600 Wodzisław Śląski
  • mso-fareast-font-family:"Times New Roman";color:blue;mso-ansi-language:PL;
    mso-fareast-language:PL;mso-bidi-language:AR-SA">Mam wrażenie, że jest podatny
    na boczny wiatr. Widoczność do tyłu też nie jest za specjalna, trochę za małe
    lusterka zewnętrzne. Zawieszenie także ciut za twarde i na powtarzających się poprzecznych
    nierównościach jest trochę nieprzyjemnie. Po za tymi  drobnymi  (dla mnie) niedoskonałościami, prowadzi się przyjemnie.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 86 KM | MY14 | Ambition Komfort | Błękit Pacyfic | 11000 km | Mińsk Mazowiecki
  •  Obawiam się że ta podatność na wiatr jak i ciągłe kontrolowanie auta na koleinach jest spowodowane mniejszym rozstawem kół przednich w stosunku do kół tylnych.
    (1463mm przód, 1500 mm tył). Zdecydowana większość aut ma przód szerszy od tyłu, ale taka to już przypadłość Rapida i Roomstera, które są złożone jakby z dwóch aut.
  •  Dla zainteresowanych dodam, że założyłem dystanse na przód o szerokości 15mm na stronę tak żeby koła nie wychodziły poza obrys samochodu. Rozstaw kół z przodu zwiększył się tym samym do 1493 mm .Może jest to moje subiektywne odczucie, ale samochód prowadzi się lepiej, szczególnie przy dużym wietrze i wyprzedzaniu tirów.
    Zdaje sobie sprawę, że narażam łożyska i końcówki drążków na szybsze zużycie, ale chyba warto.

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?