FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jak się prowadzi Rapid?
  •  Pisałem już nie raz, że węższy rozstaw kół przednich ma na to wpływ, ale nikt mi nie wierzy :)
  • Nie ma "normy" na graniczny rozstaw kół, przy którym samochód będzie się już tylko lepiej zachowywał przy bocznym wietrze. Jest tyle parametrów wpływających na zachowanie się pojazdu przy wietrze, że nawet nie są podawane normy bezpiecznej prędkości, dla danego wiatru. Sam rozstaw kół czy osi to nie wszystko. Obciążenie, sylwetka pojazdu, kąt natarcia wiatru, rozmiary i stan opon, itd. Rozstawy w naszym R wcale nie są malutkie, są porównywalne do innych, średniej klasy pojazdów.
    Zawsze najważniejszym czynnikiem w prowadzeniu jest kierowca, który ma panować nad  pojazdem. Trochę podziwiam wyczyny bounty. Bo to, że mam przed sobą długą drogę - to nie znaczy, że chcę ją pokonać w krótkim czasie. A jak nie jadę sam ...
    Dla pocieszenia - przypomnę jeden z wielu filmików - co potrafi wiatr  :)  
    https://www.youtube.com/watch?v=ziwCw1C5I9c
    Pozdrawiam

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Tak, wiele parametrów ma wpływ, możemy omówić to dokładnie, ale nie zmieni to faktu, że Rapid jest mega wrażliwy na podmuchy wiatru. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to limuzyna o masie 3 ton z napędem na 4 koła, nie wymagam cudu, tylko żeby nie zachowywał się tragicznie. Nie wiem co miałeś na myśli, mówiąc, że podziwiasz mój wyczyn... musiałem pokonać trasę, mimo złych warunków atmosferycznych. Dostosowywałem prędkość do warunków panujących na drodze, nie spieszyłem się, panowałem nad autem, ale właśnie przez to, że Rapid jest wrażliwy na wiatr, jazda nie była przyjemna, a męcząca i niebezpieczna i to jest problem.
    ps. trasa 2os+bagaż, czyli auto nie obciążone, opony zimowe 185 pod względem bieżnika i ciśnienia wzorowe
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 100 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • @jercen To wszystko racja, tylko zauważ, że zdecydowana większość aut ma większy rozstaw kół przednich od tylnych, a w przypadku naszego R jest odwrotnie, dlatego moim zdaniem jest to największy problem, tak samo jak w Roomsetrze.
  • To co możemy zrobić, aby to poprawić... szersze opony, dystanse, co jeszcze?
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 100 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • taa akurat najwazniejszy jest kierowca, jak samochodem rzuca jak "szmatą" to kierowca moze co najwyzej jak opisał bounty utrzymac sie na drodze i to juz jego wielka zasługa jako kierowcy. Miałem podobny przypadek jak @bounty i pisałem juz o tym ze to chyba najwieksza wada rapida jaką zauważyłem od poczatku uzytkowania tego auta.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Jeździłem 3 lata Mondeo i przy takich wiatrach też nim bujało niemiłosiernie, a nie można o nowym Mondeo powiedzieć, że ma za mały rozstaw, czy za wąskie opony albo, że jest za lekki. Przy silnych wiatrach buja każdym autem, szczególnie wjeżdżając - wyjeżdżając zza tych cholernych ekranów (autostrada Kowal - Łódź jest masakryczna).
    LB 1,2 TSI 105 KM 2015 Active Max Błękit Pacific 30,5 kkm Bydgoszcz
  • Do tej pory jeździłem Nissanem Almerą N16, nie bujało nią tak, jak Rapidem. Niestety bujanie przy wietrze jest największą wadą, jaką zauważyłem :( Przejechałem 1500km (Warszawa i obwodnica S8/S2), nie wiem jeszcze jak się zachowuje z bagażami i 4 osobami, mam nadzieję, że nie będzie aż tak podatny na wiatr.
    Rapid LB | 1.2 CJZD 110KM | MY17 | Ambition | Błękit Race | Warszawa
  • Macie wersje SB czy LB? Bo w testach SB wypada ponoć lepiej. W LB fakt rewelacji nie ma, czekam teraz na SB to sobie porównam.
  • Wrażliwość na wiatr to zdecydowanie największa wada rapida. Moim zdaniem fabia I była mniej wrażliwa.
    LB|1.2 CBZB 105KM|MY14|AMBITION Komfort|Srebrny metallic| 107000km|Nieciszów k. Oleśnicy
  • ja jestem przyzwyczajony w Yarku - ostatnio jak wracałem tez rzucało mna jak szatan wiec duzo gorzej chyba ni bedzie
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • W mojej Ibizie też rzuca, a o służbowym Crafterze już nie wspomnę, bo tam to czasami mam wrażenie jakby chciał się położyć...
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • Posiadam SB opony zimowe 185, przy dużych wiatrach nie rzucało autem tak jak to opisujecie w przypadku LB
  • na sama logike, LB będzie bardziej rzucało niż SB ale i wtym jest pewnie nie wiele lepiej
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Ja ostatnio przy mocnym bocznym wietrze autostrada Rzeszów Kraków.  Dwie dorosłe plus dziecko i załadowany LB od tyłu:-) nie odczułem dużego dyskomfortu a wiało niemiłosiernie.  Yarise bardziej rzucalo... 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • moze dlatego ze obciazony na tyle
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • Możliwe, ogólnie jestem zadowolony z prowadzenia..
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  •  Yaris jest dosyć wysoki, więc to może wynikać z tego, natomiast co do Craftera to przecież to jest wielka powierzchnia boczna. Ogólnie na oponach 215 jest lepiej niż na 185.
  • Różnica w rozstawie kół przód / tył Rapida wynosi 37mm... planuje zakup dystansów na przód, stąd pytanie jakie wybrać (firma, szerokość 17mm czy 20mm, przelotowe czy przykręcane, etc.), @GaPa & @lukasz13... czytałem co pisaliście, jako że macie / mieliście założone doradźcie, które wybrać. Na razie celuje w przelotowe 20mm, pozostaje wybór firmy. @GaPa co było przyczyną demontażu? miałeś 17mm czy 20mm?
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 100 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • @bounty Szczerze mówiąc nie pamiętam firmy, ale z moich postów wynika , że to Dystom Strawczyn k. Kielc. Mam 17mm na stronę przelotowe. Powiem tak, na zimówkach (185/60/15 ) tak jak u @Gapa przy prędkościach 90-100 km/h jest rzeczywiście lekkie drganie kierownicy, ale nie może ono pochodzić od tych dystansów ponieważ na letnich 215/45/16 już tych drgań nie ma, więc wynika to raczej z czegoś innego.
    Auto lepiej wchodzi w zakręty i uważam, że jest mniej podatne na koleiny i podmuchy wiatru, ale cudów nie oczekuj. Ja jeżdżę już na nich drugą zimę i jedno lato (15000 km). Na razie nie ma żadnych skutków ubocznych, choć tak jak piszę na zimówkach 90-100 km kierownica lekko drga. Uważam, że projektanci skupili się za bardzo na wielkości wnętrza (środek i bagażnik jak w Octavi II,rozstaw osi nawet większy a podwozie Polo) i uzyskanie tego jak najmniejszym kosztem ze szkodą dla trakcji. Pomijam już aerodynamiczne zawirowania powietrza bo tu zupełnie brak danych. Może wypowie się ktoś kto jeździł podobnie "przewymiarowanymi" autami jak Renault Thalia, Fiat Linea czy Citroen C-elysee. Chodzi o to, że Rapid moim zdaniem jest za długi jak na swoją szerokość, za wysoki jak na swoją szerokość i dochodzi niska masa własna.

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?