Klimy nie miałem włączonej, temperatura 25 była na zewnątrz, w środku przyjemnie. Klimy nie włączałem. SS zastartował, znaczy zatrzymał silnik. Moje niewielkie doświadczenie z nową zabawką mówi że, gdy klima pracuje delikatnie to gdy SS czasem zastopuje silnik, czasem i nie To samo mówił mi technik z ASO.
To jest standard dla aktualnie produkowanych R. Problem polega nie na tym, że możesz system SS wyłączyć w każdej chwili po uruchomieniu silnika. Wiele osób chce SS wyłączyć całkowicie, deaktywować go jednorazowo, na "zawsze". Wtedy nie ma potrzeby przyciskania "guziczka" za każdym razem kiedy uruchomisz silnik. Sposobów jest kilka, są podane na forum.
W naszych R działanie SS nie jest tak "uciążliwe" jak w nowej OIII, która jeździłem jako auto zastępcze, tam SS wyłącza silnik jak auto jeszcze jedzie około 5km/h, co wg mnie jest niebezpieczne w łuku.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Ja np. bo nie chcę, by na "dzień dobry" wyłączało mi silnik jak zatrzymuję się na chwilę w pierwszym lepszym koreczku. Wolę sam decydować. Uaktywniam, gdy dojeżdżam do świateł i wiem że postoję dłużej.
Ja korzystam. Staram się wyprzedzać sytuację i unikać wyłączania silnika kiedy ten "stop" trwałby "kilkusekundową" chwilkę. Jak się stoi na dłuższej zmianie świateł, czy "betonowym" korku - jak najbardziej korzystam i uważam że jest to ok. Może to taka trochę zabawa w szachy - i przewidywanie co się będzie działo - ale jak najbardziej generalnie jestem za. Start-stop - jest już od dłuższego czasu na rynku, w różnych markach. Jak by powodował jakiś mega fuckup - byłoby głośno. Jak to było z zapchanymi DPF-ami w dieslach czy innymi przypadłościami.
Bylo porównanie oszczędności są mniejsze niż koszty które później wygeneruje ten system. Wvstart stopie chodzi o ekologie a nie o nas. A trwałość rzeczy jest obliczana na 5 lat lub 100-150 tyś km- chodzi o silnik a nie osprzęt. Później ludzie sie dziwią ze silniki teraz są mniej trwale, nie trwały silnik w fiacie 125p jeżeli go odpalić i dynamicznie zmieniać olej takie badziewie przejedzie 400 tyś km- robiono testy w PRL, jeżeli sumulowano jazdę miejska remont wymagany był juz po 80-100 tyś km. Praw fizyki dalej sie nie zmieniły tylko jakość części ale zużycie szybsze w takim uzytkowaniu dalej sie odnotowuje. Start stop wymyślili politycy UE a nie konstruktorzy, tak samo jak egry, dpfy, oleje mildSap. Gdyby tego nie bylo auta jezdzilyby jak dawniej min.300-500 tyś km. A tak mamy jak mamy. Przed start stopem długo sie wzbraniano. Mówi sie ze skraca on życie jednostki przez okres 250 tyś km o 50 tyś km, a podzespolow o 35%. Ale to nie ważne wg Unii dpfy i inne rzeczy maja służyć do końca życia samochodu tj. do 150-200 tyś km lub 5 lat :). Kolega kupił z Niemiec Passata B8 z 2015 juz z przebiegiem 180 tys km, wiadomo z uwagi na przebieg auto latało trasy i start stop nie mial za dużo uruchomien, ale w vcdsie system odnotowal 6800 uruchomien. Po miesiącu rozrusznik sie poddal, naprawa- brak części do tego rozrusznika, nowy 2300zł, akumulator 850zł bo AGM który trzeba zakodować w vcdsie. W aso poza gwarancja powiedzieli żeby wylaczal bo auto nie dobije do 300 tyś km, tak samo jak wymiana oleju co 30 tyś km. Niemiec sie pozbyl.bo auto generować będzie koszty i juz generuje
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Uważam że wszystko jest dla ludzi nawet start stop, podejrzewam że inżynierowie wzięli pod uwagę to które podzespoły najbardziej dostają po tyłku i zmodyfikowali je tak aby wytrzymały to dodatkowe obciążenie, mam na myśli rozrusznik akumulator alternator chłodzenie turbiny itp.
Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
@PinkFloyd - z tego co zaobserwowałem - S-S nie zawsze wyłącza silnik. Sam nie użytkuję tego w 100% w mega zakorkowanym mieście. Pewnie wtedy skorzystałbym raczej z komunikacji. Taka "jazda" to bezsensowne nabijanie motogodzin nawet bez S-S. Co do kosztów. Jakby porównać koszty Rapida 1.6 wolnossąca benzyna (oferowana choćby w Rosji) z utrzymaniem tych 1.2 czy 1.4 tsi - to pewnie te dodatkowe 2-3 tys po 200 tys km nie robią już różnicy. PS w polskim otomoto można już znaleźć trochę ogłoszeń z 1.2 / 1.4 TSI ze start-stop z przelotami pod 200 tys. jakby się mocno zainteresował, można zasięgnąć informacji. W wielu wypadkach to wozy firmowe/flotowe - więc pewnie nikt nie kombinował z wyłączaniem.
Każda opcja ma swoich zwolenników. https://www.youtube.com/watch?v=aNSk7fOdVI4 https://www.youtube.com/watch?v=KMxSzOLMADc Jak napisałem nie poruszam się wyłącznie po zakorkowanym mieście. Max. temp. oleju jaką widziałem to było 107 st. C. Wierz mi zdjęcie nogi z gazu, hamowanie silnikiem i zjazd z autostrady - i błyskawicznie spada poniżej 95 st. Akumlator i rozrzusznik - i tak mam te drogie........ Co do Twojego filmiku - takie skrzyżowania pokonuję bez zatrzymywania wozu. Jeździłem też 1.4 TCe w Grand Scenic - on potrafił wypić, każdy start zatrzymany kosztował sporo. Płynna jazda bardzo się opłacała.
A co myślicie o tym? Nie żebym miał jakieś szczególne zaufanie do autora filmiku, ale autorytatywnie twierdzi że przetestował działanie i nie ma błędów. Pytanie czy fizyczne odpięcie modułu J367 nie szkodzi innym systemom niż start stop lub akumulatorowi ( ładowanie ). Proszę mądrzejszych od siebie o opinię :). https://www.youtube.com/watch?v=FtKZl3UlH9Y
Rapid SB/1.0 TSI 95KM/MY17/DRIVE/Szary Quartz Metalizowany/35km/Opole
Sa auta grupy vag ze maja zarzadzanie energia a nie maja start stopu. Wg mnie na 100% gateway wywali błąd w sterowniku a nie na liczniku. Po canie zawsze nawet zaroweczka lub lalka sufitowa zostawia błąd, malo istotny jest tylko w pamięci danego modulu. Bezpieczne i dopuszczalne to zmienić parametry vcds w adaptacjach, a nie odlaczac wtyczki, gdzie zima sterownik wie ile czasu walić napięciem 15v by nie zagotować aku.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Sławek42 mam pytanie mam ss i przy dłuższym przytrzymaniu przycisku reset kilometrów pojawia się soc ---% wiesz może co z tym zaradzić aby działało to poprawnie?
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.