FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Rapid vs Fabia kombi
  • Fabia na powyższym zdjęciu faktycznie wygląda przyjemnie, ale prawdą jest, że wyposażenie (felgi, box dachowy, etc.) plus otoczenie i dobre ujęcie robią swoje... moje odczucia, po kontakcie z Fabią hatchback, były takie, że to auto jest po prostu małe... wąsko i mało miejsca na nogi dla pasażerów tylnych siedzeń, docelowo tak dla 2 dzieci byłoby ok, dodatkowo bagażnik w porównaniu do LB bez porównania... nie jestem specem od Fabii, ale jedyne co mi się rzuciło w oczy to Kessy (system bezkluczykowy) oraz gniazdo 12v dla F kombi w bagażniku... po paru minutach zachwytu, wiedziałem, że F nie spełniłaby moich oczekiwań
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 100 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  •  Brakuje mi w tym teście Zachara testu dwumetrowca, chciałbym go zobaczyć na tylnym siedzeniu i jego komentarz :) W ogóle uważam, że porównywanie tych dwóch aut jest trochę nie na miejscu.
  • Właściwy test dopiero się ukaże. To była tylko dokrętka ze względu na pojawiające się pytania. W tradycyjnym teście robi test dwumetrowca i w jego przypadku pasuje też nazwa :-). Za pewien czas się okaże. W Rapidzie LB i SB nie narzekał na brak miejsca.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  •  Tak wiem, widziałem jego poprzednie testy, więc czekam z niecierpliwością na ten test. Myślę, że ten kto siedział w nowej Fabii chyba wie jaki będzie wynik.
  • Wcześniej pisaliśmy o gilotynkach w Rapidzie przy szybach i czy tak występuje w nowej Fabi. Ściągnąłem sobie angielską instrukcje obsługi nowej Fabi i z ciekawości sprawdziłem to. I mamy dwa warianty, sterowanie tylko z przodu oraz wszystkie cztery szyby.

    Przy wariancie pierwszym
    1) Kierowca - auto do dołu
    2) Pasażer - jak w Rapidzie

    Przy wariancie drugim
    1) Kierowca - auto do dołu i w górę z czujnikiem przeciążeniowym
    2) Pasażer - jak w Rapidzie
    3) Tylna kanapa - jak w Rapidzie

    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • ale w Rapidzie podobno to poprawili pod koniec roku.  ktos chyba pisal ze u niego nie ma juz gilotynki z przodu u kierowcy...
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • Będę swój "macał" w sobotę to potwierdzę bądź nie (produkcja styczeń 2015). Jak na razie w instrukcji nie ma ni o tej poprawce wzmianki (w instrukcji od 11/2014).
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • no ja tez pomacam w poniedziałek :)
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • Ja zmacałem nowa Fabie kombi wczoraj w salonie. Pierwsze wrażenia ok, ale bez szalu.

    Wizualnie Rapid SB jakiś taki bardziej proporcjonalny.
  • Wstawiam poglądowo link do testu Zachara Fabii 3 hatchback, nie wszyscy może mieli okazję do zobaczenia na żywo nowej F3
    https://www.youtube.com/watch?v=tfLyxTCVIEg

    RAPID LB | 1,6 TDI 90 KM | MY14 | Ambition MAXX |Srebrny brilliant | 100 000km | Wrocław
  • Wczoraj akurat byłem w salonie na "zakupach" i przy okazji dokładniej się przyjrzałem F3 i odbyłem jazdę próbną. Chciałem się przejechać wersją 1.0 ale na tą chwilę mieli tylko wersję 1.2 110 KM. 1.0 75 KM będą mieli w ciągu 2 - 3 tygodni. Wtedy może się tam pojawię z ciekawości zobaczyć jak to jeździ :).

    A moje wrażenia po oględzinach i z perspektywy użytkownika F1 1.2 HTP 64 KM i Rapida LB 1.2 TSI 105 KM są raczej pozytywne pomimo pewnych wad czy braków ale z mojego punktu widzenia. Inni mogą mieć inne zdanie.

    Miało być w telegraficznym skrócie ale nie wyszło. Trochę chaotycznie o F3 wg. mnie:

    - ogólnie fajne autko ale strasznie plastikowe, śmiem twierdzić, że nawet bardziej niż Rapid ale w środku przyjemnie wyglądające. Dużo lepiej niż F1 i praktyczniej bo materiałowa tapicerka drzwi ciężko się czyściła. Czy lepiej niż Rapid? To zależy w jakiej konfiguracji. Dużą robotę robi kolorowe radio, jeśli jest ale jak dla mnie dekor jest za wysoki. O ile czarny czy szczotkowany jest OK to biały przytłacza. Mi się nie podoba. Można by jeszcze przyczepić się wykończenia i mocowania elementów drzwi, bo gdzieniegdzie widziałem szpary (rączka do zamykania drzwi na połączeniu z tapicerką) lub nieobrobiony plastik z jakimiś zadziorami ale trzeba się przyglądać dokładniej. bo na pierwszy rzut oka jest OK. Robiłem to co Zachar w teście, czyli szarpałem za drzwi obie F3, które "macałem" jak i salonowego Rapida i mojego. Nie wiem, gdzie on widzi wyższość F3 nad Rapidem jeśli chodzi o wykonanie. Dla mnie identyczne. W obu nic nie trzeszczało, nic się nie ruszało za bardzo. Może jak pisałem wcześniej pierwsze egzemplarze takie były i o też takiego dostał. Obecne Rapidy pod tym względem są identyczne.

    - niby na papierze duże wnętrze ale ja oceniam, że z przodu ciut większe niż F2 a z tyłu bardziej przypomina F1. Na salonie stała jeszcze F2 i po ustawieniu tak samo siedzeń pode mnie z tyłu w F2 miałem więcej miejsca dlatego piszę, że bardziej z tyłu przypomina F1. W porównaniu do Rapida mniejsze z przodu i duuużo mniejsze z tyłu o bagażniku nie wspominając, który jest mały i cały plastikowy brrrrr przez co dla mnie mniej praktyczny ale większy niż w F1. W porównaniu do salonowej F2 na oko nie widać różnicy.

    - podłokietnik z przodu pokryty tym samym materiałem co podłokietniki w drzwiach. Miłe to w dotyku i ręka nie będzie się kleić przy gorączkach ale będzie się brudzić od skóry. Osobiście wolę te z Rapida, gdzie boczne i środkowy są zrobione z tej pseudo skóry, jakiejś dermy. Podłokietniki w drzwiach za wąskie. Nawet F1 ma szersze gdzie mieści mi się ręka, tutaj już tylko część ręki. Na długość ok. Ten środkowy tak jak w Rapidzie mogłoby być ciut dłuższy (te same podłokietniki).

    - włącznik świateł niby w tym samym miejscu jak w innych modelach ale jak dla mnie niewygodnie nisko. Jakoś tak na wysokości kolana miałem i jest jakoś tak dziwnie pochylony w dół. Regulacja wysokości świateł też niewygodna. Raz, że tak nisko jak włącznik, dwa to samo co w Rapidzie zasłania kierownica. Podczas jazdy a chwilę trzeba oderwać wzrok aby go zlokalizować.

    - auto nowe a coś stukało z prawej strony. Jakieś plastiki.

    - jeździłem wersją Style lub bardzo doposażonym Ambition, przyznam, że nie zwróciłem uwagi na to. Skupiłem się na innych rzeczach. Uruchamiany i gaszony z przycisku. Kluczyk w kieszeni. Ciekawy bajer, szybko działał ale tylko bajer jak dla mnie. Start -Stop albo mi się nie włączył pomimo ciepłego silnika albo działał tak niezauważalnie, że zwróciłem na niego uwagę dopiero na końcu podróży w salonie kiedy to auto zgasło po zatrzymaniu się. Ewentualnie tak jechałem, że nie miało prawa się włączyć.

    - Radio Bolero. Poza wyglądem na plus i możliwością ustawiania opcji auta (u mnie w Maxi-Dot) robi to samo co mój Swing. Czyli dobrze gra, odtwarza MP3 z USB, czysto łapie stacje radiowe.
    Jeśli będzie się kiedyś dało zmienić u mnie i będzie w miarę przystępne cenowo to może zmienię tylko dla koloru, możliwości wyświetlania RDS-Text jednocześnie z RDS w drugim wierszu i DAB. Tak to nie widzę potrzeby. Zresztą pytanie jeśli w Rapidzie będą od czerwca razem z nowymi silnikami to czy nie zmienią deski rozdzielczej pod radio i czy będzie dało się przypiąć pod obecną elektrykę. Jeśli tak to będzie można myśleć. 

    - Radio to nie wszystko. Głośniki jak na moje ucho grają lepiej w F3. Pewnie za sprawą grubszych drzwi i robi się lepsza puszka rezonansowa. F1 też nieźle gra. Jakoś tak przyjemnie miękko. Rapid najgorzej, jak w puszcze ale trochę korektorem pokręciłem i jest już w miarę dobrze i trochę się już przyzwyczaiłem.

    - Auto w środku wygląda dość nowocześnie, głównie przez to radio. Dla mnie efekt psuje ten biały dekor i ręczne sterowanie klimatyzacją. cały czas w stylu F1, poprzez F2, Roomstera, kończąc na Rapidzie. Mogli by w końcu zaprojektować nowe gałki coś w stylu O3 w wersji z ręczną klimatyzacją. Siedzenia z tapicerką z dwóch różnych materiałów, z czego część środkowa jakaś taka dziwna, sztuczna w dotyku ale miła dla oka.

    - silnik fajnie się kręci. Bardzo podobnie jak mój w Rapidzie. Niewielka różnica ale na korzyść F3, głównie ze względu na mniejszą masę auta i nowszy silnik który ciut niżej lepiej się zbiera. Przy spokojnej jeździe nie czułem różnicy między moim
    Co ciekawe dźwięk silnika jak u mnie, czyli tak samo głośny i podobnie brzmi a przecież to nowa konstrukcja.
    Spalenie wg. komputera podobnie jak u mnie ale na korzyść F3, ale chyba też ze względu na masę auta ale nie są to wartości jakieś wielkie  0,1 - 0,4 l/100 km więc żadna różnica (tą samą trasę i w takim samym stylu pokonałem swoim dla porównania). Tak jak mój przy spokojnej jeździe pokazywał około 4,4 - 4,9 l przy prędkości do 90 km/h i ponad 15 - 20 a nawet 30 litrów podczas ostrego przyspieszania. Ostatecznie skończyło się na średnie 6,3 l na odcinku 50 km.
    U mnie jest tak samo wyszło.

    - zawieszenie przyjemne mało stuka mało puka, twarde jak lubię. Lepiej mi się jechało niż F1 ale jak mam porównać do Rapida to mam dylemat. Powiem podobnie ale w szybkich zakrętach na korzyść F3 bo ciut szerszy rozstaw kół ale w normalnej jeździe bez szaleństw dla mnie lepiej w Rapidzie. Auto dłuższe, większy rozstaw osi, mniej przez to trzęsie, inaczej pokonuje nierówności. 

    - oszczędności i jeszcze raz oszczędności. Tutaj też tak jak w Rapidzie brak podstopnicy na lewą nogę. Brrr, dywanik ciągle upitolony przy obecnych pogodach. U siebie będę kombinował coś zamontować.

    Krótko w F3 silnik przyjemny, da się mało spalić, trzeba się go nauczyć zresztą jak każde TSI po przesiadce z wolnossaka.
    Czekam na możliwość przejechania się 1.0 75 KM

    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie

  • Jak ktoś nie potrzebuje dużego auta to F3 pomimo jak dla mnie tych kilku wad lub mojego grymaszenia jest fajnym autem. Sam gdybym nie potrzebował czegoś większego w środku i w bagażniku byłbym zainteresowany jakąś doposażoną wersją.
    Niestety jak za obecne pieniądze wolę większego Rapida. Inna sprawa, że chciałem i potrzebuje większy samochód a w środku jest zauważalnie większy od F3, dlatego padło na Rapida, którego mam taniej niż F3 Kombii z tym samym wyposażeniem.

    Autko przyjemne, warte uwagi i z silnikiem 1.2 90 KM w zupełności wystarczy. 110 KM to już niezła sprinterka.
    Jak się znajdzie auto w dobrej cenie to fajne autko nawet w Active dla niewymagających po dołożeniu niezbędnych rzeczy (chociaż klimatyzacja, czujniki parkowania z tyłu, jakieś radio).
    Właśnie jak już wspomniałem o czujnikach parkowania. Nie wiem czy to wina tego, że teraz zakładają 3 sztuki na tył czy są mniej czułe ale w F1 (mam fabryczne 4 czujniki) wykrywają przeszkodę dużo szybciej i reagują szybciej. Przyzwyczaiłem się do tego, bo w mieście bez problemu łapało przejeżdżające samochody czy co ważniejsze rowerzystów i pieszych a tu w F3 i Rapidzie (pewnie te same są) jest pod tym względem gorzej. Niby działają ale sporo wolniej, auto przejedzie czy rowerzysta to potrafią się w ogóle nie odezwać lub dadzą pojedynczy sygnał a jadąc do tyłu należy jechać wolniej aby działały sprawnie. Dla mnei nei ma problemu cofać i bez czujników więc jakoś się tym nie przejmuje bo i tak uważam jak jadę ale da się taką przypadłość zauważyć i jak ktoś wspomaga się tym systemem musi bardziej się skupić.

    Za kilkanaście lat jak nie będę potrzebował już większego auta to taką Fabia z lepszym wyposażeniem mógłbym jeździć. Z tym że w przyszłości pewnie już coś innego wymyślą :).
    Najlepiej chciałbym jakąś hybrydę, która by pozwalała jeździć tylko na prądzie z 50 -100 km na jednym ładowaniu z prędkością do 60-70 km/h :D
    Jakąś taką Octavie projektują ale jakby był taki Rapid lub Fabia w hybrydzie za znośne pieniądze to bym wziął :)

    Na razie cieszę się jak dziecko z Rapida. Spisuje się dobrze, mega funkcjonalne i pakowne auto i musi tak zostać przez najbliższe 6-8 lat o ile wytrzyma patrząc jak obecne auta są projektowane :P

    Acha jeszcze jedno.
    Dla klientów będących już w systemie bo kupili kiedyś Skodę, pakiety dodatkowe wyposażenia np. MIXX są gratis. Nie pamiętam tylko czy wszystkie czy tylko wybrane. Dla osób pierwszy raz kupujących Skodę za pakiety trzeba płacić. W każdym razie takie jest oficjalne info. Nowy klient może dostać tylko tą przedłużoną gwarancje lub pakiet przeglądów.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • @grzesk
    Miałeś wenę;)  Jeżeli chodzi o wrażenia wizualne i praktyczne to się z Tobą zgadzam. Jeżeli chodzi o jazdę to nie wiem bo nie jeździłem.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • @grzesk Skąd Ty to wziąłeś, że Fabia ma szerszy rozstaw kół ?
  • @lukasz13 przepraszam, masz racje.
    Pomyliłem dane bo porównałem F1 i F2 do F3, która ma większy rozstaw kół od poprzedniczek.
    Rapid ma po części większy rozstaw kół ale tylko z tyłu i to może być przyczyną dlaczego F3 prowadziła się lepiej w zakrętach.
    F3 ma przód szerszy od tyłu a Rapid tak samo jak Roomster gdzie tył jest szerszy od przodu i pewnie dlatego ma się wrażenie gorszych zakrętów w Rapidzie.

    Dane z katalogu se strony Skody:
    F2:
    przód - 1417-1433 
    tył - 1410-1426

    F3:
    przód - 1441-1463
    tył - 1435-1457

    Rapid:
    przód - 1441-1463
    tył - 1478-1500
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  •  Teraz to by się zgadzało :) Ja tak tylko dla porządku, żeby nie robić zamieszania.
  • Ja początkowo przymierzałem się do Fabii III. Nie potrzebuję dużego auta. Jestem sam z żoną, dzieci nie mamy i nie planujemy więc octavia nam niepotrzebna :D Spodobała mi się nowa Fabia (tylko kombi) więc umówiłem się na jazdę próbną. Rapida SB MY14 ma teść któremu pomagałem w zakupie więc jakieś tam porównanie miałem. Fabia jak to w salonie wersja STYLE TSI 90PS ale po jeździe wrażenia miałem mieszane... Nie oszukujmy się, ani rapid ani fabia pod względem jakości plastików nie rozpieszczają. Tyle, że w fabii materiał z jakiego wykonane są fotele i kanapa jest jak tani dres ortalionowy sprzedawany na targu w latach 90'. Strasznie niemiły w dotyku i jakiś taki śliski :/ Poza tym te 90PS jakoś tak niezbyt żwawo jechało jak dla mnie. Ostatnio przemyślałem kilka kwestii i jednak stawiałbym na rapida. Dlaczego? Powodów jest kilka. Tapicerka o której wspomniałem to dość mało istotny problem. Przede wszystkim ilość miejsca na tylnej kanapie. Rzadko wozimy kogoś z tyłu. Ale jeśli już wiozę, to wolę żeby ta osoba miała więcej miejsca na nogi i głowę, niż żeby się cisnęła a ja na co dzień woziłbym 100l więcej powietrza w bagażniku. Fakt bagażnik się przydaje. Mieszkam w Austrii i do PL jeżdżę 2-3 razy w roku przez co potrzebuje sporo przestrzeni. Mimo wszystko wolę rozłożyć siedzenia w SB gdy potrzebuję awaryjne zabrać więcej bagażu a normalnie móc przewieźć kogoś w dobrych warunkach (np teściową z PL ;) ). Kolejny + dla rapida za Xenon. Wiem wiem... do prawdziwego może się nie umywa, ale to jednak Xenon. W Fabii tego nie uświadczę a właśnie gdy jadę do PL nocą (700km) to światła się przydają. Wiem co mówię bo ze świateł w obecnym aucie zadowolony nie jestem... ale to już inny temat. Nawigacja to kolejny punkt dla rapida. W fabii ten cały mirror link jest po prostu do tyłka. Wybaczcie ale po 1 nie chce mi się zmieniać specjalnie telefonu na to co sobie Skoda wymyśliła. Po 2 jaki jest sens wyświetlania tego samego na dosłownie ciut większym ekranie skoro smartfon leży 20cm niżej i jest podłączony kablem? Równie dobrze mogę go sobie przyczepić na szybę. Nie bez znaczenia jest dla mnie również brak odtwarzacza CD... Także tu też plus dla rapida.
    Jeśli już jesteśmy przy NAVI to przeglądam właśnie filmiki z Genewy i widzę, że zarówno w Monte Carlo, jak w Edition jest już jakaś nowa, większa i o wiele lepiej wyglądająca navi. Super. Mam nadzieję, że teraz taka będzie montowana :)
    Plus dla Fabii (miał być) to bezkluczykowy dostęp do auta. Ale, jak wyżej, widzę, po filmiku, że w R też to zostanie wprowadzone, SUPER :)
    Jedyny minus w takim razie to brak aktywnego tempomatu (chyba, że się mylę to mnie poprawcie). Tu gdzie mieszkam jedynym sensownym sposobem poruszania się jest autostrada (dzięki bogu! ile człowiek czasu oszczędza :) ) co za tym idzie taki "bajer" bardzo się przydaje. Oczywiście zwykły tempomat ustawiony na 130 też da radę, jednak ten aktywny jest dla większych leniuchów :)
    Chciałem napisać też, że strasznie, przeokrutnie itp itd razi(ł) mnie brak obudowania fotela w Rapidzie... Kurcze ten filmik z Genewy przyniósł takie ukojenie, że sobie sprawy nie zdajecie :)

    Pozdrawiam cierpliwych którzy dotrwali do końca ;)
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
  • @Fredi88 ja już mam obudowany fotel w Rapidzie. Podobno od tego roku wyszła zabudowa.
    Rapid SB | 1.2 CBZ 105KM | MY15 | Ambition MAX | Szary Metal metalizowany | 350km | Warszawa
  • @rapidsb poprosimy o fotke :)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition Max | Beż Cappuccino | 25000km | Łódź
  • @tsuphul, proszę. Na zdjęciu widać jeszcze nowy podłokietnik, przy którym łatwiej zaciągnąć hamulec ręczny.
    Zdjęcie0575.jpg
    2048 x 1536 - 718K
    Rapid SB | 1.2 CBZ 105KM | MY15 | Ambition MAX | Szary Metal metalizowany | 350km | Warszawa

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?