FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Planuję zakup Škody Rapid proszę o poradę
  • Witam serdecznie na forum i bardzo proszę o pomoc.

    W sobotę byłem w salonie Škody z zamiarem obejrzenia nowej Octavii. Niestety nie stać mnie na to piękne auto. Sprzedawca przekonał mnie jednak że naprawdę dużo miejsca i niemały bagażnik ma Škoda Rapid liftback. Auto nawet ładne ale ... Plastikowe coż cena gdzieś musi być. Do tej pory jeździłem fordem Focusem 1.8 TDCI 115 KM bez wynalazku typu DPF. Codziennie dojeżdżam do pracy 6km w jedną stronę dwa razy w tygodniu mała trasa 15 km w jedną stronę kilka razy w roku duża trasa jakieś 1000 km w obie strony. Mieszkam pod małym miasteczkiem około 6tys. Mieszkańców więc trudno nazwać moją codzienną eksploatację miejską. Rocznie przejeżdżam  jakieś 15000 km. Proszę o porady czy wybrać silnik benzynowy TSI 1.2 110 KM czy może wyżyłować się na diesla 1.6 TDI 115 KM? A może pośrednie 1.4 TDI 90 Km 3 cylindry będą złotym środkiem? Lubię jazdę dieslem z uwagi na oszczędność i moment ale 9 tys różnicy w cenie zwróci mi się dopiero po 6 latach a po 7-8 planuję Rapida sprzedać. Boję się także o użytkowanie DPF mój Ford tego cuda nie ma. Oby się nie okazało że diesel będzie tani na stacji ale drogi w serwisie. Z drugiej strony TSI to także mocno skomplikowane silniki i poprzednie generację zaliczyły niezłe wpadki. Doradźcie proszę pamiętając że przesiadam się z Focusa czyli autka teoretycznie o segment wyżej i fajnego dynamicznego diesla.  Jak go kupowałem to też mnie straszyli dieslem a ja po 100000 
    Km zapobiegliwości wymienił em rozrząd i to tyle przy silniku nic nie zrobiłem. A może odpuścić Rapids i za moje 72 000 poszukać używanej Octavii? Tyle że tu w rapidzie mam w ofercie climatronic bluetooth ALU felgi 16 cali tempomat podgrzewane fotele itd Bardzo proszę o rozsądne porady użytkowników Rapida. Kusi jedno tu miałbym pierwszy razw życiu nowe auto... Pozdrawiam
  • witaj, czytając twój opis to radziłbym wziąć TSI silnik np. 110km nie dlatego ze ja taki mam ale dlatego ze na pewno jest mniej osprzetowo awaryjny niż disel, nowe mają wszystkie już filtry dpf które trzeba pożądnie rozgrzewać a Ty jak piszesz robisz 6 km do roboty :) nawet nie rozgrzejesz tego silnika pożądnie w przeciwnieństwie do TSi gdzie ja po 3 km osiągam temperature optymalną. Nie musze pisać ile kosztują naprawy ewentualne. Druga kwestia jest taka że kupująć nowego rapida 115km z silnikiem wysokoprężnym otrzymujesz gratis dodatkowo w bagażniku akumulator :) nie wiem czy Ci to przeszkadza ale mnie by na pewno drażniło.. cena samochodu z dislem jest dużo większa niż z tsi i ja bym tą nadwyżkę przeznaczył na zakup ewentualnego dodatkowego pakietu gwarancyjnego np na 4 lata gdzie bedziesz za mniejsze pieniądze i z dobrymi parametrami eksploatował samochód. Wiem co mówię bo miałem focusa 1.6 tdci i ładowałem w niego bez końca, po 160 tyś padła mi dwumsa a po 170 tyś turbina na szczęście nie miałem filtra dpf ale teraz jest to już niemożliwe.
    Rapid LB |1.2 TSI | 110KM-6B | MY2016 |Style Max-Pakiet Dynamic | Błekit Race | 12000km | Katowice
  • Tu masz małe wyliczenia co do zwrotu kosztów zakupu. Przy twoich przebiegach to zakup droższego TDI jest moim zdaniem mało uzasadnione ekonomicznie, jak zresztą sam piszesz :). A co do tego że plastikowy... dla jednych wada, dla innych plus. Przetrę i już czysto, a jak jeżdżę to nie macam rękami deski czy drzwi... tam gdzie mam mieć miękko mam.

    Przesiadka...ja wiem, jeździłem i focusem i jakieś ogromnej przepaści w prowadzeniu czy w komforcie to nie widzę. A co do doradzenia, kupuj nowy, możesz doposażyć go jak chcesz, masz gwarancje itp. Kupowanie używanego to zawsze jest loteria.
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • @Radziulasek
    ja mam bardzo podobny rozkład jazdy, do pracy kilka km, raz w tyg. kurs kilkadziesiąt km, raz w miesiącu pod 1000km. I właśnie dlatego nie brałem Diesla. Połowa przebiegu auta odbywała by się na niedogrzanym silniku, u Ciebie nawet więcej. Uzupełniając to co napisali koledzy, nowe TSI są nieco uproszczone względem tych wcześniejszych, a te buble, jakie się pojawiały wcześniej były wielokrotnie już modernizowane, więc ja wyszedłem z założenia, że ryzyko usterki TSI jest obecnie mniejsze niż kiedyś. Co potwierdzały by również wpisy na forach audi VW, gdzie o usterkach rozpisują się głównie posiadacze aut sprzed 2012r.
  • Dziękuję za odzew. Cóż, cały czas się biję z myślami. Czy warto dać za rapida 65 000 zł -( fakt: climatronic, dotykowy swing z BT i alufelgi, tempomat i podgrzewane fotele), z silnikiem 1.2 TSI.? Martwią mnie wpisy o usterkach. Amortyzatory cieknące po kilkunastu tysiącach, jakieś dziwne odgłosy z klimatyzacji uszczelki w drzwiach itd. . Kurcze, a może poczekać rok, dozbierać i kupić Octavię albo Toyotę Auris?
  • Jak najbardziej polecam Tobie kupno Rapida, ale za określoną kwotę... za swojego dałem ~50k i jestem zadowolony... w mojej ocenie nie warto dać 65k (subiektywnie)... co do wpisów o usterkach, po prostu koledzy są wnikliwi i ambitnie podchodzą do eksploatacji ;-) każde auto ma wady... jak do tej pory, moim jedynym kosztem utrzymania auta jest ubezpieczenie, paliwo, środki do pielęgnacji i płyn do spryskiwaczy ;-)
    ps. przy Twoim trybie eksploatacji, słabszy 1.2 TSI byłby optymalny.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • bounty jak dostałeś taką cenę ? ja po długich negocjacjach dostałem: 63 850 zł bez lakieru metalik za wersję Style Max 1.2 TSI 110 KM,  plus ledowe reflektory przednie plus dwa głośniki z tyłu plus pakiet pogwarancyjny 4 lata do 60 000 km plus pakiet przeglądów  4 lata. I wydaje mi się że w tej cenie jak dodam metalik mogę się pokusić o octavię roczną.... Właśnie to mnie boli gdybym tego rapida miał za 55 000 zł to bym brał or ręki ale za 65 000 zł to już nie wygląda jak okazja...
     
  • Bounty ma Ambition + Komfort. Jak zejdziesz z wersji i wyposażenia to też zejdziesz w okolice 50 tyś. Ja za swój Ambition Maxx zapłaciłem  52 tyś. ale nie mam podgrzewanych foteli, alusów z fabryki, tempomatu, Bluetootha i pewnie jeszcze paru rzeczy :).

    Jeżeli budżet to okolice 50 tyś to wg. minie Rapid jest optymalny, jak już mamy więcej, w twoim przypadku te 65 to już bym się zastanawiał. A 65 tyś. masz Octavie Ambition Max. Tylko że z tym co jest w standardzie, bez doposażenia. Więc pytanie, lepiej wyposażony Rapid czy standardowa Octavia? Twój wybór :)
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • Też miałem ten dylemat - "zwykła" O, albo bogaty R. W sumie niezależnie od marki dylemat jest podobny jak mamy cenę na pograniczu dwóch modeli. Wyszedłem z założenia że pewne rzeczy wolę mieć...
    Rapid LB | 1.4 DSG 122KM | MY15 | Elegance MAX | niebieski RACE| 50kkm | KRK
  • @Radziulasek
    Kwestia ceny, to jest sprawa indywidualna każdego nabywcy, tutaj każdy musi sam ocenić czy woli większą furę wypasioną lecz używaną, czy nową większą lecz ale gołą, czy też wypasionego nowego Rapida. Ile osób tyle opinii.
    Ja sprawę załatwiłem prosto, wiedziałem co w aucie muszę mieć, co chcę, a co może być aby poprawiać mi codziennie nastrój. Zarówno jeśli chodzi o bagażnik, przestrzeń na nogi pasażerów, silnik (a konkretnie skrzynia), wyposażenie i walory wizualne. Jako że moja poprzeczka dot. wyposażenia stoi zazwyczaj wysoko Octa się nie zmieściła w budżecie.
    Tak samo musisz sobie przeprowadzić ewaluację poszczególnych cech pojazdu, bo dla każdego ten sam czynnik może mieć różną wartość subiektywną.
    Kolejne pytanie jak długo zamierzasz tym autem jeździć (jeśli długo to kup w salonie, jeśli krótko używkę). Jak używkę to lepiej kilkuletnią, która już straciła część swojej salonowej ceny, roczne jeszcze drogie, a już używane, ja bym nie kupił…

    Przy pierwszym moim aucie z salonu każdy szmerek jeżył mi włosy, bo wydawało mi się że jak z salonu to wszystko musi być jak w katalogu, nawet po roku, czy dwóch. Jako niemalże roczny użytkownik eRki mam wrażenie, że te groźnie wyglądające wpisy na forum są nieco przesadzone. Poza tym, nowe auta z każdą kolejną odsłoną są co raz gorszej jakości, więc nie ma co porównywać aut z poprzedniej dekady.

    Ostatnią rzeczą i dla mnie jak najbardziej subiektywną zaletą jest stosunek szerokości do długości Rapida. Miejsca na długość w kabinie i bagażniku jest dużo. Jeśli się nie jest otyłym to szerokość wewnątrz jest całkowicie wystarczająca, natomiast komfort parkowania w zatłoczonych miastach jest dużo większy względem octawki, która potrzebuje i szerszej luki – o czym przekonałem się już po zakupie.
  • Ot, mądrego to i miło poczytać... :)
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Dzięki kros
    Moje wymagania to zestaw codziennych udogodnień:
    1. BT bo telefon często dzwoni 
    2. Czujniki cofania z tyłu
    3. Klima automatyczna może być jednostrefowa
    4. Felgi aluminiowe
    5. Fajne radio z USB
    6. Światła do jazdy dziennej
    7. Centralny zamek z pilotem
    8. Elektryka szyb pełna
    9. ABS i ESP plus zestaw poduszek
    10. Reflektory przeciwmgielne
    11. Siatki i haczyki w kufrze
    12. Skórzana kierownica i gałka biegów
    Tempomat, czujniki deszczu czy zmierzchu, nawigacja to dodatki dla mnie zbędne.
     Co do ceny żebym to miał przy obecnym cenniku wychodzi 63 850 zł do tego lakier metalik i robi się 66 000 zł.  Octavia Ambition z pakietem Amazing to już 74 000 zł bez lakieru metalik, z tym samym silnikiem. 8 tysięcy różnicy.
    Czy warto? Czy Octavia jest o 8 tysięcy lepszym autem?
    Jak myślicie?

     
  • I w tym miejscu znów pojawiają się pytania na które sam musisz sobie odpowiedzieć:
    Do czego lepszym?
    Do wożenia długich tyczek w bagażniku – tak
    Do wkurzania sąsiada – tak
    Do wożenia 4-ro osobowej rodziny? Jeśli dzieci małe R wystaczy (wiem bo mam) jeśli dzieci duże to nie wiem bo nie mam
    Do wożenia swojej osoby do pracy i z powrotem – moim zdaniem nie.

    Nie znam i nie mam czasu się wgłębiać w aktualne dane techniczne, ani cenniki wyposażenia, ale
    Octa jest pewnie z 50kg cięższa, to przełoży się na odrobinę większe zużycie paliwa, i pewnie ciut gorsze osiągi. Zużycie paliwa jest największe na zimnym silniku oraz przy przyspieszaniu, Twoje przejazdy do pracy będą w połowie na zimnym silniku, dane w katalogu są dla ciepłego silnika i jednostajnej jazdy, a pewnie połowa Twojego zużycia paliwa będzie odbywała się w odmiennych niż katalogowe warunkach więc różnica jak sądzę też będzie większa niż w katalogu. Pytanie czy przesiadając się ze 115KM Focusa Diesel do cięższej i większej 105KM Octy TSI (z chyba) mniejszym momentem obr. czy nie będzie cię drażnić podczas wyprzedzania?

    Przy kupnie samochodu tak samo silnie od ekonomii oddziaływają emocje. Twoje emocje, Twoja kasa, Twoja radość.

    Ja za te 8 tys. jeśli miałbym w nadmiarze zabrałbym rodzinę na fajne wakacje :D
  • ad. 2 - dzisiaj masz już przód i tył w jednym (za dopłatą) ,
    ad. 3 - chyba w R nie ma stref ... W starszych rocznikach nie ma.
    ad. 6 - światło do jazdy dziennej jest w standardzie, włącza się automatycznie,
    ad. 7 - centralny jest w standardzie,
    Dostaniesz niezależnie od wyboru - system Start-Stop.

    Co do ceny - chyba 8 tys. dopłaty do O III nie jest tego warte. Tą kwotę spokojnie wykorzystasz na paliwo albo i bajer do R - typu zestaw muzyczny czy kombajn.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @Radziulasek autko z wyprzedaży rocznika, stąd kumulacja, łącznie prawie 14k, byłoby jeszcze więcej jakbym jechał po R na południe Polski (większa konkurencja = niższe ceny) lub brał SB (był tańszy o +/-1,5k)... rekordzistą nie jestem, jeśli mnie pamięć nie myli kolega @krisr77 miał rabatu +/- 20k, ale tam doszły jeszcze profity ze względu na wydłużony okres oczekiwania... i jeszcze jedno, im droższa wersja tym łatwiej o wyższy rabat... ps. najlepszy jest rabat pracowniczy ;-)
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • zostalem niejako wywoalny do tablicy to zabiore tez glos. te moje 20 tys rabatu bylo oczywiscie czysto teoretycznie gotowka to jakies 15. reszta to bony i promocja na pakiety gwarancyjne wraz z przeglądami. ale fakt jest taki ze cennikowo wychodziło jakies 75 000 niecałe a samochod byl moj za 54500 . 
    moim pułapem bylo 56 000 udalo sie zejsc nizej i jescze cos nie cos doposazyc samochod.
    72 nigdy nie dal bym za skode chyba ze za superba ( a da sie bo rodzice kolegi tez w tamtym roku kupowali ale tam byl jeszcze lepszy rabat praktycznie na 0 marzy)
    jednym slowem 50-60 tys to wg mnie max co warto wydac na Rapidkę
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • @Radziulasek
    Ostateczny wybór należy do Ciebie. Zdecydowana większość użytkowników jest zadowolona. Posiadam Spacebacka i spełnia moje oczekiwania. Kolega kupił Liftbacka i też nie ma powodów do narzekania.
    Tak jak wcześniej pisali właściciele Rapidów musisz dopasować wersję do swoich potrzeb.
    Np. osobiście doceniam tempomat. Natomiast praktycznie nie używam podgrzewania foteli oraz dyszy spryskiwaczy.
    Wcześniej również rozważałem zakup Octavii. Wiadomo oczy chcą więcej...
    Proponuję wziąć Rapida na weekend i pojeździć nim tak jak robisz to Focusem.
    Silnik 1,2 TSI szybko się nagrzewa i przy Twoich dojazdach do pracy spalanie będzie rozsądne. Wersja 110KM ma skrzynię 6 biegową, co powoduje niższe spalanie w trasie i jest trochę ciszej.
    Niebawem minie rok odkąd użytkuję Rapida i polecam Ci ten samochód.
    Powodzenia.
    Skoda Rapid SB|1.2 105KM|MY14|Elegance Max + Emotion|Czerwony Corrida|10800km
  • Mam od pół roku czyli 49 tys km rapida w podstawowej wersji. Mialem zastępcze w elegance. Różnica za wersję nie warta. Skody są super jeżeli są tanie! Mialem też Octavie jako zastępcze i widać i czuć różnice klasy auta. Zdecydowanie polecam kierownicę w skórze. Klima automatyczna super jak i wycieraczki. Poprostu masz i nie myślisz o tym i się nie zastanawiasz. Jeżeli manualną klime ogarniasz to dasz radę, dobrze utrzymuje temperaturę w największe upały. Halogeny przydają się przez 6 godzin w roku, można odpuścić. Lift back ma ogromny bagażnik i bardzo dobrze dostępny. Pasażerowie opowiadali mi, że kupili oktawie i żałowali bo była droższa a niewiele większa. Za to bardziej cicha.
    Do tego co opisujesz dobra będzie podstawowa benzyna w liftbacku. Bo to jest duże auto i niezwykle praktyczne.
    Auris jest mniejszy w środku, ale technicznie doskonalszy.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Gadanie o taniości i ze jest dobry do ceny xxx jest bez sensu... Każdy sobie dokupuje co chce do dowolnego auta. Duster za 39 jest ok, ale jak dołożymy 4x4 w dieselu i zrobimy 70tys już nie? Auris za 59 jest ok ale hybryda za 100 już nie? Rapid 1.2 mpi jest ok ale 1.4 dsg juz za drogi? Litości :P
    Rapid LB | 1.4 DSG 122KM | MY15 | Elegance MAX | niebieski RACE| 50kkm | KRK
  • Hmmm powiem tak mam propozycję OIII z 1.4 TSI roczna około 20 tys przebiegu. Cena 3 tys droższa niż Rapid Jeśli się okaże ok to ją wezmę jeśli nie zamawiam rapida 1.2 TSI. Dzięki Wam za pomoc. Z tego co piszecie Rapid potrafi dawać radość i jest autem prawidłowo dobranym do moich potrzeb. Co do halogen ów hmmm u nas nad morzem mgieł jest dużo a nawet jak ich nie ma to jest dużo zwierzyny i jak jestem sam na drodze między lasami to używam ich do doświetlenie poboczy. Jak oceniacie światła w Rapidze?  Są ok? 
  • @hust dokładnie tak jest jak napisałeś ;-) Rapid jest dobry do pewnej ceny, tak +/- 56.500pln... jak dokonywałem zakupu, za tą kwotę mogłem mieć pełną wersję style... wybrałem średniaka (Ambition komfort) z większym bagażnikiem za 50k... gdybym miał do dyspozycji 60k i więcej, na pewno wybrałbym octavię... mówiąc w skrócie, nie widzę sensu montowania / zamawiania kosztownych dodatków, z założenia, do niedrogiego auta... ale doposażenie auta "wyższej" klasy, o takie właśnie dodatki, ma sens... zaznaczam, to mój prywatny pogląd... ps. każdy wybór, powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?