FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Skoda Rapid - Wady
  • Niemartwsie, ja w toyocie miałem ten sam problem.. Ale głównie jak samochód się nagrzal,  nie dało rady otworzyć klapy... 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • tsuphul piszesz post 07.12 a termin wizyty 11.12., cztery dni to za dużo ?
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • ja czekałem na czesci 32 dni, telefon 03.12 termin na 14.12 ...
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • a ja mam nowe auto i już problem...jak odbierałem auto po włączeniu nawiewu słychać było dość głośne buczenie,równomierny stukot pod maską po stronie pasażera. Oczywiście sprzedający stwierdził że to pewnie jakiś liść,albo coś tam się dostało jak stało na placu auto,no i faktycznie za chwilkę było cicho. Teraz okazuje się że codziennie,a szczególnie jak jest zimno jest to samo! włączam zapłon,dmuchawa jest na 3biegu i jakby ktoś walił młotkiem! nie ma wpływu na to zwiększanie lub zmniejszanie prędkości dmuchawy,(jedynie całkowite wyłączenie)  stukot jest cały czas równomierny,dopiero po 300-400m ustaje. Macie jakiś pomysł,samo się ustabilizuje czy już po 2 tyg walić do serwisu??
    Rapid SB|1.2 CJZD 110KM|MY16|Fun|Beż Cappucciono|1800 km|Chorzów
  • Zależy - czy masz możliwość samemu popracować przy swoich 4 kółkach - czy też wolisz podjechać do ASO ... I czy to jest element w wentylatorze.
    Na początek zaglądnij do dmuchawy przed pasażerem: otwórz pokrywę silnika, ściągnij  gumowo-plastikowy profil na krawędzi przegrody, podnieś plastikowy panel sprzed przedniej szyby. To wszystko bez użycia narzędzi. Teraz masz dostęp do wentylatora od strony zaciągania powietrza. Sprawdź wzrokowo, czy tam nie masz liści czy innych niepotrzebnych elementów.
    Nad stopami pasażera jest filtr kabinowy. Zdemontuj go i uruchom dmuchawę na wszystkie stopnie jak i z obiegiem wewnętrznym.
    Te czynności możesz wykonać samodzielnie, bez utraty gwarancji, bez użycia narzędzi. O efekcie zdecyduje - czy i jak głęboko został wciągnięty element (papier, liść, ...). 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • osman71   objawy, które opisujesz miałem w Octavii II i były to jak najbardziej normalne objawy pracy wentylatora dmuchawy przy niskich temperaturach. Po kilkudziesięciu sekundach pracy wentylatora objawy ginęły - reguły na to nie było.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz otworzyłem maske i słuchaliśmy. ewidentnie wali coś w wentylatorze i jednak zwiększa się częstotliwośc stukania tak jak prędkość dmuchawy,jak wyłącze całkiem dmuchawę cisza. Głosniej zdecydowanie słychać to w kabinie niż pod maską.
    Rapid SB|1.2 CJZD 110KM|MY16|Fun|Beż Cappucciono|1800 km|Chorzów
  • Ok. A czy przy włączonej dmuchawie na maxa i trzymając rękę na desce nad dmuchawa czuć jakieś drgania ?
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • czy drgania powiem szczerze nie wiem,jedynie co zauważyłem to jak dam na maxa to nie wali głośniej,właściwie nie słychać tego, tylko stuka szybciej czyli tak jak się kręci dmuchawa. Może wieczorem podejdę do garażu i sprawdzę,silnik będzie zimny wtedy głosniej słychac.
    Rapid SB|1.2 CJZD 110KM|MY16|Fun|Beż Cappucciono|1800 km|Chorzów
  • Pytam dlatego, ponieważ kiedyś miałem taki przypadek we wspomnianej Octavii, że podczas pracy wentylatora drżała mocno deska. Okazało się, że dwie z łopatek wentylatora były pęknięte.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Wady:
    - Nie podnoszące się przednie wycieraczki (blokują się o maskę) 
    - Brak osłony na "stopce" obok sprzęgła 
    - Tylni spryskiwacz nie spryskuje szyby tylko wycieka po niej :P
    - Brak składanych automatycznie lusterek w najwyższej wersji wyposażenia
    - Mały schowek, do tego w środku jakaś stacja multimedialna zajmująca połowę miejsca
    Rapid SB | 1.2 TSI 110KM| MY16 | Style Max| Biel Candy| 30000km 7,3 l/100km| Gdynia
  • Witam. Do Rapidwhite odnośnie wady nie podnoszących wycieraczek.
    Położenie serwisowe do wymiany piór wycieraczek SKODA RAPID
    -Zamknąć pokrywę komory silnika.
    -Włączyć i wyłączyć zapłon.
    -Nacisnąć włącznik wycieraczek do położenia 4, czyli w górę lub w dół (nie pamiętam)
    -Ramiona wycieraczek ustawią się w pozycji serwisowej
  • @Rapidwhite - odnośnie wycieraczek przednich - to to jest raczej zaleta, że są schowane, masz mniejszy szum aerodynamiczny, mniejszy opór powietrza, wycieraczki masz zabezpieczone przed lepkimi rączkami,
    osłonę na stopce - wiele osób radzi sobie z tym problemem, jak nie zadowoli Cię np. gumowa wykładzina z profilem na stopkę, to tu na forum jest kilka rad i fotek, jak tą sprawę rozwiązać,
    tylny spryskiwacz - jeśli podaje wodę - to odnoszę wrażenie, że wystarczy go odpowiednio ustawić,
    składane lusterka - to nie w R, na forum są fotki, o ile złożone lusterka zmniejszają szerokość czy profil samochodu. Akurat tu konstruktorzy tak dobrali rozwiązanie, że złożone lusterko jest praktycznie dalej niezłożone.
    mały schowek - to jest pojęcie względne - zależy kto co potrzebuje i jaką oczekuje wielkość. Wokół masz kilka innych miejsc do odkładania różnych przedmiotów, i z czasem zaczniesz korzystać z nich.
    Właściwie to dobrze, że masz tylko takie zmartwienia. Szerokiej drogi nowym R!
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @Rapidwhite
    - tylny spryskiwacz do regulacji. Powinien spryskiwać po wycieraczce, dysza jest obrotowa i porusza się razem z wycieraczką. 
    - brak podstopnicy to faktycznie dziwna oszczędność producenta. Ja planowałem zamontować podstopnicę ale ostatecznie założyłem z przodu inne dywaniki. Jak napisał @jercen ma duży profil na stopę, do tego też jest osobny mniejszy profil na wewnętrzną część nadkola więc wykładzina nadkola jest w miarę dobrze chroniona. Co ciekawe mój egzemplarz ma jeszcze profil na ten mały garb pod pedałem przyspieszenia, który w fabrycznych dywanikach też jest odsłonięty i nieźle się brudzi. Od tego czasu dużo mniej muszę walczyć z odkurzaczem bo większość zostaje na dywaniku gumowym.
    - składane lusterka, kwestia potrzeby. Składają się ręcznie, choć też nie za wiele. Jeszcze nie miałem potrzeby składać.
    - mały schowek, @jercen, zgadza się pojęcie względne i nie wiem czy widziałeś ten schowek ale tu muszę przyznać, że w MY16 trochę na siłę to zaprojektowali, bo rzeczywiście w porównaniu do wcześniejszych modeli stacja od radia zajmuje bardzo dużo miejsca i schowki w wersjach do MY15 włącznie, przy tym są bardzo pojemne.
    - wycieraczki już @jercen wspomniał to nie wada. Ewentualnie taki "urok" i takie rozwiązanie mają inne modele grupy. Np. O2 już tak miała. Jedynie trzeba o tym pamietać aby maski czy ramienia nie odrapać z lakieru i podnosić w trybie serwisowym, zwłaszcza jak ktoś miał tradycyjne podnoszenie. 

    Obyś tylko miał takie problemy bo o ile brak podstopnicy czy trochę maławy schowek może denerwować to reszta to drobnostki lub do regulacji.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Też uważam za wadę:
    1. Brak nakładki na podstopnicę.
    2. Umieszczenie "stacji multimedialnej" w schowku. Gdybyż jeszcze w tej "stacji" był napęd CD to bym to przełknął. Ale to wielkie pudło ma tylko czytnik kart SD! To jaja są jakieś! Można to było dodać obok wejścia USB (miejsce jest).
    3. Brak pełnego automatu elektrycznej szyby pasażera (przód). Brak funkcji domykania szyb z pilota.
    4. Brak możliwości zdefiniowania domyślnego ustawienia systemu SS po włączeniu zapłonu (ON czy OFF).
    5. Słaba widoczność do tyłu w wersji LB - wiem, że coś za coś (bagażnik) ale słaba jest i tyle.
    6. Słaba grzałka tylnej szyby - przy temperaturze poniżej -10 czas odszronienia to ponad 15 min.!!!
    7. Zbyt spartańskie zawieszenie.
    8. Brak regulacji lędźwiowej - przynajmniej u kierowcy - nawet w wersji "full-wypas".
    9. Brak regulacji pochylenia przednich zagłówków.
    10. Podłoga bagażnika z dykty - prędzej czy później się zdeformuje.
    11. Niestabilność powyżej 120 km/h - da się z tym żyć ale wada jest.

    To na razie tyle - z czasem jeszcze coś pewnikiem znajdę.

    Ale żeby nie było - z autka i tak jestem zadowolony :)
    I będę je polecał innym...

    co mają mieć lepiej ode mnie ;)
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • @van_daal Co do tego spartańskiego jak Ty to nazywasz zawieszenia, też się dopisuję, chociaż coraz częściej wydaje mi się, że to nie zawieszenie jest takie złe, tylko niestety za małe kółka jak na tak dużą "budę". Zaraz się odezwą niektórzy, że to wina niskiego profilu, dlatego od razu piszę, że chodzi mi o za małą średnicę całego koła.
  • Bardziej dupna sprężyna
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Zawieszenie będzie zaletą jak będziesz musiał wymienić jedną, tanią belkę skrętną, zamiast jakiegoś magicznego systemu niezależnego. Coś za coś...
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Moi drodzy czy te problemy to tak na prawdę wady ?? Zacznijmy od tego, że RAPID to auto z segmentu ekonomicznego "taniego auta dla Kowalskiego" tak jak np. Citroen Elysee, trudno wymagać od niego wypasu i technologi na poziomie auta średniego ale klasy "nie ekono" jak choćby Astra, Focus czy C4. Siłą rzeczy nie można od niego oczekiwać bardziej zaawansowanych rozwiązań. Osobiście wcale mnie to nie martwi. Jak halif wspomniał użycie starszych rozwiązań pozwoli na mnie drenujące serwisowanie. A nowy samochód za ok 60k z grzanymi tyłkami, climatronikiem i inymi bajerami to naprawdę nie jest dużo bo porównując z innymi ofertami np. KIA, Hyundai, Opel itd za podobny poziom wyposażenia niestety 10 do 15k więcej. Może nie mam takich zdolności negocjacji ale Skoda była najtańsza.
  • @halif wymiana belki z tylu nie jest taka najtańsza i najlatwiejsza. Albo tulejek, owszem są zawieszenia typu wielowachacz gdzie jest z tylu 18 tulejek (406), lub jedna niezwykle głupia (vectra b), ale są i takie gdzie się niczym nie martwisz ( e39), lub obsługa jest bardzo prosta (AR 156)
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?