Witam. Dziś byłem na wstępnej rozmowie z dilerem... Rapid Spaceback Ambition Max, 1,2TSI 81kW, 110KM, Decyzja padnie po weekendzie po naradzie z żoną...
A czy jest szansa na dodanie np alu felg bo właśnie zobaczyłem w specyfikacji, że są stalówki, kurde to mnie troszkę wyprowadziło z równowagi...
@leon86 z Twojej wypowiedzi trudno cokolwiek wywnioskować, nie wiadomo czy LB czy SB, jaki silnik, jaka wersja wyposażenia itp. 62000 to cena po rabacie, a jaka była cena wyjściowa?
Myślę, że teraz to już lepiej poczekać na wyprzedaż rocznika... Konfiguracja, która Was interesuje jest całkiem popularna wśród aut "na placu". Popytajcie diera, czy mają takie auta i będą wyprzedawać.
Co sądzicie o Skodzie Rapid LB Ambition Max 1,2 TSI 66 KW 90 KM ? Pytam,bo wiele się naczytałem negatywnych spraw odnośnie silnika,a planuję w niedalekiej przyszłości kupno nowego auta i zależy mi na niskich kosztach eksploatacji,małej awaryjności,niezawodności w trasie....ma służyć jako samochód rodzinny do użytku głównie w mieście,a także na wakacje. A może Octavia z podobnymi parametrami silnika byłaby ciekawszym wyborem?
Jechałem nowym Rapidem trasę, 4 osoby i bagażnik na full załadowany i nie miałem żadnych problemów z mocą .Nie jestem z tych co muszą pierwsi startować ze świateł i nie mam ciężkiej nogi.Spalanie na poziomie 5,3-5,4l/100km.W 2014r silnik 1,2był 63KW i miał moc 86kM ,prawdopodobnie teraz to są te same silniki tylko podkręcone na wyższą moc ,co za tym idzie większe spalanie.Ciekawe o mocy 110kW co ma innego.
Rapid SB/1.2 CBZ TSI / 86KM/MY14/Ambition/szary metalik/40000 km/Szczecin
A gdzie się naczytałeś tylu negatywnych spraw odnośnie tego silnika? Z tego co wiem to został on wprowadzony w połowie tego roku więc za dużej historii nie ma, więc zastanawiają mnie te negatywne opinie.
Rapid LB | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Ambition MAX | Błękitny Denim | Warszawa
Aktualnie produkowane i montowane silniki TSI 1.2 do R mają zmienioną głowicę z jednego wałka (8 zaworów) na 2 wałki (16 zaworów), zamiast łańcucha mają pasek rozrządu. Moc nieznacznie wzrosła, natomiast zużycie paliwa zostało zmniejszone wobec wersji jednowałkowej. Obie wersje silników 1.2 TSI są warte zastanowienia. Zasadniczym kryterium jest kasa. Słabsza wersja dla przeciętnej rodziny i przeciętnego użytkowania jest wystarczająca. Natomiast warto bardzo dobrze przemysleć dobór wyposażenia. Chodzi o skrzynkę biegów (M - A), wyświetlacz, klimatyzację (ręczna - automat), typ radia (i/czy dodatkowe głośniki), tempomat, alarm czy też inne potrzebne opcje.
@Kamel silnik 1.2 86 KM jak piszesz i 1.2 90 KM jeśli chodzi o Rapida to dwa różne silniki i nie ma mowy o jakimś podkręcaniu. To samo się tyczy wersji 105 KM i 110 KM. Te słabsze to rodzina EA111 a te mocniejsze to EA211. Praktycznie poza nazwą 1.2 TSI niewiele mają wspólnego.
@klubowicz a gdzie tak piszą/mówią o tych negatywach, że tak bardzo Cię nastraszyli? Owszem coś tam się działo w okresie zanim wprowadzili Rapida do sprzedaży ale tu już mamy poprawioną konstrukcję a tym bardziej wersja od czerwca 2015 r. gdzie jest całkowicie nowy silnik. Znam auta z 1.2 TSI (głównie starsze na łańcuchu EA111), które są w rękach prywatnych i jak i firmach i jeżdżą bez problemu. Zawsze się może trafić jakiś feler ale panuje jedna najważniejsza zasada. Nie ważne jaki silnik masz pod maską ale o każdy musisz dbać. Nawet najlepszy, najtrwalszy silnik szybko padnie jak będzie katowany, nie bedziemy go słuchać, czy nie będą pilnowane płyny i ich wymiany.
Co do mocy to każdy wybiera co mu pasuje i na co go stać. Ja ostatecznie wybrałem wersję 105 KM, bo mogłem i stwierdziłem, że silnika nie wymienię w przyszłości jeśli gdzieś potrzebna mi większą moc (mam hak i czasem jest przyczepka czy platforma z rowerami) i skrzynia 6-tka. Muszę jednak stwierdzić, że jeżdżąc swego czasu wersją 85 KM niczego mi w tym aucie nie brakowało. I słabsza i mocniejsza wersja w najczęściej używanych obrotach jeździ prawie tak samo. Są jakieś różnice ale to może z faktu różnych przełożeń między skrzyniami niż z uwagi na różnice mocy. Kupując teraz auto sam bym się zastanawiał czy nie wziąć 90 KM bo te 105 rzadko wykorzystuję. Jedyne by mi brakowało tej skrzyni 6 bo bardzo przyzwyczaiłem się do tych przełożeń. Ewentualnie jest jeszcze 90 KM z DSG 7 biegowym ale za wygodę trzeba płacić. Tańsze jest 110 KM. Dlatego twierdzę, że 90 KM spokojnie starczy, normalnemu, spokojnemu kierowcy. Jako ciekawostka jak nie wiesz, to każde TSI ma trochę więcej KM niż fabryka podaje i może okazać się że to 90 KM ma w okolicach 100 KM.
Co do O3 z tym silnikiem to bym jej nie skreślał. Fakt może być ciut gorzej jeśli chodzi o przyspieszanie bo O3 jest cięższa od Rapida ale to są tylko drobne kilogramy i te opóźnienia nie są duże. Kupując Rapida zastanawiałem się czy wziąć mocniejszego Rapida czy w tych pieniądzach słabszą O3. Wygrał Rapid i nie żałuję choć, mógłby być sporo cichszy w środku ale tylko dlatego, że nie było nigdzie DEMO do jazd z silnikiem 85 KM i bałem się tej mocy w tak dużym aucie. W tym roku kolega zaryzykował i kupił O3 z tym silnikiem. Jechałem tym autem jako kierowca w trzy dorosłe osoby. Powiem jedno, niczego temu autu nie brakowało przy normalnej jeździe. Owszem przy dynamicznej jeździe troszkę było gorzej niż u mnie w Rapidzie ale nie na tyle aby to auto skreślić. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że O3 z tym silnikiem jeździ sporo lepiej niż mocniejsza O2 z 1.6 MPI 102 KM. Jakbym miał tą wiedzę wtedy pewnie bym jeździł teraz O3 głównie ze względu na komfort i lepsze wyciszenie auta pomimo ciut gorszego wyposażenia. Nawet przeszła mi myśl przez głowę aby sprzedać Rapida i wziąć taką O3 ale na szczęście zszedłem na ziemię :-)
Czy kupiłbym jeszcze raz Rapida? Tak, jeśli bym decydował się na taką moc silnika jak mam teraz lub większą i podobne wyposażenie. Jeśli już na słabszy silnik to już bym myślał nad O3 ze względu na cichsze wnętrze i lepszy komfort.
Wszystko niestety rozchodzi się o kasę i Rapid doposażony z głową jednak sporo wygra z O3. A silnika 1.2 TSI 90 KM nie ma co się bać.
Ale podkreślę to moje prywatne zdanie spokojnego kierowcy, któremu swego czasu odpowiadało 1.2 HTP 64 KM i nadal nie narzekam nim jeżdżąc. Nauczyłem się nim jeździć i jest OK, choć 1.2 jest dużo lepiej :-) Dlatego takie 1.2 TSI w każdej mocy jaką generują odpowiadała by mi czy to w Rapidzie czy O3. Jedynie cena powoduje, że Rapid wygrywa. Czasem stosunkowo nie dużo ale dla niektórych to sporo pieniędzy.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Przed kupnem Rapida 86KM zastanawiałem sie nad O3 z placu z tym samym silnikiem, jezdziłem oboma modelami różnica jest i jesli w przypoadku Rapida moge mowic ze jest ok a rzadko kiedy brakuje mi mocy to przy O3 był problem i raczej nie polecałbym takiego zakupu mimo oszczednosci na cenie silnika.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Wszystkim bardzo dziękuje za porady-są mi przydatne.Jeśli chodzi o wspomnianą awaryjność,to w mojej firmie zakupili w obecnym roku parę Rapidów i jest z nimi jakiś problem z silnikami-dokładnie nie wiem o co chodzi....ja sobie tłumaczę,że poprostu użytkownicy firmowe auta "dożynają" i stąd te problemy.
@gross81 zgadzam się z tym co piszesz ale to są indywidualne odczucia dla mnie ta O3 z tym silnikiem jeździ wystarczająco a porównuję przecież do mojego 105 KM w Rapidzie. Nie wiem, może mi bardziej zależy na komforcie akustycznym i sposobie resorowania nierówności :)
Najlepiej jakby kolega @klubowicz sam wypróbował konkretne auto. O ile do Rapida 1.2 90 KM może wsiadać w ciemno, O3 musiałby się przejechać aby rozwiać wątpliwości co do silnika. @klubowicz możesz dowiedzieć się jakie to konkretnie silniki w Rapidach ma Twoja firma i co się z nimi dzieje ? Informacja być może by się przydała tu na forum aby wiedzieć na co zwracać uwagę.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Trzeba wziąć pod uwagę, że octavka jest cięższa i większa (czytaj :większy opór aerodynamiczny) i o ile w pojedynkę z silnikiem 1.2 90km może jechać przyzwoicie, to już z 4 pasażerami i bagażem może być mułowata. Nie mówiąc już o jeździe w górach.
Przy wyborze wersji silnikowej trzeba się dobrze zastanowić. Jeśli nie potrzebujemy 25KM więcej to różnice można zainwestować w dodatkowe wyposażenie. Z własnego doświadczenia wolałbym wybrać dobrze wyposażonego Rapida niż gołą Octavie i być później mocno sfrustrowanym. Osobiście polecam 110KM, od przybytku głowa nie boli, spalanie na 15" jest bardziej niż przyzwoite a różnica w stosunku do wersji 90KM będzie minimalna lub nie będzie jej w cale.
co to znaczy wg Ciebie" ...spalanie na 15" jest bardziej niż przyzwoite"? myślisz o mieście,trasie? Ja mam akurat z tym silnikiem,jeżdże naprawdę delikatnie prawie zawsze sam i w mieście podchodzi prawie pod 8l/100km,to chyba jak na silnik 1.2 nie jest rewelacja? szczerze powiem że liczyłem na mniejsze spalanie.
Wygląda na to, że opisujesz spalanie wg wskazania komputera. Nie podajesz, jakie masz faktyczne spalanie, wg kalkulatora. Sam komputer na początku jazdy bardzo "zawyża" wskazania, a przy jeździe po mieście trudno na krótkim odcinku "zbić" pokazywaną średnią. Jak masz możliwość - dotankuj do pełnego zbiornika, przejedź kilka dni na tym zbiorniku (kilkaset km), a ilość ponownie dotankowanego paliwa (do pełnego) podziel przez ilość przejechanych setek kilometrów. Wtedy będziesz miał pewien obraz swojego zużycia. Masz nowy samochód. Należy go poznać, nauczyć się jego zachowania oraz dotrzeć. Silnik TSI ma jeszcze jedną własność - zużycie paliwa bardzo zależy od stylu jazdy i nogi kierowcy. Dopiero po czasie docenisz swój silnik i całe zestrojenie układu napędowego i znajdziesz przyjemność i zadowolenie z jazdy i spalania. Tego Ci przynajmniej na Nowy Rok życzę :)
PS> Jak znajdziesz chwilę czasu - uzupełnij stopkę (w swoim profilu).
Moim zdaniem najpierw cena. Rapid jeżeli ma przekraczać 65tys zl należy rozważać inne marki/modele. Jeżeli Octavia to wolal bym ją nawet w podstawie. Bardzo dużą różnicę robi belka z tylu w rapidzie na nie korzyść rapida w przypadku komfortu zawieszenia i prowadzenia. Lepiej mieć słabszy silnik i wypas w środku oraz przyzwoitą felgę. Auto po pierwsze musi wyglądać i cieszyć. Kolor: ładnie wygląda już biały. Rapid ma sens gdy jest tani.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
No to Cię uświadomię, Octavia III ma belkę w wersji 1,2 Tsi, 1,4 TSi, 1,6 TDi i 2,0 TDI. Wielowahacz jest w wersji 1,8 TSi a także w wersji RS i Scout. Biorąc pod uwagę to, jak "pracuje" belka w Octavii 3 ( zapraszam do poszukania problemów z tylna belką w Octavii 3 na octaviaclub.pl ) to Rapid przy niej "jest na wielowahaczu". Rapid się źle prowadzi ? Który ? Nikt ( prawie ) z nas nie jest w stanie wykorzystać tego co oferuje zawieszenie Rapida. Reasumując i porównując Octavie do Rapida to w przypadku Octavii mamy cięższe auto z belką i małym silnikiem na ładnej ( rozumiem min. 17" ) feldze którą silnik ledwo co "uciągnie" o spalaniu nie wspomnę.
osman71 jeżeli porównam 1,2 TSi 110 KM ( gdzie jest dynamika oraz brak potrzeby krecenia silnika aby ją uzyskać ) do mojej byłej Octavii II FL 1,6 MPI ( który jechał tak sobie bez względu na obroty ) to Rapid dla mnie pali bardzo mało. Rapida odebrałem na zimówkach 15", jeździłem trochę po mieście trochę po trasie. Tankując pod korek ( dosłownie-nie będę opisywał jak to sie robi, wystarczy zajrzeć do wlewu z lewej jego strony;) to Rapid wyszedł mi realnie ok. 5,5 L przy jeździe powiedzmy 50/50 "trasa"/miasto. Zaznaczę, że silnik ma dopiero przejechane ok 3 tkm. , więc jak dla mnie rewelacja. Samochód ma większą moc od Octavii i jest dużo bardziej dynamiczny ( nie trzeba przekraczać 3 tysiecy obrotów, żeby auto sprawnie jechało ). Niestety teraz śmigam na 16" i tu różnica w spalaniu jest następująca : trasa do 0,5 l a miasto już więcej od 0,9 do 1,6l. Zaznaczam, że piszę o normalnej jeździe. trasa max. do 120 km/h.
Wszystkim narzekającym na belkę polecę odcinek w TVN Turbo ( chodzi o 3 wspaniałych), którzy testują zachowanie w zakręcie Leona kombi ( wielowahacz ), Aurisa kombi ( belka ) i Civica tez kombi ( belka ). Test polegał na jeździe po łuku z określoną predkością i dodatkowo mieli ustawione w łuku coś ala progi zwalniające ( powiedzmy przeszkody ). Leon już na początku łuku, pomimo wielowahacza wyleciał z drogi, Auris i Honda zachowały tor jazdy. Wnioski po obejrzeniu każdy wyciągnie sam.
Akurat mam Aurisa i rapida, jeden i drugi ma nowe opony. Bez porównania lepiej. Jeden miarodajny zakręt, test jeden po drugim: przy 80kmh Rapid ucieka tyłkiem, fabia też, Auris100kmh i się jeszcze trzyma, MB A160 również, szybciej jeszcze się nie odważyłem. Gdyby testowano dwa aurisy z belką i wielowachaczem, bądź octavie to test byłby miarodajny. Masa własna Octavia 3: 1140 - 1255 kg Rapid: SB 1130 – 1260 kg LB 1135-1230 kg. Naprawdę Octavia jest cięższa? Sporo cięższa? Kilkaset kilogramów? Który Rapid źle się prowadzi? Każdy po przekroczeniu pewnej granicy, gdzie Octavia ma ta granice dalej postawione. Octavia jest lepiej wygłuszona i po prostu większa. Na spalanie bezpośrednio przełożenie ma szerokość kół, nie średnica felgi. A średnica całego kółka jest porównywalna dla każdego homologowanego rozmiaru. Pali Tobie więcej bo już nie czaisz się z nowym autem jedziesz szybciej po prostu. Rapid z czasem ma większą procentowo utratę wartości. Jednak jego wskaźniki wartości rezydualnych zostały obniżone, gdzie Octavia się trzyma.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.