@hatchet - może podasz trochę więcej szczegółów ... Po ilu km ile ubyło, czy masz/nie masz plamy pod samochodem, w komorze silnika nie widać kropel płynu lub jakich mokrych miejsc, czy z rury wydechowej nie idzie zbyt biały dymek, ... Pozdrawiam
hatchet z tego co kojarzę to masz 1.2 mpi z instalacją LPG. Prawdopodobnie masz jakieś nieszczelności na połączeniach węży chłodzących z trójnikiem. Spróbuj lekko dociągnąć opaski na tych wężach.
LB|1.2 CBZB 105KM|MY14|AMBITION Komfort|Srebrny metallic| 107000km|Nieciszów k. Oleśnicy
1.2mpi z lpg przy przebiegu ok. 10000, zmieniano opony i dolano 0,3l płynu. zwrócono też uwagę, że olej był na minimum. plam nie zauważyłem, ale wczoraj było ok 1 cm poniżej minimum w zbironiczku. (przebieg 14500). za tydzień jadę na przegląd po 15000 km, więc zwrócę na to uwagę. poza tym do wad dorzucę: charczący głośnik z przodu, po prawej; dwuczęściowy korek do gazu - wykręca się tylko gwintowana część, a pierścień zewnętrzny zostaje w obudowie i ciężko go wyciągnąć.
Znaczy się kontrolki płynu chłodzącego też nie ma. To już trochę Skoda pojechała, bo o ile jak zbraknie nam płynu do spryskiwaczy to nic wielkiego się nie stanie, to brak płynu chłodzącego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.
Jest tylko wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Jego szybki wzrost - sygnalizuje problem. Jest jeszcze migająca czerwona kontrolka (w zależności od wersji) przekroczenia dopuszczalnej temperatury płynu. Taka sygnalizacja wymaga radykalnego działania - chodzi oczywiście o zatrzymanie pracy silnika i stwierdzenie przyczyny wzrostu temperatury. Pozdrawiam
No ale czy niski poziom płynu nie jest sygnalizowany tą samą kontrolką co temp. płynu? A 1 cm ponizej min, to być może jeszcze nie stan alarmowy dla kontrolki. ?
W mojej F1 niski poziom płynu był sygnalizowany kontrolką oraz sygnałem dźwiękowym, ale działo się to dopiero jak poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym był znacznie poniżej min. Może jeszcze jest nadzieja, że w naszych R też to zadziała.
LB|1.2 CBZB 105KM|MY14|AMBITION Komfort|Srebrny metallic| 107000km|Nieciszów k. Oleśnicy
Niski poziom płynu chłodniczego - to nie to samo co przekroczenie dop. temperatury silnika. Na wyświetlaczu jest kontrolka przekroczenia dop. temp. płynu chłodniczego.
U mnie w F1 było tak samo - jak płyn prawie zniknął ze zbiorniczka, to wówczas dopiero zapalała się kontrolka i był sygnał. Ja miałem 1.4 MPI w Fabii i jak tylko ubywało płynu, to już wiedziałem co się szykuje, ponieważ pod korkiem oleju - emulsja! Uszczelka pod głowicą. Wymieniałem ją w sumie 3 razy w ciągu 176 tyś km. Do tego 3 razy uszczelka pod klawiaturą i 4 razy nowy termostat. Do tego 3 razy łańcuch rozrządu, bo się rozciągał. Koszty tych operacji były jednak na tyle niskie, że to mi w ogóle nie przeszkadzało :)
Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
A ja tylko cytuje instrukcje. Czerwona kontrolka płynu chłodzącego wskazuje na jego zbyt wysoką temperaturę lub zbyt niski poziom płynu. Użycie "lub" wskazuje na rozdzielność obu powodów i nawet jak nie będzie zbyt wysokiej temperatury a płynu będzie mało kontrolka się zapali.
A ja niestety myślę, że to kolejna oszczędność, a instrukcja jak zwykle mówi swoje. Jeżeli na trasie nagle zacznie wzrastać temp. to już trochę za późno, bo za zazwyczaj nikt nie wozi ze sobą płynu chłodniczego i to jeszcze w specjalizacji VAG. Do najbliższej stacji może być kilkadzisiąt km. i czekaj teraz i stódź co chwilę silnik jak na zewnątrz może być +30 stopni, niestety porażka, szkoda im 25 zł.
@lukasz13 Tego nie wiesz, tylko gdybasz. I nie można stwierdzić czy instrukcja wprowadza w błąd, czy też Ty. Np kontrolkę do płynu do spryskiwaczy jest już organoleptycznie sprawdzony. W przypadku tego jeszcze czekamy na "sprawdzenie", ktoś chętny? :)
A zdziwisz się. Ja mam komplet płynów od chłodniczego, oleju, hamulcowego na do spryskiwaczy kończąc :).
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.