FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jak się prowadzi Rapid?
  • Już po zamówieniu Rapida LB naczytałem się jak to się go fatalnie prowadzi, jak lata po pasach i jak stresujący jest wyjazd zza TIR-a. Z niektórych opisów wynikało, że to trumna na kołach. Po roku użytkowania, przejechaniu niecałych 11000 tyś km, gdzie ok. 1/3 była na autostradach i trasach szybkiego ruchu, posiadając zwykłe stalowe 15', mam następujące spostrzeżenia. Samochód jest czuły na silny wiatr. To niezaprzeczalny fakt. Jednakże przy prędkościach rzędu 120-130 nigdy nie czułem się jakoś specjalnie zagrożony. Samochód "nie latał" mi po pasie, a wyprzedzanie TIR-a nie powodowało u mnie jakiejś gęsiej skórki. Owszem, po wyjeździe zza samochodu ciężarowego przy silniejszym wietrze, kierownicy raczej nie należy trzymać jednym palcem, ale przy bezpiecznych prędkościach, jeśli samochód jest sprawny, nikt nie powinien zostać zepchnięty na barierki czy gdzieś na inny pas. Zachowania auta przy prędkościach 140+ nie komentuje, bo nie jeżdżę tak szybko. Uważam, ze to nie jest samochód do jazdy z tak dużą prędkością. 

    Co do sugestii, że "zarzuca tyłem", to nigdy nie miałem takiej sytuacji. Staram się nie wchodzić ostro w ronda czy zakręty, więc może to dlatego, jednakże nie jeżdżę też jak emeryt. Zresztą ta opinia o tym jak się prowadzi dany samochód jest chyba zależna od tego kto ją wyraża. Przywołany powyżej temat Octavii, która jest półkę wyżej niż Rapid, pokazuje że też ma pod tym względem różne opinie. Co więcej. Parę miesięcy temu, jeden z popularniejszych dziennikarzy sportowych - Krzysztof Stanowski, opisywał swoje perypetie z nowym Mercedesem klasy E i on był wręcz zszokowany podatnością tego samochodu na boczny wiatr. Opis zachowania jego samochodu był identyczny jak niektóre opisy zachowania Rapida z tego wątku. 
    Rapid LB | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Ambition MAX | Błękitny Denim | Warszawa
  • Skoro jeździsz samochodem tak jak by on stał w miejscu to nic nie możesz powiedzieć gdzie są jego maxima, a one są nie wielkie i łatwo osiągalne. Co do e classe to ma tylko większą powierzchnię boczną, a jeździ doskonale. Swoją drogą przypadek stanowskiego to wyjątek krzykacza potwierdzającego regułę. nie jest ten człowiek jakim kolwiek źródłem rzetelnej(!) informacji.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Rapid na oponach 215/45/16 lub na 17 prowadzi sie bardzo dobrze. Podatność na wiatr minimalizuje w 80% zmiana sprezyna na eibach. Skoda jest bardzo wysoko zawieszona, po wymianie sprezyn twardość podobna ale auto teraz siedzi jak typowe Audi A4 , zbyt wysokie auto tworzy w czasie szybkiej jazdy podciśnienie pod podwoziem. Nawet nie wiedziałem jak taki pakiet sprezyn i kola kolosalnie zmieniają prowadzenie rapida. Ja swoim.na felgach 16 nie widzę obaw przekraczać 200km/h,mam Audi A4 TFSI 2016 i jakiej przepaści tnie widzę, różnice są bardzo duże w autach, ale żeby miał być niebezpieczny to nie, chyba ze na felgach 15 takie są wrażenia. Jak sie przejechałem tym rapidem obniżonym, to wysokość nadwozia była jak.moje Audi, opony 215 i prowadzenie w czasie jazdy autostradowej suuuper, po wymianie koniecznie korekcja geometrii. Dla mnie Rapid fabryczny za wysoko stoi, ale za to zderzaki w jeździe miejskiej są całe. Jedno to poprawa prowadzenia przy tej wysokości auta to minimum fabryczny rozmiar felg i opon to 16 cali i 215 opona. Producent chyba sie kapnałze dal aż taka szerokość opon di Rapida i Fabii gdzie 16 i 17 polecana jest dla osób szybko jezezacych, np w Passacie 16 felga ma opone 205 w serii.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Dużo w tym racji co piszesz. De facto auto ma potencjał tylko seryjny dobór elementów jest słaby. A masz jakiś pomysł jak zostawić go na tej wysokości, i był twardszy?
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Sprecyzuj, chodzi ci czy po wymianie sprezyn jst twardszy czy samych felg?
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • sprężyn.
    Wysokość samochodu niech zostanie. Wszystkie twarde sprężyny są zarazem obniżające.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Wymieniasz na sprężyny eibach zostawiając seryje amory, jazdzi sie jak Golfem V,VI,VII gti jeżeli chodzi o orace zawieszenia, dla mnie OK, ale Citroen to nie jest, jazda na 215/45/16 i na eibachu przypomina jazdę na seryjnych sprężynach i felgach 215/40/17.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Dla mnie na plus okazała się również wymiana opon na te z wyższym indeksem nośności
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Jak mówisz dla mnie do tej wysokości nadwozia źle są dobrane opony, widać to po zmianie profilu na 16 i 17. To nie wina auta tylko probowano zrobić uniwersalne tanie auto z dużym prześwitem, mniejszymi kolami z mniejszymi oporami ale to sie nie sprawdza przy szybkiej jeździe. Dla dziadka w kapeluszu co jezdzi do 110km/h nawet 14 cali by nie przeszkadzało i nigdy nie zobaczy problemu, ale jak latałeś szybszymi autami to Ci to przeszkadza. Ale jedno jechałem Polo 6n 2000r na 13 tkach super zadbany 80 tyś km, powiem wam ze rapid nawet podstawowy 1000 razy lepiej sie prowadzi. Człowiek przyzwyczaja sie do skoku technologicznego i ma już inne wymagania. Zastanawia mnie ze w pakiecie na bedroża to nawet rozmiar 16 i 17 nie pomorze.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Cytując @supermajku "Skoro jeździsz samochodem tak jak by on stał w miejscu to nic nie możesz powiedzieć gdzie są jego maxima..." 

    Co za głupoty. Jeśli twierdzisz, że 140 km/h to prawie stanie w miejscu to polecam wyjąć przy tej prędkości rękę przez szybę albo otworzenie drzwi i wystawienie nogi na zewnątrz. Na pewno nic Ci się nie stanie, w końcu auto prawie stoi. Ludzie to na prawdę takie durnoty wypisują, że nie wiem czy się śmiać czy płakać. To, że ktoś jeździ jak samobójca i zabójca innych po 200+ km/h to nie znaczy, że wszyscy co jeżdżą wolniej nie mają prawa się wypowiadać, powiedziałbym, że wręcz przeciwnie...

    Jak jeszcze miałem Rapida to parę razy nim pojechałem 160-170 km/h na A2 i nic nim nie zarzucało ani nie było problemów jakiś zauważalnych dla mnie. Natomiast te auto nie jest stworzone i nigdy nie było tworzone z myślą o trasach wyścigowych bo do tego są inne, lepsze auta. Z resztą jazda powyżej 170-180 km/h to już jest istny kretynizm bo jakim by się autem nie jechało to przy prędkościach powyżej 140 km/h jak wpadasz w poważny poślizg to tracisz całkowitą kontrolę nad autem i co najwyżej możesz liczyć na lekkie lądowanie w rowie, albo zrobić kilka razy fikołka i do tego pozabijać jeszcze innych kierowców. Tak jak pewien "mądry" człowiek, który zapierdzielał po lesie koło Warszawy Modlin 150 km/h, a tam wolno 60 km/h i jeszcze jak nas wyprzedzał to jakieś 2 minuty wcześniej na drodze chodził sobie 500 kg łoś. Zapewne jakby go zobaczył to już by nie żył, albo może by i żył, ale na pewno już by tam nigdy nie jeździł z taką prędkością.
    Brak Skody
  • Źle myślisz. Na prostej drodze to i tramwaj jest dobry. W całym tym "prowadzeniu" chodzi o zdolność samochodu do osiągania przyśpieszeń od środkowych. Przy tak dobranych parametrach kół i zawieszenia oraz jego geometri ten samochód ma przeciętne właściwości trakcyjne. Wartości podane przez Ciebie powyżej i wyrażenia typu " Z resztą jazda powyżej 170-180 km/h to już jest istny kretynizm"  nie są adekwatne do życia. "JAk wpadasz" o to chodzi aby nie wpadać. Samochody mają być szybkie czym szybsze tym lepsze. Dla samochodów wyższych klas 200kmh to tak jak dla naszych R 120kmh.
    Kiedyś gdy facet wychodził z jaskini podejmował ryzyko. Ryzyko oznaczało rozwój. Natomiast kobieta zostająca w tej jaskini oczekiwała bezpieczeństwa...
    Nie jednokrotnie spotykając na trasie ludzi którzy jadą 70kmh widziałem jakie nieśli zagrożenie dla otoczenia. Ruch ma być płynny i dynamiczny. To nie prędkość w czasie przejazdu jest najważniejsza lecz czas.

    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Ja mieszkam kilka km od granicy zachodniej i 2km od autostrady, więcej autem latam po autostradach i to zachodnich, nie wyobrażam sie jeździć tam 120km/h przez 800km, ale w Poslce staram sie przepisowo z niewielką górką. Na 215/45/16 Rapidem lecialem po autobanie 600km , czasami blisko v max, przeciętnie 150-160km/h w Niemczech, autostrada biegła przez górzysty teren Niemiec i auto wg mnie bardzo dobrze- jak na ta klasę sie prowadzi, do Audi daleko, ale to inna klasa. Audi ta trasą jadąc bardzo szybko przed Rapodem na tym dystansie bylem wcześniej tylko 35 min, czy warto-Nie, ale chodziło o przyjemność jazdy autostrada bez ograniczeń gdzie przy 250km/h są auta co Cie wyprzedzają i popędzają z lewego pasa. Mimo tego na tej całej autostradzie nigdzie nie widziałem wypadku, wypadki robią sie przez korki sztau- korki, gdy nie zachowujesz odlegosci proporcjonalnie do wzrostu predkosci. Ja mam nawyk zachowywać duzy odstep. Wiem ze w Rapidzie problem leży w za duzym prześwicie w stosunku do masy auta i rozmiaru opon, mogą być nawet 15 gdyby auto niżej siedziało. Jak ktoś ma 16 lub 17 to tego za bardzo nie czuje, ale i tak auto w prowadzeniu przewyzsza kompakty sprzed 15 lat. A jak lekko.je obniżysz i masz 16 lub 17- stki ,ale nie utwardzisz i zachowasz seryjne amory,to auto staje sie niczym Honda Civic-.komfort akceptowalny i super precyzja prowadzenia, dla lepszego komfortu potrzeba by było innego profilu opony ale jest to zmiana wartości homologacyjnych.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Mam standardowe zawieszenie, koła 15 i często latam a4 albo czasami w stronę Szczecina i licznikowe 160km/h to całkiem komfortowa prędkość i bezproblemowe prowadzenie. Korciło mnie dojechać do max v więc ze trzy razy jechałem na kilku odcinkach ponad 200km/h u zachodnich sąsiadów ale to już lekka adrenalina. Od 180km/h kończy się wg mnie względny komfort i zaczyna brakować mocy (1,4tsi) i trakcji. Do 150km/h czyli normalnej przelotowej prędkości licznikowej na autostradach auto spisuje się bardzo dobrze lub dobrze, więc będzie spełniać oczekiwania większości kierowców.
    Rapid LB | 1,4 TSI 125KM | MY16 | Ambition Max+ | Biały | Wrocław
  • A tak na marginesie zapytam,  to o czym w ogole piszecie ? Bo osiaganie
    predkosci takich a takich na autostradzie, nie jest żadnym wyznacznikiem prowadzenia sie samochodu - chyba, ze piszemy o "mistrzach prostej".Rapid prowadzi sie przeciętnie ( chociaz uważam, ze tragedi nie ma ) tylko z jednego wzgledu - ma kiepski stosunek rozstawu kół do rozstawu osi. Wielkość kół, ma tu mniejsze znaczenie. Mialem okazje pojeździć jeden dzień Fabia 1,2 110KM i zachowuje sie ona duzo lepiej, przewidywalniej w zakręcie -  a tylko na torze ( nie sadze, ze ktos przy zdrowych zmysłach bedzie korzystał z drogi publicznej ) z duża ilością zakrętów mozna sprawdzic prowadzenie samochodu a nie na długiej prostej na niemieckiej autostradzie ;), no chyba, ze mówimy o stabilności podczas szybkiej jazdy. 

    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Na zakrętach lepiej sie Rapid sipsuje na oponach 215/45/16 niż moja wcześniejsza jetta na 205/55/16. Stabilniejsza jest w zakrętach tylko jak pisałem dla mnie ma za duży przeswit i stad jest wysoka, widać to ze w większej jettcie zona bez problemu umyla dach a ma 170cm, a w Rapidzie nie daje rady. Przyglebana o 30mm jeździ jak Civic po zakrętach wiec wg mnie problem leży w prześwicie w stosunku do rozstawu, masy i.szerokosci opon. Nadwozie jest za wąskie w stosunku do wysokości nadwozia i szerokości opon- to jest problem. Widać ze mocno stoi wysoko i to bardzo. Jestem bardzo zaskoczony jak na oponach 215 i na eibachach o 30mm w dół auto lata jak marzenie po zakrętach. Szkoda ze w opcji nie ma sportowego obniżonego zawieszenia- ale nie utwardzonego. Zastanawiając sie nad ta retoryka wydaje mi sie ze pakiet na bezdroża pogarsza jeszcze sytuacje- lepiej go nie brać.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Ok, na zwykłych drogach i zakrętach również nie widzę problemów z prowadzeniem, nie jest to wybitnie zestrojone auto ale dużo lepsze w prowadzeniu od wielu innych. Dodam, że jeżdżąc pierwszym R 1,4 my 2015 miałem wyraźnie sztywniej zestrojone zawieszenie i trochę mniejszą siłę wspomagania kierownicy, chętniej sama wracała do jazdy po prostej. teraz (1,4 my16) jest trochę gorzej ale już się przyzwyczaiłem i uważam, że nie jest źle. Przeszkadza mi tylko podatność na boczny wiatr.
    Rapid LB | 1,4 TSI 125KM | MY16 | Ambition Max+ | Biały | Wrocław
  • Już pisałem czym to jest spowodowane- podatność na wiatr.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • @supermajku Niebezpieczeństwo na drodze to można robić poruszając się nawet 5 km/h przez nie stosowanie się do przepisów lub kompletnie je ignorując. Co do wpadania to wszystko zależy od sytuacji na drodze i tego jak szybko Ty na nią zareagujesz, a wszystkie inne bajery samochodowe łącznie z oponami to już tylko jest mały procent szansy na wyjście z zagrożenia. Jazda 200+ km/h znacznie zmniejsza Twoją szansę na szybką reakcję bo w ciągu sekundy przejeżdżasz 56 metrów. A gadanie o rozwijaniu się poprzez ryzyko jest bzdurą w tym przypadku, chyba, że chodziło Ci o rozwijanie się wnętrzności trupa po jezdni po zderzeniu z czymkolwiek tak na prawdę przy tej prędkości. Zwłaszcza, że dzisiejsze auta to się zwijają w harmonijkę w ćwierć sekundy, a pasażerowie stają się mielonką "turystyczną".  Do tego nie ma dróg nigdzie na świecie, a tym bardziej w Polsce przystosowanych do tak dużych prędkości, ponieważ to nie są samoloty, które wymijają się z innymi samolotami po kilkaset metrów od siebie w 4 kierunkach świata, a nie tylko w 2. A wszystkim co się chwalą swoimi "osiągnięciami" po 220, 250 itd na autobanach albo innych autostradach to gratuluję i życzę dalszego powodzenia, bo jak już do czegoś dojdzie to nie będzie drugiej szansy tylko skrobanie strażaków waszych bebechów wymieszanych z olejem silnikowym z ulicy. Do tego jeszcze pewnie oprócz siebie to innych pozabijają, którzy w cale nie muszą jechać po 200 km/h. Ale każdy robi ze swoim życiem to co chce. Pozdrawiam.
    Brak Skody
  • Powiem ze swojego doświadczenia mam Rapida z 2013r więc nie wiem może teraz coś się zmieniło koła 15 i niestety wrażenia z jazdy szczególnie przy wyższych prędkośćiach to bardzo jest wg podatny na boczny wiatr wyprzedzanie tira itp.Dla prównania mam też Fabię 3 z 2016r również na 15 i jest bardzo duża różnica trzymanie w zakretach moim zdaniem Fabia bije na głowę i  podmuchy bocznego wiatru  w Fabi mało odczuwalne.
  • @madstah Proszę czytaj ze zrozumieniem. Jednak Gdyby nie ryzyko to nie nastąpił by rozwój. Ówcześni uczeni powiedzieli, że niebezpieczne będzie gdy człowiek w pociągu przekroczy 40 kmh, a człowieka wtedy rozerwie. To co ty piszesz to katastroficzna wizja. Ludzie za Każdym razem kiedy używają samochodu przekraczają prędkość określoną równo dla wszystkich(niesprawiedliwie i nie adekwatnie) w przepisach. To nie prędkość zabija lecz jej szybkie wytracenie... Wracając do tematu bardziej chcę zwrócić uwagę na to jak Rapid zachowa się przy 50kmh i co można wówczas osiągnąć. (Norma: normę wyznacza większość) Podczas normalnej zwykłej i spokojnej jazdy każdy samochód pojedzie dobrze. Natomiast w sytuacji, gdy trzeba zrobić coś ponadnormatywnego możliwości szybko się kończą. Co najważniejsze: Nie chodzi o to aby radzić sobie w sytuacjach zagrożenia ( co jest również ważne) lecz aby do nich nie dopuścić.
    Myślę, ża każdy kierowca powinien nauczyć się swojego samochodu i jego możliwości w taki sposób aby nie zrobić sobie i innym krzywdy, po to aby wiedzieć gdzie są granice, których nie wolno przekroczyć. Polecam przełamać lęk i spróbować.

    Życie mamy tylko jedno, nie straćmy go przez własne głupie błędy. Do jeżdżenia podchodźmy jak do psa, z dużym dystansem. Posiadając prawo jazdy otrzymujemy jednocześnie wielką odpowiedzialność. Wówczas każdy sam sobie sterem, żaglem, okrętem. Uczestnictwo w ruchu drogowym, jak i życie polega na podejmowaniu decyzji. Idealnie byłoby podejmować tylko dobre decyzje. Dobre decyzje pochodzą głównie z doświadczenia, a doświadczenie, jak na ironię, pochodzi ze złych decyzji.
    Życzę wszystkim dobrych decyzji i pomyślności.
    Nawet w lotnictwie na egzaminie jest sprawdzana umiejętność wprowadzania samolotu w korek lub przeciągnięcie i wyprowadzenie z tego stanu.
    Przykład jednego zakrętu, kiedy dojeżdżam do domu to mogę przetestować sobie poszczególne samochody. Na owym odcinku rapid wypada przeciętnie, lecz nie najgorzej na tle przeróżnych samochodów.

    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?