FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jak się prowadzi Rapid?
  • Dzięki, no to mi dałeś do myślenia... muszę się zastanowić czy gra jest warta świeczki, hmm...
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Wydaje mi się, żeby poprawić fabrykę, to trzeba by było zawieszenie -30mm przód,tył plus 15-20mm na stronę dystansem i będzie jeździła jak po sznurku.
    Przejechałem trasę 400km w wielkim wietrze. Do 100km/h korygowałem tor jazdy a powyżej 115km/h do120km/h było znacznie lepiej jakby mniej męcząca jazda.
    Toledo LB/1.2CBZA 86/MY2014/Reference/Czarny/44300km/ Kerry
  • Trasa w wietrze dość mocne wyzwanie szczerze mówiąc pewnie kwestia przyzwyczajenia ale wiatr i 120 km/h buda lata zobaczymy jak dalej będzie Pozatym jazda to relaks 
  • Tydzień temu czytałem ten temat i dziś miałem mokrą i wietrzą pogodę na ekspresówce, prędkość w okolicach 100-120 km/h  boczny wiatr bo słychać było czasem uderzenie wiatru o kabinę jak ekrany się kończyły ale szkodnik zachowywał się neutralnie nic nie wyprowadzało go z równowagi, wymijane tiry też nie zakłócały jego toru jazdy, gumki 16-tki, jechałem sam także obciążenia nie było.
    Owszem nie był to wiatr halny ale było mokro,wiec warunki niesprzyjające.

    Osobiście Rapida mi się prowadzi bardzo dobrze porównując go z moim wcześniejszym autem Seat Leon I  1.9tdi który też był mało wrażliwy na wiatr boczny a o 100 kg cięższy i o ponad 10 cm krótszy 4 cm szerszy.
    Także wersja SB jest dość odporna na boczne podmuchy chociaż dla porównania przydałoby się pojeździć LB bo strasznie koty na nim wieszacie.

    Niektórzy narzekają na twardy zawias, i owszem, bo taki ma być :) to akurat jest moim zdaniem spora zaleta bo auto świetnie przez to prowadzi się w zakrętach.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • Nie wiem kto az tak koty wiesza, zwyczajnie ma kilka wad jak kazdy samochod, m.in.te boczne wiatry ale z czasem akceptuje sie pewna specyfike i byle sie tylko nie psul
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Wczoraj odebrałem Rapida MY2015 1.6 TDI 115, muszę przyznać, że na kołach 15 to auto lata po całej autostradzie. Jak jest wiatr R nie nadaje się do jazdy powyżej 150. Fabia trzymała się o wiele pewniej. Moim zdaniem R trzeba zamawiać na 16 lub 17 wtedy prowadzi się stabilnie. I pewnie stąd opinie, że jednym auto jest niestabilne a innym stabilne. 
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  • Na 16 tez tancuje, moze minimalnie lepiej wchodzi w zakrety ale co do wiatru nie ma wiekszej roznicy

    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Nadmuchaj z tyłu koła mocniej powinno pomóc troszkę.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • świetna rada wujku supermajku :D 
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • @gross81 racja, ja mam koła 215/45 R16 i powyżej 140km/h auto zachowuje się jakby unosiło sie na poduszcze powietrznej- bardzo nieprzyjemne wrazenia, tym bardziej jak przesiadam się ze służbowego focusa 2.0 tdci kombi :P Rapid jest komfortowy dla dłuższej jazdy do 140km/h. Czy to nie wymika czasami z proporcji długość/szerokość ? 
    Rapid LB |1.2 TSI | 110KM-6B | MY2016 |Style Max-Pakiet Dynamic | Błekit Race | 12000km | Katowice
  • @simplyclever myślę że długość/szerokość nie ma zbytniego wpływu. Miałem do tej pory Vectre, która ma prawie identyczne wymiary i objawy o których piszecie nie występowały. 
    Rapid LB|1.2 TSi 90 KM|MY16|Ambition Max|Biel Candy|20500 km| Praszka
  • Takie zachowanie na wietrze to przez tania belkę skrętną....
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @simplyclever tak jak pisze @supermajku powodem jest m.in. belka skretna, waski rozstaw osi, plyta podlogowa zaadoptowana od fabi, do tego gabaryty, r jest wysoki a waski i nie za ciezki. Ponoc bardziej buja LB niz SB to pewnie wynika z wielkiego bagaznika w LB
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Potwierdzam, LB buja bardziej niż SB. Mam LB i buja powyżej 140, służbowe SB pod tym względem wypada lepiej i stabilniej.
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  • @gross81 czyli belka i masa własna tak jak mi powiedział znajmy jak go zobaczył - @van daal teraz wiesz że za prestiż sie płaci :P
    Rapid LB |1.2 TSI | 110KM-6B | MY2016 |Style Max-Pakiet Dynamic | Błekit Race | 12000km | Katowice
  • @gross81   Pomyliłeś rozstaw osi z rozstawem kół. A płyta podłogowa jest zaadoptowana od Polo V, a nie od Fabii. PQ25+
  • Rozstaw kół masz racje natomiast kiedyś czytałem ze jest na zmodyfikowanej płycie z Octavii Tour w części tylnej oraz w części przedniej z Fabii.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • @gross81 Ja w prasie motoryzacyjnej czytałem, ze jest nawet na MQB, także nie wszystko co piszą w gazetach jest prawdą. Ci pseudo dziennikarze nie wiedzą często jakie samochód ma zawieszenie, tylko przepisują co im ktoś podyktuje. Na temat płyty dyskutowałem kiedyś z takim "pismakiem" i po jakimś czasie przyznał mi rację.
    PQ25+ jest przedłużoną płytą z Polo V, a tylna belka może być z O II tour. Ale to jest tylko wniosek z tego, że mają taki sam rozstaw tylnych kół, natomiast nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tego faktu, równie dobrze może być od Roomstera. Jak Rapid wszedł w 2012 roku, to Fabia II miała mniejszy rozstaw kół przednich, dopiero III ma ten sam rozstaw.
  • Przejechałem 13 tys. km (1.6TDI) i nie wiem czym wcześniej kto jeździł, ale dla mnie to zwieszenie to jest największą wadą tego samochodu(strasznie miękkie), przy wjechaniu w dziurę przednie zawieszenie dobija chyba do końca bo słychać wtedy mocne uderzenie, na autostradzie po wyjechaniu za tira lub ekranu auto trzeba mocno korygować, przy ostrym hamowaniu Rapid strasznie nurkuje i ciężko utrzymać prosty kierunek jazdy, na koleinach jedzie gdzie chce, zakręty pokonuje niezbyt pewnie, wydaje mi się że wraz z przybywaniem przebiegu coraz bardziej się buja na drodze.  Wadą auta jest też dla mnie to, że po redukcji na niższy bieg auto musi się zastanowić mimo wysokich obrotów zanim zacznie jechać.
    Jako zalety uznaję duże wnętrze oraz bagażnik oraz niskie spalanie w moim przypadku w granicach 4,5-6,5 litra ON. 
  • Miernie to zawieszenie pracuje. Dawno temu o tym mówiłem lecz "szpece" rzekli, że narzekam. Toż to fakty.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?