FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
System Start-Stop w Rapidzie
  • Bezpiecznik 5A w panelu bezpieczników SA jest podłączony do jednostki J367 (sterującą kontrolą akumulatora). Przy jego wyjęciu lub przepaleniu, układ J367 przestaje działać prawidłowo i podaje sygnał do jednostki centralnej. Ta przełącza pracę silnika na tryb awaryjny. Jak spojrzysz na układ połączeń jednostki J367 (jest to jeden z wielu układów elektroniczno-logicznych) ma więcej podłączeń niż tylko 2 przewody zasilające. Cały zestaw elektroniki w samochodzie jest ściśle powiązany i nie da się go obejść prostym wyjęciem jednego bezpiecznika. Dalej - ten jeden bezpiecznik jest również sprzężony z następną jednostką J519 (kontrolującą napięcie w sieci). Również i ten moduł jest podłączony i daje odpowiednie sygnały do jednostki centralnej.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Czyli efektem będzie praca bez SS:P
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Supermajku - przeczytaj dwa razy nim odpiszesz. Kol. podał jasno, ze system zacznie pracowac w trybie awaryjnym. No chyba ze polecasz taka jazde tylko po to, by po uruchomieniu silnika z SS jezdzić praktycznie na wolnych obrotach z cala gama kolorowo swiecacych kontrolek, bez koniecznosci skorzystania z przycisku deaktywujacego system SS.

  • wyjmij i sprawdź co się stanie
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku Zapoznaj się proszę bliżej z instrukcją obsługi sam. Rapid. W zestawieniu bezpieczników nie ma tylko jednego bezpiecznika, odpowiedzialnego za system SS.
    Twoja rada, by wyjąć bezpiecznik (który?) jest nie na miejscu, nie jest rozwiązaniem problemu, który interesuje nowych właścicieli samochodów z SS.  
    W Twoim Rapidzie nie mogłeś załączać-wyłączać VCDS-em systemu SS, bo go nie masz. Masz zwykły akumulator, rozrusznik, brak modułu J367.
    Temat wyłączenia SS na stałe poprzez wyjęcie bezpiecznika zamykam.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • A właśnie że mogłem bo to zrobiłem. Tylko że nie działał, bo nie miało ci działać. Tak samo jak el. Lusterka, nawigacja, etc. Zakodowane jest, tylko ze fizycznie nie ma.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  •  Ponoć można wyłączyć VCDSem, ale ja nie sprawdzę bo takowego systemu na szczęście nie posiadam. A co do Brukseli to przypomnienie zapięcia pasów też jest obowiązkowe, a da się to wyłączyć (sprawdzone działa). Więc myślę, że z tym SS też jest możliwe.
  • Na forum można by a nawet należało by podawać sprawdzone informacje.
    Pewne funkcje można VCDS nastawiać we własnym zakresie.
    Natomiast informacje o deaktywacji VCDS systemu SS może podać osoba, która ma w swoim R zamontowany SS oraz ma możliwość podłączyć się pod VCDS.
    Stąd prośba w imieniu zainteresowanych posiadaczy Rapidów, do kol. supermajku, o podpowiedzenie nastaw do VCDS, w celu deaktywacji systemu SS tym, którzy chcą je zmienić.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen - nie denerwuj się, ale podam niesprawdzone informacje. Istotnie nie da się wyłączyć tego systemu, ale można go oszukać. Przynajmniej kodowanie Octavii działa, więc być może w Rapidzie też zadziała. Nie mam auta z tym systemem, więc nie poradzę, ale ponoć w bloku CAN, wejście w adaptacje i kanał SS jest możliwość podwyższenia minimalnej temperatury, kiedy ten system działa. Standardowo jest tam "-50st C+, więc podwyższenie do +50 spowoduje, że praktycznie nigdy system nie będzie miał spełnionego tego warunku i nie będzie go załączał.

    Ale trzeba by to przetestować...
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • @jercen czy informacja z profesjonalnego elektronicznego warsztatu, który zawodowo wyłącza ss, będzie dla ciebie "potwierdzona"? Jeżeli tak. To odpowiedź brzmi: MOŻNA przy użyciu VCDS. Dlatego 20.10.2015 napisałem jednym prostym zdaniem, że można. Jestem w takim serwisie prawie codziennie.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Nie denerwuję się, ale Twoje słowa mają być kierowane do wszystkich forumowiczów. To nie moje prywatne forum, ale otwarte, dla wszystkich.
    Możemy tu podawać wiele rozwiązań, ale póki nie są sprawdzone, to tylko idziemy w ilość postów ze słowami "ponoć, może, ...".
    Dlatego proszę o wpisy bardziej konkretne, sprawdzone, z których będą mogli korzystać inni.
    To co napisałeś - nie neguję. Na razie jednak brak potwierdzenia przez kogoś, kto to zrobił, czy też znalazł jaką stronę czy inne info, o sposobie dezaktywacji SS.
    Cieszę się, że wiele z nas na własnę rękę próbuje szukać, pytać w serwisach, drążyć net, w poszukiwaniu rozwiązania danego problemu. I za to dzięki. Jeszcze większe dzięki zbierze na forum ten, kto poda sensowne rozwiązanie czy też wytłumaczenie tematu.
    Bo o to chodzi, tego pozostali oczekują.  
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Godzinę temu mialem vcds w ręce podłączone do mojego auta, nie zdążyłem niestety zobaczyć ścieżki bo laptop padł, a warsztat juz zamknęliśmy. W każdym razie innym razem.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Majku, doskonałym przykładem tego, jak potrafisz zaśmiecać to forum jest Twój powyższy wpis. Czy wniósł on cokolwiek nowego do dyskusji? Równie dobrze mogłeś napisać:
    "Wczoraj miałem zatwardzenie... ale na szczęście mi przeszło". ;)

    Przypominam, że wywołałem tę dyskusję nie po to, by dowiedzieć się jak całkowicie wyłączyć fynkcję SS a jedynie by dowiedzieć się, czy możliwa jest zmiana stanu domyślnego.

    Póki co, najbliżej odpowiedzi na to pytanie był kol. crady i dzięki mu za podsunięcie pomysłu. Kiedyś być może pokombinuję w tym kierunku. Chyba, że ktoś inny potwierdzi, że przy pomocy VCDS udało mu się osiągnąć pożądany efekt.

    Tymczasem proponuję nie kontynuować tej jałowej dyskusji.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Zestawienie warunków dla zadziałania układu SS:
    - Lewarek biegów w położeniu "0",
    - Wyłączone sprzęgło (kierowca nie opiera nogi o pedał),
    - Zapięty pas bezpieczeństwa kierowcy,
    - Zamknięte drzwi kierowcy,
    - Zamknięta pokrywa silnika,
    - Samochód stoi,
    - Silnik ma temperaturę roboczą,
    - Odpowiednio dobrze naładowany akumulator samochodu,
    - Kąt nachylenia drogi stojącego samochodu jest mały,
    - Obroty silnika są poniżej 1200/min,
    - Temperatura wewnętrzna akumulatora pojazdu nie jest zbyt niska ani zbyt wysoka,
    - Wystarczające ciśnienie w układzie hamulcowym,
    - Różnica między nastawioną temperaturą a rzeczywistą temperaturą w kabinie nie jest wielka (do ok. 8 st.),
    - Pojazd po automatycznym uruchomieniu poruszał się z prędkością powyżej 3 km/godz. (przez min. 4 sekundy),
    - Dla silników wyposażonych w filtr cząstek stałych - nie przebiega czyszczenie tego filtra,
    - Dla pojazdów z fabrycznie zamontowanym hakiem holowniczym wtyczka przyczepki nie jest podłączona,
    - Przednie koła nie są bardzo skręcone (skręt kierownicy jest mniejszy niż 3/4 obrotu kierownicy).
    Pozostawiam bez komentarza. Wnioski wyciąga każdy sam (jako zadanie domowe :) .

    Jak widać, warunków jest sporo. Można samemu próbować "oszukać" SS, jednak pozostanie w tym wypadku (zamiast ręczej deaktywacji SS) wykonanie jednej z wymienionych czynności tak, by SS nie wyłączył silnika.
    Prostsze jest więc po każdym uruchomieniu silnika, na początku jazdy skorzystanie z przycisku dezaktywacji SS.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • "- Silnik ma temperaturę roboczą"
    Jestem na 100% pewny, że SS działa (wyłącza silnik) nawet, gdy temperatura silnika znacznie odbiega od 90°C.
    Chyba, że "temperatura robocza" jest inna - np. 50°C.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Tak. od około 40 stopni. Do tej temperatury, do jej osiągnięcia, SS nie wyłączy silnika. A że w R system chłodzenia silnika jest bardzo rozbudowany i również ma wiele "elementów"  wpływających na chłodzenie jak i osiągnięcie temperatury pracy jak najszybciej (np. 2 obwody, 2 termostaty, nieczynna pompa do czasu osiągnięcia tem. roboczej) to czas ten jest stosunkowo krótki.
    Pozdrawiam  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Mnie osobiście ten system denerwuje, Kiedy zapomnę go wyłączyć zaraz na początku jazdy,  to jak zahamuje wyłączy mi silnik i wtedy go przyciskiem zaraz wyłączam.
    Jak Unia coś wymyśli.....
    Rapid LB/1,4 TS I/122 KM /Ambition Max DSG/Beż Cappuccino/Limanowa
  • "od około 40 stopni"
    Specjalnie dzisiaj sprawdziłem. Jakoś nie wierzę w to co piszesz bo:
    1. Tzew = 14,5°C,
    2. samochód stał od 08:15 do 16:20 więc był zimny,
    3. po uruchomieniu i przejechaniu 720m spokojnym tempem (do pierwszych świateł,
        3...4 minuty) system SS wyłączył silnik,
    4. wskaźnik temperatury nawet nie drgnął (czyli T<50°C) a MAX DOT podał temperaturę
        oleju ---°C (czyli T<50°C).
    Dodam, że po przejechaniu kolejnych 1600m, w korku, w czasie ok 10 minut, temperatura wody wynosiła dopiero 65°C a oleju nadal <50°C.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Nie musisz mi wierzyć. Nie mam zamiaru wprowadzać zamieszanie w tym temacie. Opieram się o dokumentację firmową, a w praktyce sprawdzam na wskazaniach cyfrowego termometru. Taki mam w R. Tak jak opisujesz swoje warunki - to temperatura płynu chłodniczego po 3 -4 minutach ma już dużo ponad 40 stopni. I to by się zgadzało z Twoim doświadczeniem. Dlatego SS zadziałał.
    Możesz sprawdzić to jeszcze w ten sposób, że po kilkuset m jazdy, po zadziałaniu SS otworzysz komorę silnika i ręką sprawdzisz temperaturę cieczy chłodzącej, jak najbliżej  bloku silnika. (Uwaga na gorące elementy wokół turbiny i układu wydechowego).Termometr analogowy na tablicy R jest raczej wskaźnikiem, o sporej niedokładności. Pozwala on tylko stwierdzić, czy temperatura nie wzrasta/nie opada za bardzo, czy podczas pracy trzyma na jednym poziomie.
    Pozdrawiam

    PS> Termostat głowicy w naszym R otwiera się przy 80 stopniach, termostat bloku silnika przy 87 stopniach. Stąd temperatura cieczy w układzie chłodzenia w normalnej eksploatacji nie dochodzi do 90 st.
    Pompa cieczy chłodzącej, do momentu osiągnięcia 87 st. jest odłączona.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Wiem, że Twoje dane praktycznie zawsze odnoszą się do dokumentacji. Absolutnie też nie posądzam Ciebie o mieszanie. Wyrażam tylko wątpliwość w te 40 stopni.
    A poza tym to właściwie i tak nie ma znaczenia...
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?