FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jaki optymalny silnik benzynowy do Rapida ?
  • Jaki jest optymalny silnik benzynowy do Rapida ?
    Jaki polecacie ?
  • Zacznijmy od tego, ile będziesz miesięcznie km przejeżdżał. Miasto czy trasa?
    Trasa krótka czy dluższa? Masz ciężką nogę czy preferujesz styl emerycki?
    Ile kasy chcesz wydać?
    LB|1.6 TDI CR 105 KM|MY14|Ambition Komfort |Pacific Blue|165 kkm| Lublin
  • I do determinuje wybór. Dla każdego optymalny silnik jest inny. Dla mnie 1.2 85km, głównie miasto i czasem okolice.
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • oj trudne pytanie każdy chwali swoje mogę wypowiedziec się na temat 1.2 MPI. Jest to silnik dość słaby ale odpowiedni do instalacji gazowej, jest prosty trochę większe spalanie niż w pozostałych wersjach (+1/2 lirty na sto).
    Na początku moc była wystarczająca lecz w miarę upływu czasu czegoś zaczyna brakować, można się do tego przyzwyczaić jeśli nie zalezy tobie na osiągach i jesteś w stanie opanować emocje by nie szaleć to nie jest taki straszny.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • W pytaniach jeszcze można dodać jedno: benzyna czy diesel?
    Jak chcesz połączyć w miarę dobry (zrywny, optymalne rozwiązania techniczne) silnik z ekonomiczną jazdą i w przystępnej cenie - to wartą rozpatrzenia opcją jest 1.2 TSI 63 kW. Nie będę opisywał zalet czy wad - od tego jest forum. Ten silnik ma jeden wałek, 8 zaworów i łańcuch. Wkrótce pokaże się w R nowy silnik 1.2 TSI 66kW- z 2 wałkami, 16 zaworów i pasek zębaty. Moc i moment są porównywalne z tym słabszym (dzisiejszym).
    Jego zużycie dużo zależy od samego kierowcy. Są osoby, które twierdzą, że przy takim zużyciu nie warto myśleć o dieslu.
    Również silnik 3 cylindrowy 1.2 jest nie najlepszym rozwiązaniem. Jego moc, zużycie, osiągi są praktycznie najsłabsze.
    Dlatego warto pomysleć o zakupie modelu z silnikiem 1.2 TSI.
    Pozdrawiam 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  •  Jeżeli jeździsz dużo poza miastem, albo trasy na których trzeba dużo wyprzedzać to koniecznie 1.2 105 km TSI.
  • a jak jesteś w stanie zaakceptować trochę większe spalanie i do tego jesteś leniwy to automat ;)
    Rapid LB | 1.4 DSG 122KM | MY15 | Elegance MAX | niebieski RACE| 50kkm | KRK
  • Ja mam mpi 1.2 z LPG i ten silnik przerosl moje oczekiwania. A przesiadłem się z yarisa 1.33 101 KM!!!! Moż nie jest bestia na drodze, ale również nie jest zawalidroga... Ogólnie uważam że do spokojnej ekonomicznej jazdy zupełnie starcza...
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • No teraz kazdy bedzie chwali swój, niech kolega sprecyzuje czego oczekuje i wtedy cos mu sie doradzi ale obiektywnie...
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Dziękuje wszystkim  za odpowiedzi.
    Biorę pod uwagę tylko silniki benzynowe bo przebiegi będą ok 15 tys rocznie, a auto do 55 tys zł.
    JERCEN piszesz, że wkrótce ma pojawić w Rapidzie nowy silnik 1.2 TSI  66kW  z paskiem zębatym. Kiedy można dokładnie się spodziewać takiego silnika ? 
  • Najpewniej przy zmianie roku modelowego w połowie roku. Pozostaje tylko pytanie, czy to lepiej czy gorzej. Bo jest nowszą konstrukcja (octavia III i nowa Fabia) od tego co jest na rynku od lat i jest znany.
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • Wprawdzie jest to nowsza konstrukcja, ale bardziej zaawansowana technologicznie. Nasuwa się pytanie: jak mamy turbosprężarkę - to po co dodatkowe zawory? Może silnik jest trochę mocniejszy - ale ma też większe opory wewnętrzne. Byłem (i jestem) zwolennikiem prostych rozwiązań, dlatego z wersji 8 czy 16 zaworowej wybiorę 8 zaworów. Do tego dochodzi łańcuszek (już poprawiony) - stąd ten silnik jest aktualnie jednym z najprostszych z doładowaniem.
    Nie podajesz - czy wolisz nowinki techniczne. To może i przeważyć w Twoim wyborze. Ale z drugiej strony - jak chcesz kupić R nie czekaj, a jak kupisz - nie zaglądaj przynajmniej przez kilka miesięcy do salonów i nie porównuj z tym, co jest nowszego w sprzedaży.
    Nie wiem kiedy w R pojawi się silnik 16 zaworowy. Natomiast w Skodzie w okresie wakacji letnich jest zakończenie produkcji MR a po firmowej ogólnej przerwie, w sierpniu wchodzi model roku następnego. Czyli w okolicach sierpnia 2015 mogą być wprowadzone zmiany, pokaże się MR 2016. Jednak na razie firma nie puszcza pary z ust w tej kwestii.
    Pozdrawiam.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen, nie wiem czy zmienią silniki na MY2016. Moim zdaniem prędzej spodziewałbym się tego przy okazji grubszego liftingu, ale o nim na razie cisza. Ja też byłem na początku sceptyczny do obecnie stosowanej konstrukcji, ale wygląda na to że choroby wieku dziecięcego zostały wyleczone i śmiało można tym jeździć, ale ciekawe co będzie się działo przy przebiegach >100kkm. Co do wariantu, dla mnie tylko 1,2 105 KM
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • Pewnie tak bedzie ze nie wymienia, ogarneli jakos te silniki wiec chyba tak szybko nie beda z nich rezygnowac na rzecz nowych byc moze znowu problematycznych
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Ja również polecam 1.2 TSI 105KM. W porównaniu do 1.2 TSI 85KM ma dobry stosunek KM do masy samochodu oraz 6 bieg  (przydatny w trasie). Co do nowej generacji TSI w Rapidzie to się na razie nie zanosi. Jeśliby zmieniali silniki to raczej przy faceliftingu o którym nigdzie nikt jeszcze nie pisał.

  • @gufi04 piszesz o dobrym stosunku mocy do masy. Jest coś takiego. Jednak w przypadku Rapida z silnikami 1.2 TSI charakterystyki obu silników do 3500 obr są niemal identyczne. A nasz praktyczny zakres obrotów to do 3 000 - 3300 obr. Jazda z pięciost. skrzynią biegów jest normalna, na 5. biegu można od 60 poruszać się czy przyśpieszać. Momenty dla obu silników są niemal identyczne.
    Różnice są w oprogramowaniu i ilości biegów w skrzyni. Dalsza różnica w cenie jak i w nieznacznie większym spalaniu na korzyść wersji 63 kW.
    Co do wprowadzenia silniejszej, 16 zaworowej wersji - nikt nie jest zorientowany dokładnie i wszędzie przeważają tylko domysły.
    Tak jak w większości przypadków - decyzja o wyborze wersji pozostaje więc w gestii tylko i wyłącznie nabywcy.
    Jest jeszcze forum, na którym można szukać odpowiedzi na swoje pytania. Ale zakup - przeżyje już każdy sam :)
    Pozdrawiam  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • jercen i śwęte słowa...
  • @Marcinn jeśli auto docelowo do miasta to: 1.2 TSI 85KM (5 biegów), jak bardziej w trasę to: 1.2 TSI 105KM (6 biegów), weź jeszcze po uwagę 1.4 TSI DSG 122KM (wygoda) lub 1.2 TSI LPG 85KM dla odważnych ;-)
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 100 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Czyli wszystkie mu poleciłeś... ja brałem pod uwage stosunek ceny do jakosci i wyszlo na to ze tak jak kolega wyzej pisał słabsze silniki TSI sa bardzo zblizone do siebie, więc cenowo na plus dla 86km, dodatkowo ma najnizsze spalanie i na tego padło. Warto chyba zrobic sobie taka analize a nie slepo brac to co wszyscy bo jednak każdy ma inne potrzeby.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Miałem dziś jazdę testową z silnikami 1.2 TSI 86KM oraz 105KM.
    Silnikiem 1.2 MPI nie chciałem jeździć bo boję się, że może być problem przy wyjeździe na urlop, a 1.4 TSI to już za drogi bo szukam auta do 55 tys.
    Jeśli chodzi o odczucia to wydaje mi się, że silnik 86 KM pracuję ciszej i ma dłuższe przełożenia biegów w porównaniu z silnikiem 105 KM, który jakoś tak dziwnie buczy przy szybkim przyspieszaniu i trzeba szybciej zmieniać biegi. Wydaje mi się, że moc na korzyść 105 KM czuć dopiero przy wyższych obrotach i zapewne przy wyższych prędkościach.  Może za krótko jeździłem ale raczej wybiorę silnik 86 KM sugerując się jedynie odczuciami z jazdy :)
  • Na wielu forach - również międzynarodowych - silnik 1.2 TSI 63 kW jest polecany za swoje zalety - cena, zużycie, elastyczność, nawet połączenie z 5 st. skrzynią, przyśpieszenie i inne.
    Oczywiście - konkretny wybór to sprawa indywidualna.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?